Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:In Nederland geldt een omgekeerde bewijslast. 'Jij' moet bewijzen dat iemand 'schuldig' is, de ander hoeft niet zijn onmschuld te bewijzen.
DubbelDun schreef:Nou na 6 weken heb je eindelijk duidelijkheid dus. Ik denk dat het een verstandige keus is en voor iedereen die voortaan een paard wil kopen: vraag vooraf aan de verkopende partij een bewijs van eigenaarschap !!
DubbelDun schreef:Nou na 6 weken heb je eindelijk duidelijkheid dus. Ik denk dat het een verstandige keus is en voor iedereen die voortaan een paard wil kopen: vraag vooraf aan de verkopende partij een bewijs van eigenaarschap !!
beantsje schreef:In hoeverre het strafbaar is of niet ben ik niet bekend genoeg mee. Lijkt me een 'leuke' voor iemand met een funktie op dat gebied.Ik heb de laatste keren bij het kopen van een paard in het koopcontract opgenomen dat verkoper verklaart eigenaar te zijn van het paard. Is dat voldoende? Als het dan toch geen eigenaar blijkt te zijn, maakt hij zich strafbaar aan dwaling, toch?
Overigens zijn er veel eigenaren die helemaal niet kunnen aantonen dat ze eigenaar zijn.