Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:03

Geen idee of dit wel on topic is, op het juridisch gedeelte heb ik eerder al een antwoord gegeven. Meer in het kader, wordt de pony weer doodbraaf, is het probleem ook opgelost lijkt me :D .
Heb jullie gekeken naar het voer? Sommige vitaminebrokjes bijv willen wel eens een heel druk paard geven, wat ook het steigeren in de hand kan werken. Wie weet al uitgebreid naar gekeken en onnodig, maar ik gun jullie eigenlijk ook gewoon dat ie weer zo braaf wordt. (ervan uitgaand dat dat de waarheid was, dat weet ik natuurlijk niet). Uiteindelijk zou dat misschien de fijnste uitkomst zijn voor iedereen, incl pony :o. En zonde als zoiets simpels een verschil kan maken.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:08

Maar heeft niemand door dat dit topic is "ontspoort" op het moment dat de zogenaamde "ex-verzorgster" ging reageren met meer info :+
Daarvoor werd TS nog enigszins serieus genomen, 1 berichtje van een nieuwe bokker doet ineens de boel omdraaien. Dus ik vind het niet helemaal terecht dat mensen TS aanwijzen voor het ontsporen :Y)

Daarnaast vind ik de "ex-verzorgster" ook maar vaag, het ene bericht heeft een kinderlijke toon en het andere bericht volwassen. Plus hoe weet ze dat dit DE pony is? Ik twijfel aan de eerlijkheid van @Isamelle , vooral ook omdat ik haar meerdere keren quote onder andere met vragen en dit ontweken wordt. Of het ligt aan mij dat kan ook.

Ik vind het allemaal maar een vaag verhaal..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:09

Ik heb het idee dat dit om eigen pony van TS gaat? Die kreeg immers een jaarling minipaard waar ze in februari nog een omheining voor moesten hebben en waar nog een stal voor gebouwd moest worden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:09

Kirrietje schreef:
Maar heeft niemand door dat dit topic is "ontspoort" op het moment dat de zogenaamde "ex-verzorgster" ging reageren met meer info :+
Daarvoor werd TS nog enigszins serieus genomen, 1 berichtje van een nieuwe bokker doet ineens de boel omdraaien. Dus ik vind het niet helemaal terecht dat mensen TS aanwijzen voor het ontsporen :Y)

Daarnaast vind ik de "ex-verzorgster" ook maar vaag, het ene bericht heeft een kinderlijke toon en het andere bericht volwassen. Plus hoe weet ze dat dit DE pony is? Ik twijfel aan de eerlijkheid van @Isamelle , vooral ook omdat ik haar meerdere keren quote onder andere met vragen en dit ontweken wordt. Of het ligt aan mij dat kan ook.

Ook voor dat de 'verzorgster' er was, werd er ontwijkend gereageerd.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:11

Wintu schreef:
Kirrietje schreef:

Klopt helemaal, maar zoals in de OP aangegeven wilde TS niet teveel info kwijt om het discreet te houden :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:11

Wintu schreef:
Ik heb het idee dat dit om eigen pony van TS gaat? Die kreeg immers een jaarling minipaard waar ze in februari nog een omheining voor moesten hebben en waar nog een stal voor gebouwd moest worden.

Dat is meestal zo als er staat: Ik vraag dit voor een vriend(in).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:12

Miran schreef:
Bij een jurist hoef je de vragen niet in het openbaar te beantwoorden.
Ik vind dat TS netjes discreet blijft. Hopelijk lost deze situatie zich op. TS, kun je nog wat met de vraag van Caira mbt het gedrag?

Klopt :j

Maar dan had ts een topic moeten openen met ik heb juridische vragen over de aankoop van mijn pony, wie weet er een goede hippisch advocaat/ jurist?

Niet een half topic openen, waar belangrijke informatie niet word verteld en dan roepen, mensen zijn hier alleen voor sensatie. De enige die sensatie maakt is ts zelf....

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:16

Kirrietje schreef:
Wintu schreef:

Klopt helemaal, maar zoals in de OP aangegeven wilde TS niet teveel info kwijt om het discreet te houden :j

Leeftijd en geslacht van het dier geeft weinig prijs verder, dus ik heb niet het idee dat het om discretie is weg gelaten.

Suzanne F.

