en nu nog gaan vertellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: en nu nog gaan vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:51

marjoleinft schreef:
sorry dat ik dit zeg maar ik ga voor mijn paard geen 3000 euro neerleggen om me paard te laten opereeren
maar je moet ook gaan kijkn wat je paard heeft gekost en of die het wel waard is

Mijn paard is geen 3000 euro waard nee, maar hij heeft wel een grotere emotionele waarde voor mij dan je in geld uit kan drukken. Als mijn paard een operatie van 3000 nodig heeft, krijgt hij die.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:53

marjoleinft schreef:
natasja1991 schreef:
dus als jouw paard geopereerd moet worden en het kost 3000 euro dan laat je het paard inslapen omdat je geen 3000 euro wil betalen.

ik zou eerst gaan kijken wat de overlevingskansen zijn en of het paard ooit nog normaal kan functioneeren en zonder pijn kan leven als die met pijn door het leven moet gaan dan laat ik hem idd inslapen maar als het paard normaal kan functioneeren en zonder pijn kan leven zou ik de operatie misschien wel doen

Dat is dan logisch, ik denk dat iedereen dat zou doen voordat ze even een operatie gaan doen van 3000 euro.. Lachen .

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:57

er staat: Voor de paarden is ca. 13 ha. weiland ter beschikking in de zomer.
er staat nergens dat de paarden in de winter niet naar buiten mogen. En anders zet ik het paard wel 's winters een paar uur buiten ofzo, want ik wil wel dat het paard genoeg beweging krijgt

wou net zeggen... eerst kijken wat de overlevingskansen zijn.
En of hij veel pijn zou hebben daarna enzo.

maar als de overlevingskans groot is en houdt er niks aan over, geen pijn ofzo, dan zeg ik gelijk opereren. Maar het ligt er idd. aan wat het paard heeft

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:58

dus dat wordt van de week naar de manege voor een cursus longeren Nagelbijten / Gniffelen

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:00

weet je ckr dat e op een manege wil staan ik zou er nog maar is goed over nadenken

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:01

dr is geen andere optie

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:01

Haha, veel succes Haha!

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:03

kan het paard moeilijk bij mij in de slaapkamer stallen

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:03

is er geen pensionstalling in de buurt of een boerderij waar je kunt vragen of ze een plek hebben ik heb zelf een merry waarmee ik op een manege heb gestaan een half jaar maar die werd er knettergek ze begon alleen maar te bijten en tr schoppen en werd een heel shagerijnig paard nu sta ik op een rustige pensionstal en hef gaat 200 procent beter met haar

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:06

mischien doen jullie er zo makkelijk over omdat jullie zelf met de auto kunnen of je moeder/vader je kan brengen. Is bij mij niet zo, dus als ik ergens in de middle of nowhere sta, en er gebeurt iets met mijn paard, dan kan ik niet 1,2,3 ernaartoe
+ dat ik zelf elke dag ernaartoe moet om te voeren 3x per dag
dat gaan niet als ik voor schooltijd, na schooltijd en in de avond langs moet op de fiets.
Heb ik geen tijd meer voor huiswerk etc. Ik kan niet half uur-3 kwartier heen fietsen en voeren, weer half uur-3 kwartier terug, naar school, terug naar huis, omkleden, weer half uur-3 kwartier fietsen, daar 3 uur blijven, weer half uur-3 kwartier terug, eten en dan nog huiswerk
Laatst bijgewerkt door natasja1991 op 21-10-07 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:07

meisje echt, wat wil je nu horen van ons? Er zijn al ontzettend veel heel goed tips gegeven. en ook ik zeg het nog een keer: DOE HET NIET!!!!!!!! Dit kunt je niet betalen nu, ook al denk je van wel. Je verhalen zijn zo vaag, heb nog nergens een duidelijk plan gezien van hoe je van plan bent het te gaan betalen. En op afbetaling kopen is wel het aller-aller-aller domste wat je doen kunt! Werk en spaar nog lekker een paar jaar verder, zoek een verzorgpaard en bedenk over een paar jaar nog maar weer eens of je het nog steeds wil.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:11

natasja1991 schreef:
er staat: Voor de paarden is ca. 13 ha. weiland ter beschikking in de zomer.
er staat nergens dat de paarden in de winter niet naar buiten mogen. En anders zet ik het paard wel 's winters een paar uur buiten ofzo, want ik wil wel dat het paard genoeg beweging krijgt

Vraag het na zou ik zeggen, natuurlijk nog voordat je een paard koopt.

