betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:51

Schimmelig schreef:
Ja, ik lees ze wel. Maar de 'print-out' van de adressen werkt dan niet en als je het een beetje druk hebt dat schiet 1 factuur er zo tussendoor. Dat kan gebeuren en het was ook geen probleem geweest hier (denk ik) als die vervelende TNT haar werk goed zou doen. Dan was dit topic namelijk nooit geweest... Lachen

En maakt het bedrijf dus ook een behoorlijke fout!
Dat is toch precies wat hier gezegd wordt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:53

@ schimmelig 6 juli laatste contact, werd gezegt dat hun speet en verder niks konden doen

en heb niet alleen bij opmerking geplaatst, ik heb bij opmerkingen ook nog een vraag gesteld over sporen, of ze die crystal sporen ook hadden, en dat adres, en erna in de gewone mail nogmaals

BiancaPJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:54

Hallo, wat een rotsituatie. Ik ben toevallig zelf postbode, al 16 jaar, en als het goed is komt niet de postbode, maar de pakkettenchauffeur dat pakketje brengen. Bij ons, in Beverwijk, en het gedeelte nieuwbouw waar ik woon, is deze bezorging door de TNT uitbesteed aan een andere pakketten dienst die dit goedkoper doet dan ons eigen personeel. Boos!
Je wilt niet weten hoe vaak ik vele dagen op een pakket zit te wachten omdat ze toevallig het adres niet kunnen vinden...Een pakket dat in een busje blijft liggen kan niet, dit wordt na elke dienst nagekeken, omdat er dan weer een andere chauffeur die auto voor bijv. buslichting nodig heeft(en dus de bus nakijkt,van binnen en buiten). Een postbode/chauffeur die het ergens in zijn eigen schuur dumpt en er vervolgens later achter komt is altijd een mogenlijkheid...hang ze maar op, door zulke lui raken wij onze banen kwijt..En ja een ieder die bijv. beneden bij de bel (flat?) zegt dat is mijn buurvrouw moet ik hem meenemen? kan als het geen goede postbode/chauffeur is meekrijgen en het vervolgens achterover drukken...
Hoevaak er in het verleden bijv. pakjes in de lift zijn gezet want de klant zegt ik haal het er wel uit...
het ook doet...
En dan zeggen ik heb het niet gekregen...gelukkig niet bij mij maar het gebeurt.
En ja afgeven bij de buren doe ik ook en nee ik geef dan geen bonnetje in de bus....En dat gaat al 16 jaar goed....(mazzel?).Oh ja . Het is ook waar dat de afzender mag klagen als iets niet ontvangen is...de ontvanger niet.
Waarom? Het poduct is verzonden door de afzender en dus ook door hem betaald...hij heeft een overeenskomst met de tnt de ontvanger niet. Dat is pas als het op de mat ligt. Jij hebt alleen een overeenkomst met de firma dat jij hebt vooruitbetaald....Dit is dus een welles nietes spelletje...Ga alsjelieft erachteraan desnoods naar radar of consumentenbond of zo, want de kwaliteit loopt momenteel gillend achteruit bij de TNT(alsof de aandeelhouders zich er wat van aantrekken) en daar zijn de meeste postbodes en chauffeurs zich triest van bewust..Geloof me dit willen we niet, maar door beleid en afknijpen van onze diensten en tijden worden er helaas steeds meer fouten gemaakt...Kortom er is ergens bewust of onbewust een fout gemaakt, en alleen door hopenlijk goede samenwerking met die firma tegen de TNT komen jullie erachter wat er nou gebeurt is en komt het pakket hopelijk boven water...Sterkte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:55

Moderatoropmerking:
Ik heb 2 verzoeken aan jullie :

1. Er zit een editknop rechtsonder in beeld, gebruik die Lachen Ik zie heel veel berichten van dezelfde user onder elkaar geplaatst. Dat is niet de bedoeling. Als je een reactie ziet waar je op wilt reageren, druk op de quote-knop, open die in een nieuw tabblad of venster, en typ daar je antwoord in. Bewaar dat, en ga verder lezen tot je alles gelezen hebt en overal op gereageert hebt waar je op wilde reageren. En post dan je antwoord in 1 keer met alle reacties in 1 post. Alvast bedankt Lachen

