paard doorverkocht met gebrekken

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:11

xcynthiax schreef:
j0rinda schreef:
enne waar is dan nu de gene die het topic geplaatst heeft?
vind ik toch ook vreemd dat die nergens meer te bekennen is, en dat is niet eens de eigenaar zelf.


inderdaad, die had eerst zo'n grote mond met bedreigingen naar mij toe...
en nu hoor je d'r nooit meer...


ik kan met zekerheid zeggen dat de TS hier niet meer zal reageren.. en dat is niet omdat ze niet wil...

Anoniem

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:12

xcynthiax schreef:
j0rinda schreef:
enne waar is dan nu de gene die het topic geplaatst heeft?
vind ik toch ook vreemd dat die nergens meer te bekennen is, en dat is niet eens de eigenaar zelf.


inderdaad, die had eerst zo'n grote mond met bedreigingen naar mij toe...
en nu hoor je d'r nooit meer...



Jouw verzorgster neemt al pagina's de honneurs voor je waar.

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:13

naar mijn idee gaat een paard niet slecht lopen als ze geen conditie meer hebben als dat paard volgens jou niks aan de benen mankeert zou hij daar niet kreupel van gaan lopen.

anniee
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:18

Ben ik het mee eens.
Ik vind ook dat het gewoon verteld had moeten worden; als je niets te verbergen hebt kan dat toch ook gewoon?
stel dat het pas over een paar jaar aan het licht was gekomen dan hadden de nieuwe eigenaren meteen geweten waaraan ze moesten denken en was het niet aan het licht gekomen - wat jullie zelf verwachtten- dan was er toch niets aan de hand?
Er was dan wellicht ook anders gekeurd door de neuwe koper.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:19

Een slechte conditie staat weinig in verband met een overbelast been, dan hadden al dr benen overbelast moeten zijn, maar het treft hier ee wat 'zwakker been' en dat komt meteen tot uiting als er gereden mee wordt..triest en erg sneu voor het dier.
Dat de TS niet meer reageerd lijkt me idd heel erg verstandig, als dit allemaal afgelopen is en afgerond zal zij hopelijk nog laten weten hoe het met Romana gaat en of zij opgeknapt is en wat er met haar zal gebeuren.
Dat jullie haar niet terugnemen kan ikzelf moeilijk over oordelen, maatr het gaat jullie zo aan het hart zeggen jullie, blijkbaar toch minder dan als ik eerlijk mag zijn..ik had dr allang teruggenomen, ten eerste omdat ik daarin min of meer verplicht ben (gebasseerd op jullie beweringen en posten) en ten tweede omdat als mijn paard zo slecht is ik voor geen goud zou willen dat iemand anders de beslissing over hem zou nemen, omdat het geen sportpaard blijkt, of iig een sportpaard die wegens gezondheidsredenen de toekomst in de sport mist.

maargoed, hier ben ik heel hard in en hoop van ganse harte dat beide partijen eruit zullen komen en Romana er niet de dupe van zal worden.

only_debbie

Berichten: 37
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: goirle

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:56

als je binnen 6 maanden na aankoop een verborgen gebrek kan aantonen is de vorige eigenaar verplicht om het paard terug te kopen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:08

dat geld niet voor particulieren maar voor handelaren ..ter beschrming van de particuliere leek ..

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 00:22

deze kopers dachten een 100% gezond paard te kopen, dan kijk je ook al anders naar een paard waarvan je weet dat er vroeger ooit wat is geweest is!!

Natuurlijk ook de prijsklasse van het paard in gedachten houdend Haha! een paard van 1500 euro laat je waarschijnlijk niet op de foto zetten (a 500 euro)

als ik voor een paard zou gaan kijken en ik weet dat ie ooit een flinke blessure heeft gehad(en de eigenaren vertellen dit eerlijk ZO ALS HET HOORT), dan laat ik hem waarschijnlijk grondiger keuren dan bij een paard wat gezond is.

