Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Valina schreef:naambordjes schreef:Ik rij met een peugeot 407 voor een 1,5 paards trailer.
Combi ligt super op de weg en rijdt fijn en mag met B rijbewijs rijden.
Ja? Mag dat?? Zonder je E-rijbewijs?
bugpluisje schreef:ik rijd met een renault megane voor mijn 1,5 paards. Loopt op gas en trekt de trailer prima. Is een 1.6 16 klepper. Ben er erg tevreden over en kan zonder E ermee rijden (alhoewel ik in mijn vakantie mijn E toch maar even heb gehaald zodat ik met alle combi's mag rijden en niet meer zoveel hoef te rekenen iedere keer).
Valina schreef:Nou, niks ten negatieve van jou of je auto, begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik vind het eigenlijk zowieso best raar dat je zonder E mag rondrijden...
Weet wel dat je het er vroeger gewoon bij kreeg, maar dat was eigenlijk ook een belachelijke situatie natuurlijk.
Nu leer je het echte rijden pas in de praktijk natuurlijk, maar ik ben toch blij dat ik er van te voren wel uitleg bij heb gekregen in de vorm van les en examen.
En dat je het bij hele zware auto's wel mag, dat vond ik dan altijd nog iets beter te verkroppen.
Daarom was mijn reactie op jou/jullie vrij lichte auto: ongelooflijk.
Maar als ik er nu over nadenk, dan is een zware auto icm trailer/aanhanger, zónder E rijbewijs net zo belachelijk...![]()
Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk.
Dus nogmaals: het was geen aanval!
naambordjes schreef:Geeft ook niet hoor, je mag uiteraard je mening hebben!
Het is ook wel een aparte regel maar "vroeger" kreeg je het ook zomaar idd.
Op zich heb ik nog speling zat wat gewicht betreft en mijn inzicht en gevoel is heel goed wat trailer rijden betreft (wat anderen zeggen)
De 1 heeft het gevoel wel en anderen kunnen totaal niet met aanhanger rijden, is toch ook wel stukje gevoel wat erbij komt.
Maar dat papiertje komt er nog wel
maaike2800 schreef:wat zouden jullie vinden van een mitsubishi carisma gdi (mag 1475 kg trekken) voor een 1.5 paards trailer, kan dat?
is verder wel een voordelige auto, maar vraag me af of het wel kan.
TJolieke schreef:1 of 1,5 paards trailer neem ik aan?
tamoreliefje schreef:Ik rij nu sinds kort met een Pajero, maar ben er nog steeds niet van overtuigd.
Sinds ik met nieuwe wagen rij, wil paard ook niet meer op trailer. Daarvoor nooit geen problemen gehad.
Vind de jeep ook totaal niet vast liggen. Maar mss moet ik er gewoon nog aan wennen.
Het is wel maar een driedeurs dus mss heeft dat ook invloed met trailer er achter.
papagroom schreef:vroeger had je dit probleem niet toen reed de veerijder een rondje en haalde hier en daar een paardje op...je was dan wel de hele dag onderweg maar t was eigenlijk best gezellig...nu 30-35 jr later haast ondenkbaar