2. Daarnaast zou ik graag zien dat jullie terug ontopic gaan naar het onderwerp. Namelijk wat de juiste afhandeling is voor deze kwestie. Het gaat niet om evaringen met Libella in het algemeen. Het gaat niet om de wijze waarop Libella, Schimmelig, of TS of wie dan ook reageert. Het gaat om hoe dit opgelost zou kunnen worden Lachen

Ik heb gezien dat de naam Libella genoemd werd, die heb ik verwijderd omdat dat inderdaad niet relevant is voor deze kwestie. Echter bleek toen Libella zelf al gereageerd te hebben, en er inmiddels een hele discussie tussen TS, Libella en derden was ontstaan. Dus daar was niet veel meer aan te doen.

saskia_trec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:56

je moet voor zoiets toch tekenen? geen handtekening is niet ontvangen dus geld terug!! niet dan?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:56

naadje24 schreef:
dat geld is een bedrijfsrisico en zou je tegen verzekerd kunnen (wel zo verstandig) zijn..

Ander voorbeeld: ik fouileer zeker zo een 350 mensen per dag...Nou is er toevallig 1 klant (passagier) die over mij klaagt over mijn fouillering...zij zegt dat ik pot ben en haar express extra bij de borsten pakte ( ik noem maar een dwarstraat) en schreeuwt dit over heel schiphol (bij wijze van spreken)

zij gooit mijn goede naam/reputatie in het spel tegenover mijn baas en alle passagiers

hoe dan ook (en dat schijnt niet over te komen hier)....zal ik mij ten aller tijden proffesioneel op moeten stellen,ik zal klantvriendelijk moeten blijven,de dame uit moeten leggen dat als zij dit zo ervaren heeft dit niet zo de bedoeling was en hierbij mijn excuses aanbieden ( ook al weet ik dat ik het niet gedaan heb) en haar ten aller tijden in alle respect te blijven behandelen
En niet gaan blaten dat het mijn schuld niet is en blabla bla...

misschien een wat heel krom voorbeeld Tong uitsteken

maar proffesioneel optreden is o zo belangrijk voor de toekomst van je bedrijf..

Dit hier op bokt is geen proffesioneel optreden en zal zeker schade aan het bedrijf berokkenen aangezien hier duizenden mensen topics lezen

Duizenden mensen dit betreffende topic, naaa. Hooguit 20 en zij lezen niet verder dan pagina 1, want zo interessant is het nu ook weer niet Tong uitsteken

Het is inderdaad nogal een voorbeeld wat je aandraagt Haha! Maar ik begrijp dat je je op zo'n moment knap banketstaaf voelt bij de volgende passagiers die haar hebben horen schreeuwen terwijl jij eigenlijk geen kwaad doet. Dat is hier ook het geval, alleen wordt er iets heftiger gereageerd, omdat niet iedereen zo reageert als een douane medewerkster (?) op Schiphol Lachen Tong uitsteken

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:57

Schimmelig schreef:
WowAmigo schreef:
Maar die lees je dan toch ook neem ik aan?

Ja, ik lees ze wel. Maar de 'print-out' van de adressen werkt dan niet en als je het een beetje druk hebt dat schiet 1 factuur er zo tussendoor. Dat kan gebeuren en het was ook geen probleem geweest hier (denk ik) als die vervelende TNT haar werk goed zou doen. Dan was dit topic namelijk nooit geweest... Lachen

Nou, dat is allemaal te begrijpen en dus zou ik als bedrijf me niet verschuilen achter de voorwaarden en de standaardvelden. Libella moet ook begrijpen dat het heel erg vervelend voor ts is dat ze haar zuurverdiende centen blijkbaar zomaar kwijt kan zijn aan zo'n &^&%$$ van een postbode en ik denk dat als ze aan had gegeven er meer werk van te willen maken en tot een oplossing had willen komen dat ts al een heel stuk meer gerustgesteld was geweest (en geen topic had geopend).

Overigens denk ik dat de moeite die ts doet met dit topic e.d. al wel aangeeft dat ze niet uit haar nek aan het kletsen is en in ieder geval het voordeel van de twijfel verdient (als die twijfel er al is).

