Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:56

Politie politie
Hebben jullie het nieuws vd afgelopen tijd gemist?
Ze komen niet eens op voor vrouwen die zwaar gestalked worden laat staan voor een hoofdstel :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:02

shilady schreef:
Politie politie
Hebben jullie het nieuws vd afgelopen tijd gemist?
Ze komen niet eens op voor vrouwen die zwaar gestalked worden laat staan voor een hoofdstel :P

De politie doet niet eens wat met zedendelicten, dus weinig kans op dat gebied.

Maar is er ondertussen geen Bokker die wellicht nog zo'n zelfde soort hoofdstel te koop heeft en wellicht wat kan betekenen voor de TS? :)

Ik snap TS haar handelingen compleet en vind sowieso de verkoper al een beetje apart overkomen door al dingen te gaan afsturen zonder dat er uberhaubt een betaling ontvangen is ....?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:02

waxmeltsenzo schreef:
Die ligt namelijk bij jou thuis. Als jij ervoor kiest niet terug te sturen en die vrouw is al boos kan zij aangiften doen.

Als ze aangifte gaat doen, lachen ze haar daar letterlijk uit.

Ik heb het al eerder gezegd... Toen mijn fiets uit de tuin werd gestolen en de dief op de bewakingsbeelden stond, deden ze al niks.

Wat voor aangifte wilt de verkoper dan doen?
"Ik heb gelogen over de staat en het opgestuurd voordat ik de betaling ontvangen had. Vervolgens wilt de verkoper het op mijn kosten terugsturen maar dat wil ik niet. En ik mag het hoofdstel ook op komen halen, maar dat wil ik niet. SLA HAAR IN DE BOEIEN!!!"

:') :') :')

Iris82

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:08

Het is ook vooral, wat is het je waard dat je eventueel in je recht staat? Ik zou dit gezeur er absoluut niet bij willen en kunnen hebben. Echt, ik werk nog liever een hele dag voor nop dan dat ik me hier druk over moet gaan maken.

Ts kennelijk niet. Is prima. Echt. Maar dat is denk ik gewoon andere prioriteiten stellen. Nogmaals, het is geen veroordeling. Ik zie dat de meningen gewoon erg verdeeld zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:53

Iris82 schreef:
Het is ook vooral, wat is het je waard dat je eventueel in je recht staat? Ik zou dit gezeur er absoluut niet bij willen en kunnen hebben. Echt, ik werk nog liever een hele dag voor nop dan dat ik me hier druk over moet gaan maken.

Ts kennelijk niet. Is prima. Echt. Maar dat is denk ik gewoon andere prioriteiten stellen. Nogmaals, het is geen veroordeling. Ik zie dat de meningen gewoon erg verdeeld zijn.

Precies. Het zou mij alle stress niet waard zijn. Ik zou mijn verlies pakken en het op eigen kosten terugsturen. Pech gehad. Maar dan heb je niet alle stress en gedoe eromheen. Dan ben je van alle gedoe af.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:25

Danique schreef:
Tcm62 schreef:
Ik geef je mijn mening op je vraag...en die past je niet...dat is duidelijk...

Maar bedenk even dat TS alleen heeft gezegd dat ze eventueel wel interesse heeft als alle steentjes erin zitten. Ze heeft nooit gevraagd of de verkoper het aan haar wil verkopen; de verkoper heeft gewoon hopsa het hoofdstel op de post gedaan, voor dat TS ook maar kon zeggen dat dat (nog) niet hoefde. Bovendien ben je toch ook maf als je iets verkoopt zonder dat je het geld binnen hebt?

Dat is iets wat wij er dan weer van maken

Ik geloof dit niet zo...verkoper was wel zo ten goede trouw om zonder eerst geld te ontvangen op eigen kosten te versturen..24 minus 7 e verzendkosten en nu je hoofdstel kwijt..waar koop je een hoofdstel met lakleren neusriem voor de wedstrijd voor 17 euro wat punt gaaf is??? Nee ik blijf erbij dat we niet alles weten en ook niet welke afspraken er tussen beiden zijn gemaakt..een oplichster die op eigen kosten een hoofdstel opstuurt zonder dat het betaald is...heb nog niet de foto gekeken..ga ik nu even doen..maar voor 24 plus 30 nieuwe frontriem een pareltje van wedstrijdhoofdstel...nu dus voor 30 euro..wie licht wie nu op??
Dat iedereen maar vind dat het zo kan.