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:18

Dat denk ik ook niet. Op het moment dat er had gestaan dat het een jaarlinghengst was, dan hadden de reacties heel anders geweest. Dat is gewoon cruciale informatie.
Of het een 10 jarige ruin is van 1.70 m. Of een hengstje van 1 jaar oud van 90 cm.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:21

Wintu schreef:
Kirrietje schreef:

Leeftijd en geslacht van het dier geeft weinig prijs verder, dus ik heb niet het idee dat het om discretie is weg gelaten.

Dat is aan TS om te bepalen welke info ze wel en niet wilt delen toch?
Als ze daardoor maar een half antwoord krijgt dan is dat aan haar lijkt me. Er werd gezegd jonge pony in de OP al. Dus dat mensen het gaan vergelijken met een 10 jarig paard is gewoon een kwestie van niet goedlezen :')

isamelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:21

Kirrietje schreef:

ik ben eerlijk en ik ben echt.
omdat het een juridische kwestie word? zoals hier gezegd. wil ik er niet te veel over kwijt in details omdat ts dat ook niet wou. maar ik wou gewoon even duidelijk maken hoe ik de pony altijd heb gezien en hoe hij was in de omgang.
Nogmaals ik hoop dat dit goed eindigt voor de pony, verkoper en koper.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 14:23

Miran schreef:
Bij een jurist hoef je de vragen niet in het openbaar te beantwoorden.
Ik vind dat TS netjes discreet blijft. Hopelijk lost deze situatie zich op. TS, kun je nog wat met de vraag van Caira mbt het gedrag?

Dank je wel! Het probleem wordt eerst juridisch opgepakt voor er andere beslissingen worden genomen

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:23

isamelle schreef:
Kirrietje schreef:

omdat het een juridische kwestie word? zoals hier gezegd. wil ik er niet te veel over kwijt in details omdat ts dat ook niet wou. maar ik wou gewoon even duidelijk maken hoe ik de pony altijd heb gezien en hoe hij was in de omgang.

Nu wil je niet veel kwijt over de details?
Na al je berichten waar je al veel meer info heb gegeven dan TS heeft gedaan en heeft gewild gok ik zo? Vrij bijzonder

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 14:24

isamelle schreef:
Kirrietje schreef:

Amen, wie je ook bent. Leven en laten leven, geschillen mogen juristen en degenen die het betreft onderling uitvechten. Daar is geen Bokt publiek of sensatie bij nodig

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 14:27

Kirrietje schreef:
Dat is aan TS om te bepalen welke info ze wel en niet wilt delen toch?
Als ze daardoor maar een half antwoord krijgt dan is dat aan haar lijkt me. Er werd gezegd jonge pony in de OP al. Dus dat mensen het gaan vergelijken met een 10 jarig paard is gewoon een kwestie van niet goedlezen :')

Inderdaad. Er wordt vanaf deze kant geen enkele informatie verstrekt; ik maak niemand zwart en wil niemand te kakken zetten of insinueren dat verkoper helemaal fout is. Want dat is niet zo. Ieder mag zn eigen verhaal maken en/of geloven.
En doorrrrrrr!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 14:48

Citaat:
Je kocht een pony die doodbraaf zou zijn(klein jaarling hengstje), zelf heel ervaren en pony steigert en is gevaarlijk, de oorzaak leg je bij de TS, als je al zo goed weet dat dit soort Bokt-topics ontsporen, waarom open je dan een topic als je niet bereid bent ook maar enige informatie te geven. Notabene voor iemand anders, die zelf (waarschijnlijk bewuste keuze) niet op Bokt zit.
Wel veel tijd en energie steken in het uitgebreid afkatten van andere bokkers die in jouw ogen geen wenselijke reactie of vragen geven, maar niet even de tijd en moeite nemen in dit topic om iemand als FloortjeM te bedanken, die jou gratis hier een uitgebreide post met juridische informatie over jouw vraag geeft.

En daar erger ik mij nou enorm aan. Want hoe waardevol is het niet voor ons allemaal als bokkers, dat iemand als FloortjeM belangeloos deze moeite neemt. En hoe vervelend is het voor ons allemaal als FloortjeM en vergelijkbare waardevolle bokkers door mensen als TS een volgende keer denken, laat maar, stank voor dank. Dat zou ik nou kwalijk vinden.