Dan kost het Libella een keer de inkoopprijs van de laarzen maar het had waarschijnlijk meer opgeleverd uiteindelijk.
Edit: heuh dit was toch ontopic of niet Knipoog

BiancaPJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:59

Oh ja dat moest ik nog vermeldden,nee de klant hoeft niet te tekenen, als hier door de afzender niet om gevraagd word. Als het een pakket met waarde is ,dus verzekerd dan wel...Bijv. als je een pakket verzekerd tot 1000 € , als het verdwijnt vang je de waarde terug.
DWZ de afzender niet het adres waar het naartoe moet..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:59

beveilingsagente Knipoog

ik zeg niet dat duizenden mensen dit topic lezen maar duizenden mensen topics lezen...
daar zit een verschil tussen Knipoog

vaak komen er naar aanleiding van dit soort topics altijd van die vervolg topics (bijv. heb jij ervaring met...?)
enz enz..kijk maar naar al die topics over die ene beroemde stal Knipoog (ik zal m bewust niet noemen Knipoog )

en dat is slechte reclame

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:00

Lynn_Nikita schreef:
@ schimmelig 6 juli laatste contact, werd gezegt dat hun speet en verder niks konden doen

en heb niet alleen bij opmerking geplaatst, ik heb bij opmerkingen ook nog een vraag gesteld over sporen, of ze die crystal sporen ook hadden, en dat adres, en erna in de gewone mail nogmaals

Dat is pas gisteren! Wow!

De zaak is dus helemaal niet klaar. Wat er normaal gebeurt in zo'n geval: ik schets even een situatie.
Jij ontvangt de e-mail van het bedrijf dat TNT er niks meer aan doet, waar jij vervolgens weer een e-mail stuurt naar het bedrijf en haar vraagt wat zij eraan kunnen doen het probleem op te lossen - waar jij ook weer vervolgens antwoord op krijgt. Ik denk niet (omdat je een vaste klant bent) dit een keiharde nee zal zijn.

Ik denk zelf dat je te vroeg bent geweest met je topic, maar da's mijn mening. Hoef je het niet mee eens te zijn dus ofzo Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:01

Schimmelig schreef:
griebels schreef:
Schimmelig, ik zou me kapot schamen als ik er achter zou komen dat een klant zo ontevreden is. Ik zou er dan ook alles aan doen om tot een compromis te komen.

Daarbij heeft Libella zo wie zo haar winst... inkoopprijs - verkoopprijs.
Er wordt van haar kant uit niets gedaan, ook niet na dit topic...
Slechte reclame vind ik dat.
DAt de naam genoemd wordt vind ik niet storend. Wel dat ze een slechte service biedt Ja

Dat weet je dus nog helemaal niet. Libella heeft in mijn ogen nog nul kans gekregen enige fout te herstellen. Het speelt nu in totaal zo ongeveer een maand, zoiets duurt gewoon langer omdat de ondernemer ook even beraadslagen moet. Kortom: je maakt nu een aantal aannamen die geen eens hoeven te kloppen.

Er is toch gezegd dat voor Libella en TNT de zaak gesloten is??
Daarbij had Libella al aan TS kunnen laten weten er een oplossing voor te zoeken in die maand maar ook dat is niet gebeurd

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:03

TS is helemaal niet te vroeg met haar topic. Het gaat hier wel om 200 euro, daar ging ik ook achteraan.

Bovendien speelt het nu al 3 weken en er is nog niets gebeurd. TS is nog even ver als toen als toen dit hele verhaal begon.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:05

Schimmelig schreef:
runningkawa schreef:
Als je je order niet goed leest, wie heeft de fout dan?

Als je de order niet goed invult, wie heeft het dan fout?

Het vakje opmerkingen is bij mij overigens voor andere dingen dan het aflever- en factuuradres, want die kun je gewoon apart invullen. Dat kan bij dat bedrijf overigens ook. Het vakje opmerkingen is bij mij voor dingen als:
''Zie groene deur'', ''liever niet morgen al'', ''heb je die ook in het blauw, dan heb ik die liever'' dingen Lachen

Maar het vakje is er ten alle tijden om GELEZEN te worden toch???
Dus wat er ook ingevuld wordt, het moet gelezen zijn anders kun je het vakje beter weghalen Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:06

