IS je paard verzekerd? Zoja; waarom niet of wel?En welke?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: IS je paard verzekerd? Zoja; waarom niet of wel?En welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:55

Danielle_Off schreef:
Bedankt voor je info.. Maar knappe vent die mijn paardje bij mij weghaald? Alsof ik hem uberhaupt mee zou geven aan hun, zodat ze hem kunnen onderzoeken, dik laten worden of iets dergelijks..? Daar heb ik toch altijd nog iets over te zeggen?

Ja en nee.
Je koopt 'm terug of niet, zo simpel werkt dat. Koop je terug, ben jij degene die bepaalt; koop je niet terug, vervalt het eigendom aan de verzekering en heb je dus niks meer in te brengen.
Lijkt me duidelijk wat jij zou doen........

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:11

Heb topic beetje doorgelezen. Wel of niet verzekeren blijft een lastige kwestie.

Kocht vorig jaar juni een paard. ODA + beperkt ziektekosten verzekerd.
In oktober kreeg ie koliek, dag later op de operatietafel.
Heb mijn premie er dus voorlopig wel uit. Maar ik heb ook zat kosten moeten maken (á 1000 euro) die niet vergoed werden.

Sta nu weer voor de vraag of ik een ander paard moet verzekeren. En ondanks bovenstaande ervaring weet ik het echt niet...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:17

ikke schreef: "Ik ga er dan ook nog vanuit de kosten per geval lager zijn dan de verzekerde waarde; aangezien vrijwel alle verzekeringen niet meer vergoeden dan de verzekerde waarde van het dier."

dit is ook hoe ik het altijd begrepen heb.
en vandaar mijn gedachte, als je een shet of andere goedkope (in aanschaf) pony hebt, zeg 500 euro verzekerings waarde..
dan heeft verzekeren dus bijna geen zin, terwijl het dier theoretisch gezien net zoveel kans heeft op blessures en onkosten, dan een duur paard.

ik heb met mijn (ex)shet best veel pech gehad, hij stond gewoon buiten in de winter, gezonde pony, en toch ineens koliek.
stond buiten als jaarling, en ineens kramperig geworden in de achterbenen, dus dierenarts en osteopaat..

met eerdere pony's heb ik nooit wat gehad, alleen de gewone onkosten.

een shet of een rijpaard, bij de DA zullen de kosten wel gelijk zijn ongeveer
(misschien iets lager wegens lichaamsgewicht/ dosering van medicatie)
dus bij een goedkope pony komen de kosten, verzekerd of niet verzekerd, gewoon altijd meer voor je eigen rekening!
best raar toch?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 14:18

Foxy1980 schreef:
Heb topic beetje doorgelezen. Wel of niet verzekeren blijft een lastige kwestie.

Kocht vorig jaar juni een paard. ODA + beperkt ziektekosten verzekerd.
In oktober kreeg ie koliek, dag later op de operatietafel.
Heb mijn premie er dus voorlopig wel uit. Maar ik heb ook zat kosten moeten maken (á 1000 euro) die niet vergoed werden.

Sta nu weer voor de vraag of ik een ander paard moet verzekeren. En ondanks bovenstaande ervaring weet ik het echt niet...

MIsschien is het een idee om verschillende verzekeringen naast elkaar te leggen en te vergelijken, zodat er eentje zit die voor jou qua needs het meeste in je buurt komt?...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 14:20

Marigold, da's waar en daarom hebben wij een van de twee Shetten verkocht; de eigenaar die haar nu heeft kan financieel meer voor haar doen dan wij als het mis zou gaan..

Onze andere Shet heeft ons minder kosten bezorgd dan de paarden en heeft vrijwel nooit wat maar als er daar iets meer gebeurt dan komt het wel goed, die betalen we dan met z'n drieën.

Je hebt wel een punt inderdaad.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:24

Ja maar dat is dus de vraag detour. Wat heb ik nodig?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Wie had gedacht dat 3 maanden na aankoop van mijn eerste paard ik al te maken zou krijgen met een koliekoperatie? Ik niet!
Hoe groot is de kans dat het nog een keer gebeurt? Bij dit paard of bij het andere paard?

Ik vind het echt behoorlijk lastig.
En zit er zoveel verschil tussen de verschillende verzekeringsmaatschappijen? Heb het idee dat ze praktisch allemaal hetzelfde pakket bieden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 14:27

Foxy1980 schreef:
Ja maar dat is dus de vraag detour. Wat heb ik nodig?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Wie had gedacht dat 3 maanden na aankoop van mijn eerste paard ik al te maken zou krijgen met een koliekoperatie? Ik niet!
Hoe groot is de kans dat het nog een keer gebeurt? Bij dit paard of bij het andere paard?

Ik vind het echt behoorlijk lastig.
En zit er zoveel verschil tussen de verschillende verzekeringsmaatschappijen? Heb het idee dat ze praktisch allemaal hetzelfde pakket bieden.

Eigenlijk heb ik me door mijn paardenarts laten informeren, hij zat bij de E.F.O. met zijn dieren en legde uit waarom; toen kwam de adviseur langs en dat voelde goed.

Door omstandigheden heb ik een rekening pas maande later gestuurd maar ook dat was geen probleem. Vind ze daar erg flexibel.

Ja, je schrikt he, met zoiets! Dan denk je dat je een gezond paard hebt en dan wordt hij acuut ziek!

Ik vind paarden toch wel heel kwetsbaar en kostbaar. Ben door schade en schande wat wijzer geworden. Haha!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:34

Even een stipje, kan van pas komen.

supermopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:15

Die van mij zijn verzekerd, maar (nog) niet voor alle ziektekosten. Wil dit wel graag doen, maar dan moeten ze allebei weer röntgen gekeurd worden en dat kost me dan te veel..