Even voor mij; Omdat ik Floortje niet persoonlijk of uitgrebreid heb bedankt in dit topic (terwijl het topic daarna compleet op hol ging) heb ik dat helemaal niet gedaan en is het “stank voor dank”? Over ergeren gesproken!

Je mag mijn bijdragen vol insinuaties vinden, be my guest , maar ik heb meermaals de redenen van openen van dit topic genoemd en verkoper blamen/shamen of wegzetten stond daar niet bij. Ik ben discreet gebleven en dat zal ik blijven ongeacht wat anderen wel of niet in het openbaar gooien en of die informatie überhaupt klopt.
Ik ben niet bekend met welke verzorger dan ook; laat me niet uit de tent lokken en laat alles wat geïnsinueerd word langs me heen gaan, om sensatiegedoe te voorkomen.
En weer door!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:00

Ene moment weet je weinig en heb je het dier nooit gezien en later weet jij niks van een verzorger…..nee dat kan je niet weten als het voor een vriendin is en je niks irl hebt gezien.

Volgens mij weet je zelf dat de boel niet klopt wat je verkondigd. Grote kans dat het dus wel om een jong hengstje gaat. Je weet dat de reacties dan anders zijn.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 15:04

Op zoek naar sensatie en spanning? Ga lekker naar de film maar zet hier geen onnodig flauwe niet kloppende en vooral ook off topic reactie neer.
En doorrrrrrr!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:06

De vaagheid zegt mij vanaf het begin al genoeg. Niks offtopics aan. Heb al vaker en vanaf het begin gezegd dat je juridisch niks kan. Je insinueert dat de verkoper je verkeerd heeft ingelicht en jij hebt het over namen en shamen en nog meer van die onzin woorden. Hoeveel ontopic posts heb je dan zelf na de eerste pagina’s?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:07

AppleSter schreef:
Op zoek naar sensatie en spanning? Ga lekker naar de film maar zet hier geen onnodig flauwe niet kloppende en vooral ook off topic reactie neer.
En doorrrrrrr!

Maar zie je nu zelf niet dat je met dit soort reacties enkel andere en nare reacties uitlokt? Sorry maar je bent hier zelf wel verantwoordelijk voor hoor. Je gaf ergens anders aan dat je volwassen bent. Gedraag je daar dan eens naar.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 15:13

Furst schreef:
AppleSter schreef:
En doorrrrrrr!

Maar zie je nu zelf niet dat je met dit soort reacties enkel andere en nare reacties uitlokt? Sorry maar je bent hier zelf wel verantwoordelijk voor hoor. Je gaf ergens anders aan dat je volwassen bent. Gedraag je daar dan eens naar.

Dank voor deze niets toevoegende en totaal niet inhoudelijke reactie. Graag op de inhoud van de oorspronkelijke vraag en anders liever niet. Geen insinuaties, spanning, sensatie, roddel of achterklap van deze kant. Helaas.
En weer door!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:13

AppleSter schreef:
Sorry, ik ging er vanuit dat moderators bewaken of topics wel on topic blijven. Maar ik zie hoe het hier ontspoord terwijl er niets gebeurt, dus dacht, ik spreek ze zo in het topic eens aan op mijn vraag het naar inhoudelijk juridisch te trekken comform mijn openingspost.

Ook moderators hebben gewoon een baan en een leven naast bokt ...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:14

AppleSter schreef:
Moderators??

Je kan op temmen klikken en kijken of moderators er iets mee doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:15

AppleSter schreef:
Dank voor deze niets toevoegende en totaal niet inhoudelijke reactie. Graag op de inhoud van de oorspronkelijke vraag en anders liever niet. Geen insinuaties, spanning, sensatie, roddel of achterklap van deze kant. Helaas.
En weer door!

Jij bent degene die zichzelf het meest onvolwassen opstelt van iedereen in dit topic. Ik zie wel hoe de communicatie zou kunnen zijn met de verkoper.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 05-04-24 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 15:17

AppleSter schreef:
En weer door!

Helaas is het niet aan jou om te bepalen hoe mensen reageren op een openbaar forum. Dan had je (vriendin) beter geld kunnen uitgeven aan een adviesgesprek met een juridisch adviseur.