Het maakt toch helemaal niet uit wat er in het vakje opmerkingen stond? Het pakje is gewoon niet bezorgd, op geen enkel adres.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:06

griebels schreef:
Er is toch gezegd dat voor Libella en TNT de zaak gesloten is??
Daarbij had Libella al aan TS kunnen laten weten er een oplossing voor te zoeken in die maand maar ook dat is niet gebeurd

Gisteren is het ''laatste'' e-mailtje verstuurd, vanaf Libella's kant. Zoals je in de vorige post van de TS kan lezen (6 juli). Kortom: de TS zou nu het bedrijf weer kunnen e-mailen voor een gezamenlijke oplossing buiten TNT om. Dit is nog niet gebeurd geloof ik. Er is dus nog niks helemaal 100 % afgesloten. Omdat de TS vaste klant is denk ik ook niet dat Libella onredelijk zal reageren. Al weet ik niet of dit topic de verstandhouding goed heeft gedaan, aangezien het erg 'vroeg' geopend is (zeg maar voordat er definitief uitsluitsel is).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:07

je hebt pm met de mail van libella, is duidleijk dat hun niks meer mee wilde doen hoor

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:08

In het laatste emailcontact staat volgens TS dat het Libella spijt en dat ze verder niets kunnen doen. Ik lees dus niet dat ze een oplossing willen zoeken.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:12

Maya schreef:
Ik heb 2 verzoeken aan jullie :

1. Er zit een editknop rechtsonder in beeld, gebruik die Lachen Ik zie heel veel berichten van dezelfde user onder elkaar geplaatst. Dat is niet de bedoeling. Als je een reactie ziet waar je op wilt reageren, druk op de quote-knop, open die in een nieuw tabblad of venster, en typ daar je antwoord in. Bewaar dat, en ga verder lezen tot je alles gelezen hebt en overal op gereageert hebt waar je op wilde reageren. En post dan je antwoord in 1 keer met alle reacties in 1 post. Alvast bedankt Lachen

Even offtopic hoor...
Is dit weer iets nieuws ofzo??
Ik ben aan het bijlezen geweest en zie dus mijn laatste bericht ook pas als laatste. Heb er nog nooit commentaar opgehad

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:13

Lynn_Nikita schreef:
je hebt pm met de mail van libella, is duidleijk dat hun niks meer mee wilde doen hoor

Je hebt een PB terug, maar voor mij was dit geen afsluiting hoor.
Deze e-mail was gisteren verstuurd toch? Ik denk dat ze je best tegemoet willen komen, want zij beseffen als geen ander hoe vervelend dit kan zijn. Ik blijf erbij dat dit topic de situatie geen goed heeft gedaan, maar wie weet kunnen jullie dit nog best prettig afsluiten (ik denk van wel)! Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:13

Ik zie dit wel als een afsluiting...
En als het dat niet is, moet Libella haar brieven toch maar duidelijker aanpassen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:14

dat is imo ook een duidelijke afsluiting Ja
Zou niet eens weten hoe je dat anders op moet pakken

Oplossing?
Die zijn er al voorbij gekomen, maar worden direct weggewuift...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:15

Ik zie het ook duidelijk als afsluiting hoor. Wat moet je anders maken van: we kunnen er niets aan doen? Ik lees daar niet in: we zullen proberen een oplossing te vinden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 22:16

ik zie dat ook als afsluiting, en heb na haar reactie op bokt hie rok niks meer gehoord, en hie rbied ze ook nisk aan, of vraagt ze om even te mailen of te bellen om samen uit te komen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:17

Mag ik de mail ook eens zien lynn Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:17

Er is helemaal niks naar mijn weten weggewuifd, er is nog geen eens iets voorgesteld na de laatste e-mail dat TNT niks kon doen. Libella heeft niet vermeld dat zij persoonlijk niks kon doen. Het is allemaal nog erg vers, bericht is van gisteren... Iedereen heeft dit weekend een beetje tijd om na te denken en ikzelf denk haast wel dat Libella de TS best tegemoet wil komen, maar dat moeten zij zelf afhandelen Lachen

Edit:
Er staat duidelijk in dat betreffende mailtje dat TNT iets gedaan heeft, het pakket namelijk aan een huisgenoot bezorgt heeft en het antwoord daarop was iets in de trant van 'in dat geval kunnen we je niet verder helpen ... (denk erachter: in het geval dat je huisgenoot het pakket heeft aangenomen).