[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:08

@ ShadowFax: Ben je alleen teleurgesteld in de C4 mbt tot vakantie auto?
Of zijn er meerdere redenen?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:35

tja, ja, over die betrouwbaarheid :D laten we het daar ff over hebben :+

Mijn schoonouders reden al citroen. Die auto's hadden altijd wat. Dus toen wij opzoek gingen maar een fijne vakantieauto/trekauto, riepen we meteen "geen citroen!". Maarja, toen vonden we het nog belangrijk dat het allemaal niet te veel geld koste. Ik heb meerdere toyota starlets gehad en werkelijk noooooit problemen! Super betrouwbaar. Niet dood te krijgen!
Naja, toen bleek dat de citroen c4 eigenlijk precies aan ons eisenlijstje voldeed me er toch maar bij neer gelegd en rond gaan kijken. 2e hands natuurlijk. Bij meerdere dealers geweest en een proefrit is schijnbaar lastig als je niet uitstraalt dat je pieken hebt :x
Toen zagen we uiteindelijk dat er bij mijn toyota dealer een c4 te koop stond. Naar de andere kant van het land gereden... sochtends nog gebeld, nee ze zouden hm nog ff door de wasstraat halen.
Toen we daar aankwamen en de c4 gehaald werd duurde dat wel erg lang... auto starte niet. Stond tussen de brug in de werkplaats. Automaat dus niet te bewegen. Monteurs daar naar de auto gekeken, konden werkelijk niet erachter komen wat er mis was. Niet te begrijpen. Mijn vader was er bij en die heeft ook veel technische ervaring, maar het enige wat de auto deed was op het display een error geven. Lang leven een auto die veel electrische dingen heeft :+
Goed, toen had ik het al zwaar gehad met die auto (zie je wel :) ) en toen we een proefrit mochten maken in een rav was ik om (voelde zoals met starlet, heel vertrouwd). Omdat die ver boven ons budget lag niet echt in verdiept. Een dag later kreeg ik mail van dealer, auto was gemaakt... zekeringetje was kapot. We konden alsnog langskomen.
Dus nieuwe afspraak gemaakt, weer naar de andere kant van het land afgereisd. Daar aangekomen nog een grapje gemaakt met de verkoper "kheb je mobiele nr voor als we aan de kant staan" :D
Best goed gereden, de automaat was wel erg zenuwachtig, daar zou ik niet voor kiezen.
Na goed, op een gegeven moment waren we de weg kwijt dus ik wilde mn iphone instellen, dus zette auto aan de kant op parkeerterrein, motor uit. Telefoon ingesteld, auto gestart... niks. Nog een keer, niks :)
Dus verkoper gebeld :) met een sleepkabel terug naar garage. Verkoper baalde echt onwijs! Gaf echt dikke korting, maar mijn vooroordeel is bevestigd, noooooit meer citroen :)
Ik ben een vrouw die vaak alleen lange stukken in de auto zit, alleen op pad gaat met de trailer en dan moet ik gewoon een betrouwbare auto hebben!
Dussss :)
(en ik ben heus niet zo kortzichtig om te denken dat alle citroens zo zijn, maar ik heb mn portie gehad :) geef mij maar een lekkere japanner :) )

Apostrof

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 02:24

Hm... laat ik nu net één bak ellende met een Starlet achter de rug hebben. Weliswaar een oud beestje, maar kon niet tegen de reparaties aan werken. Om nog maar niet te spreken van onderdelen die niet te krijgen waren.

Op het bijbehorende internetforum: "Starlets gaan noooooit kapot!" "oh ja, da's iets kleins, dat hebben ze weleens". En dat dan iedere keer :')

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:47

Ik denk dat je het met n auto echt moet treffen.
Soms heb je van die blauwemaandag uitvoeringen :+
Ik heb met mn peugeotjes nog nooit problemen gehad. Alleen bij de 106 mn eerste bakkie dat er iets vochtig was geworden dn er dus geen contact gemaakt werd. De bougies of hoe je het maar schrijft :P
Was snel opgelost. Mn mams heeft m toen overgenomen & mankeert niks.
Auto komt uit 1996, maar rijd als n malle!

