Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:55

bruintje123 schreef:
Rachelle, wie zegt dat de paarden daardoor langer op de wei kunnen staan?

Daarnaast misschien vind de vrouw dat helemaal niet belangrijk. Komen e in de winter in een paddock en vind ze dat ook prima. Dat weten we helemaal niet.
Haar stalgenoten willen dat en leggen dat ook een ander op.
Zei zegt dat ze dat niet kan en dan roddelen ze achter haar rug om en daarvoor in dank moet ze een doosje merci geven?

Een doosje merci in de reet.

_/-\o_ _O- _O- _O- Zo'n "kop" zou ik ook hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:56

Bruintje; dat zeg ik toch.. dat heeft 1 vd stalgenoten toch hier vermeld?

En dat de stalhouder ze er niet uitmieterd snap ik ook wel; als mevrouw 71 is en ervoor zorgt dat er een x aantal mensen 'uitgemieterd' worden, lijkt het me vrij lastig om een x aantal nieuwe stalgenoten te vinden die wél klikken met mevrouw. Er vanuitgaande dat ts idd de mevrouw is zou ze jaren geleden al bij een andere stal gaan kijken, maar ik gok dat je op die leeftijd niet makkelijk meer ergens anders kan aarden. En dat is helemaal prima, maar waarom moet een stalhouder dan het risico nemen een x aantal minder stallen te kunnen vullen en dus een stuk minder inkomsten naar binnen te kunnen krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:57

Babootje schreef:
Anoniem schreef:
Edit; en dat ze daardoor langer op de wei kunnen staan is volgens mij door een van de stalgenoten hier in het topic uitgesproken.

Ja, en is dat dan werkelijk ook zo?

Tja, en zijn die stalgenoten dan werkelijk zulke horken als TS omschrijft of is TS wellicht zelf ook gewoon een ietwat moeilijke pensionklant?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:03

Ja 1 van de stalgenoten zegt dat ja.
Maar wie zegt dat dit zo ook is?
Als de paarden netjes zijn is dat namelijk helemaal niet bij zekerheid zo het geval.

Kijk ik heb hier ook mensen op stal gehad.
En als daar iemand met de kruiwagen meent door de wei te moeten hobbelen, hou ik ze niet tegen.
Maar nodig? Nee dat was het hier niet en ze gingen 365 dagen per jaar naar buiten, dus hoeft het daarvoor ook niet.
Van de staleigenaar hoef het niet.
Met andere woorden, stalgenoten, pas je aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:04

Bruintje; tja, wat ik hierboven al zeg; waarom mogen we wel allemaal zonder twijfel afgaan op hetgeen de TS/oude dame zegt; maar wordt alles wat een stalgenoot zegt in twijfel genomen.. omdat ze 71 is? :+

En omdat de stalgenoten volgens TS vervelend zijn moet de stalhouder ze maar eraf mieteren?
En wat moet ervoor terugkomen dan? Zoveel 71 jaar oude paardeneigenaren zijn er niet, en ik vrees zomaar dat gezien de historie van TS, dat de enige soort mensen zijn waar mevrouw mee samen kan :+ dat gaat mevr dan echt wel weer doorgerekend zien in de stalhuur, wat toch een duur geintje wordt dan. Is dat het gekibbel dan waard? :+

Op een stal, groot of klein, hoef je elkaar niet aardig te vinden en ik lees nergens dat ze mevrouw treiteren, kleineren, uitschelden of pesten en mevrouw dr paard staat er prima. Dan haal je je schouders op, doe je je ding en ga je daarna naar huis. Je paard staat er prima en daar gaat 't m.i. om. En dat geld voor beide partijen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-04-17 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:05

Ja, of ga met z'n allen in overleg. Nu denken wij dat zij denkt dat de stalgenoten denken dat de stalhouder vindt... Reuze ingewikkeld. Ik hoop dat jullie er sanen uitkomen.

bruintje123

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:08

Omdat de vrouw er eerder stond, daarom.
Omdat ze het van de stalhouder niet hoeft, wat beide kanten aan geven, daarom.

