Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:34

Nicky_ schreef:
Chrysler Voyager sinds gisteren <3

Deze wouden wij eerst ook nemen,
maar toen is ons verteld dat die auto niet sterk genoeg was voor als je bijvoorbeeld ergens in de modder komt.
Dat kom je wel vaker tegen op jumpings :+

Daarom hebben we toch voor de Jeep Wrangler gekozen :D
En daar zijn we zeer tevreden over!

Chiaraa_

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 09:38

Suziki grand vitara (Jeep)

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:01

Vandaag mijn nieuwe auto gekeurd (en goed bevonden)
een daihatsu rocky

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 22:10

wij hebben momenteel een Ssangy. Korando voor de trailer
Ík heb dit type auto 2 jaar geleden bij mijn toenmallige stagebieder gereden met zijn trailer.. En heb vanaf toen gezegd dat ik z'n auto wou.
Dus 2 maanden geleden was mijn ouder Susuki Alto helemaal op en heb ik er een aangeschaft bij Erik Selles

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 23:09

Buiten busjes kan ik niets vinden wat een 2 paards trekken mag en betaalbaar is en waar in je voor de dag kan komen zonder de dukes of hazard te zijn

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 09:41

Wat vind je een betaalbaar bedrag dan papagroom?

er zijn heus wel 2ehands (personen)auto's die er niet uitzien als "the dukes of hazard", en die wel 2 paards mogen trekken toch?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 10:56

Valina schreef:

er zijn heus wel 2ehands (personen)auto's die er niet uitzien als "the dukes of hazard", en die wel 2 paards mogen trekken toch?

nee, die personenauto's zijn er dus niet die een 2 paards mogen trekken, wel 4x4's, SUV's of inderdaad busjes. Maar personenauto's kun je vergeten en als iemand er wel een weet mag die m hier neerzetten. (rekening houdend met de regels BE en technische gegevens auto en min 100 kg kogeldruk voor de trailer)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:30

papagroom schreef:
Buiten busjes kan ik niets vinden wat een 2 paards trekken mag en betaalbaar is en waar in je voor de dag kan komen zonder de dukes of hazard te zijn

Onze Santa Fe mag 2200 kg trekken, op zich een fijne auto waar je niet mee voor l*l rijdt om het zo maar te zeggen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:27

cissy schreef:
Valina schreef:

nee, die personenauto's zijn er dus niet die een 2 paards mogen trekken, wel 4x4's, SUV's of inderdaad busjes. Maar personenauto's kun je vergeten en als iemand er wel een weet mag die m hier neerzetten. (rekening houdend met de regels BE en technische gegevens auto en min 100 kg kogeldruk voor de trailer)

Ehhh Cissy kijk uit hoor. En ja ik ken er 1 8-) Mijn jaja 19 jarige Volvo 740 mag, mits er een "verstarkungssatz" (sorry kom even niet op het Nederlandse woord) ondergebouwd wordt schrik niet legaal 1900 kg trekken. En ja ik viel zelf ook achterover toen ik dat hoorde ;) :D Of het (en helemaal volgens HC's veiligheidslijstje :D ) nou verstandig of handig is, is nvt. Ik was het nl absoluut niet van plan, mijn 740 trekt helemaal niets meer ;)

Maare zonder gekheid, de Volvo XC 70 is imo geen SUV oid en mag, in Duitsland tenminste, 2100 kg trekken. (Betaalbaar is even een ander punt).

@pappagroom, die Charger mogen ze, ondanks dat ik Volvofanaat ben, zo brengen :D ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:44

Ik hou t voorlopig maar gewoon bij mijn ouwe vertrouwde vito.
Ik ben er al zoekende wel achter gekomen dat de gemiddelde4X4 maar 1600KG mag trekken (enkele uitzonderingen daargelaten) en je onderweg dus heel veel mensen tegenkomt die maar wat doen en dus in overtreding zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:14

papagroom schreef:
Ik hou t voorlopig maar gewoon bij mijn ouwe vertrouwde vito.
Ik ben er al zoekende wel achter gekomen dat de gemiddelde4X4 maar 1600KG mag trekken (enkele uitzonderingen daargelaten) en je onderweg dus heel veel mensen tegenkomt die maar wat doen en dus in overtreding zijn.

Oh, jij dacht dat Margreet voor de lol de FAQ over rijbewijzen en trekauto's heeft geschreven?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:52

cissy schreef:
Valina schreef:

Je geeft het antwoord zelf al: 4x4's en SUV's zijn ook personenauto's toch?
Daarnaast mag mijn personenauto 2100 kg. trekken, wat net zoveel is al bij een gemiddelde bus.
Dus er zijn echt wel personenauto's die het mogen trekken toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:30

Valina schreef:
Je geeft het antwoord zelf al: 4x4's en SUV's zijn ook personenauto's toch?
Daarnaast mag mijn personenauto 2100 kg. trekken, wat net zoveel is al bij een gemiddelde bus.
Dus er zijn echt wel personenauto's die het mogen trekken toch?

