Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sumxpeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:02

DuoPenotti schreef:
Dit maakt het niet duidelijker idd.

Misschien hier het hele verhaal typen van bezichtiging tot nu?

Overigens was het verleden niet erg moeilijk te vinden met zijn naam en stamboom. Ook vreemd.

Oke wacht zal even mijn verhaal doen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:03

Sumxpeja schreef:
DuoPenotti schreef:
Dit maakt het niet duidelijker idd.

Misschien hier het hele verhaal typen van bezichtiging tot nu?

Overigens was het verleden niet erg moeilijk te vinden met zijn naam en stamboom. Ook vreemd.

Oke wacht zal even mijn verhaal doen

+:)+

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:10

Sumxpeja schreef:
Hey allemaal
Dit is mijn paard een vrouw liet me zonet alles zien
Wij zijn al zolang opzoek naar zijn verleden
Wij zijn volledig geschokkeerd ik ben helaas echt niet bekend met bokt en snap er niet veel van maar de gene die dit hier heeft gepost de oude eigenaar zou die mij aub kunnen opbellen op het nr 0470386951 !!!
Ons verhaal is zoals dit verhaal maar er komt nog meer boven uit wij zijn nu al zolang opzoek naar van alles met onze dierenarts
Ik kan jullie wel gerust stellen alles heeeel goed met hem gaat!
Hij werd behandeld voor alles en loopt enkel nog wat stijf hij heeft geen pijn en huppelt lekker weer rond bij ons op wei!

Wij hebben hiervoor verdere stappen genomen maar hadden niet genoeg bewijs maar moest de vorige eigenaar mij kunnen opbellen zo alles eindelijk uitgeklaard kan worden zouden we er heeel veeel aan hebben dus aub laat mij zeker iets weten!!

Als je op de eerste pagina van dit topic kijkt, zie je helemaal bovenaan het bericht van de topic starter (TS). Onderaan dat bericht zie je enkele witte knoppen, waaronder 'pb' (persoonlijk bericht). Als ik jou was, zou ik de TS zo'n pb sturen met de vraag jou te bellen. En ik zou aan een moderator vragen om je telefoonnummer hier uit het topic te halen...

Hopelijk krijg je de informatie die je zoekt over jouw paard.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:17

Furst schreef:
Ik heb nu het vermoedelijke paard gevonden via Facebook in een te koop groep. Toeval of niet, maar de persoon die het paard nu verkoopt, heb ik zelf in 2020 al contact mee gehad. Ook het verhaal dat ze een maatje zoekt voor haar paard (ik heb toen heel kort mijn paard ter adoptie aangeboden, maar wilde het uiteindelijk niet) en dat er niet op gereden hoeft te worden. Ik vind het paard dat ze nu verkoopt heel erg lijken op het paard van dit verhaal.. Dus het kan wel zijn dat de koper steeds op zoek gaat naar een heel goedkoop paard en hoopt er mee te kunnen rijden. Dat kan ook.

Heeft TS het paard rechtstreeks aan Sumxpeja verkocht? En is Sumxpeja de verkoper in een Facebookgroep?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:19

Fokker321 schreef:
Furst schreef:
Ik heb nu het vermoedelijke paard gevonden via Facebook in een te koop groep. Toeval of niet, maar de persoon die het paard nu verkoopt, heb ik zelf in 2020 al contact mee gehad. Ook het verhaal dat ze een maatje zoekt voor haar paard (ik heb toen heel kort mijn paard ter adoptie aangeboden, maar wilde het uiteindelijk niet) en dat er niet op gereden hoeft te worden. Ik vind het paard dat ze nu verkoopt heel erg lijken op het paard van dit verhaal.. Dus het kan wel zijn dat de koper steeds op zoek gaat naar een heel goedkoop paard en hoopt er mee te kunnen rijden. Dat kan ook.

Heeft TS het paard rechtstreeks aan Sumxpeja verkocht? En is Sumxpeja de verkoper in een Facebookgroep?

SumxPeja is inderdaad de verkoper op Facebook. Maar zou offline gehaald zijn nu op dit moment.

Sumxpeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:22

Wij hebben een maand half geleden een berichtje gekregen op mijn oproep op 2dehands dat een vrouw een paard verkocht van 6jaar nu juni 7 jaar hij werd verkocht als reactie paard waarmee nog veel kon gedaan worden ook liep hij in de koets werd gewandeld met hem enz… hij was heel goed zadelmak en kende alleen geen balken volgens de verkoper hij liep stijf maar pijnvrij en niet kreupel wat toen ook zo te zien was ze stuurde een videos waar met hem gereden werd en we gingen al snel langs om te kijken hoe hij was hij was zo lief en zacht in omgang en werden al snel verliefd op hem ook was hij inorm aanhankelijk aan mijn kindje van 3 waarop we besloten hem te kopen enige wat niet kon gedaan worden was hem uittesten met rijden maar nu ik het bedenk weet ik precies waarom! Een weekje later zijn we hem gaan ophalen hij kwam heel makkelijk mee op de trailer niks aan de hand dus de eerste dag lekker wennen aan de omgeving en lieten hem 2 dagen zijn gang gaan alhou op dag 2 zag ik hij loopt precies niet lekker de dierenarts kwam op dag 5 langs en zei ik zie dat hij niet lekker loopt en voelde een gezwel op zijn spronggewricht hij zei ik kom over 2 dagen indien gewenst om foto’s en echo’s te nemen en hem een ontstekingsremmer te geven dit verliep allemaal goed op de echo’s en foto’s werd vastgesteld hij een verharding op zijn rechterbeen heeft en dacht het vandaar zou komen ik verteld ook over zijn lies hij is daarvoor gecheckt en er is nergens spoor van een operatie te bespeuren heel gek! Hij heeft ook geen last van zijn lies zowel rechts als links niet hij werd losgemaakt in rug en nek door de osteopaat en bokte al snel in de lucht van geluk als we hem ik de weide of bak lieten lopen ik begon let grondwerk na groen licht van de dierenarts aangezien hij wat schuw was hij was bang van fietsen brommers auto’s water tractoren het kleinste geluidje en heb hier dagelijks uren mee bezig geweest ook an zijn hoofd was gij schuw nu loopt hij zo langs alles heen! Erop eronder erdoor! Hij is ook niet meer schuw aan zijn hoofdje en laat de aanrakingingen weer toe aan zijn oortjes hij steekt zijn hoofdje zelf in zijn halster en hoofdstel hij moet nu elke dag 15/20min longeren,vrij rondlopen en of een klein mini ritje zonder inspanning hij neemt dit ook heel goed op en heeft ook geen pijn en is niet kreupel hij staat niet op pijnstilling alleen 1x een ontstekingsremmer gehad ook ben ik begonnen met vrijheidsdressuur en geef zijn voetjes kussje en fleemt schooit natuurlijk wel eens voor een snoepje en fleemt nu naar iedereen in de hoop hij een snoepie krijgt
Mijn kindjes van 3 en 5 maken stap ritjes op hem langs de weg en in de bak ook borstelen ze hel en is heeel lief naar hem hij heeft ook zeker en vast ons hart gestolen en snappen nu volledig waarop we al dit werk hebben gehad aan hem ik sta hier zo versteld van arm dier had ik dit geweten hadden we hem al zeker niet te koop aangeboden!! Donderdag komt ons dierenarts en zullen dit even laten zien en vragen wat we kunnen doen we zijn een jong gezin met 2 kindjes en vragen ons nu vooral af wat te doen hiermee

Sumxpeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:22

Fokker321 schreef:
Furst schreef:

Ik heb geen idee wie dit is
Maar weet goed genoeg aan wie ik hem heb gekocht alleen zijn hier geen echte namen te zien maar gebruikersnamen..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:25

Maar als hij nu goed loopt met zo een goede klik, waarom stond die dan weer te koop?
Kopschuw was die niet toen ik ging kijken, belange niet zelfs. …

Hoe hebben jullie het paard verkregen? Gratis of tegen betaling? Waarom wordt er vij de vorige eigenaar geld geëist?

Sumxpeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:27

Duhelo schreef:
Maar als hij nu goed loopt met zo een goede klik, waarom stond die dan weer te koop?

Hoe hebben jullie het paard verkregen? Gratis of tegen betaling? Waarom wordt er vij de vorige eigenaar geld geëist?

Neen wij hebben effectief 4700 voor hem betaaald!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:27

Maar waarom verkoop je zo'n lief paard dan weer?

En de ontstekingsremmer heeft de hele kreupelheid opgelost?

En de dure operatie die nodig zou zijn? Dat is niet zo?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:30

Als eerste denk ik dat het paard het wel met jullie getroffen heeft sumxpeja. Dat jullie wel gelijk de echos hebben laten nemen enz en pas later dus over dat geld zijn gaan nadenken. Eerst het paard. Dit verhelderd een hele boel.

En hij knapt dus op en dat had veel eerder gekund als er iemand had geweest die deze stappen had genomen.

Het juridische stukje heb ik geen kaas van gegeten. Maar ik hoop dat jullie veel plezier gaan hebben met dit paard :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:31

Sumxpeja schreef:
Duhelo schreef:

Neen wij hebben effectief 4700 voor hem betaaald!