Stel een zadel van 700 euro wat toch meer gebruiksporen bevat dan gezegd, voldoet niet aan eisen koper, houden we dan maar zonder te betalen..of is dat wat anders?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:30

Dat is hetzelfde dan zal het zadel op kosten va n verkoper terug gestuurd gaan worden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:32

Tcm62 schreef:
Dat is iets wat wij er dan weer van maken

Ik geloof dit niet zo...verkoper was wel zo ten goede trouw om zonder eerst geld te ontvangen op eigen kosten te versturen..24 minus 7 e verzendkosten en nu je hoofdstel kwijt..waar koop je een hoofdstel met lakleren neusriem voor de wedstrijd voor 17 euro wat punt gaaf is??? Nee ik blijf erbij dat we niet alles weten en ook niet welke afspraken er tussen beiden zijn gemaakt..een oplichster die op eigen kosten een hoofdstel opstuurt zonder dat het betaald is...heb nog niet de foto gekeken..ga ik nu even doen..maar voor 24 plus 30 nieuwe frontriem een pareltje van wedstrijdhoofdstel...nu dus voor 30 euro..wie licht wie nu op??
Dat iedereen maar vind dat het zo kan.

Stel een zadel van 700 euro wat toch meer gebruiksporen bevat dan gezegd, voldoet niet aan eisen koper, houden we dan maar zonder te betalen..of is dat wat anders?

Jij oppert dat TS liegt, dat zou kunnen. Echter kunnen we alleen uitgaan van de informatie die TS ons hier geeft en van TS haar eerlijkheid. Mocht ze niet eerlijk zijn of onvolledig dan heeft ze alleen haarzelf ermee, niet ons. Dus ik snap ook niet dat je er al meteen vanuit gaat dat het niet klopt. Daar heeft TS verder ook niks aan.

En je snapt vast ook wel dat die laatste opmerking die je maakt nergens op slaat. Verkoper heeft meerdere mogelijkheden gehad om het hoofdstel terug te krijgen. Dus het gaat niet om zomaar houden zonder te betalen :')

Bovendien kan ik beamen dat er wel degelijk hele rare mensen zijn die dingen verkopen, heb de raarste dingen meegemaakt. Mensen die me bedreigde via de mail omdat ze me wilde dwingen om het aan hun te verkopen ondanks dat ze een (veel) lager bod hadden gedaan. Tsja, dat is ook heel onlogisch, maar betekend dat meteen dat ik lieg? :')

Nogmaals: er is zeker een mogelijkheid dat dit niet de (volledige) waarheid is, maar dan kan je beter op geen een topic meer reageren. Want stel dat..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:40

Wat is eerlijkheid? Eerlijkheid is in mijn ogen terugsturen op eigen kosten..verbolgen topic met foto.'s mooie waarechuwing voor iedereen.die dan weet dat frontriem haast geen steentjes meer bevat dus niet gaan kopen..

Dus eerlijkheid is subjectief..als ts vind dat ze zo mag handelen heeft ze ook een eigen waarheid en die vind ik niet eerlijk..daar heb ik nl een andere visie over..

Als je zonder blikken of blozen zo handelt is de waarheid ook maar een dun lijntje..ouders doen lekker mee...ennne iedereen werkt bloed hard om pwoon te onderhouden, dan is geen excuus..

Als ik dit thuis meemaak...gaat dochterlief naar postkantoor...maak haar duidelijk dat mooie dingen geld kosten en als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten je ook op een natte bank moet plaats nemen..dus bv geld afdragen en mooie frontriem bestellen..bespreek wat korting..wat er al is geweest want verkoper heeft verzendkosten betaald..

Mijn steentjes frontriem kostte 100 euro ter vergelijk

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:47

Tcm, ik snap echt niet waarom je het logisch vindt dat de TS op moet draaien voor kosten om iets te herstellen dat niet haar fout is.

Ik snap ook niet wat je bedoelt met 'voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.' Daar is helemaal geen sprake van. De verkoopster heeft gelogen. De TS heeft expliciet gevraagd of de steentjes er allemaal nog op zaten, het antwoord was 'ja', de werkelijkheid blijkt 'nee.'
Waarom zou de TS ook maar een stuiver moeten uitgeven om die opzettelijke fout van de verkoopster goed te maken?