Ze zijn er wel, maar het gros wat hier rondspookt kan en/of wil een dergelijk bedrag niet ophoesten voor een auto.
En om heel eerlijk te zijn, begrijp ik dat ook wel. Mijn huidige auto kostte indertijd nieuw 80.000euri's (volgens autotrader), 18 jaar later heb er net 4000 voor betaald. Als je dat even omrekend, is dat een afschrijving van 350 euri's per maand!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:17

Eh ja, dat klopt, van die afschrijving.
En ik begrijp ook wel dat jij (en anderen) dat begrijpen.
(als ik deze auto niet zakelijk reed, reed ik hem ook zeker niet hoor! ;) )

Maar er zijn toch ook genoeg mensen die dat wel willen/kunnen ophoesten.
Daarom is het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat die auto's er gewoonweg niet zijn, want dat is dus niet zo.

Dan kan de vraagsteller beter aangeven wat de bedoeling is qua budget of welk budget juist niet. ;)

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:21

Hyundai Trajet 2.0 liter voor onze 1,5 paards met een max. laadvermogen van 1500 kg als ik met m'n paard op stap ga.
Met 1 van onze Shetten in een (teruggekeurde) trailer rijden we met een Opel Astra 1.6 liter

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:33

een SUV is geen personenauto in de zin van een 'normale' personenauto anders had de term SUV niet uitgevonden hoeven worden. Uiteraard kun je er wel personen in vervoeren maar jullie begrijpen best wat ik bedoel :+

Rina, met 100 kg kogeldruk?
Valina, wat rij jij dan voor 'personen'auto?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:03

Ik rij een Mercedes S320 CDI.
Dus geen jeep en ook geen SUV. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:17

Valina schreef:
Ik rij een Mercedes S320 CDI.
Dus geen jeep en ook geen SUV. ;)

Maar ik zou de zakelijke bijtelling niet willen betalen van die auto.
Ik denk dat mijn Range mij uiteindelijk minder kost en het enige wat ik als voordeel heb is het gebrek aan arbiedskosten bij het onderhoud, dat kan ik namelijk in eigen beheer.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:25

papagroom schreef:

Dan kan de vraagsteller beter aangeven wat de bedoeling is qua budget of welk budget juist niet.

Ik stelde geen vraag maar trok een conclusie.....Als je een 2paards trailer wilt trekken met een jonge of nieuwe auto zul je diep in de buidel moeten tasten of voor een busje moeten kiezen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:53

even een nieuwsgierigheidsvraagje:
Ik ben op zoek naar een goede auto voor een trailer
Het betreft een 1,5paardstrailer
Welke Toyota's zullen hiervoor geschikt zijn??

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:55

papagroom schreef:
papagroom schreef:

Dan kan de vraagsteller beter aangeven wat de bedoeling is qua budget of welk budget juist niet.

Ik stelde geen vraag maar trok een conclusie.....Als je een 2paards trailer wilt trekken met een jonge of nieuwe auto zul je diep in de buidel moeten tasten of voor een busje moeten kiezen.

Hihihi, dit is best grappig, want toen ik typte "vraagsteller" dacht ik al: hmmm, was het nou eigenlijk een vraag of niet? :D

Maar ik reageerde volgens mij op iemand anders, die stelde dat er géén personenauto's zijn die bladiebladiebla. ;)

Afijn, maakt allemaal geen drol uit, we hebben allemaal ons idee even geventileerd! :D

Edit: ik had op Cissy gereageerd! Die overigens ook geen vraag stelde, maar ook een conclusie trok. :P

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:37

Armaris schreef:
even een nieuwsgierigheidsvraagje:
Ik ben op zoek naar een goede auto voor een trailer
Het betreft een 1,5paardstrailer
Welke Toyota's zullen hiervoor geschikt zijn??

Tundra! ;) :D Afbeelding

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:53

Wel lekker veel plek voor je zadel, poetskoffer, etc. etc. !!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:03

cissy schreef:
Valina schreef:

ik zal mn conclusie even wat aanpassen :+ :
nee, die (betaalbare) 2e hands personenauto's zijn er dus niet die een 2 paards mogen trekken, wel 4x4's, SUV's of inderdaad busjes. Maar personenauto's kun je vergeten en als iemand er wel een weet mag die m hier neerzetten. (rekening houdend met de regels BE en technische gegevens auto en min 100 kg kogeldruk voor de trailer)
Uiteraard zijn er wel hele dikke personenauto's die het wél mogen maar die kan de gemiddelde paardeneigenaar/bokker niet betalen.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:59

Jammer van die laatste regel Cissy, die had niet perse gehoeven wat mij betreft.

Maar er zijn ook oudere/2e hands dikke personenauto's die het wel mogen en die de gemiddelde paardeneigenaar/bokker wel kan betalen.
(volgens mij werd er ook een voorbeeld hiervan genoemd: was het niet die Volvo?)

Verder laat ik het hierbij, want ik wilde alleen maar een (in mijn ogen) correcte reactie geven op jouw conclusie en bedoelde er niets rottigs of vervelends mee of zo.