Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Violette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 04:20

een BMW 3 serie 2 liter diesel 8-) rijdt super! mag 1600 trekken.. dus 2 pony's of 1 groot paard met een gemiddelde 2-paards trailer.

Billy20

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 06:46

Ik ben van plan om weer een grotere auto te kopen voor de trailer maar nu weet ik niet precies wat voor merk/type ik het beste kan kopen. Hiervoor heb ik een Ford Mondeo gehad. Een prima trekauto maar wel erg veel reparaties gehad dus geen Mondeo weer voor mij. Er moet een 1,5 paards trailer met paard getrokken worden. Verder zoek ik een diesel stationwagon voor ongeveer 8.000 euries die zo rond de 1400 kg weegt. Een belangrijke eis is de betrouwbaarheid en dan komen i.m.o Mazda (6 of 626), Toyota (Avensis), Mitsubishi, Honda in aanmerking. Met Toyota heb ik zelf goede ervaring maar ik vraag me af of het een goede trekauto is. Wie of wie kan mij helpen een keuze te maken.

aspro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 06:47

Een Opel astra 1.7

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 07:51

Billy20 schreef:
Ik ben van plan om weer een grotere auto te kopen voor de trailer maar nu weet ik niet precies wat voor merk/type ik het beste kan kopen. Hiervoor heb ik een Ford Mondeo gehad. Een prima trekauto maar wel erg veel reparaties gehad dus geen Mondeo weer voor mij. Er moet een 1,5 paards trailer met paard getrokken worden. Verder zoek ik een diesel stationwagon voor ongeveer 8.000 euries die zo rond de 1400 kg weegt. Een belangrijke eis is de betrouwbaarheid en dan komen i.m.o Mazda (6 of 626), Toyota (Avensis), Mitsubishi, Honda in aanmerking. Met Toyota heb ik zelf goede ervaring maar ik vraag me af of het een goede trekauto is. Wie of wie kan mij helpen een keuze te maken.

Een Skoda Octavia hebben wij gehad als leasebak.
Prima rond die prijs te vinden. De station die wij hadden mocht 1400 kg trekken, weet niet of dit genoeg is voor jou.
Erg fijne auto (VW groep) en erg luxe!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:32

VW Transporter 1.9 TDI voor een 2paards

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:54

Een Land Rover Devender, een mooie rooie :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:12

Hoi bokkers :)
Ik vroeg me af wat nou dé goedkoopste trekauto is voor een éénpaardstrailer met een kleine smalgebouwde E-pony erin? Hoeft geen kilometers af te leggen, is eerder voor kortere ritjes met de trailer naar de binnenbak etc ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 01:55

n dacia duster....

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 02:07

Nog niks, maar dat komt omdat ik nog geen trailer heb.
Wel heb ik al met mijn schoonouders geregeld dat er achter hun Kia Sportage een trekhaak komt en dan mag ik die auto gebruiken voor de trailer ritjes

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 06:28

Een Opel Monterey, 2paards.
Mag tot 3ton trekken de jeep is de grote broer van de Frontera.
Echt een super bak, alleen wel rekening houden met dat ze alleen in V6 uitvoering zijn, bijna alleen benzine bakkies te vinden 2e hands en ze hebben een slurpinhoud van 65l en met geluk volle 2 paards dat hij 1 op 8 rijdt.

Oh en met deze Jeep is verplicht E achter B omdat hij max. laadvermogen van 2600lg heeft. Ook een enkelpaards mag niet zonder E, helaas :-(

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:26

Ik kom even binnenvallen, we gebruiken nu een suzuki grand vitara v6 4wd, maar ik vroeg me af of de auto van mijn vriend ook een 1.5 trailer kan trekken.
Het gaat om een mercedes c220 met een 2.5 dieselmotor. De auto zelf weegt iets meer dan 1500 kilo en is een automaat. Iemand?

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:34

Billy20 schreef:

Ik heb sinds kort een mazda 6, 2.0 sport gekocht. Tot op heden een fijne auto hoor! Weegt ruim 1400 kilo en mag 1600 kilo trekken. Wij hebben ook een anderhalfpaards trailer, dus dat moet makkelijk kunnen. Succes met je keuze.

Sneezey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:37

Opel Frontera sport 2.2 16V benzine. 4WD. Heerlijke auto *D

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:12

babydolll schreef:
Het gaat om een mercedes c220 met een 2.5 dieselmotor. De auto zelf weegt iets meer dan 1500 kilo en is een automaat. Iemand?

Da's een 2.2l motor en die kan dat perfect. De onze uit 2002 speelt met de 2 paards trailer... Automaat of niet maakt niks uit ivm "kunnen trekken".

