Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:05

waarom mag die laatste er niet bij, het is toch gewoon een feit? als je af en toe ziet wat voor auto's er worden opgenoemd, Audi Q7 bijvoorbeeld, die kan ik van mn leven niet betalen, die kost dik een ton!

ik bedoel er ook niks rottigs of vervelends mee, maar het is mijn conclusie en gezien de hoeveelheid mensen die maar steeds vragen of er betaalbare personenauto's zijn die een 2 paards kunnen trekken dan zeg ik nee.
Heb je gezien hoe vaak dezelfde vraag wordt gesteld (niet alleen hier maar over heel bokt) en hoeveel fouten er worden gemaakt met de BE regels en technische gegevens van de opgegeven auto's??
Daar word ik toch wel een soort verdrietig van om steeds weer dezelfde verhalen te moeten zien en elke keer wordt er wéér naar de FAQ verwezen en hup, daar komen weer wat wannabee combi's voorbij racen....
Feit is gewoon dat er teveel combi's rondrijden die eigenlijk niet kunnen voor een 2 paards.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:10

Het klopt dat er diverse auto's zijn in diverse prijsklasses.

En er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen/willen betalen, maar zo zijn er ook genoeg die dat wel willen/kunnen betalen.
En dat je voor jezelf spreekt, prima!
Maar je hoeft dat toch niet zo uit te spreken voor anderen?

Want als ik nou zou schrijven: "en zijn genoeg dikke personenauto's die menig mens wél kan betalen", dan komt dat toch ook niet prettig over?
Sterker nog: dan zou ik waarschijnlijk een verwaande pocherd genoemd worden.

En dat is wat ik bedoelde met: wat mij betreft had die laatste zin niet gehoeven.
Spreek gewoon voor jezelf, dat mag altijd!

Edit: ik zie dat je je bericht net hebt aangepast, dus ik doe dat ook even om op jouw aanvulling te reageren. ;)

En ik ben het met je eens dat er ontzettend veel wannabee-combi's rondrijden.
Maar ik reageerde op jouw post. En daar stond niets in over betaalbaar of niet, snap je.

Ik bedoel er verder ook niets rottigs mee. Nogmaals, ik reageerde alleen maar (in mijn ogen) correct op jouw post.
Niks meer, niks minder. ;)
Laatst bijgewerkt door Valina op 03-09-10 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:10

wij hebben een defender voor de trailer hangen. 2 paarden op de trailer, in de modder en je voelt er niets van. We zijn ook erg blij met de service van land rover, echt top! Ik denk niet dat wij nog een andere hoeven, we zijn echt heel erg blij dermee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:14

Valina schreef:
En er zijn genoeg mensen die dat niet kunnen/willen betalen, maar zo zijn er ook genoeg die dat wel willen/kunnen betalen.
En dat je voor jezelf spreekt, prima!
Maar je hoeft dat toch niet zo uit te spreken voor anderen?
Spreek gewoon voor jezelf, dat mag altijd!

en dat deed ik dus.... dus ik snap je opmerking niet helemaal, ik zou bijna denken dat je je aangesproken voelt :(:) , dat is niet de bedoeling hoor.
Bokt is een discussieforum en er bestaat altijd nog zoiets als intonatie die je dus in geschreven woord niet ziet.... :+

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:27

Ik geloof dat je mijn edit niet gelezen hebt. ;)

Verder hou ik erover op Cissy.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik er niets rottigs mee bedoel met een knipoog en glimlach erbij.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 12:29

cissy schreef:
Uiteraard zijn er wel hele dikke personenauto's die het wél mogen maar die kan de gemiddelde paardeneigenaar/bokker niet betalen.

Dit bedoelde ik met "voor een ander spreken". ;)

vblade

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:36

Ik heb een Suzuki Vitara grijs kenteken voor de trailer.
Trekt alles prima!

Angie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:45

Wij hebben thuis een Lexus RX 350, ook een erg fijne auto.
Je merkt aan de auto niet dat je er een trailer achter hebt hangen.

Theresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:23

Wij hebben een suzuki grand vitara 2.0, maar we hebben een 1,5 paards trailer.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:36

k heb een Korando!

