Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:07

Het woord "recreatieruiter" wordt inderdaad wat negatief voorgesteld hier.

Ik heb net een bericht gehad uit Kiel... beetje ver, die mensen weten nog niet dat ze nooit op de wagen heeft gestaan. Die willen bellen vanavond, dan moet ik dat wel eerst even vertellen.
En twee wat meer uit de buurt. Er is dus hier in Duitsland wel degelijk een markt voor, aangezien ik vannacht pas die advertentie gemaakt heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:10

Dan is de Duitse markt dus heel anders als de Nederlandse... dat kan verschil maken.
Dan zou ik haar idd in Duitsland verkopen, in NL krijg je er nl. geen rooie cent voor Bloos

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:21

Ook dat vind ik wel meevallen, ik heb door dit topic al heel wat berichten van geinteresseerden gehad en die mieren niet.

Maar dat had ik wel verwacht, er wordt hier gewoon zó negatief gereageerd, dat het er in de praktijk alleen maar beter uit kan komen. Knipoog
Uiteraard is het afwachten of die geinteresseerden dan ook daadwerkelijk geinteresseerd zijn natuurlijk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:34

GC, ik weet niet of je haar in Nederland ook te koop hebt staan, maar ik denk dat je haar in NL net zo makkelijk kwijt raakt hoor.
Niet iedereen is zo negatief als de mensen die in dit topic komen (zou haast denken dat het afgunst is ofzo. Geen rooie cent ervoor krijgen, wat een opmerking zeg.....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:38

Tuurlijk joh, het is afgunst Rolleyes

Misschien wordt er wel gewoon een eerlijke mening gegeven... kan ook nog.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:40

Ik vraag me af hoe de mensen hier een oordeel (vaak negatief) kunnen geven over een paard dat ze alleen op 1 foto hebben ge zien.
Zijn deze mensen klonen van Jomanda of zo?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:43

Yamcha schreef:

Ik vraag me gewoon af waarom men er maar op door blijft hameren dat dit paard niets waard zou zijn en dat TS daar maar rekening mee moet houden. Dat was helemaal haar vraag niet, het lijkt wel of men het leuk vindt haar dat in te wrijven
En daarbij, het is toch een denigrerende opmerking: je krijgt er geen rooie cent voor......?

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:43

Heb niet hele topic doorgelezen misschien dubbel daarom maar iksnap iets niet in je verhaal hoor. Je zegt een blessure te hebben en dus niet meer te kunnen rijden...
Maar je wilt je paard wegdoen en er een voor terugkopen waar je WEL wat mee kan?
Snap ik het dan niet? WAT wil je dan wel met paard doen?

En verder gewoon hardstikke leuke merrie. mooie halslijn, als ze verder niks mankeert kun je daar goeie prijs voor krijen lijkt mij.

sensje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:45

het komt vast wel allemaal goed !!! wel een leuk paardje hoor

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 11:48

sensje123 schreef:
het komt vast wel allemaal goed !!!

Verward

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:49

GamblersCup schreef:
Verder heb ik hier ook geleerd dat mensen óf erg achterdochtig zijn, óf het gewoon lekker vinden om met rare opmerkingen een rel te beginnen. Als iemand nou een topic opent met de reden van verkoop in het openingsbericht erbij, waarom word daar dan aan getwijfeld? Ik heb al meerdere malen gelezen, van meerdere mensen, die wel dachten dat er dan wat mis zou zijn met de merrie. Zoals de waard is vertrouwt 'ie zijn gasten zeggen ze toch? Gelukkig weet ik zelf, en de mensen die mij en mijn paard kennen hier, dat ik de boel niet aan het flessen ben/wil, ik wil alleen maar een goed tehuis voor een paard waar ik, door mijn eigen probleem, niets mee kan.

Iedereen met normale en eerlijke opmerkingen waar ik daadwerkelijk wat mee kon, hartstikke bedankt!
Tuurlijk zijn nieuwe opmerkingen etc. ook nog welkom, maar mijn paard staat inmiddels daadwerkelijk te koop.

