Autumnn schreef:Hi allen, onderhand een trouwe meelezer maar nu ben ik zelf wat meer aan het kijken naar een auto voor een 1,5 paards trailer heb ik even twee vragen:
Ik kijk naar de Ford Focus 1.5, die mag 1500 kg trekken. Is dat genoeg? Gaat om een PRE van 165 (nog niet gewogen)
Tevens heb ik geen trailer en zou ik deze trailer kunnen huren met de volgende specificaties:
leeggewicht 767 kg
laadvermogen 833 kg
Bruto laadvermogen: 1.600 kg
Ga ik dat redden met de Ford Focus 1.5?
Zo'n 1.5 3-pitter ecoboost benzine? Nee, werkt niet.
Tenzij je het leuk om constant 4000 toeren te draaien om een beetje gang erin te houden en voldoende power van de turbo te krijgen om het spul aan de 80 te houden....
janderegelaa schreef:Moska schreef:Lpg lukt hier nog prima, maar is idd de vraag hoe lang nog. De Rav4 was idd met een deur opzij met het reservewiel er aan.
Youngtimer diesel op grijs kenteken is voor ons ook nog een optie (vriend heeft een bedrijf). Heb gelukkig inmiddels wel mijn vriend overtuigd dat we iets meer auto moeten zoeken om twee paarden te kunnen vervoeren

Als het nieuwe kabinet de zero-emissie zone's niet stopt is een youngtimer op grijs kenteken helaas geen optie meer. Dan kom je geen stad meer in.
Dan ga je voor een old-timer, minimaal 40 jaar oud, probleem opgelost