Tot zover het weggegeven voor de transportkosten… of zat er tussen jullie en de verkoper waar ik in november ging nog een tussenpersoon?
Kleine pensionstal in nieuwpoort met een relatief kleine binnenpiste erbij?

Nyaleti

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:36

Gaat dit wel echt over hetzelfde paard?

Wat Sumxpeja zegt klopt toch ook niet. Helemaal gek op hem, oh zo ontzettend lief en toch staat hij binnen een maand alweer te koop?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:41

Sum, het lijkt erop dat ook jij niet zoveel verstand van paarden hebt. Geeft niet maar in vervolg nooit weer ongekeurd kopen.
Waarom wil je hem nu weg doen ?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:42

Het gebrek aan leestekens maakt het verhaal lastig te volgen. En wat is 'een maand half geleden'?
Maar hij is dus heel braaf en lief, je kinderen van 3 en 5 maken stapritjes op hem langs de weg en toch verkoop je hem na 6 weken alweer? Het paard heeft amper de tijd gekregen om te wennen!
Ik vind jouw verhaal nog onwaarschijnlijker dan dat van TS, eerlijk gezegd.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:43

BeFunny schreef:
Als eerste denk ik dat het paard het wel met jullie getroffen heeft sumxpeja. Dat jullie wel gelijk de echos hebben laten nemen enz en pas later dus over dat geld zijn gaan nadenken. Eerst het paard. Dit verhelderd een hele boel.

En hij knapt dus op en dat had veel eerder gekund als er iemand had geweest die deze stappen had genomen.

Het juridische stukje heb ik geen kaas van gegeten. Maar ik hoop dat jullie veel plezier gaan hebben met dit paard :j

Het paard is al weer te koop aangeboden, dus niks veel plezier.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:44

Ik vind het ook onwaarschijnlijk dat een paard dat zo jong al zo lang kreupel is geweest ineens helemaal opknapt van 1 rondje ontstekingsremmer en elke dag longeren :')

Arm beest

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:45

Lieser schreef:
BeFunny schreef:

Het paard is al weer te koop aangeboden, dus niks veel plezier.

Is dat echt zo of is dat een oude advertentie? Van een tussenpersoon bijvoorbeeld.

Anders heb je helemaal gelijk hoor.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:46

@Nyaleti, Duhelo heeft bevestigd dat het paard in de advertentie dat ik vond het paard is waarover dit hele topic gaat. Zij heeft het paard in november 2023 dus gezien.

@Lieser, maand half geleden zal wel maand en half geleden moeten zijn. Anderhalve maand dus. Dus paard is begin april gekocht geweest door Sum vermoed ik.

Wat ik zo kan zien is dat het zoekertje al is weggehaald door Sum

Sumxpeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:49

Furst schreef:
@Nyaleti, Duhelo heeft bevestigd dat het paard in de advertentie dat ik vond het paard is waarover dit hele topic gaat. Zij heeft het paard in november 2023 dus gezien.

@Lieser, maand half geleden zal wel maand en half geleden moeten zijn. Anderhalve maand dus. Dus paard is begin april gekocht geweest door Sum vermoed ik.

Klopt! Ik kocht hem op het t’koolhof in nieuwpoort van een jonge dame met een dochtertje

Sumxpeja

Furst schreef:

Klopt ik verwijderde het allemaal na het bericht van de vrouw die mij deze link stuurde

Lieser

BeFunny schreef:
Is dat echt zo of is dat een oude advertentie? Van een tussenpersoon bijvoorbeeld.

Anders heb je helemaal gelijk hoor.

Geen advertentie, ze schrijft het zelf in de lap tekst, onderaan: "had ik dit geweten hadden we hem al zeker niet te koop aangeboden!! "

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:51

Ik zie nu in bericht van sumxpeja dat zij hem idd te koop hadden aangeboden.
Maar dat ze toen niet wisten dat hij hun hart zou stelen. Dus misschien zijn ze van gedachten veranderd. Maar ja toch ook e.a wat vaag hier.

Ik had daar dus kennelijk overheen gelezen. Mijn excuus.

@Sumxpeja, willen jullie het paard nu nog verkopen of houden? Aangezien hij zo opknapt afgaand op jou bericht hè.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 21-05-24 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:53

BeFunny schreef:
Ik zie nu in bericht van sumxpeja dat zij hem idd te koop hadden aangeboden.
Maar dat ze toen niet wisten dat hij hun hart zou stelen. Dus misschien zijn ze van gedachten veranderd. Maar ja toch ook e.a wat vaag hier.

Maar de advertentie was van vandaag...

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:54

Advertentie was van gisteren.. ben benieuwd of dit een staartje krijgt.