Mijn 206 rijd ik al 2 jaar in, is echt nog nooit wat mee geweest.
Rijd minstens 1300km in de maand alleen aan woonwerkverkeer, dus betrouwbaar moest ie iig zijn. Nou dat is ie.

Mijn ouders hebben daarin tegeb wel allemaal kleine dingen gehad met hun Seat.
Verschrikkelijk. Iedere x wel iets.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:57

Ik snap je hoor hlpfoto. Mijn starlet nu mankeert ook wel het eea. Als ik dat wil repareren kan ik beter een nieuwe auto kopen. Maar, starrie heeft me nog nooit laten staan sochtends bij -10. Terwijl de buurman met zn bwm met de bus moest :) En ik heb al een aantal keer zonder koelvloeistof gezeten (radiator lekt dus nu) en ze zijn enorme zuipertjes als het om olie gaat. Met als gevolg dat ik soms vergeet te checken en die echt droog staat. Maar dan nog doet ie het :)
En een volgende toyota kan idd een 'vrijdagmiddagproductie' (zo noemen wij het :+ ) zijn!

Maargoed, mijn eerste starlet was uit 86 en deze is uit 91. Die citroen die we gereden hadden was uit 2006! En daar zit hm voor mij dan wel het verschil.

Verder kan ik er allemaal wel om lachen :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:58

opel is normaal ook goed, iedereen die ik ken met opel zijn er super content van, duitse kwaliteit, blablabla
Met onze vectra hebben we nog niks anders gehad dan miserie.
in het eerste jaar in garantie (wagen was dan 5 j oud) stond die maandelijks in de garage om grote stukken te vervangen.
tweede jaar na garantie zijn er al kleinere dingen kapot gegaan.
en momenteel staat hij stil met een kapot vliegwiel en kapotte wiellagers (oid :D)
kostenplaatje: +- 2000 euro om te herstellen.
Moesten wij alle reparatie's moeten betalen hebben, was er (naast de aankoopprijs van 11 000) nog zeker 8000 naar reparaties gegaan ...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:03

Jeeetje! Nou die bak had ik teruggebracht :n

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:01

ShadowFax schreef:
Maargoed, mijn eerste starlet was uit 86 en deze is uit 91. Die citroen die we gereden hadden was uit 2006! En daar zit hm voor mij dan wel het verschil.

Hoeveel gereden? M'n vroegere Citroën AX staat op 395000 km (en loopt nog perfect.. olie verversenipv bijvullen)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:02

Romanoff schreef:

De vraag blijft in hoeverre al die reparaties terug te voeren zijn op achterstallig onderhoud, mishandeling of gewoon pech.

Mijn auto mankeerde ook het nodige toen ik 'm kocht maar je kunt verwachten van een auto die bijna een jaar stil gestaan heeft EN met klachten is ingeleverd, dat je daar werk aan krijgt. Uiteindelijk heeft die auto ongeveer 1500 euro aan reparaties gekost, voordat ie goed was. Had ik dat allemaal door de garage laten doen, had het me een veelvoud van dat bedrag gekost!
Maar de auto was door de vorige eigenaar (aantoonbaar!!) zeer goed onderhouden, op basis waarvan ik het wel aandurfde. De prijs was zodanig dat die 1500 euro aan reparaties wel uit kon.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:15

hmm, heel eerlijk gezegd licht het in mijn ogen dan niet zo zeer aan de auto als wel aan de garage. Iedere auto kan kuren hebben. Maar dan heeft de garage hem in mijn ogen gewoon niet deugelijk gerepareerd.

Ik heb nu namelijk ook een citroen en ben daar echt dik tevreden over. En zou zeker geen andere willen. Enige reden dat ik overs zou stappen ( eventueel) is omdat hij niet voldoende kan trekken. Verder heeft hij alles wat ik zoek.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:44

malih schreef:
hmm, heel eerlijk gezegd licht het in mijn ogen dan niet zo zeer aan de auto als wel aan de garage. Iedere auto kan kuren hebben. Maar dan heeft de garage hem in mijn ogen gewoon niet deugelijk gerepareerd.

