Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Focussed schreef:Deze stempel/blad geeft alleen maar aan dat het paard niet meer voor menselijke consumptie geslacht mag worden.
Het mag vanaf nu alleen nog maar ingeslapen worden of geslacht voor niet-menselijke consumptie. (Dat houdt dus in dat je geen geld meer krijgt voor de slacht, maar zelfs moet betalen voor de procedure).

Focussed schreef:Deze stempel/blad geeft alleen maar aan dat het paard niet meer voor menselijke consumptie geslacht mag worden.
Het mag vanaf nu alleen nog maar ingeslapen worden of geslacht voor niet-menselijke consumptie. (Dat houdt dus in dat je geen geld meer krijgt voor de slacht, maar zelfs moet betalen voor de procedure).
Laurie schreef:Focussed schreef:Deze stempel/blad geeft alleen maar aan dat het paard niet meer voor menselijke consumptie geslacht mag worden.
Niet zo'n hele handige actie
Als men ervoor moet betalen wordt de kans dat iemand (wie dan ook) 'm wegbrengt nog kleiner.

GabberGill schreef:Hij kwam voor de handel maar hij mocht door zijn karakter van goud blijven. We hebben hem daardoor de rust gegund om van zijn knie af te komen. Misschien dom, stom of nalatig. Het gaat ons niet eens om het feit dat het geld kost want we hebben alles voor hem over. Het gaat ons er meer om dat hij een paard verkoopt wat allang ingeslapen had moeten worden. Wij keken in zijn paspoort en kwamen erachter dat hij niet naar de slacht mag.
Ik denk zelf dat hij hem onder valse informatie verkocht heeft omdat hij hem zelf niet naar de slacht kon brengen en daardoor veel meer kosten zou krijgen.
GabberGill schreef:Wat er nu is gebeurd. Mijn vriendin haar man heeft met het haflingerstamboek gebeld. Als zijn bemerkingen zijn bij het paard en chipnummer gezet. Op het moment dat iemand dit paard op zijn of haar naam wilt zetten komt deze negatieve informatie naar boven. Ook hebben zij groen licht gekregen om het keuringsrapport in het paspoort vast te plakken en ook dit is gelijk genoteerd bij het stamboek.
GabberGill schreef:Wat er nu is gebeurd. Mijn vriendin haar man heeft met het haflingerstamboek gebeld. Als zijn bemerkingen zijn bij het paard en chipnummer gezet. Op het moment dat iemand dit paard op zijn of haar naam wilt zetten komt deze negatieve informatie naar boven. Ook hebben zij groen licht gekregen om het keuringsrapport in het paspoort vast te plakken en ook dit is gelijk genoteerd bij het stamboek.
WiancaR schreef:Ik lees hier al mee vanaf het begin, maar hoe kunnen ze in vredesnaam bewijzen dat zijn achterbenen stuk zijn als hij niet eens op de foto is gezetIk neem aan dat ze geen dierenarts hebben met magische toverkrachten of rontgenogen.
harbourlight schreef:GabberGill schreef:Wat er nu is gebeurd. Mijn vriendin haar man heeft met het haflingerstamboek gebeld. Als zijn bemerkingen zijn bij het paard en chipnummer gezet. Op het moment dat iemand dit paard op zijn of haar naam wilt zetten komt deze negatieve informatie naar boven. Ook hebben zij groen licht gekregen om het keuringsrapport in het paspoort vast te plakken en ook dit is gelijk genoteerd bij het stamboek.
Een stamboek vermeldt bermekingen bij een paard terwijl ze het paard zelf nooit hebben gezien en geeen enkel bewijs hebben, alleen maar een telefoongesprek waarin dit wordt beweerd?
Lijkt mij heel erg sterk allemaal.
GabberGill schreef:[paard] schreef:Ik lees hier al mee vanaf het begin, maar hoe kunnen ze in vredesnaam bewijzen dat zijn achterbenen stuk zijn als hij niet eens op de foto is gezetIk neem aan dat ze geen dierenarts hebben met magische toverkrachten of rontgenogen.
Ik heb gisteren het bedrag van de keuring pas doorgekregen.