Paard zonder paspoort

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:33

Ik vind dat jullie wel erg kortaf reageren in dit topique. Jullie horen niet twee kanten van het verhaal. Klopt het dat je paardje uit valencia komt? Van ee brand vandaan, samen met nog 40 andere paarden?
Ik zal zeggen iedereen die de stichting zwart maakt. Ga er zelf eens naar toe om te helpen. Dan kun je zien wat voor goed werk ze doen en wat lief ze zijn

MoniqueT

Re: Paard zonder paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:10

Ik heb er een aantal jaren heel dicht bijgewoond en veel gezien. Ik maak niemand zwart, ik zeg alleen dat het zakelijk lang niet altijd klopt wat er gebeurt.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 15:37

naranja1 schreef:
Ik vind dat jullie wel erg kortaf reageren in dit topique. Jullie horen niet twee kanten van het verhaal. Klopt het dat je paardje uit valencia komt? Van ee brand vandaan, samen met nog 40 andere paarden?
Ik zal zeggen iedereen die de stichting zwart maakt. Ga er zelf eens naar toe om te helpen. Dan kun je zien wat voor goed werk ze doen en wat lief ze zijn

Wel uit Valencia, niet van een brand!

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:02

MoniqueT schreef:
Ik heb er een aantal jaren heel dicht bijgewoond en veel gezien. Ik maak niemand zwart, ik zeg alleen dat het zakelijk lang niet altijd klopt wat er gebeurt.

Nou ik lees hier berihten van mensen die zggen dat ze paarden stelen. Sorry hoor maar het id een stichtig die paarden RED. Logisch dat eienaaren het er niet altijd mee eens zijn als ze de verwaarloosde paarden meenemen. Maar ze zijn wel verwaarloosd. Dus ik ben juist blij dat ze een goed thuis krijgen

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:48

EdkingEnzo schreef:
naranja1 schreef:

Doe meldig ken ik. Lag in dit geval niet aan de stichting, maar aan de eigenaar.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:45

naranja1 schreef:
EdkingEnzo schreef:

Doe meldig ken ik. Lag in dit geval niet aan de stichting, maar aan de eigenaar.

de stichting heeft de paarden verkocht en naar nederland laten vervoeren. Hadden ze niet moeten/mogen doen voordat de papieren in orde zijn.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:54

de stichting heeft de paarden verkocht en naar nederland laten vervoeren. Hadden ze niet moeten/mogen doen voordat de papieren in orde zijn.[/quote]

Dat ben ik niet met je eens. Maar blijf vooral in je mening en sta niet open voor wat er echt gebeurd.;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:24

naranja1 schreef:
de stichting heeft de paarden verkocht en naar nederland laten vervoeren. Hadden ze niet moeten/mogen doen voordat de papieren in orde zijn.

Dat ben ik niet met je eens. Maar blijf vooral in je mening en sta niet open voor wat er echt gebeurd.;)[/quote]

Hoezo kun je het daar niet mee eens zijn? Het is wettelijk toch gewoon verboden om paarden te transporteren zonder de correcte papieren. En gelukkig maar, anders werd een nog meer gerotzooid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:47

naranja1 schreef:
yvonnev schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Maar blijf vooral in je mening en sta niet open voor wat er echt gebeurd.;)

Als je verlangt dat iemand ergens voor open staat, zal je op zn minst met argumenten moeten komen.... Anders is er weinig om open voor te staan.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 22:45

yvonneV schreef:

naranja1 schreef:

Een paard is nog steeds een zaak. Als ik een auto heb en de papieren zijn zoek kan en mag ik hem ook niet verkopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 22:56

Dus die stichting neemt paarden mee terwijl eigenaren het daar niet mee eens zijn. Dat is toch diefstal of ben ik nou gek. Zeker als er dus geen paspoorten mee gaan... Het is niet zo dat je zomaar paarden van een erf kan meenemen omdat ze verwaarloosd zijn of wat dan ook. Hoe je gevoel je dat ook ingeeft dat kan dus niet, dat is niet rechtmatig en als ze doorverkocht worden zonder paspoort, willens en wetens is dat volgens mij gewoon heling. En zit de nieuwe eigenaar met de ellende die die Stichting dus had moeten regelen.

Lees met nog steeds stijgende verbazing mee in dit topic >;)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 23:43

De paarden zijn op het terrein van de eigenaar waar hij ook bij was, ingeladen. Dus geen idee waar dit vandaan komt

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:21

Maar als die eigenaar het er helemaal mee eens was, dan had je het paspoort toch al wel gekregen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:27

EdkingEnzo schreef:
De paarden zijn op het terrein van de eigenaar waar hij ook bij was, ingeladen. Dus geen idee waar dit vandaan komt

Er wordt hier alleen gereageerd op info die jullie zelf half hebben verstrekt.
Op halve verhalen komen halve waarheden en op halve leugens komen meer onwaarheden.
Geen idee waarom jullie nooit het hele verhaal eerlijk hebben verteld.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 01:05

Ik heb alles eerlijk verteld wat ik relevant vond in mijn geval ;) ik weet niet, maar jij loopt ook allemaal dingen te verkondigen waar geen kern van waarheid in zit.

Helaas, na meerdere pogingen en een bezoek aan de stichting ben ik nog niks verder. We gaan vrolijk verder en gelukkig heeft mijn merrie het ontzettend goed bij mij en hoeft voorlopig ook echt niet weg. Toch zou het zo fijn zijn als ik ooit haar paspoort kan ontvangen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:38

EdkingEnzo schreef:
Ik heb alles eerlijk verteld wat ik relevant vond in mijn geval ;) ik weet niet, maar jij loopt ook allemaal dingen te verkondigen waar geen kern van waarheid in zit.