Het is al erg genoeg dat de TS er uberhaupt tijd aan moet verspillen. Maar ook nog geld? Ik zou niet weten waarom. De verkoopster heeft een prima mogelijkheid om het op te lossen: verzendkosten overmaken. Wil ze dat niet... tsja, dan niet.
Mocht de TS de verzendkosten ontvangen en het hoofdstel toch niet terugsturen, dan is er sprake van onethisch handelen. Eerder niet wat mij betreft.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:00

Tcm, je post slaat totaal nergens op. Ik sluit me aan bij Shadow. Vraag me af wat je gezegd zou hebben tegen je dochter als zij de verkoopster in dit verhaal geweest was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:02

Ben nog steeds benieuwd naar een foto van de frontriem.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:54

Wat maakt die foto nu in godsnaam uit? Het gaat er gewoon om dat de verkoper gelogen heeft over de staat van de frontriem, ik denk dat iedereen zich wel min of meer kan voorstellen hoe een frontriem die 47 steentjes mist eruit ziet.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:07

Het maakt ook niets uit.. Maar:

- Houden kan niet! Dan moet je redelijke opties gaan bieden.. Ophalen terwijl je 200 km verder woont is geen redelijke optie. Verzendkosten over maken, vind ik wel een redelijke optie, maar 1 optie is geen keuze...

Dus dan ga je bedenken wat je nog meer kunt doen. TS kan toch ook een voorstel doen dat ze een soortgelijke frontriem koopt en dat van de kosten afhaalt die ze naar de verkoopster overmaakt. (er ven vanuitgaand dat de rest van het hoofdstel wel goed is).

Dan heeft de verkoper 2 (in mijn ogen) redelijke opties:
- Verzendkosten overmaken en het hoofdstel terugkrijgen
- Zorgen dat ze levert wat ze heeft gezegd (dus de nieuwe frontriem in feite betalen)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:10

Liannetje86 schreef:
- Houden kan niet! Dan moet je redelijke opties gaan bieden.. Ophalen terwijl je 200 km verder woont is geen redelijke optie. Verzendkosten over maken, vind ik wel een redelijke optie, maar 1 optie is geen keuze...

Waar haal je het idee vandaan dat je meerdere opties zou moeten bieden om een opzettelijke fout van de ander te herstellen? Waarom uberhaupt die moeite?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:24

Omdat ik altijd geleerd hebt dat je moet communiceren en niet eenzijdig beslissingen kunt nemen als je met mensen omgaat. Bij een overeenkomst komen 2 mensen iets tot stand, dus dat betekend in mijn ogen gewoon communiceren. Tot je beiden tot een oplossing komt waarmee je het eens bent.

We horen nu een eenzijdig verhaal, en ja, zo als het nu lijkt, heeft de verkoopster iets niet goed gedaan. Maar om meerdere opties aan te bieden om het op te lossen, lijkt me niet meer dan normaal... Het is fout gegaan, voor beide een leermoment, maar los het dan ook SAMEN op...

Maarja.... ik had het al lang verstuurd omdat het het gezeik niet waard is ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:28

ZE heeft meerdere opties geboden.
Verzendkosten overmaken of ophalen.
Nergens is de optie zomaar houden voorbij gekomen.

Ik zou geen stuiver uitgeven aan iemand die gelogen heeft.
Eigen schuld.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:32

Liannetje86 schreef:
Omdat ik altijd geleerd hebt dat je moet communiceren en niet eenzijdig beslissingen kunt nemen als je met mensen omgaat. Bij een overeenkomst komen 2 mensen iets tot stand, dus dat betekend in mijn ogen gewoon communiceren. Tot je beiden tot een oplossing komt waarmee je het eens bent.

We horen nu een eenzijdig verhaal, en ja, zo als het nu lijkt, heeft de verkoopster iets niet goed gedaan. Maar om meerdere opties aan te bieden om het op te lossen, lijkt me niet meer dan normaal... Het is fout gegaan, voor beide een leermoment, maar los het dan ook SAMEN op...

Maarja.... ik had het al lang verstuurd omdat het het gezeik niet waard is ;)

Lekker makkelijk. Zo kan iedereen wel spullen op gaan sturen en er zelf beter van worden. Bovendien is het ook erg ongebruikelijk om iets op te sturen zonder dat daar eerst geld voor is overgemaakt.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:33

Ehh , ik denk dat de Titel : Opgelicht, wat nu? beetje scheef is inmiddels.
Dat stukje "wat nu? " heeft TS voor zichzelf al uitgemaakt, is haar eigen keuze.

Wij kunnen we roepen, "houden kan niet" ( ik zou zelf ook niet voor die optie kiezen) maar alles kan. Zitten wel overal consequenties aan. TS heeft gekozen om op een bepaalde manier , hiermee om te gaan, waar zij verder zelf achter staat.

Denk dat we nu eigenlijk de zaak van verschillende kanten belicht hebben, verschillende manieren meegedacht hebben.