Als ik dit stukje lees voel je je een beetje aangevallen. Op zich begrijpelijk hoor. Alleen is het op dit moment zo moeilijk iemand te vertrouwen omdat er veel mensen negatieve dingen hebben meegemaakt met dingen kopen en dan niet alleen met paarden. ik heb mijn paard 3x laten keuren het is ziek maar het was mijn gevoel. Vele gebreken worden vaak toch een beetje verstopt. EN als iemand eerlijk is laten ze hem staan of komen langs en gaan de boel afkraken. In denk dat dit niet alleen in de paarden sector gebeurt maar ook bv bij verkoop auto's.
Het is zoooo moeilijk om te oordelen over iets voor van een foto.

Misschien ben ik idd verwend en laat ik zo'n paard staan maar idd zijn er genoeg die hem wel nemen. En dan na een paard maanden of half jaar gaan klagen dat ze problemen krijgen en dan weer aan je deur aanklopen. Misschien als ik geld en ruimte EN tijd had zou ik het zien als een projectje en zou ik hem op de gok nemen en daarnmaast ook de ervaring zou hebben om er wat van te maken. Daarbij zou ik er geen 1500 euro voor geven.

Helaas afgelopen maanden weer zoveel meegemaakt met miskopen. Mensen hebben geen geduld om rustig een paard te kopen, ze zien een hoofd en willen het hebben en tja de problemen neeeee die komen niet want hij had een lief hoofd. Sorry met dit soort mensen heb ik geen medelijden. Sommige mensen kan je wel 30x zeggen laat hem keuren bla bla. Ze doen het niet omdat ze de verkoper vertrouwen en TOCH ging het mis en ontstonden er problemen.

Dat mensen op de foto zien dat ze een dik been/gericht heeft geeft wel aan hoe goed sommige mensen kijken en hoe slecht andere. Vele kijken naar een mooi hoofd enz... en vergeten dat de benen ook in orde moeten zijn. Ik hoor zooooooooooo vaak dat mensen vallen voor het hoofd van het paard en hem al willen kopen daarop. Tja de klik en rest ach dat komt laer pffff.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:50

@GC: Volgens mij was dat eigenlijk wel heul aardig bedoelt van sensje... Bloos
@Heidi: misschien toch even iets meer lezen. Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:58

GamblersCup schreef:
Het woord "recreatieruiter" wordt inderdaad wat negatief voorgesteld hier.

Ik heb net een bericht gehad uit Kiel... beetje ver, die mensen weten nog niet dat ze nooit op de wagen heeft gestaan. Die willen bellen vanavond, dan moet ik dat wel eerst even vertellen.
En twee wat meer uit de buurt. Er is dus hier in Duitsland wel degelijk een markt voor, aangezien ik vannacht pas die advertentie gemaakt heb.

Weet je wat het is reacties krijg je altijd wel. Maar hoeveel komen er werkelijk en nemen de moeite?.

Je merkt zovaak dat mensen een paard te koop hebben staan en dan veel kijkers krijgen en ook via email reacties maar uiteindelijk wordt hij niet verkocht.

Ik hoop voor je dat hij snel weg is en voor ieder paard is wel een markt alleen moet je je ook afvragen hoe lang hij nog kan blijven lopen. Je kan hem bv verkopen voor 500 euro en hij is vandaag weg. OF vasthouden aan de ongeveer 1500 euro en nog 6 maanden laten staan. Uiteindelijk hou je hetzelfde over maar wat is beter voor het paard?.

Blijft moeilijk hoor.

