ikke schreef:Nee, dat is geen onzin, het is een feit! Er was een wet die je verplichtte minimaal 70km/h te rijden als de verkeersomstandigheden dat toelieten. Wat men onder "toelaten" verstond was zelfs vrij expliciet beschreven! En 60km/h rijden omdat je domweg niet harder kon, was absoluut een reden om een bon te krijgen.
Als het wegenverkeersregelement voorschrijft dat het voertuig niet sneller dan 60 hoeft te kunnen is dat defacto het minimum (indien dat kan).
Als ... 70 ..... etc.
Zou idioot zijn dat je niet harder dan 60 hoeft te kunne maar minimaal 70 moet rijden (indien dat kan).
Hoe dan ook 60 of 70 is heel wat anders dan 80 of 90.
Idem 80 of 90% versus het maximaal toelaatbare op het kenteken.
Het bitneuken over 60 versus 70 is een rookscherm voor de kern dat je meer veiligheidsmarge hebt naarmate je mindedr achter de auto hebt hangen.
Of iets theoretisch mág ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid voor je paarden.
Helaas is het maximum in de ruiterij een alibi om het eigen egoïstische ruiterbelang het zwaarts te laten wegen en de paarden het maximale risisco te laten lopen.
Bepaal zelf maar of met met mx. gewicht 90 rijdt of met 80% 80 of ertussen; je laat daarmee zien wat hoe zwaar weegt; eigenbelang versus paardenbelang.