Zowiezo ben ik niet happig op een "flinke" blessures! immers je wilt met een paard de sport in en vaak zijn en blijven oude blessures toch een risico.

Tis dat ze geen verzekering hebben, anders zouden ze hem kunnen in laten slapen/slacht en de aankoopkosten terug krijgen?? (of werkt dat zo niet?)

is dat wat onze zo Romana liefhebbende oude eigenaars willen???

wat de koper kan NIETS met romana... ja af en toe een ritje? maar geen wedstrijden.............

en voor de verkoop levert dit paard ook nada noppes op, behalve slachtprijs of mensen die het risico willen lopen hoge DA rekeningen te krijgen (ivm pijnstilling en andere medicatie)

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:05

studiemiep schreef:
deze kopers dachten een 100% gezond paard te kopen, dan kijk je ook al anders naar een paard waarvan je weet dat er vroeger ooit wat is geweest is!!

Natuurlijk ook de prijsklasse van het paard in gedachten houdend Haha! een paard van 1500 euro laat je waarschijnlijk niet op de foto zetten (a 500 euro)

als ik voor een paard zou gaan kijken en ik weet dat ie ooit een flinke blessure heeft gehad(en de eigenaren vertellen dit eerlijk ZO ALS HET HOORT), dan laat ik hem waarschijnlijk grondiger keuren dan bij een paard wat gezond is.

Zowiezo ben ik niet happig op een "flinke" blessures! immers je wilt met een paard de sport in en vaak zijn en blijven oude blessures toch een risico.

Maar zou de koper WEL een uitgebreide keuring hebben gedaan als de verkoper dit WEL had verteld? Punt is namelijk dat de kopende partij nog altijd niet duidelijk heeft gemaakt dat er door hen een keuring is verricht VOOR de aankoop. Indien die keuring inderdaad NIET heeft plaatsgevonden, dan heeft de kopende partij een erg zwakke rechtspositie.

Myrdal

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-03-05

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:27

Maar als ik het goed begrijp heeft de kopende partij WEL gevraagd naar blessures in het verleden en dat is door de verkopende partij ontkend. Die hebben dus niet de waarheid verteld.

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:47

Myrdal schreef:
Maar als ik het goed begrijp heeft de kopende partij WEL gevraagd naar blessures in het verleden en dat is door de verkopende partij ontkend. Die hebben dus niet de waarheid verteld.

Wat de verkoper wel of niet verteld ontslaat de koper NOOIT van de plicht om zelf vast te stellen of het paard geschikt is voor het beoogde doel, zeker als het de bedoeling is actief de wedstrijdsport te bedrijven.

Anuschka40
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-04-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:47

russel schreef:
Dus het been waar de chronische peesontsteking zit is overbelast. Dat is spijtig en dat hoort niet bij een gezond sportpaard. Een paard wat gezond is kun je in principe elke dag rijden en trainen. Ik heb een paard van 15 en soms wordt hij s'morgens een uur dressuurmatig gereden door een ervaren amazone en ga ik s'avonds nog een bosrit van een dikke anderhalf uur maken, heeft hij niks van.

Vraag mij af of je een chronische peesontsteking wel op een foto kan aantonen. Als het dier voldoende rust heeft gehad of juist op een bepaalde manier is getraind zie je wellicht wel niets op de foto en zal hij bij de buigproef ook niets laten zien. Iets wat chronisch is gaat nooit over en door jouw tijdgebrek had het paard het goed, zal daardoor ook nooit overbelast zijn geworden. Het paard had als recreatiepaard verkocht moeten worden, bij iemand die bv 2 tot 3 relaxte ritjes per week maakt, wellicht nog wel minder, daar lijden ze nl niet onder en daarmee komen oude blessures ook vaak niet duidelijk bij naar buiten.