Ik heb mijn eigen ervaring met het aanvragen van paspoorten waaronder een resque die al een (hannoveraner) paspoort had. DNA test etc.

Niet relevant volgens jouw is het hele SPIN verhaal, dat een deel van de paarden bedoeld is voor verkoop (ordinaire paardenhandel), en dat jij alleen een PRE paspoort incl. stamboek papier wilde en niet met een gewoon paspoort tevreden was (geld kwestie ivm toekomstige verkoop).
Er zijn buiten mij hier minstens 2-3 andere personen die op de door mij geadviseerde weg een paspoort hebben aangevraagd.

Jij hebt een vreemde opvatting over de woordn waarheid en eerlijk.
In een uitspraak van een rechtbank zit altijd een kern van waarheid. De uitspraak van jouw rechtzaak of de zaak van SPIN in Spanje is niet gedeeld. Eigenlijk geloof ik niet in die rechtzaak maar ok het is de relevante info die jij deelt.

Voor jouw paard is dat inderdaad ook niet relevant, relevant is dat jij paarden importeerd zonder dat jij het papierwerk in orde hebt. Dat is een ding wat mij irriteerd. Het tweede is dat SPIN opnieuw is betrokken bij paardenhandel.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 23:31

BMHP schreef:
EdkingEnzo schreef:

Ik heb mijn eigen ervaring met het aanvragen van paspoorten waaronder een resque die al een (hannoveraner) paspoort had. DNA test etc.

Niet relevant volgens jouw is het hele SPIN verhaal, dat een deel van de paarden bedoeld is voor verkoop (ordinaire paardenhandel), en dat jij alleen een PRE paspoort incl. stamboek papier wilde en niet met een gewoon paspoort tevreden was (geld kwestie ivm toekomstige verkoop).
Er zijn buiten mij hier minstens 2-3 andere personen die op de door mij geadviseerde weg een paspoort hebben aangevraagd.

Jij hebt een vreemde opvatting over de woordn waarheid en eerlijk.
In een uitspraak van een rechtbank zit altijd een kern van waarheid. De uitspraak van jouw rechtzaak of de zaak van SPIN in Spanje is niet gedeeld. Eigenlijk geloof ik niet in die rechtzaak maar ok het is de relevante info die jij deelt.

Voor jouw paard is dat inderdaad ook niet relevant, relevant is dat jij paarden importeerd zonder dat jij het papierwerk in orde hebt. Dat is een ding wat mij irriteerd. Het tweede is dat SPIN opnieuw is betrokken bij paardenhandel.

Dit slaat echt nergens op.
Waar haal jij vandaan dat een deel van de paarden bedoeld is voor de verkoop? Alleen in mijn geval is dit zo, en wat maakt dat uit? Ik zorg al 1,5 jaar met alle liefde, zorg en kunde voor mijn merrie. Menig paard zal er jaloers op zijn.

en dat jij alleen een PRE paspoort incl. stamboek papier wilde en niet met een gewoon paspoort tevreden was (geld kwestie ivm toekomstige verkoop). ????????
Sorry maar waar slaat dit nou weer op _O- dit is dus waar ik het over had. Zit geen kern van waarheid in?? Heel triest dat je dit soort dingen allemaal loopt te verkondigen. Net als meerdere andere dingen.

En het is leuk dat je vind dat IK paarden importeer zonder de papieren op orde te heb. Je mag al mijn gesprekken met de stichting lezen, hier staat meerdere keren de vraag in of ik informatie mag over het paspoort en haar papieren. Ik heb er wel degelijk achteraan gezeten en mijn best voor gedaan. Na meerdere 'afwijzingen' had ik misschien het beter niet kunnen doen nee. Maar ik zit nou eenmaal niet zo in elkaar. En ik ben al helemaal geen handelaar _O-

En, hebben die 2-3 andere personen die door jou geadviseerd zijn ook een Spaanse die overal gewoon geregistreerd staan? Ik heb namelijk alle tips die ik van iedereen heb gekregen geprobeerd. Maar nergens kunnen ze mij helpen. NRPS, KNHS, Tinker stamboek, RVO, ga zo maar door. Het is een kwestie van wachten tot het in Spanje geregeld is.

Ik heb dit topic NOOIT geopend met verkeerde bedoelingen naar wie dan ook toe, PUUR om tips te kunnen krijgen welke andere mogelijkheden er zijn voor mij. Ik vind het echt enorm vervelend dat jij zulke beledigende en veroordelende reacties plaatst. Ik ga dan hierbij ook het topic laten sluiten.

Verder, alle anderen, ontzettend bedankt voor alle tips. Ik zal nog even geduld moeten hebben, maar dit is geen probleem :) Ze staat goed bij mij, heeft vriendjes, een enorm grote ruimte, heerlijke buitenritten, knuffels, liefde en een goede gezondheid.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:31

Succes ts hoop dat het uiteindelijk toch nog goed komt en je een paspoort hebt

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:29

Ik heb je topic doorgelezen en snap ook niets van de beschuldigingen van BMHP. Het is duidelijk te lezen dat je er alles aan gedaan hebt bij iedere instantie om een paspoort te krijgen. Dus goed lezen is ook een vak. Ik hoop voor je dat het alsnog gaat lukken om een paspoort te krijgen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:37

nou ken ik @edkingenzo een beetje en ik weet ook zeker dat er niets klopt van de beschuldigingen van BMHP. Ik snap ook echt niet waar ze het vandaan haalt.