Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karijn schreef:Billy, als je een goede ex-lease VW Passat tegenkomt, dan zou je er heel veel plezier van kunnen hebben. Ik heb zelf een tijdje een VW Passat gereden. Was een 1.9 D met 130 PK. Er zat dan wel geen trekhaak achter (leaseauto, overgenomen van een oud-collega) maar hij reed wel heel comfortabel en was zeer betrouwbaar. Was een lease auto die al bijna aan het eind van het contract zat, had al zo'n 150.000 km op de klok staan maar geen centje pijn (motorisch) aan gehad. Alleen een blijvende sigarettenlucht van mijn voorganger en brandgaatjes in de bekleding.
Volvo is wat duurder maar wel heel betrouwbaar dus je zou op onderhoudskosten weer wat kunnen compenseren met de wegenbelasting. Een Volvo op gas zou ook nog een optie kunnen zijn maar ik heb van meerdere kanten alleen maar slechte ervaringen gehoord over Volvo's op gas. Kan je beter een diesel nemen. Er staan best hele leuke Volvo V70's op internet. Je zou ook nog kunnen kijken voor een van de eerste Volvo V50's met de 2.0 diesel motor. Die weegt meer dan 1400 kg. Ik rijd zelf een Volvo V50 1,6 D, weegt 1425 kg.
tita schreef:is het gevaarlijk? want als iedereen die kogeldruk uitvoert betekend dat er bijna geen gewone auto's voor de trailer mogen staan
papagroom schreef:Klopt en klopt. Verreweg de meeste 1,5 paards trailers leveren 75 kg kogeldruk (een enkele 50 kg). Veel 2-paards trailers leveren 100 kg kogeldruk (een behoorlijk aantal ook wel 75).Dat klopt helemaal bina alle personen auto`s die met een 2 paards trailer rijden zijn in overtreding