Het gaat hier om een achterbeen probeer is niet alles naar je eigen straatje te lezen!
En iedereen die weet als een paard wat minder heeft gedaan je dat rustig op moet bouwen.
Ook niet waar zeker...

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:58

Uhm, ben ik nu zo blond, of zegt Russel juist hetzelfde als wat jij zegt Anuschka40?? Dat als je wat rustger aan rijd dat de blessure mss niet eens duidelijk naar buiten komt.?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:03

wat ik begreep zat de oude blessure op een ander been als het been wat nu problemen veroorzaakt
of lees ik nu verkeerd?

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:33

xcynthiax schreef:
de reden waarom we het paard niet terugnemen, is dat wij een gezond en goedgekeurd paard hebben verkocht en geen kreupel paard terugnemen die niet eens verzekerd is....
Een gezond en goedgekeurd paard met of zonder HKO3 en een chronische peesontsteking?

Feit is, dat, als jullie gewoon gemeld hadden dat je een tijd lang hebt lopen tobben met haar, nooit in deze stront hadden gezeten. Nu hebben jullie haar gebreken verborgen, en dat is het probleem.

Dat de merrie nu problemen aan een ander been heeft, pleit jullie niet vrij van jullie verplichting de gebreken te melden.

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:09

maar er staat dat het paard al meteen de eerste dag kreupel liep. De eerste dag doe je zo wie zo niet veel met een nieuw paard omdat je elkaar nog moet leren kennen. Als dat al teveel is????

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:52

en er kan niks gebeurt zijn in die 1e dag / nacht ?

anniee
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:08

als ik een paard kocht dat de 1e dag al kreupel liep dan zou ik ook meteen contact opnemen met de oude eigenaren en toch mijn vraagtekens hebben bij het verkoopverhaal...
Ik blijf erbij dat ze het paard terug moeten brengen.

Ik had een pony die ik wegens te klein gebleven zijn te koop had.
Na twee weken bleek hij zomereczeem te hebben.
Bij ons kwam dat niet tot uiting; stond op de wei achter stroom dus kon nergens schuren.
Bij de nieuwe eigenaren deed hij dat echter wel, zij haalden de DA erbij en bleek eczeem te hebben.
Hoe vervelend het ook was ik heb hem zonder aarzelen teruggenomen.
Dezelfde pony met dit verhaal er eerlijk bij nogmaals verkocht.
Voor die mensen was het hun eerste pony en ze beweerden dat hij beet, trapte, steigerde en wat nog meer allemaal.
Dat gedrag had hij bij ons nog nooit vertoont.
Ze waren er de eerste dag meteen mee op buitenrit geweest, los in het bos met hun 11 jarige dochter erop, pony was 3 maanden onder het zadel, schrok en zij viel eraf.
Meisje durfde er niet meer op en dus hingen ze verhalen op.
Heb de pony nogmaals teruggenomen; bij zulke mensen laat ik mijn pony niet achter, wie weet wat ze er anders mee doen?!
Ik zou altijd de pony terugnemen; je wilt toch het beste voor je pony of je er nu te groot voor bent of geen tijd meer hebt?
Dan maar voor een lager bedrag verkopen MET eerlijk verhaal erbij of naar een beter tehuis.

Overigens heb ik de pony na deze ervaringen maar gehouden, wilde de pony niet nog een verhuizing aandoen, hij kwam helemaal "overstuur" terug...

Anuschka40
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-04-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:05

Wij zitten niet in de stront en zijn altijd eerlijk geweest wat de reden is dat wij hem nu niet terug nemen gaat je niets aan de zaak loopt ! Maar het is makkelijk om nu te zeggen dat wij dingen niet hebben verteld . Zijn jullie erbij geweest ? Ik zal jullie in de toekomst helemaal op de hoogte houden hoe het verder gaat oke

Anoniem

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:10

Anuschka40, een paard kan ook kreupel op de diagonaal zijn. Een paard gaat altijd het been wat hem dwars zit ontlasten waardoor een ander been eventueel op de diagonaal maar kan ook aan de zelfde kant zijn, extra belasten waardoor er op dat been een extra belasting komt. Maar dat had ik al in een eerder bericht aangegeven. Dan gaat het extra belaste been een overbelasting geven. De daadwerkelijke oorzaak kan dan dus in een ander beentje zitten. Een goede ervaren DA ziet dat.