Omdat duidelijk is dat de stalgenoten het er niet mee eens zijn. Dat bevestigd elk bericht en de toon van de stalgenoten.
Daarom.

En echt de laatste die dan een merci verdient zijn stalgenoten voor hun achterbakse gedrag.
Maar wat ik al zei, zulke lui moet je van je stal wieberen voor de sfeer. Gaan maar lekker anders de boel beslissen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:13

Anoniem schreef:
Ik heb het nu niet over het betalen aan de staleigenaar. Klant betaalt voor de faciliteiten die de stalhouder biedt. Zoals ik het echter begrijp, hebben de stalgenoten gezamelijk afgesproken om allemaal de weide te mesten, omdat de paarden dan langer van het weideseizoen kunnen genieten. Aangezien het paard van TS (althans ik gok TS) daardoor ook langer van het weideseizoen meegeniet, is het toch niet zo'n grote moeite om eens in de zoveel tijd een doos merci chocolaatjes neer te leggen? Of een bedankje uit te spreken dat ze het zo fijn vind dat haar stalgenoten de moeite nemen om het weideseizoen te verlengen met hun inspanningen en dat ze dat waardeert?

Dan hoeft ze echt niet mee te mesten, maar een blijk van waardering uitspreken voor iets waar ze zelf ook gebruik van kan maken juist doordat de stalgenoten dit initiatief hebben genomen, is toch geen grote moeite?

Edit; en dat ze daardoor langer op de wei kunnen staan is volgens mij door een van de stalgenoten hier in het topic uitgesproken.

Gezamelijk afgesproken, zonder de vrouw dan?
Is dat dan gezamenlijk of maakt een groep misbruik van hun aantal om iets op te leggen aan 1 enkel idividu?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:21

Anoniem schreef:
Zoals ik het echter begrijp, hebben de stalgenoten gezamelijk afgesproken om allemaal de weide te mesten, omdat de paarden dan langer van het weideseizoen kunnen genieten.

Blijkbaar niet helemaal gezamelijk, want ik geloof niet dat de vrouw hiermee in heeft gestemd.

En je kunt niet zomaar even met 4 mensen op een 5e afstappen en zeggen 'wij hebben democratisch besloten dat jij nu mee moet doen.'
Da's meer intimidatie als dat gebeurt op een stal waar de regel niet is dat dergelijke dingen met meerderheid van stemmen worden besloten.

Citaat:
Aangezien het paard van TS (althans ik gok TS) daardoor ook langer van het weideseizoen meegeniet, is het toch niet zo'n grote moeite om eens in de zoveel tijd een doos merci chocolaatjes neer te leggen? Of een bedankje uit te spreken dat ze het zo fijn vind dat haar stalgenoten de moeite nemen om het weideseizoen te verlengen met hun inspanningen en dat ze dat waardeert?

Als ze dat wil is dat prima. Maar hier hebben anderen zo te lezen eenzijdig beslist om iets te doen, en beslissen ze ook nog eenzijdig dat ze daar dankbaarheid voor willen hebben. Dat komt opnieuw dicht bij intimidatie.

Bovendien is de aanname erin geslopen dat het probleem opgelost zou zijn met een doosje chocolaatjes of een keer te bedanken. Maar wie zegt dat? Wie zegt dat dat genoeg is voor de stalgenoten?
Wie zegt zelfs dat dat niet al gebeurd is?

Maar het fundamentelere principe blijft: als je ongevraagd iets doet voor een ander, dan hoeft de ander daar niet verplicht dankbaar voor te zijn. Als iemand het waardeert en uit vrije wil iets wil geven dan is dat prima natuurlijk. Maar je hebt er geen recht op, je kunt het niet eisen.

Anoniem

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:27

Ik zeg ook niet dat ze dat verplicht moet doen. Ik vraag alleen hoe groot de moeite is.

En we gaan er wederom vanuit dat de stalgenoten het met z'n allen zonder mevrouw en stalhouder hebben afgesproken, maar volgens mij waren we daar geen van allen bij.

