Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

diehdieh schreef:Een stalgenootje van mij heeft ook een bijrijder voor hetzelfde aantal dagen voor haar pony en die vraagt 60 euro per maand.
Ik vraag 20 euro meer, maar mijn bijrijder heeft dan ook gewoon een goed sportpaard onder haar kont.
Als ik bijvoorbeeld een goedkoop ponytje had met weinig capaciteiten enz dan zou ik er ook minder voor vragen.
_Dunja_ schreef:diehdieh schreef:Een stalgenootje van mij heeft ook een bijrijder voor hetzelfde aantal dagen voor haar pony en die vraagt 60 euro per maand.
Ik vraag 20 euro meer, maar mijn bijrijder heeft dan ook gewoon een goed sportpaard onder haar kont.
Als ik bijvoorbeeld een goedkoop ponytje had met weinig capaciteiten enz dan zou ik er ook minder voor vragen.
mmmmmhhhhhhh die van mij betaald inderdaad 60 euro maar dan wel voor 3 dagen in de week (geen 2 dagen) en ze rijd mijn pony al sinds september 5 a 6 dagen in de week en dat duurt nog zeker een week of 4
Ik vraag niet meer geld omdat ze nu meer rijd.
Ze mag er mee buitenrijden / springen / dressuren / wedstrijden rijden...
Ik vind het persoonlijk geen bal uitmaken of je nu een sportpaard onder je kont hebt of niet, die van mij loopt ook erg leuk dressuur en is laatst met mijn bijrijdster 2 keer 1 ste geworden met punten beide proeven 194 punten.
Vind eerlijk gezegd deze tekst erg denigrerend voor mijn pony
Fitzroy schreef:Ik vind het helemaal afhankelijk van de situatie.
Wordt je paard er beter van, dan betaal je er als eigenaar voor.
Zoek jij iemand die je paard 1 of meerdere keren in de week doet omdat je er zelf geen tijd voor hebt incl. mesten dan is het in mijn beleving gratis.
En bewijs jij iemand een dienst omdat je bv. een goed leerpaard hebt en het paard niet zonodig gereden hoeft te worden, dan betaalt de bijrijder.
In het geval van TS heb ik het idee dat alleen de bijrijder er echt beter van wordt. Uitmesten doet TS zelf dus het gaat alleen om het 'plezier' van het paardrijden.
Ik vind dat daar wel een bijdrage van 25-50 euro in de maand tegenover mag staan.
Het is voor TS immers geen noodzaak, dieren komen evengoed hun box uit.
runningkawa schreef:Omdat andere een andere mening hebben, lezen ze niet goed...
vreemde constatering...
stef schreef:of ze wil misschien toch erg graag een bijdrage hebben en waait dus met die wind mee