Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michel123

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:45

Stoere foto, Zodiacje !

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:50

Wij hebben een VW passat voor een 2paards trailer met 1 paard erin. Mag 1500 kg trekken dacht ik. Gaat prima!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:51

Ik heb er nu een Ford Mondeo 2.0 TDCI voor staan. Prima trekbak. Geen problemen mee.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:30

We hebben nu net een andere auto, een citroen C5 geloof ik. Heeft de trailer nog niet getrokken. In theorie moet ie het makkelijk kunnen. 1 paard zeker, 2 wordt wat moeilijker...

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:01

wij hebben pas een chevrolet captiva 2x4 gekocht,
we hebben hem nog wel niet getest met een trailer
want ik begin volgende maand pas trug met eerste wedstrijden
maar van horen toch easy om 2 paardstrailer te trekken :)
+ nog redelijk van prijs !

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:04

Hoe ziet zo'n 2x4 eruit? Ben ik erg benieuwd naar! ;) (je bedoelt waarschijnlijk een 4x4 of misschien een 4x2?

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:21

Ze bedoelt dat het wel een SUV is maar dat die geen vierwielaandrijving heeft. Een terreinwagen die niet voor het terrein geschikt is, dus.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 07:43

karijn schreef:
Billy, als je een goede ex-lease VW Passat tegenkomt, dan zou je er heel veel plezier van kunnen hebben. Ik heb zelf een tijdje een VW Passat gereden. Was een 1.9 D met 130 PK. Er zat dan wel geen trekhaak achter (leaseauto, overgenomen van een oud-collega) maar hij reed wel heel comfortabel en was zeer betrouwbaar. Was een lease auto die al bijna aan het eind van het contract zat, had al zo'n 150.000 km op de klok staan maar geen centje pijn (motorisch) aan gehad. Alleen een blijvende sigarettenlucht van mijn voorganger en brandgaatjes in de bekleding.
Volvo is wat duurder maar wel heel betrouwbaar dus je zou op onderhoudskosten weer wat kunnen compenseren met de wegenbelasting. Een Volvo op gas zou ook nog een optie kunnen zijn maar ik heb van meerdere kanten alleen maar slechte ervaringen gehoord over Volvo's op gas. Kan je beter een diesel nemen. Er staan best hele leuke Volvo V70's op internet. Je zou ook nog kunnen kijken voor een van de eerste Volvo V50's met de 2.0 diesel motor. Die weegt meer dan 1400 kg. Ik rijd zelf een Volvo V50 1,6 D, weegt 1425 kg.

Trek jij ook met je volvo een trailer

Ik ben nu al 2 maanden opzoek naar een Volvo V50 maakt niet uit een 1.6 of 2.0 desnoods een gas (wilde ik zelf laten inbouwen) ik rij nu al jaren op gas en dat is een sensatie
Maar het probleem met volvo is de kleur :') ik heb een nette autohandelaar gevonden in dord (milano) deze koopt van de leasemaatschappij op zijn prijzen zitten ook nog eens 3000-7000 onder de vraagprijs je hebt dus geen garantie (denk ik, is mij verteld) alleen al die autos zijn zwart en dat wil ik dus echt niet en als er een keer een kleur tussen staat is is of te duur of binnen paar dagen uitverkocht

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:41

Bij ons op stal heeft een man de V50 en die trekt soms met zijn volvo een 1½ paards met 1 pony erin.
Heb je al eens gekeken op gaspendaal.nl?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:53

:j die site ken ik al en zo doende kom ik aan Milano

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:54

Kiiimy schreef:
wij hebben pas een chevrolet captiva 2x4 gekocht,

Je bedoelt 4x2, denk ik.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 16:47

Milano is okee, maar idd geen garantie en snelle handel. Ze kennen de auto's zelf ook niet dus brand ze niet af als ie stuk gaat.

Verder, V50 2.0d heeft een zwakke versnellingsbak. Rekening mee houden bij aanschaf.

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:23

Eerst hadden we een opel vectra die we toch al even hadden en waar we in het begin 2 pony's mee trokken ( c & d-pony) maar door die verschrikkelijke winter van 2009-2010 waren we tegen een boom gereden met wel liefst 15 km/u :Y) doordat het echt een schaatsbaan was op de weg, we konden zelfs nog kiezen of we tegen de boom of het beekje gingen rijden :D
Nu hebben we sinds mei/juni denk ik een Mercedes c200 cdi station occasi (denk dat je het zo schrijft) van 2 jaar.
zo eentje:
Afbeelding

Ben er blij mee en trekt ook veeeeel beter als de opel, je voelt echt het verschil, nu hebben we er 1 paard achter staan en gaat het echt lijk niks.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 07:17

:D

Okay as zaterag ga ik kijken voor een Fiat Brava 1.9 sport diesel met 150pk mag geremd trekken 1300kg dus dat zou net kunnen met een pony en trailer....uiterdaad haal ik ergens in dec netjes mijn E....tenminste ik ga het proberen

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 13:43

@tita maar geen 75 kg kogeldruk. Let daar even op.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 07:14

Hoezo geen 75kg kogeldruk?