En rest mij nog de vraag; gezien de historie van TS, met wie gaat mevrouw dan wel klikken? Je kan wel 5 mensen wegsturen maar de stalhouder moet ook z'n brood verdienen en ik heb zomaar het idee dat mevrouw niet bepaald een makkelijk persoon is. Een bedankje dwing je niet af en kan je niet opeisen, dat klopt. Dat moet je verdienen, klopt helemaal.

Maar respect kan je ook niet afdwingen, dat verdien je ook. Óók als je 71 of voor mijn part 100 bent.

Misschien zijn die stalgenoten er wel vanuit gegaan dat ze 1x pw kon helpen of heeft mevrouw zelfs zelf door laten schemeren dat ze misschíen wel kon helpen. Gezien de onduidelijke manier van communiceren van alle partijen zou het me niets verbazen dat hier al jaren miscommunicatie overheerst.

Maar er vanuit gaan dat je respect krijgt omdat je 71 en gehandicapt bent, gaat me ook wat ver. Je leeftijd en aandoening is nou ook weer geen vrijbrief om je mogelijk als hork te gedragen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:29

En van Shadow0 haar argumenten vind ik dat er over het idee dat inzichten kunnen veranderen heen wordt gestapt. Het argument 'omdat we het altijd al zo deden (of niet in dit geval)' is een slechte raadgever. Uiteindelijk valt het of staat het met communicatie en een stalhouder die een knoop doorhakt. Zo op een forum gaat het nooit opgelost worden in elk geval :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:34

Ik zie het horken gedeelte van de mevrouw niet. Ik lees het wel in de berichten van de pensionklanten.
Door die berichten bevestigde juist mijn idee dat ze achterbaks zijn. En als ik ergens allergisch voor ben is het praten achter de rug.

Hoe groot de moeite is als je lichamelijk beperkt bent?
Heel groot.
En van de stalhouder hoeft het niet, dat is het enige wat telt.
En daar moeten die zeikdozen van stalgenoten zich bij neer leggen.
De stalbaas heeft gezegd vrouw hoeft niet, wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:36

Doet de TS/mevr. Nu anders ook niet achter de rug om banketstaaf?

En sorry maar als ik de berichten historie van mevrouw even erbij pak kan ik d'r ook weinig sociaal vaardig vinden..

Kan me dus ook wel enigzins voorstellen dat de stalhouder nu hier neutraal in blijft en het ze zelf uit laat zoeken.

Maar ben het ook eens met hilli; ga om de tafel zitten met elkaar ipv via een forum te kibbelen en daar maakt TS zich net zo hard, wellicht zelfs harder schuldig aan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:41

Ik zie het eerste bericht van de ts hier als bericht om te peilen wat andere er van vinden. Dat wordt zo vaak gedaan.
Niet om te stoken of achterbaks te roddelen, nee puur als, wat vind bokt hier nu van.
Om als dan iedereen zegt, jee oude, gewoon die wei doen, dat ze dan beslist te vertrekken of wat anders te verzinnen.

Gelukkig vinden de meeste niet dat deze vrouw zeikt.

Ook als ik die berichten terug kijk zie ik daar een hele nare sfeer op stal.
En ja vooral door de rest die van alles aan andere oplegt. Mensen die er later bij zijn gekomen.

En natuurlijk wordt je wat minder mild als je steeds het mikpunt bent van zo'n vuile kliek.
Daarom zeg ik al steeds, kliek eruit flikkeren. Dat krijgt de pensionhouder wel weer vol.
Met zulke lui wordt dit nooit gezellig daar.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:46

Hoe je het ook draait of keerd, er is geen verplichting om te mesten, punt andere lijn.

Hoe de stalgenoten en de mevrouw zich ook gedragen of niet gedragen, heeft daar niets mee te maken.

Het is eigenlijk simpel, wie wil meste, mest. Wie dit wil/ kan doet dat niet.

Diegene die wel mesten moeten diegene die niet mesten niet scheef bekijken want het is geen verplichting.
En diegene die niet mesten laten diegene die mesten gewoon doen en kunnen misschien is een compliment geven over het mesten.

