Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nimber schreef:tamary schreef:4) pony met gevuld hooinet en emmer water voor huis eigenaar aan hek of lantaarnpaal knopen. Stalling is immers opgezegd, dus houder is niet meer verantwoordelijk.
Ik heb dit ooit gedaan met een paard waar al een paar maand geen stalling en training voor betaald werd. De eigenaar bleek het geintje vaker uit te halen, ik was als de dood dat t beest wat zou krijgen waardoor we ook nog flinke veearts rekeningen zouden krijgen. We hebben m ingeladen en netjes bij t rijtjes huis in de woonwijk aan t hekje gebonden. De eigenaar was thuis en woest. Wilde ons niet laten vertrekken ( voor de auto liggen)waarop de politie is gekomen. Die vonden dat wij “ gegijzeld” werden en de eigenaar niet moest zeuren want die had zijn eigendom terug en hebben de weg vrij gemaakt zodat wij konden vertrekken.
Het paard via de rechterlijke weg laten op halen had maanden gekost en al die tijd waren die kosten voor ons geweest en onsdanks dat desbetreffende eigenaar eerder veroordeeld was tot het wel betalen van stalling bij anderen bleven die betalingen uit.
Zo hebben wij ons verlies tot iets van 2500 kunnen “ beperken” ( stalling, training, hoefsmid etc bij elkaar) en hebben we geen cent gekregen. Wel waren we per direct van alle kosten en verantwoording af . Afgezien van wat gejank hier en daar op social media hebben we er nooit wat van gehoord en blijkbaar waren er zoveel gedupeerden dat vele anderen er meteen over vielen dat hij zo’n oplichter was.
superpony schreef:Dit is wel echt het risico van een bedrijf, dat klanten niet betalen.
meggiemeg schreef:superpony schreef:Dit is wel echt het risico van een bedrijf, dat klanten niet betalen.
Hier heeft superpony wel gelijk in, je loopt een risico op niet betalende klanten, dat is iets wat je ergens in je achterhoofd moet houden, elke bedrijfstak heeft daar mee te maken. Het is absoluut niet netjes wat de eigenaresse aan het doen is, zij moet haar verantwoording nemen hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Verder ben ik het met TS eens, het is een gevoelskwestie, een oud beestje zet je niet op straat, geef je de zorg die ze nodig hebben, maar een oplossing zou wel heel fijn zijn voor haar.
superpony schreef:Haha, iedereen kan wel blazen, maar daar wordt het echt niet anders van.
TS verhuurt stallen om het onderhoud van haar eigen paarden te bekostigen. Dat is niet mijn keus, dat doet zij zelf.
Zodra je gaat verhuren horen daar meerdere risico's bij. Mensen komen niet meer, kunnen ook ziek zijn of overlijden...... Mensen betalen laat of niet. Paarden worden ziek, krijgen een ongeluk. Het kan allemaal en dan maakt het niet uit of je er 100 hebt staan of 2, de risico's zijn er altijd.
Dus ja, je moet van tevoren bedenken dat je je eigen paarden gewoon kan onderhouden als iemand geen 150 euro per maand kan betalen.
Als je met paarden bezig bent, heb je liefde voor de dieren en zou je die nooit op straat ergens neer kwakken, zeker niet als ze 30 zijn.
Dan mogen mensen wat van mij vinden, maar het zegt me veel meer over die mensen dat ze dat normaal vinden. Want zoals al gezegd; dit gebeurt op stallen en dat mag NOOIT ten koste van een paard gaan.
En ja, op stallen gewerkt waar mensen weg bleven, niet meer betaalden, paarden uiteindelijk zijn overgenomen en verkocht, sloten op de box etc. Het kan iedereen overal gebeuren en TS weet dat ze houder is en het paard moet verzorgen.
Charmaine schreef:Ts mss nog te overwegen de eigenaresse voor x maanden vooruit te laten betalen als ze wil blijven. Kans is natuurlijk best groot dat als ze de achterstand heeft voldaan, ze binnen de kortste keren weer gaat achterlopen.
tamary schreef:Combi van borg en waarde van pony op 2 maanden huur stellen. 2 maanden niet betalen is aankoopprijs pony en borg voor de euthanasie. Je mag binnen de wet van alles in een contract zetten, zowel onder omstandigheid X wordt dier eigendom van of knoop je dier aan de voordeur. Overeenkomst van als aan die voorwaarden voldaan is, is dier verkocht, kan dus wel degelijk.
Poekkie schreef:tamary schreef:Combi van borg en waarde van pony op 2 maanden huur stellen. 2 maanden niet betalen is aankoopprijs pony en borg voor de euthanasie. Je mag binnen de wet van alles in een contract zetten, zowel onder omstandigheid X wordt dier eigendom van of knoop je dier aan de voordeur. Overeenkomst van als aan die voorwaarden voldaan is, is dier verkocht, kan dus wel degelijk.
Maar dat is niet rechtsgeldig vrees ik? Zeker clausule ivm overdracht van eigendom en euthanasie zouden bij een zaak gewoon nietig verklaard worden.
Charmaine schreef:Ts mss nog te overwegen de eigenaresse voor x maanden vooruit te laten betalen als ze wil blijven. Kans is natuurlijk best groot dat als ze de achterstand heeft voldaan, ze binnen de kortste keren weer gaat achterlopen.
imaudy schreef:Ik vind het een goede oplossing zo van je. Vraag mij wel een beetje af, de tuin van de ouders, is dat niet een beetje tricky omdat zij niet de eigenaren van de pony zijn? Of moet je ze als "contactpersonen" zien?
Maar al met al, denk ik dat dit wel de beste oplossing is.
dierenfan schreef:Wij lieten in pension elk jaar opnieuw de voorwaarden ondertekenen. 1 van die voorwaarden was als je 14 dagen na afgesproken ophaaldatum nog niet geweest was dat betreffende hond dan naar het asiel ging. Daar dan wordt behandeld als gevonden hond dus nog eens 14 dagen wachten en dan herplaatsing. Dit maar 1x mee gemaakt maar was wel bij een heel agressieve rottweiler. We waren enorm blij met deze ondertekende contracten. Overigens wel eigenaar dagelijks geprobeerd te bellen en dossier opgemaakt. Dus 2x aangetekende brief vanuit pension gestuurd en dat is vanuit asiel ook opgenomen. Dossier goed bewaard en hond ingeslapen. Nooit iemand meer voor geweest