Op het plaatje van mijn trekhaak staat ook 75kg en das een Leon die is nog lichter ook.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 08:36

het gaat niet om het plaatje op de trekhaak, het gaat om wat voorgeschreven is voor de auto. Op het plaatje onder m'n golf III stond 110 kg, maar die mag lang geen 110 kg kogeldruk hebben.

De nieuwe brava mag 1300 kg trekken met 60 kg kogeldruk..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 09:04

snap er weinig van...en hoeveel kogeldruk heeft een 1.5 paards nodig dan.

Kogeldruk
Kogeldruk: de kogeldruk van de trailer moet lager zijn dan de toegestane druk op de kogel (zie typeplaatje trekhaak). De kogeldruk van paardentrailers ligt vrijwel altijd tussen 75 - 100kg.
Let hierop, bij controles wordt ook gekeken naar de kogeldruk. Bij twijfel gaat de weegschaal eronder en bij overschrijding van de toegestane kogeldruk is het einde reis en een flinke boete. Daarnaast geldt ook hier dat de verzekering erg moeilijk kan doen en in het slechtse geval de kosten van de schade bij de bestuurder komt claimen!

Neem aan dat het plaatje onder je trekhaak dan wel de waarheid zegt anders zit het er voor niks op

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 13:12

het plaatje van de trekhaak is van toepassing op de trekhaak, niet op de auto.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:21

We rijden met een mercedes 190D een belastingvrij oltimer, met tweepaardstrailer. Meestal met 1 paard erin.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:57

HLPhoto schreef:
het plaatje van de trekhaak is van toepassing op de trekhaak, niet op de auto.

nou snap ik het helemaal niet meer dus dan maar ander vraag

is het gevaarlijk? want als iedereen die kogeldruk uitvoert betekend dat er bijna geen gewone auto's voor de trailer mogen staan

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:05

Dat klopt helemaal bina alle personen auto`s die met een 2 paards trailer rijden zijn in overtreding

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:20

nou... Alle..?
Wel veel maar niet allemaal hoor.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 16:21

tita schreef:
is het gevaarlijk? want als iedereen die kogeldruk uitvoert betekend dat er bijna geen gewone auto's voor de trailer mogen staan
papagroom schreef:
Dat klopt helemaal bina alle personen auto`s die met een 2 paards trailer rijden zijn in overtreding
Klopt en klopt. Verreweg de meeste 1,5 paards trailers leveren 75 kg kogeldruk (een enkele 50 kg). Veel 2-paards trailers leveren 100 kg kogeldruk (een behoorlijk aantal ook wel 75).
Er zijn maar een aantal personenauto's die 75 kg kogeldruk mogen verwerken, een enkeling komt aan de 90 maar dan is het meestal ook wel op.
Het gemene is dat kogeldruk - met een bewegende massa in de trailer - erg moeilijk vast te stellen is.

Of het té gevaarlijk is is aan de bestuurder van de combinatie, er zijn hier al ellenlange discussies over geweest die ik persoonlijk liever niet zie herstarten. De een vindt een terreinauto voor een 1,5 paards trailer het maximum, de ander rijdt met plezier met een Golf 4 en een tweepaards trailer rond. Ik kies ervoor om me in ieder geval aan de regels te houden en verder op m'n gevoel af te gaan (als in: rijdt deze combinatie fijn of heb ik het gevoel dat ik iedere bries van het paard in m'n stuur voel?).

Bravo 150pk JTD volgens carbase: 1300/60

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:28

als in: rijdt deze combinatie fijn of heb ik het gevoel dat ik iedere bries van het paard in m'n stuur voel?).

Ik persoonlijk vindt een lange combinatie het prettigst je komt dan dus al snel op een busje oid vooral met een lege trailer of een 2paards met maar 1paard er in heb ik namelijk liever dat de auto meer zijdelinkse windvang heeft dan de trailer....dan heb je veel minder vermogen nodig om t spul met slecht weer verantwoord op de weg te houden