Simpel als dat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:55

Precies dromertje

Ik ga het topic verlaten, de stalgenoten hangen aan de tem want ik krijg een groene pb.
Ik mag de stalgenoten geen zeikdozen noemen.

Weten we meteen dat open kaart spelen echt niet hun beste kant is. Alles achter de rug om is veiliger.
En dan gek vinden dat deze dame van einde raad eens komt vragen op bokt wat er mee moet.

Duidelijk.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:56

Anoniem schreef:
Ik zeg ook niet dat ze dat verplicht moet doen. Ik vraag alleen hoe groot de moeite is.

En we gaan er wederom vanuit dat de stalgenoten het met z'n allen zonder mevrouw en stalhouder hebben afgesproken, maar volgens mij waren we daar geen van allen bij.

En rest mij nog de vraag; gezien de historie van TS, met wie gaat mevrouw dan wel klikken? Je kan wel 5 mensen wegsturen maar de stalhouder moet ook z'n brood verdienen en ik heb zomaar het idee dat mevrouw niet bepaald een makkelijk persoon is. Een bedankje dwing je niet af en kan je niet opeisen, dat klopt. Dat moet je verdienen, klopt helemaal.

Maar respect kan je ook niet afdwingen, dat verdien je ook. Óók als je 71 of voor mijn part 100 bent.

Misschien zijn die stalgenoten er wel vanuit gegaan dat ze 1x pw kon helpen of heeft mevrouw zelfs zelf door laten schemeren dat ze misschíen wel kon helpen. Gezien de onduidelijke manier van communiceren van alle partijen zou het me niets verbazen dat hier al jaren miscommunicatie overheerst.

Maar er vanuit gaan dat je respect krijgt omdat je 71 en gehandicapt bent, gaat me ook wat ver. Je leeftijd en aandoening is nou ook weer geen vrijbrief om je mogelijk als hork te gedragen.

Maar dat is toch gewoon een aanname wat je doet Rachelle.
Mevrouw staat daar met haar paarden al 14 jaren en pas de laatste 2 jaren zijn er problemen. Over wie zegt dat dan het meest?
Jij neemt maar aan dat de communicatie onduidelijk is geweest. De stalgenoten hebben "democratisch" met zn 4-en besloten dat het moest. Mevrouw heeft het nog geprobeerd ook waardoor aangetoond dat ze het echt niet kon (Dit vind ik op zich al schandalig). De staleigenaar heeft besloten dat het niet hoeft.
Wat is daar nou onduidelijk aan?

Het is wat Bruintje123 zegt. Zij herkent deze groepsdynamiek van een kliek als eigenaresse. Ik heb hem als pensionklant ook al zo vaak gezien. Ik lees hem ook terug in de posts van de stalgenoten die hier het "misverstand" even kwamen verduidelijken.
Enige oplossing voor zo'n verziekte sfeer is inderdaad de kliek eruit zetten. Heb je dat een keer gedaan, is het voor de rest ook duidelijk dat achterbaksheid niet wordt getolereerd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:57

bruintje123 schreef:
Precies dromertje

Ik ga het topic verlaten, de stalgenoten hangen aan de tem want ik krijg een groene pb.
Ik mag de stalgenoten geen zeikdozen noemen.

Weten we meteen dat open kaart spelen echt niet hun beste kant is. Alles achter de rug om is veiliger.
En dan gek vinden dat deze dame van einde raad eens komt vragen op bokt wat er mee moet.

Duidelijk.

Werkelijk _O- _O-
Nou, wie de schoen past trekt hem aan he? Dit zegt alles wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:59

Aannemen dat de stalgenoten aan de tem hangen, is ook een fikse aanname. En aannemen dat mevr poeslief is, is ook een aanname. We waren er geen van allen bij. En weten ook geen van allen hoe mevrouw is op stal. Let's agree to disagree, want ik persoonlijk vind de toon (let wel; met eerdere berichten dus buiten dit topic in het achterhoofd houdend) van mevrouw ook niet je-van-het.