Het is gewoon duidelijk dat er iets met het paard is. Iig is het duidelijk dat de koper niet volledig op de hoogte was, anders zou ze niet door googlen ineens hier op bokt het verleden van dit paard lezen. Duidelijke koek. Als ze dit had geweten, had ze wellicht het paard laten staan, het risico niet willen nemen en daar draait de hamvraag om.

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 14:18

Anuschka40 schreef:
Wij zitten niet in de stront en zijn altijd eerlijk geweest wat de reden is dat wij hem nu niet terug nemen gaat je niets aan de zaak loopt ! Maar het is makkelijk om nu te zeggen dat wij dingen niet hebben verteld . Zijn jullie erbij geweest ? Ik zal jullie in de toekomst helemaal op de hoogte houden hoe het verder gaat oke

Ben ik toch even benieuwd wanneer en in opdracht van wie het paard is gekeurd. Zie mijn vermoedens in eerdere posten.

RandyOrton25

Berichten: 1286
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Brielle

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:11

oke als allereerst wil ik even zeggen dat dit echt belachlijk is. Boos!
ik ben erbij geweest toen de kopers kwamen.
ze hebben zelf een aantal keer op het paard gereden.
ik heb de kopers op de dag zelf nog gesproken en die zeiden tegen mij dat het paard direct met hun mee zou gaan als het goed gekeurd werd.
zo gezegd zo gedaan, nu neem ik aan dat ze toch wel der eigen veearts hebben laten komen??? Verward
Maar wat ik echt nog steeds niet snap is dat het paard in het verhaal van de verkopers wat rechts VOOR wat heeft gemankeerd en nu beweren de kopers dat het paard wat rechts ACHTER wat heeft.
dit heeft dus totaal niets te maken met verborgen gebreken.

Verder las ik ook nog iets over het op proef nemen van het paard.

Ik ben er zeker van dat de verkopers dat wel hadden gedaan als de kopers dat hadden gevraagd.

Ik weet dit omdat ik Romana zelf wou kopen maar het niet heb gedaan omdat er ook een jazz merrie bij ons te koop stond en die liever had.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:12

dus de kopers hebben het paard wel laten keuren bij aankoop?

PBA_
Berichten: 8123
Geregistreerd: 24-02-06

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:19

vreemd hoor allemaal, alles dus

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:23

zoals meerdere mensen hier al hebben gezegd..oa Russel

Je hebt heel vaak dat een paard wat kreupel is.. daardoor het betreffende been gaat ontlasten en dus zijn andere 3 benen zwaarder belast en daardoor het paard aan een ander been kreupel kan gaan lopen.


Mbt tot het op proef! makkelijk zeggen van dat hadden ze wel gedaan! ik ken niemand die een SPORTPAARD op proef doet!!! en dit was toch een sportpaard Knipoog bovendien aan HADDEN hebben we niets he Vork

Bovendien ik kan me niet voorstellen dat mensen zomaar gaan zoeken op internet naar het verleden van een paard en als je dan op gekke VERBORGEN gebreken stuit ja dan zou ik ook door het lint gaan.


Het feit blijft gewoon dat de VERKOPER "opzettelijk"dingen verzwegen heeft................ waar is verdorrie de eerlijkheid van mensen gebleven Boos! ik vind het lef hebben hoor en zou zoiets NOOIT durven en ook niet willen doen! Zowiezo heb ik normen en waarden HOOG in het vaandel staan en eerlijkheid is er daar 1 van.