Dagmar_k schreef:De audi A3 vind mijn vriend mooie auto. Maar waarom deze afgeraden wordt snap ik niet helemaal.
Mits het om de kogeldruk gaat, want wat deze is bij de Audi a3 dat weet ik niet meer.
En de koppel is goed dacht ik...
Het koppel zal misschien goed zijn, maar er is - de toegestane kogeldruk even buiten beschouwing latend - nog een aantal zaken meer van belang bij het bepalen of een auto geschikt is om een paardentrailer mee te trekken. Eén ervan is de verhouding tussen eigen gewicht van de auto en het gewicht van trailer plus paard.
Wat het vervoer van een paard aanzienlijk anders maakt dan rijden met je caravan of een boedelbak met verhuisdozen, is dat een paard dynamische (bewegende) lading is met een hoog zwaartepunt. Hierdoor is het risico dat je combinatie aan het slingeren - en ultimo aan het scharen - raakt aanzienlijk hoger, wanneer je een te lichte auto voor je trailer hebt staan.
Aangezien een A3 niet heel veel groter is dan een Golfje, denk ik dat je het "probleem" bij het trekken van een trailer met een A3 in die hoek moet zoeken.