Maar wat ik al zei, let's agree to disagree. Ik ben iig blij dat ik bij niemand op een pensionstal sta. :+

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:59

Zo de popcorn is op. Dus ook maar even reageren.

Even alles op een rijtje:
- er zijn meerdere mensen op 1 pensionstal
- de weilanden hoeven niet gemest te worden
- alle eigenaren hebben het beste met de paarden voor
- een aantal denken dit te bereiken door het weiland te mesten. Zodat deze schoon blijft en dat de paarden langer op de wei kunnen
- de oudere dame kan dit lichamelijk niet aan.

Meer is er volgens mij niet helder. Hoe vaak en hoeveel werk is de wei schoonhouden? Om hoeveel paarden/eigenaren gaat het?

Voor mijn gevoel moet je met alle eigenaren om tafel om hier een goeie oplossing voor te vinden. Er moet niets, dus de oudere dame doet niets mis.

Aan de andere kant is het wel fijn dat het gebeurd en heeft het paard van de oudere dame ee ook profijt van.

Voor mij is er gewoon geen wederzeids respect.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:00

Hilli schreef:
En van Shadow0 haar argumenten vind ik dat er over het idee dat inzichten kunnen veranderen heen wordt gestapt. Het argument 'omdat we het altijd al zo deden (of niet in dit geval)' is een slechte raadgever.

Dat argument heb ik zeer beslist niet gebruikt in dit topic.

(Overigens: waarom spreek je over mijn argumenten, en richt je je niet rechtstreeks tot mij? Je zou ook kunnen vragen hoe ik daarin sta bv.)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:00

Iemand zeikdozen noemen (die je niet eens kent) is wel respectvol? :7

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:01

Anoniem schreef:
Aannemen dat de stalgenoten aan de tem hangen, is ook een fikse aanname. En aannemen dat mevr poeslief is, is ook een aanname. We waren er geen van allen bij. En weten ook geen van allen hoe mevrouw is op stal. Let's agree to disagree, want ik persoonlijk vind de toon (let wel; met eerdere berichten dus buiten dit topic in het achterhoofd houdend) van mevrouw ook niet je-van-het.

Maar wat ik al zei, let's agree to disagree. Ik ben iig blij dat ik bij niemand op een pensionstal sta. :+

Wie denk je dan dat er temt? De TS?
De mods zitten echt niet de hele dag alle topics onder hun hoede te volgen. De reageren in de regel op een tem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:04

Misschien tem ik wel, of m'n buurvrouw, of een meisje van 12 die het vervelend vind of zich verveelt. Heeft de moderator kenbaar gemaakt dat de stalgenoten aan het temmen zijn? Geloof het niet toch? :+

En ehm, het is volgens mij wel bekend dat moderators wél een oogje meelezen als er 1) al eerder een moderator opmerking is geplaatst en 2) een topic hard loopt vanwege de mogelijkheid om snel te escaleren.

En roepen dat stalgenoten massaal aan het temmen zijn.. tja.. wie is dan de zeikdoos.. :+ roepen dat de 'zeikdozen' respectloos zijn is ook niet bepaald respectvol om iemand die je niet kent zo te noemen op basis van een stukje tekst, is het wel?

Afijn, ik zwaai af. Ik wens iedereen (incl reaguurders, ts/mevr, stalgenoten en stalhouder) succes, sterkte, en wijsheid toe, voordat ik dalijk ook uitgemaakt wordt voor zeikdoos, zuurpruim of beschuldigd word als vervelende temmer :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 10:08

Anoniem schreef:
En roepen dat stalgenoten massaal aan het temmen zijn.. tja.. wie is dan de zeikdoos.. :+ roepen dat de 'zeikdozen' respectloos zijn is ook niet bepaald respectvol om iemand die je niet kent zo te noemen op basis van een stukje tekst, is het wel?

Tjonge Rachelle, voeg er ook maar meteen het woord "massaal" aan toe. Dat zegt Bruintje123 toch niet.
Jij bent er zo te zien goed in teksten uit hun verband te rukken.
Ik ben beter in teksten goed lezen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 15-04-17 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt