Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Re: Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:06

Een veearts kan en mag, niet bepalen of een paard wel of niet verkocht mag worden. Ik denk toch dat jij/je vriendin dit helemaal verkeerd begrepen hebben.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:10

Focussed schreef:
Deze stempel/blad geeft alleen maar aan dat het paard niet meer voor menselijke consumptie geslacht mag worden.

Het mag vanaf nu alleen nog maar ingeslapen worden of geslacht voor niet-menselijke consumptie. (Dat houdt dus in dat je geen geld meer krijgt voor de slacht, maar zelfs moet betalen voor de procedure).

Niet zo'n hele handige actie :o

Als men ervoor moet betalen wordt de kans dat iemand (wie dan ook) 'm wegbrengt nog kleiner.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:17

Focussed schreef:
Deze stempel/blad geeft alleen maar aan dat het paard niet meer voor menselijke consumptie geslacht mag worden.

Het mag vanaf nu alleen nog maar ingeslapen worden of geslacht voor niet-menselijke consumptie. (Dat houdt dus in dat je geen geld meer krijgt voor de slacht, maar zelfs moet betalen voor de procedure).

Dat is niet waar hoor! Paard gaat dan naar energiecentrale (serieus, ze wekken er energie mee op dmv verbranding!) of gaat in de diervoeding. Je krijgt er dan welliswaar veel minder voor dan bij menselijke consumptie, maar hoeft zeker ook niet bij te betalen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:18

Laurie schreef:
Focussed schreef:

Niet zo'n hele handige actie :o

Als men ervoor moet betalen wordt de kans dat iemand (wie dan ook) 'm wegbrengt nog kleiner.

Hij mag toch nog gewoon voor dierlijke consumptie worden gebruikt als je laat slachten? Kans is aanwezig met inslapen idd dat als je dan de inslaap kosten en de rendac kosten van ophalen mag betalen. Maar ja..

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:21

Ik denk idd dat de kans dat ze hem nu laten slachten nog kleiner is (waar ze dus geld op zouden verdienen) en inslapen kost geld. Als de verkopende partij echt zo onbetrouwbaar is als jullie beweren is de kans groot dat dit dier opnieuw verkocht word met al het lijden vn dien

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:31

Die aantekening op het medisch blad in het paspoort kan zelfs (terug)koopvernietigend zijn.

Verkoper verkocht een paard die voor menselijke consumptie geslacht mocht worden. Paard is dat nu niet meer, dus is niet meer "hetzelfde paard" als er verkocht is.
Niet zo'n handige actie inderdaad.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:33

De aantekening stond er toch al toen het paard gekocht was? (Dat werd in de eerdere berichten van ts iig genoemd) Datum die ik zie staan is van juli 2016.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:48

Waar lees je dat Cobie? Ik kan niet vinden dat die aantekening er al zou staan.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 11:51

Ja klopt hij stond er al in. Heb ik ook een foto van. Ff zoeken

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 11:53

Wat er nu is gebeurd. Mijn vriendin haar man heeft met het haflingerstamboek gebeld. Als zijn bemerkingen zijn bij het paard en chipnummer gezet. Op het moment dat iemand dit paard op zijn of haar naam wilt zetten komt deze negatieve informatie naar boven. Ook hebben zij groen licht gekregen om het keuringsrapport in het paspoort vast te plakken en ook dit is gelijk genoteerd bij het stamboek.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 11:54

Er is ook bij gezet dat dit paard niet meer verkocht hoort te worden en dat inslapen het enige juiste is voor het paard.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:54

Laurie:
GabberGill schreef:
Hij kwam voor de handel maar hij mocht door zijn karakter van goud blijven. We hebben hem daardoor de rust gegund om van zijn knie af te komen. Misschien dom, stom of nalatig. Het gaat ons niet eens om het feit dat het geld kost want we hebben alles voor hem over. Het gaat ons er meer om dat hij een paard verkoopt wat allang ingeslapen had moeten worden. Wij keken in zijn paspoort en kwamen erachter dat hij niet naar de slacht mag.

Ik denk zelf dat hij hem onder valse informatie verkocht heeft omdat hij hem zelf niet naar de slacht kon brengen en daardoor veel meer kosten zou krijgen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:56

Ah! Daar had ik even overheen gelezen.

Maar hoe zijn die mankementen vastgesteld, is het paard op de foto geweest?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 11:56

Cobiie heeft gelijk en ik heb dat ook zelf in zijn paspoort gezien.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 11:57

Oeeeh dat weet ik even niet uit mijn hoofd. Ik kreeg door dat hij van binnen naar buiten en van boven naar beneden is onderzocht. Ik neem aan geen foto aangezien de rekening 200 euro was

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:58

GabberGill schreef:
Wat er nu is gebeurd. Mijn vriendin haar man heeft met het haflingerstamboek gebeld. Als zijn bemerkingen zijn bij het paard en chipnummer gezet. Op het moment dat iemand dit paard op zijn of haar naam wilt zetten komt deze negatieve informatie naar boven. Ook hebben zij groen licht gekregen om het keuringsrapport in het paspoort vast te plakken en ook dit is gelijk genoteerd bij het stamboek.

Ik zou dat allemaal niet doen op basis van een telefoontje. Zou minimaal een mail van het stamboek hierover in bezit willen hebben.

Daarnaast vind ik het niet raar als de verkopende partij op basis van deze aanpassingen door jullie "de deal" afblaast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:59

Ik lees hier al mee vanaf het begin, maar hoe kunnen ze in vredesnaam bewijzen dat zijn achterbenen stuk zijn als hij niet eens op de foto is gezet 8)7 Ik neem aan dat ze geen dierenarts hebben met magische toverkrachten of rontgenogen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 11:59

Ze krijgen alles op mail bevestigd. ook dat er toestemming voor is dat te doen.

Daar ben ik inderdaad ook bang voor Cobiie

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:00

GabberGill schreef:

Een stamboek vermeldt bermekingen bij een paard terwijl ze het paard zelf nooit hebben gezien en geeen enkel bewijs hebben, alleen maar een telefoongesprek waarin dit wordt beweerd?
Lijkt mij heel erg sterk allemaal.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 12:00

WiancaR schreef:
Ik lees hier al mee vanaf het begin, maar hoe kunnen ze in vredesnaam bewijzen dat zijn achterbenen stuk zijn als hij niet eens op de foto is gezet 8)7 Ik neem aan dat ze geen dierenarts hebben met magische toverkrachten of rontgenogen.

Ik heb gisteren het bedrag van de keuring pas doorgekregen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 12:01

harbourlight schreef:
GabberGill schreef:

Een stamboek vermeldt bermekingen bij een paard terwijl ze het paard zelf nooit hebben gezien en geeen enkel bewijs hebben, alleen maar een telefoongesprek waarin dit wordt beweerd?
Lijkt mij heel erg sterk allemaal.

Ik geef alleen door wat ik hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:03

GabberGill schreef:
[paard] schreef:

Ik heb gisteren het bedrag van de keuring pas doorgekregen.

Ja, maar dat is niet mijn vraag. Hoe is het dan duidelijk geworden wat hij mankeert en hoe is dit vastgelegd? Zonder foto's kun je helemaal niet weten/bewijzen dat zijn achterbenen kapot zijn. Van binnen naar buiten, onder naar boven kan hij simpelweg niet goed onderzocht zijn voor €200 euro, dat ben je al kwijt aan 1 peesscan. Is hij überhaupt op een kliniek geweest?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:05

Lekker makkelijk om op deze manier iemand een hak te willen zetten als je door de telefoon kan regelen dat een paard negatief beoordeeld is. Dat kan volgens mij niet en anders zijn ze wel heel fout bezig bij paspoortuitgevende instantie.
Ik lees al een tijd mee maar het word wel steeds ingewikkelder. Jammer voor het paard dat hij nog steeds met pijn staat??

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:06

Zou een mooie boel zijn als een stamboek dat zo zou doen :=

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 12:08

Dat bedoelde ik ook dat ik van dat bedrag niet uit kan gaan dat hij inderdaad op de foto is geweest. Daarbij zou hij verslijtingen hebben en dat kan je inderdaad van buitenaf niet zien. Ik zie haar zo weer en dan zal ik weer even het een en ander vragen.

Naar het stamboek is wel het rapport gescand enzo waaruit ze hebben opgemaakt dat dit paard in ieder geval ingeslapen moet worden.

Het is voor mij ook alleen maar informatie en ik heb niet zelf het contact en daardoor wordt het vaak warrig denk ik.