Uiteindelijk ligt de bal nu bij TS. Zoals ik het lees, heeft ze een keuze van aanpak gemaakt. Wat wij ervan vinden was niet echt de vraag verder.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:45

en stel he er gebeurd iets met het hoofstel in TS der huis... (stel he..) bv de hond (als ze die heeft sloopt hem of er word ingebroken...)...

TS blijft ten alle tijden wel verantwoordelijk voor het hoofdstel..dus stel de verkoopster betaald toch de verzendkosten en TS heeft het hoofdstel niet meer bv door diefstal... of vernieling
nou maak dan je borst maar nat wat een gezeik je daar mee zult hebben...mij is het dat niet waard..............

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:50

Je kan het ook omdraaien, ik kan ook mezelf spullen laten toesturen en dan zeggen "nee, wil het toch niet" en dan 1 onredelijke optie aanbieden en geld vragen voor de verzendkosten.

Als verkoper moet je gewoon leveren wat je aanbiedt, biedt jij iets compleets aan, zul je dat Maar moeten leveren. 100% mee eens. Zelf zo ook ooit een nieuw spel gekocht voor diegene die van mij een xbox kocht, omdat het spel gewoon niet meer goed was (het lag gewoon in de kast, zonder doosje, opgestart, startte op, maar tijdens het spelen bleef die steeds hangen)... Mijn fout, ik bied het aan, dus ik regel het. Toen de meneer ook begon over kabeltjes die je zelf los moet kopen, hem gewoon naar de winkel verwezen. Gewoon omdat ik duidelijk had opgenoemd wat er bij zat en daar meneer akkoord mee was gegaan.

TS heeft ook nog mailtjes. Kan het zijn dat de verkoper, voordat TS zei dat ze het alleen maar wilde als het compleet was, het hoofdstel al op had gestuurd omdat zij dacht dat er al een overeenkomst was? Want ergens zit er een miscommunicatie in....

Heel bot gezegd... Als ik iemand zou willen oplichten, dan zorg ik dat ik eerst het geld heb ;) dus mjah.. Zou der bijna een "Dummyboek voor oplichters" cadeau geven ;)

Dus in mijn ogen is er sneller een miscommunicatie dan echt iets wat met oplichting te maken heeft....

Miscommunicaties los je op door te communiceren en open te staan voor elkaars reacties...

Maar zo denk ik er over...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:58

Snollygoster schreef:
Wat maakt die foto nu in godsnaam uit? Het gaat er gewoon om dat de verkoper gelogen heeft over de staat van de frontriem, ik denk dat iedereen zich wel min of meer kan voorstellen hoe een frontriem die 47 steentjes mist eruit ziet.

Ha, nou dat lijkt mij stug zeg..

Iedereen hobbelt achter een verhaal aan en geloofd elke letter..nou kennelijk zijn er ook mensen in het topic die toch niet alles zomaar aannemen..

Wat mij betreft houdt ze het...geen hand vol met oneerlijke mensen, maar een land vol, blijkt al weer...

Juist ook daarom dat ik altijd mijn spullen ophaal van marktplaats..

En als ik iets bij een webshop koop en het is niet naar mijn zin, moet ik ook retourneren op eigen kosten.....mij ook wel overkomen dat de kwaliteit op plaatje beter toonde dan in werkelijkheid...tant pis, produkt was dan ook niet duur.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:00

Tieneke schreef:
Tcm, je post slaat totaal nergens op. Ik sluit me aan bij Shadow. Vraag me af wat je gezegd zou hebben tegen je dochter als zij de verkoopster in dit verhaal geweest was.

Dan had ze op haar flikker gehad, maar een hoofdstel van 24 euro zonder verzendkosten, wat verwacht je daarvan?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:01

Zonder tegen bericht ga ik er van uit dat het verhaal van ts klopt.
Mocht de verkoper met een ander verhaal komen kan mijn mening altijd nog aangepast worden.

Als bij een webshop iets niet naar zin is kost het inderdaad je eigen verzendkosten.
Is iets stuk, dan niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:02

De bal ligt ook helemaal niet bij TS, ze heeft de verkoopster de opties gegeven. Verkoopster mag nu over de brug komen, ze heeft haar rivier zelf gegraven.

TS heeft helemaal niet eenzijdig beslist. Verkoopster beslist om op geen enkele manier de situatie te willen oplossen die ze zelf gecreëerd heeft.

Tcm, dus het is wel eerlijk van jou om de TS van oneerlijkheid te beschuldigen en om te suggereren dat TS haar verhaal niet klopt? Goed bezig! Iets met een pot en een ketel... En die vraag die je nu in je post stelt, is eigenlijk niet relevant. Genoeg spullen die voor een appel en een ei verkocht worden en wèl in orde zijn.