Iedereen mag op zo'n topic van mij een harde mening geven hij is dan wel eerlijk en daar heb je wat aan. Vele klikken door en denken dingen en zeggen het niet. Daar heeft de TS ook niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:58

Diablo schreef:
Yamcha schreef:

Ik vraag me gewoon af waarom men er maar op door blijft hameren dat dit paard niets waard zou zijn en dat TS daar maar rekening mee moet houden. Dat was helemaal haar vraag niet, het lijkt wel of men het leuk vindt haar dat in te wrijven
En daarbij, het is toch een denigrerende opmerking: je krijgt er geen rooie cent voor......?
Vind je? Ik kan ook zeggen dat er geen markt voor is: komt op hetzelfde neer.
Ik zie het probleem niet.

Het is imo ook geen hameren wat er gebeurt, alleen wilde TS graag uitleg waarom... dat heb ik gedaan. Ik heb daar welgeteld 2 posts over geplaatst, en ik ben even op die dikke sprong doorgegaan, uitgelegd waarom het toch wel fijn was als daar foto's van waren. Ik zie echt niet hoe dat drammen is.

Verder zijn er nog een aantal die blijkbaar mijn mening delen, maar ik ben niet degene die die berichten plaatst... en vraag je om meningen, dan krijg je ze. Op Bokt soms meer dan waar je om gevraagd hebt... dat is Bokt Lachen

Daar zijn een heel aantal positieve meningen bij, dus dat je mening dat iedereen in het topic negatief is, deel ik niet. De positievelingen hebben argumenten, de mensen die negatief zijn ook Lachen
Ik weet niet of er mensen zijn die het erin willen wrijven, ik in ieder geval niet. Ik zal je wel mijn eerlijke mening geven, of die je nu goed uitkomt of niet Lachen

Ik kan ook heel lovend en complimenteus zijn... en ook dan ben ik eerlijk Lachen maar ik ben niet van plan iets anders te zeggen omdat iemand dat graag wil horen... doe ik ook niet IRL. Dat sommigen mij daardoor niet aardig vinden, is hun goed recht Lachen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:01

@Yamcha: Jij blijft tenminste fatsoenlijk in je posts. Er waren er ook een aantal die dat niet deden. Ik geloof ook niet dat deze opmerkingen aan jou gericht waren. Die van mij in elk geval niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:02

Prisca schreef:
Misschien ben ik idd verwend en laat ik zo'n paard staan maar idd zijn er genoeg die hem wel nemen. En dan na een paard maanden of half jaar gaan klagen dat ze problemen krijgen en dan weer aan je deur aanklopen. Misschien als ik geld en ruimte EN tijd had zou ik het zien als een projectje en zou ik hem op de gok nemen en daarnmaast ook de ervaring zou hebben om er wat van te maken. Daarbij zou ik er geen 1500 euro voor geven.

Zo bedoelde ik het dus ook Lachen
HBVisser schreef:
@Yamcha: Jij blijft tenminste fatsoenlijk in je posts. Er waren er ook een aantal die dat niet deden. Ik geloof ook niet dat deze opmerkingen aan jou gericht waren. Die van mij in elk geval niet.

Oké, dank je.
Prettig om te weten Haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:10

HBVisser schreef:
Ik vraag me af hoe de mensen hier een oordeel (vaak negatief) kunnen geven over een paard dat ze alleen op 1 foto hebben ge zien.

Omdat je toch bij de eerste blik iets moet hebben van jaaaa. Ik zie een mooi hoofd en mooie hals maar de rest is niet iets wat ik wil. Paard is dik ook ivm veulen en daarnaast vind ik haar ERG dik. Meesten zoeken dus een paard waar ze op kunnen rijden en dan is de buik toch wel lastig.

Er wordt een mening gevraagt dus die wordt gegeven tja en dan is die negatief. Als we geen mening geven is het ook niet goed WAT WIL JE DAN?.
Als we alleen positive mening mogen geven heeft zo'n topic geen zin en krijgt de TS een verkeerd beeld.