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:10

Ik rij nu sinds kort met een Pajero, maar ben er nog steeds niet van overtuigd.
Sinds ik met nieuwe wagen rij, wil paard ook niet meer op trailer. Daarvoor nooit geen problemen gehad.
Vind de jeep ook totaal niet vast liggen. Maar mss moet ik er gewoon nog aan wennen.
Het is wel maar een driedeurs dus mss heeft dat ook invloed met trailer er achter.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:11

De korte Pajero of de lange?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:53

er wordt steeds gevraagd wat er bedoelt word met een betaalbare auto...
ik bedoel daar mee een auto die Jan Modaal kan rijden zonder dat hij zijn paarden hoeft te verkopen

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:03

wat zouden jullie vinden van een mitsubishi carisma gdi (mag 1475 kg trekken) voor een 1.5 paards trailer, kan dat?
is verder wel een voordelige auto, maar vraag me af of het wel kan.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:34

maaike2800 schreef:
wat zouden jullie vinden van een mitsubishi carisma gdi (mag 1475 kg trekken) voor een 1.5 paards trailer, kan dat?

als je een niet al te zware trailer hebt mag t maar dan heb je niets over...

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:25

Hier wordt er vaak vanuit gegaan dat je een 1,5 paards trailer achter een personenauto kunt hangen mits die het gewicht mag trekken. Let echter ook bij een 1,5 paards trailer op de kogeldruk, die van mij heeft 100kg op het typeplaatje staan dus die zou achter veel auto's niet mogen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:20

TJolieke schreef:
Hier wordt er vaak vanuit gegaan dat je een 1,5 paards trailer achter een personenauto kunt hangen mits die het gewicht mag trekken. Let echter ook bij een 1,5 paards trailer op de kogeldruk, die van mij heeft 100kg op het typeplaatje staan dus die zou achter veel auto's niet mogen.

Maar wat is de werkelijke statische kogeldruk? 100kg is inderdaad voor de meeste auto's een probleem, maar dat is wel een max. toegestane waarde, de praktijk zal zeer waarschijnlijk een lagere waarde laten zien.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:05

trailer is zo'n 700 kg paard ong. 500
hier wordt gezegd dat kogeldruk geen probleem is met e rijbewijs en dubbelassige trailer, meeste auto's kunnen 75 kg of meer hebben en dat is genoeg als ik de trailerboer mag geloven.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:05

O_FUN_ schreef:
De korte Pajero of de lange?

De korte....

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:02

ikke schreef:
TJolieke schreef:

Maar wat is de werkelijke statische kogeldruk? 100kg is inderdaad voor de meeste auto's een probleem, maar dat is wel een max. toegestane waarde, de praktijk zal zeer waarschijnlijk een lagere waarde laten zien.

Hoezo moet je uitgaan van de statische kogeldruk, als onder het rijden je paard zich flink verzet varieert de kogeldruk neem ik aan flink, is wel handig als je auto dat ook kan verdragen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:27

TJolieke schreef:
ikke schreef:

Hoezo moet je uitgaan van de statische kogeldruk, als onder het rijden je paard zich flink verzet varieert de kogeldruk neem ik aan flink, is wel handig als je auto dat ook kan verdragen.

Omdat de dynamische kogeldruk domweg niet vast te stellen is. Daar heb je rekenmodellen voor en de combinatie rekenmodel-statische kogeldruk-toegestaan trekgewicht bepaalt de sterkte van de trekhaak en de vereiste sterkte van de trekauto. zolang de daadwerkelijke statische waardes binnen de opgegeven toegestane waardes blijven, mag je er vanuit gaan dat de combinatie de optredende krachten kan handelen.

Dat is overigens geen garantie dat de chauffeur de opgeroepen krachten ook kan handelen en DAAR ligt de basis van alle brokken............

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:21

papagroom schreef:
maaike2800 schreef:

Wat een onzin? 1475 is erg ruim, kan makkelijk 1 paard in ?
(*Gewicht he, heb het niet over kogeldruk)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:30

Amber_ schreef:
papagroom schreef:

Wat een onzin? 1475 is erg ruim, kan makkelijk 1 paard in ?
(*Gewicht he, heb het niet over kogeldruk)

Amber, ik denk dat Papagroom bedoelt met "dan heb je niets over", dat hij 'gewicht van de auto' t.o.v. het 'gewicht van de trailer met lading' bedoeld.
Het mag dan wel volgens de papieren, maar je hebt dan "niet zoveel over". ;)

(tenminste, zo interpreteer ik papagroom ;) Ik kan er volledig naast zitten natuurlijk.)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:40

@valina:
Zo bedoel ik t inderdaad ....t mag wel... maar of t verstandig is???
veel wind kan zo n combinatie bv niet hebben

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:58

papagroom schreef:
@valina:
Zo bedoel ik t inderdaad ....t mag wel... maar of t verstandig is???
veel wind kan zo n combinatie bv niet hebben

Of bergop en helling trekken,...
Of aquaplanning en wat extra kracht nodig hebben om de combinatie recht te houden of uit een slinger te krijgen,...
Etc. etc.