Ik heb nu namelijk ook een citroen en ben daar echt dik tevreden over. En zou zeker geen andere willen. Enige reden dat ik overs zou stappen ( eventueel) is omdat hij niet voldoende kan trekken. Verder heeft hij alles wat ik zoek.

Ik weet niet of je bovenstaand met mijn dealer bedoeld... Maar dit was mijn toyotadealer die over het algemeen toyota's heeft. Soms ruilt iemand dan een auto van een ander merk in en dit geval was dat dus die citroen. Die stond daar voor de verkoop en wij kwamen er in proefrijden...

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:46

HLPhoto schreef:
ShadowFax schreef:

Hoeveel gereden? M'n vroegere Citroën AX staat op 395000 km (en loopt nog perfect.. olie verversenipv bijvullen)

Die citroen bedoel je die wij gingen proefrijden? Pfff, tis al weer even geleden, maar onze eis is onder de 100.000... Dus meer zal die niet gelopen hebben.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:48

Met de ford KA HADDEN wij alles wat we zochten (nieuw model uit 2010)
Echter zoek ik een auto met meer pit (want serieus, ze moeten er roeien bij doen om op snel op de snelweg te kunnen invoegen, maar wat wil je met een 1.2) En die mag trekken.

Bij de proefrit in de outlander waren we direct verkocht!
De KA heeft nooit problemen gehad, (gelukkig) maar onze hyundai daarin tegen......

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:16

ikke schreef:
Romanoff schreef:

De vraag blijft in hoeverre al die reparaties terug te voeren zijn op achterstallig onderhoud, mishandeling of gewoon pech.

Mijn auto mankeerde ook het nodige toen ik 'm kocht maar je kunt verwachten van een auto die bijna een jaar stil gestaan heeft EN met klachten is ingeleverd, dat je daar werk aan krijgt. Uiteindelijk heeft die auto ongeveer 1500 euro aan reparaties gekost, voordat ie goed was. Had ik dat allemaal door de garage laten doen, had het me een veelvoud van dat bedrag gekost!
Maar de auto was door de vorige eigenaar (aantoonbaar!!) zeer goed onderhouden, op basis waarvan ik het wel aandurfde. De prijs was zodanig dat die 1500 euro aan reparaties wel uit kon.

soms moet je gewoon geluk hebben.
die vectra was een vertegenwoordigers auto, altijd netjes onderhouden geweest, had wel 150 000 km in 5 jaar gedaan, maar dat zou geen probleem moeten zijn.
We hebben onlangs contact gehad met die vertegenwoordiger, en blijkt dat de koppeling daar ook al enkele keren vervangen was. (die is bij ons deze zomer vervangen, nu is het het vliegwiel die kapot is)
en eerlijk is eerlijk, vriendlief is jong, ziet graag een mooie opgezette auto.
Dus wagen is na komst bij hem ook gechipt geweest, en vorig jaar andere veren onder gezet. Dat zal natuurlijk ook niet geholpen hebben.

Nu geeft hij (wss door het lang stilstaan) ook allerlei elektronische defecten (achteruitrijsensoren beginnen te pas en te onpas te piepen, koffer gaat moeilijk automatisch open, ramen gaan soms spontaan open of dicht :D )

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:51

ShadowFax schreef:
malih schreef:

Ik weet niet of je bovenstaand met mijn dealer bedoeld... Maar dit was mijn toyotadealer die over het algemeen toyota's heeft. Soms ruilt iemand dan een auto van een ander merk in en dit geval was dat dus die citroen. Die stond daar voor de verkoop en wij kwamen er in proefrijden...

had t idd over jou bericht. Alleen als een auto kuren vertoond, en vervolgens repareren ze hem en jij gaat rijden zet hem stil en kan niet meer starten. Dan hebben ze denk ik toch iets over het hoofd gezien hebben

En ivy, ja hyundai breek me de bek niet over open.... Wat een bagger zooi. Niks dan ellende.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:01

malih schreef:
En ivy, ja hyundai breek me de bek niet over open.... Wat een bagger zooi. Niks dan ellende.
Ook wat dat betreft... vond de i30 wel een lekkere auto en afgezien van een softwarestoring (waardoor de geen-gordel-om-melding bleef komen, 55 km lang :') ) geen gedonder mee gehad. Was met een software-update opgelost toen.