Leuke van dit topic is dat iedereen andere dingen vind waardoor de TS een beeld krijgt wat iedereen ervan vind (wat ze toch indirect vraagt). Je ziet ook het verschil in de markt en waar mensen op letten en daardoor kan de TS een oordeel maken.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:18

Prisca schreef:
HBVisser schreef:

Omdat je toch bij de eerste blik iets moet hebben van jaaaa. Ik zie een mooi hoofd en mooie hals maar de rest is niet iets wat ik wil. Paard is dik ook ivm veulen en daarnaast vind ik haar ERG dik. Meesten zoeken dus een paard waar ze op kunnen rijden en dan is de buik toch wel lastig.

Ik doelde meer op het spronggewricht. Het zal wel dit en het zal wel dat....
Een foto KAN een vertekend beeld geven daarom is het belangrijk om jet paard live te zien als het je aanspreekt.
Daarna kan je altijd nog een keuze maken om er A- een DA bij te laten komen en B- een eventuele koop te sluiten.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:24

HBVisser schreef:
Ik doelde meer op het spronggewricht. Het zal wel dit en het zal wel dat....
Een foto KAN een vertekend beeld geven daarom is het belangrijk om jet paard live te zien als het je aanspreekt.
Daarna kan je altijd nog een keuze maken om er A- een DA bij te laten komen en B- een eventuele koop te sluiten.

Als het paard om de hoek zou staan zou ik nog in de auto springen om uit nieuwsgierigheid te kijken. Maar om er meer als 10 kilometer voor te gaan rijden NEE. Dat oordeel ik van de foto mijn mening.

Daarom is een GOEDE foto zoooo belangrijk bij meer als de helft van de foto's op MP klik ik al door puur omdat ze er niet goed uitkomen een reden om NIET in de auto te stappen.
Foto's van mobieltjes en scheve foto's enz... zijn gewoon slecht voor de verkoop. Neem moeite voor een goede foto dit verdien je echt terug.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:37

Daar zit wat in Prisca. En dat is ook het l*llige van dit topic. Dit paard wordt hier getaxeerd op een slechte foto, terwijl dat de vraag van de TS niet was.

Ze wilde gewoon weten (de sprong wist ze toen nog niets van) of dit paard met weining ervaring en toch al op leeftijd te verkopen was. En heeft er maar even een foto bij gezet voor het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:51

HBVisser, het antwoord hebben we denk ik wel. Natuurlijk is dit paard te verkopen. Ik heb meteen gezegd dat ze een prachtkop heeft en een fraaie hals op de foto waar ze in de wei loopt, verder was ik de eerste die het opviel dat ze een dik sprongetje heeft...
Verder heeft de verkoopster een alleszins eerlijk verkoopverhaal lijkt mij. Ze wil de merrie van de hand doen omdat ze niet optimaal kan rijden wegens een blessure aan haar schouder. Maar jammer genoeg wordt er dan op een gegeven moment gesuggereerd "dat het paard wel meer zal mankeren".
Gamblers Cup was verder nog bereid om tijdens dit topic de dierenarts erbij te halen, waarvan ook weer verslag gedaan.
Zelf heb ik de geschiedenis van mijn eigen paard erbij gehaald om te illustreren dat een paard met een "afwijking" niet acuut hoeft te worden afgeschreven.
Slotsom, deze merrie is heus wel te verkopen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:54

Precies suleilitha, de merrie is te verkopen. Jammer dat het topic zo uit haar verband is gerukt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:56

Als je alle onnozele negatieve berichten verwijdert, komt je vast weer terug op het feit dat dit dier dus best te verkopen is en dat 1500 niet veel is, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:00

Foutje Detour, iemand anders dan de TS zelf heeft ergens gepost dat de vraagprijs 1500 zou zijn, echter dit komt niet van de TS. Er is geen vraagprijs genoemd in het topic Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:02

Oh worry, kom ik weer met mijn spuit 11 reactie..

maarja. Dat het een mooi en symphatiek dier is qua uitstraling staat buiten kijf, hoor!

En fokken zou imo prima kunnen als er met dit dier genetisch niks mis is. En om dat meteen te denken op basis van een dikkere sprong vind ik erg kort door de bocht..