Miss_Montana schreef:Ik ben nu 19 en wil al sinds mijn 6e een paard. Nu ik eindelijk een baan heb en mijn opleiding ga afronden kan ik eindelijk een paard betalen en onderhouden, de tijd heb ik er ook voor. Waarschijnlijk ga ik ook binnenkort een paard kopen. Maar je kan beter even wachten op de goede omstandigheden dan dat je straks je lieve paard moet verkopen.
Ik ben nu 14, en wil ook al zo lang ik me kan herinneren een pony. Maar sinds een paar jaar heb ik die droom ook maar gelaten voor wat het was. Ik heb toen ook heel goed nagedacht over alles wat er bij komt kijken. En bovendien, dacht ik als dat ik naar de middelbare school zou gaan, ik daar écht geen tijd voor zou hebben.
Als ik jou was zou ik dus nog sowiezo even een paar maandjes wachten. Je schrijft dat het niet goed gaat op school, en dat zou ik dus eerst bijwerken. Dan heb je al een last minder van je schouders af gewerkt, en je zult zien dat je vader hier ook blij mee is. Daarna kun je gaan nadenken over een bijbaantje naast school, het verdiende geld spaar je op, zodat je altijd nog redelijk wat geld achter de hand hebt. Daarna kan je er nog een tweede keer gaan over nadenken of je het nog steeds zo graag wilt, en of je het dan met je baantje erbij kan realiseren.
Je moet het stap voor stap opbouwen, als je alles in één keer erbij neemt, dan wordt het echt té zwaar! Dan kan je school hard naar beneden gaan en dan is de lol er echt gauw een keer af. Ik geloof dat je het op deze manier best wel aan kunt.

Da's echt onmogelijk hoor, met jouw verdiensten. Pas bovendien op met het voeren van appels, wortels en brood....daar kun je op den duur zeer hoge DA-kosten mee krijgen. Gewoon goed hooi (liefst onbeperkt) en -als je een robuuste pony koopt- voorzichtig met gras (dus een paddock ter beschikking hebben), da's een stuk beter. En nog goedkoper ook.
en je verdeel je tijd in stukken kan het best lukken maar met geld weet ik het niet als je rond de 65 euro een wei heb en je steeds wat geld aan je vader geeft lukt het best maar dan moet je niet alles het duurste willen en NOG WAT
en de meeste denken gewoon met je mee.