Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:31

Een ander bit lijkt me eigenlijk helemaal niet logisch. Niet als je weet dat je te maken hebt met een sensibel paard wat op kleine dingetjes in het harnachement reageert. En al helemaal niet als je er nog nooit op hebt gezeten, en dus niet weet hoe ze onder de man reageert, en dus geen reden hebt om een ander bit te pakken. Terwijl je wél een reden hebt om gewoon haar gebruikelijke bit eraan te laten hangen.

Charaz

Re: Paard " kapot "terug gekregen van handelsstal /verkoopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:34

Het kan natuurlijk ook heel goed dat er anders gereden wordt en dat een paard daar vreselijk van over haar emmer gaat.
En heel logisch is het natuurlijk ook niet als er daar iets gebeurd is waarom ze haar schoft gebroken zou kunnen hebben dat ze dit direct vermelden, een verse breuk is immers te zien.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:47

Maar ze is er niet bereden toch? Paard was toch aan de hand al geploft?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 21:53

Ik moest even terug lezen, maar dat staat er inderdaad ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:37

We kunnen blijven speculeren maar zonder uitslag van de arts, weten we niks.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 23:57

kan ook dat paard ergens is blijven hangen en hoofdstel uit elkaar getrokken heeft en dat ze dat daar verkeerd weer in elkaar gezet hebben. Als een paard gaat hangen, losschiet en door de vaart omhoog komt en iets raakt daarbij.. kan het op de rug iets geraakt hebben. Handelsstal wacht niet af belt eigenaar haal maar op..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:06

speurneusc schreef:
kan ook dat paard ergens is blijven hangen en hoofdstel uit elkaar getrokken heeft en dat ze dat daar verkeerd weer in elkaar gezet hebben. Als een paard gaat hangen, losschiet en door de vaart omhoog komt en iets raakt daarbij.. kan het op de rug iets geraakt hebben. Handelsstal wacht niet af belt eigenaar haal maar op..

Evamarie schreef:

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:50

Suzanne F. schreef:
speurneusc schreef:

Evamarie schreef:

iets van meer wegen naar rome... zou een simpele verklaring kunnen zijn

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:15

Maar dan alsnog, dan vertel je dat eerlijk als stal. En doe je niet alsof je van niks weet.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:33

TS hoe is het nu met jouw paard?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:34

Vind je dat een simpele verklaring...?? Veel verder gezocht kan het niet zijn _O- Een hoofdstel dat door een paard uit elkaar getrokken is, maar waarbij op magische wijze de gespen netjes open gegaan zijn waardoor er niks kapot is :')

De stal blijft gewoon in gebreke door niet eerlijk te zijn over wat er nu precies gebeurd is.
Dat het niet goed gaat met een paard dat kan gebeuren. Dat je dan je afspraak niet na kan komen: kan gebeuren. Maar niet eerlijk de eigenaar vertellen wat er precies voorgevallen is: nope.

Ik hoop dat het paard inmiddels verder goed toont en zich prettig voelt :(:)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 09:56

De stal zou op zijn minst eerlijk kunnen zijn ipv TS in het ongewisse laten. Ben je al op het erf geweest om in gesprek te gaan? Desnoods bellen dat je graag een kop koffie komt doen, zodat je in het welzijn van je dier een nieuw plan kunt opstellen en dat je daarvoor toch echt wilt weten waarom zij het paard niet in training wilden. En als ze ontploft is, welk gedrag ze dan liet zien, zodat je hiermee aan de slag kunt en dit kunt voorkomen als je haar ergens anders naartoe brengt. Lijken me redelijke vragen, waarop de stal antwoord kan geven.

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 16:17

Hoi mede bokkers ,
Hier even een update .
De afgelopen paar dagen hebben we ( ik en een vriendin ) vooral geprobeerd haar weer lekker in haar vel te laten zitten , en haar het vertrouwen weer terug te geven .
Na vorige week toen we erop wilde en ze bij ons ook zo heftig reageerde ,zijn we zonder zadel eerst naast het trapje gaan staan , trapje op af etc , over haar heen hangen noem maar op .
Gister weer met zadel gedaan maar niet erop .
Vandaag weer opgezadeld , naast het trapje neergezet en zo op kunnen stappen .
Dus van een gebroken schoft kan geen sprake zijn ( was ook niet mijn idee maar van de handels stal )
Prima een rondje of wat kunnen rijden gewoon stap,draf , galopje, braaf paard .

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 16:22

Wat fijn dat ze weer in haar normale doen lijkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 16:23

Ik had al zon vaag vermoeden dat je er geen DA bij zou halen. Op hoop v zegen dan maar.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:02

Wat fijn dat het zo goed ging!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:09

Moderatoropmerking:
Fijn dat het inmiddels al wat beter lijkt te gaan met het paard. Bij deze het verzoek voor een ieder om respectvol naar elkaar te reageren. Ook wanneer je het niet eens bent met een beslissing of reactie is dat mogelijk. Zo ook om te voorkomen dat er reacties verwijderd moeten worden.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:30

Evamarie schreef:
Ik had al zon vaag vermoeden dat je er geen DA bij zou halen. Op hoop v zegen dan maar.

:x
Het staat TS echt nog steeds volledig vrij te doen en laten wat haar goed dunkt.
En gezien het paard nu wel braaf was is de DA overbodig gebleken.
Een paard kan niet faken, en mocht de schoft gebroken zijn bij de handelsstal, zou ze nu ook absoluut meer reactie gegeven hebben.
TS kent dit paard hè ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:36

Ik bedoel het positief en hoop idd dat het gewoon goed gaat.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:38

Voor verkoop zou ik haar gewoon zelf verkopen.

Ik ben blij te lezen dat ze nu gewoon zichzelf is.
Jij kent haar het aller beste natuurlijk.
Dan houd je ook alles in de hand.

Nogmaals een knuffel.

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 17:42

Evamarie schreef:

Hoezo ? Ik heb toch overleg gehad met de DA ? Die gaf aan kijk het even aan , als ze niet reageert op druk , duwen aanraking , probeer het eerst even .

Ik hoef toch niet dure foto’s te laten maken dan en zeker niet als ze nu gewoon weer “normaal “ is en ok ?

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:51

Fijn voor jou en je paard dat het de goede kant op gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:56

Stroller schreef:
Hoezo ? Ik heb toch overleg gehad met de DA ? Die gaf aan kijk het even aan , als ze niet reageert op druk , duwen aanraking , probeer het eerst even .

Ik hoef toch niet dure foto’s te laten maken dan en zeker niet als ze nu gewoon weer “normaal “ is en ok ?

Omdat je elke x geen antwoord gaf op de vraag wat de uitslag was vd DA. Fijn dat je dit nu wel deelt. Dat maakt het verhaal completer en zo kunnen wij je ook beter helpen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 17:57

Goed dat ze weer redelijk normaal is nu.
Hopelijk was de vage opmerking van de handelsstal dan gewoon een verklaring die ze dachten voor het gedrag. En niet iets wat er gebeurt is.

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 18:17

Evamarie schreef:
Stroller schreef:

Omdat je elke x geen antwoord gaf op de vraag wat de uitslag was vd DA. Fijn dat je dit nu wel deelt. Dat maakt het verhaal completer en zo kunnen wij je ook beter helpen.

Ik heb toch verteld dat ik contact heb gehad ? En wat hij aangaf ? Misschien te onduidelijk geweest van mijn kant dan .