Heb je er al over nagedacht hoe je het gaat regelen als je paard eens naar een dierenkliniek oid moet.
Je ouders hebben geen rijbewijs.....bijzonder lastig hoor een trailer achter de fiets!

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:15

weet je, ik heb geen zin meer om hier in dit topic te reageren.

Ik heb het met mijn ouders besproken, die hebben het gehad over wat het allemaal kost en wat erbij komt kijken.
Daaruit is een conclusie gekomen: ik spaar totdat ik een leuk bedrag heb om een paard te kopen. Dus nee niet op afbetaling.

En als je het zelf zo goed weet, mag jij een verzorgpaard voor mij zoeken (gefeliciteerd als je er 1 vind)

Verder reageer ik alleen op reactie's waar ik wat aan heb, en niet van denk er over na blablabla, anders hadden mijn ouders ook niet toegestemd voor een eigen paard. Als er geen geld voor was hadden ze ook geen ja gezegd.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:16

speciale arts voor paarden zit hier in delfzijl DA rutgers. En een andere DA zit tegenover de manege, dus die kan zo langskomen.
Als het paard ergens heen gebracht moet worden, dan kan ik bij de manege vervoer regelen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:18

Misschien kun je met de manege overleggen of je het paard toch in de winter ook op de wei mag/kan zetten.. Dan kun je hem toch 's nachts weer in de stal doen?

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:20

ik betaal ook alles zelf voor mijn paard maar er gaat toch heel wat meer geld en tijd inzitten als je zelf denkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:22

Er gaat zeker veel tijd en geld inzitten, maar als je het echt wil kan het, dat heb ik zelf ook gemerkt. Je moet er alleen veel voor over hebben en bereid zijn andere dingen op te geven voor je paard.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:24

kan ook, maar zoiezo niet 24/7 op stal.
Dan ga ik wel 2x per dag heen voor extra beweging.

Tijd heb ik zat en als ik dat niet heb, dan maak ik wel tijd, anders neem ik ook geen paard.
En ben bereid om mijn al mijn tijd (geld) en energie er in te steken die ik heb.
Dingen opgeven hoef ik eigenlijks niet, ik heb niks om op te geven

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:38

welke dingen moesten jullie opgeven voor je paard dan ???

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:42

Ik kan nu niet op kamers omdat ik een paard heb. Ik kan als student zijnde niet mezelf én mijn paard onderhouden, dus woon nog thuis.

Ook kan ik niet zomaar weg zonder overleg, omdat wij maar met 2 paarden staan, als de ene weggaat kan de ander niet, omdat er anders niemand voor de paarden is.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:46

voor zover ik weet, wil ik niet op mezelf wonen.
Ik ga nooit weg. Dus zoals ik al zei: ik hoef er niks voor op te geven.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:47

Wil je nooit op jezelf wonen? Voor altijd bij je ouders? Ik denk dat je daar nog wel anders over gaat denken (en je ouders ook).

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:51

nou, niet voor altijd, zeker nog wel een paar jaar.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:52

geen tijd voor eenvriendje geen geld om een x lekker uit je dak te gaan en nooit een x een weekendje zomaar weg op vakantie met je ouders kun je ook wel vergete omdat je je paard hebt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:53

Ik neem mijn paard elk jaar mee op vakantie. Kost wat, maar dan zijn we er wel lekker uit met zn tweetjes. Lachen

Maar hou er wel rekening mee dat je op een dag het huis uit wil, wat waarschijnlijk dan moeilijk wordt ivm je paard.