Heb 'm overigens alleen als voorloopauto gehad, dus geen enorme kilometers mee gemaakt. Geloof 8.000 ofzo.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:12

Ik had wel een oude de Atos uit 98 maar drie keer me tank op straat zien lopen deed me het merk toch wel haat gevoelens kweken

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:07

Wat was er stuk en hoe is het gerepareerd is dan de vraag.
Zie sommige mensen dampretourslang bijvoorbeeld vervangen voor tuinslang. Werkt wel... even. Een jaar later heb je weer hetzelfde probleem en het is zeker niet hittebestendig.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:05

Gewoon even een vraag tussendoor, aan de kenners...

hoeveel zou een Ssangyong Rexton 2.7 XDI op mogen leveren als er géén 4WD/lage gearing meer onder zit?
En zouden jullie het aan/afraden + waarom?

Auto is van eind '04 en heeft 160.000 gelopen, is netjes onderhouden maar versnellingsbak heeft het opgegeven.

Dit is nu soort van provisorisch (maar wel op een betrouwbare, nette manier) opgelost, auto heeft alleen achterwielaandrijving. Verderrr... airco, leer, grijs kenteken, APK en gechipt (ca. 205 pk / 450 Nm)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:55

HLPhoto schreef:
Gewoon even een vraag tussendoor, aan de kenners...

hoeveel zou een Ssangyong Rexton 2.7 XDI op mogen leveren als er géén 4WD/lage gearing meer onder zit?
En zouden jullie het aan/afraden + waarom?

Auto is van eind '04 en heeft 160.000 gelopen, is netjes onderhouden maar versnellingsbak heeft het opgegeven.

Dit is nu soort van provisorisch (maar wel op een betrouwbare, nette manier) opgelost, auto heeft alleen achterwielaandrijving. Verderrr... airco, leer, grijs kenteken, APK en gechipt (ca. 205 pk / 450 Nm)

Voor de vuist weg, 4-5k onder de marktprijs?
Motivatie: de marktprijs minus de kosten voor herstel/vervanging van de bak.

Heb je zo'n wagen op het oog?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:13

Hij rijdt goed he, maar heeft nu dus achterwielaandrijving. Twijfel of het misschien een goede keus is voor iemand met een erg beperkt budget.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:20

HLPhoto schreef:
Hij rijdt goed he, maar heeft nu dus achterwielaandrijving. Twijfel of het misschien een goede keus is voor iemand met een erg beperkt budget.

Ik vraag me af wat je gedaan hebt als je met 160k op de teller een bak naar grootmoeders helpt. Hoeveel schade heeft de rest van de auto dan? Ik denk aan aandrijfassen, diff's, koppeling, dat soort dingen.

Als je handig bent en het zelf allemaal kunt, kun je best een eind komen (heb ik ook gedaan met die Range) maar als je het moet laten doen......... Het zou niet mijn eerste keuze zijn, denk ik.

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:22

Tussenbak is van plastic.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:10

Een tussenbak van plastic? Dat zou ik knap vinden.

Ik heb een redelijk knappe cherokee,oldtimer (en dus betaaldbaar per maand ) goedkope verzekering (50euro voor mijn leeftijd), maar wel met wat werk, maar dat is een oldtimer. Hij mag 2000kilo trekken dus ik kom wg metzowel een anderhalf paards en een tweepaards trailer. En als ik vast zit,of meer powernodig heb,zetik hem even in zn 4x4
Ideaal zo een paarden-wagen :) ben er helemaal tevreden over ondanks dat we laatst de complete motor hebben vervangen en dat toh wel wat werk was....

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:17

Bij wijze van natuurlijk, bekend probleem bij de rexton.