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:18

Automaat was een oud verhaal (niet kunnen trekken, de koppelingen verpesten), dus nu kan je echt wel voor een automaat gaan.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:22

Sneezey schreef:
Opel Frontera sport 2.2 16V benzine. 4WD. Heerlijke auto *D

dat is zeker een top auto! :j
Ik heb een Frontera Limited 3.2 gehad, merkte niet eens dat er een twee paards met twee paarden erin achter de auto hing.
Helaas liep ik er op leeg (wat wil je met 3.2 hihi) dus toch maar moeten verkopen.
Heb nu een Land Rover Freelander. Is wel iets minder maar doet zn werk zeker goed en mag 2000 trekken.
Erg fijn autotje en niet eens zo heel duur. Je moet alleen wel oppassen dat je een goeie koopt, ze mankeren wel
eens wat. Bij de mijne was alles nieuw want ook deze was er mee opgehouden :=
Frontera was overigens een automaat en dat was zó veel fijner dan schakelen wat ik nu moet doen.
Kijk dit zijn ze:

Afbeelding
dag van verkoop, even poseren alsof ik rijk ben hihi

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 00:27

Gefeliciteerd, Zodiacje :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:09

Billy20: denk eens aan een VW Passat Station of een Volvo V70. Zijn ook goede trekauto's en betrouwbaar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:13

Billy20: Ik heb een Volvo S60 gehad die mag 1600 kg trekken. Erg fijne auto en veel luxe. Nu een Volvo XC70, mag weer meer trekken maar kost ook weer meer in de wegenbelasting!

Emuline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:29

Ik heb een Range Rover uit 1977 2.5L. Diesel motor.
mag 2000 kilo trekken. De mijne .. Je mag ze ook omkeuren zodat ze 3500 kilo mogen trekken.
hij heeft zelfs een lampje op het dashboard, die gaat branden als je er iets achter hebt, omdat je hem letterlijk niet voelt!
En dus gewoon hard vergeet :P met optrekken niet, bochten maken niet, achteruit rijden niet.
Echt ideaaal!!! 1 nadeel: hij sleurpt ietsjes meer, maar dat is onze fout, er ligt een ander motorblok in :P

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:23

Citaat:
denk eens aan een VW Passat Station of een Volvo V70. Zijn ook goede trekauto's en betrouwbaar.

V70 zijn weer erg groot / zwaar dus duur in wegenbelasting. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de Passat, heb er zelf geen ervaring mee??

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:26

Citaat:
Billy20: Ik heb een Volvo S60 gehad die mag 1600 kg trekken. Erg fijne auto en veel luxe. Nu een Volvo XC70, mag weer meer trekken maar kost ook weer meer in de wegenbelasting!

Vind de S60 nog wel wat aan de prijs en ook niet echt mijn 'type' auto.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:05

Billy ja dat kan, ieder zijn smaak. Vond het een super auto! Heb er vele km-ters mee gereden.
De v70 is idd een slag zwaarder en dus ook meer wegenbelasting

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:13

Billy, als je een goede ex-lease VW Passat tegenkomt, dan zou je er heel veel plezier van kunnen hebben. Ik heb zelf een tijdje een VW Passat gereden. Was een 1.9 D met 130 PK. Er zat dan wel geen trekhaak achter (leaseauto, overgenomen van een oud-collega) maar hij reed wel heel comfortabel en was zeer betrouwbaar. Was een lease auto die al bijna aan het eind van het contract zat, had al zo'n 150.000 km op de klok staan maar geen centje pijn (motorisch) aan gehad. Alleen een blijvende sigarettenlucht van mijn voorganger en brandgaatjes in de bekleding.
Volvo is wat duurder maar wel heel betrouwbaar dus je zou op onderhoudskosten weer wat kunnen compenseren met de wegenbelasting. Een Volvo op gas zou ook nog een optie kunnen zijn maar ik heb van meerdere kanten alleen maar slechte ervaringen gehoord over Volvo's op gas. Kan je beter een diesel nemen. Er staan best hele leuke Volvo V70's op internet. Je zou ook nog kunnen kijken voor een van de eerste Volvo V50's met de 2.0 diesel motor. Die weegt meer dan 1400 kg. Ik rijd zelf een Volvo V50 1,6 D, weegt 1425 kg.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:02

Karijn, tegen die sigarettenlucht kun je (denk ik) iets doen. :7

Als je bijvoorbeeld een hondenlucht in je auto hebt, en je legt er een nacht een doormiddengesneden ananas in (dus 1 deel voor de voorstoelen en 1 deel achter de voorstoelen bijv. Of in een bakje OP de stoel en bank) dan neemt dat de hondenlucht weg.

Wellicht werkt dat ook voor de sigarettenlucht!
Het lijkt mij de investering in een ananas wel waard!! ;)

Edit: hé, proficiat! De kleine is geboren!! :D