Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:30

Ik snap ook eigenlijk niet waarom TS er geheimzinnig over doet. Ik heb nou niet het gevoel dat ik of iemand ander er iets kwaads mee kan. Is toch gewoon een nette advertentie van een net paard. :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:31

jorika1986 schreef:
_Femkeeex schreef:

Lijkt me een prima oplossing! Denk dat het paard hier goed terecht komt.

Mij eigenlijk niet.
''lieft paarden met een goede bloedlijn'' klink als iemand die goedkoop paarden wilt kopen om ze daarna weer te verkopen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:35

En dat is slecht omdat?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:41

Hoi TS, ik denk dit lijkt veel op een verhaal van iemand die ik ken... Bij nader inzien IS het dat verhaal.
Geen paniek ik ga nergens melden wie je bent ;)

Ik wist niet dat je ZO omhoog zat en ik dacht dat je nog een bijrijder had.
Naar mijn idee hoeft jou paard echt niet geslacht. Ze is niet gemeen..alleen enthousiast :). En ze is wat ouder, maar nog niet bejaard ofzo en gezond!

Wat wel nadelig is, is dat ze nu stilstaat. Misschien kunnen we daar wat aan veranderen .. Ik ga ff nadenken..

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:47

Gini schreef:
En dat is slecht omdat?

Omdat dergelijke wervende teksten niet altijd de werkelijke bedoelingen omschrijven ;)

Rex_Rolfo schreef:
Zou ik ook met gezond wantrouwen naar kijken. Natuurlijk zullen er mensen zijn die er veel voldoening uit halen om een lastig paard op een goede en paardvriendelijke manier op te voeden en te trainen. Er zullen er ook zijn die er een kalmeringspilletje in gooien en 'm als de vriendelijkheid zelf weer verkopen. Gaan ze echt niet zo in de advertentie zetten. Zie je het al staan: "gezocht, onhandelbare paarden om plat te spuiten en met vette winst aan argeloze mensen door te verkopen"?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:54

anneliesdj schreef:
Maar ik heb de adv gezien en daar valt nog best het een en ander aan te verbeteren, dat heb ik je in pb gestuurd. Als je dat even doet, zul je zien dat je serieuzere reactie's krijgt.

Ik heb hem ook mogen zien en een paar kleine verbeterpunten voorgesteld. Ik kan me ook voorstellen dat voor dit paard een ander soort van advertentie (puur zakelijk, met oa niet al te bescheiden vp) het beste zou werken. Helaas voor TS heb ik meer verstand van een motor verkopen dan een paard }:0

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:28

Rex_Rolfo schreef:
Omdat dergelijke wervende teksten niet altijd de werkelijke bedoelingen omschrijven ;)

Rex_Rolfo schreef:
Zou ik ook met gezond wantrouwen naar kijken. Natuurlijk zullen er mensen zijn die er veel voldoening uit halen om een lastig paard op een goede en paardvriendelijke manier op te voeden en te trainen. Er zullen er ook zijn die er een kalmeringspilletje in gooien en 'm als de vriendelijkheid zelf weer verkopen. Gaan ze echt niet zo in de advertentie zetten. Zie je het al staan: "gezocht, onhandelbare paarden om plat te spuiten en met vette winst aan argeloze mensen door te verkopen"?

Klopt, een gezonde dosis verstand is nodig, maar dat is altijd als je een paard koopt en verkoopt. Dat zou voor mij geen reden zijn om bij voorbaat alle advertenties van dergelijke soort op de afvalhoop te schoffelen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:37

Hoe dan ook, als de ts zich niet goed bij de genoemde advertentie dan is dat haar keuze. Kunnen wij hier wel over door blijven discussiëren maar dat heeft totaal geen zin.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:40

Dat heeft inderdaad geen zin, maar dan snap ik wel sneller waarom ze met een onverkoopbaar paard zit.
Je moet niet op alles springen, uiteraard niet, maar op alles meteen 'nee' zeggen is ook niet de manier. Zeker niet met een 17 jarig moeilijk paard dat financieel eigenlijk in de weg loopt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:09

SaskiaKa schreef:
anneliesdj schreef:

Wat is dat toch met die once in a lifetime?
Als ts haar paard ergens in een rusthuis wil zetten kan ze die overal vinden hoor, daarvoor hoeft hij echt niet ongezien naar een wildvreemde aan de andere kant van europa.

Maar ik heb de adv gezien en daar valt nog best het een en ander aan te verbeteren, dat heb ik je in pb gestuurd. Als je dat even doet, zul je zien dat je serieuzere reactie's krijgt.

Natuurlijk zijn er genoeg rusthuizen, maar volgens mij blijf je in geval van een rusthuis nog altijd eigenaar van het paard, komen medische kosten voor jouw rekening en zal je toch wel een X bedrag aan stalgeld moeten betalen? Ts schrijft toch al een aantal keren dat nou juist niet te willen.

En palousaboy of wie het ook was, geeft aan dat ts ervoor moet betalen als het paard daar mag komen lopen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:13

Nee hoor, dat zegt palousa_boy niet.

palousa_boy schreef:
Het paard hier zetten is wel gratis voor ts, maar niet voor ons, dat bedoelde ik met alles dat ik op noemde.
En betalen MAG natuurlijk altijd, dat mogen jullie ook doen ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:13

Lees even goed Annelies!

ZE HOEFT HIER NIET TE BETALEN!

Nog een keer voor als je het gemist hebt..

ZE HOEFT HIER NIET TE BETALEN!

Dus ze hoeft hier niet te betalen, het is gratis, voor niets..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:29

palousa_boy schreef:
Paard hoeft hier ook niet gratis heen, ze mag er best voor betalen ;)
En voor ons is het ook niet gratis, hier moet hooi, stro en brok ook gewoon betaald worden.
Daarbij moet ik m'n wei onderhouden, schrikdraad goed houden etc. Voor ons dus alles behalve gratis.

Verder maak ik er ook geen drama van dat ze niet reageert, dat moet ze zelf weten.
Ik geef nu een mogelijke oplossing, maar die blijft niet eeuwig staan.
Ik wil best een plek reserveren, maar dan gaat ze er wel voor betalen.

Tuurlijk is er meer buiten bokt om, maar ff een antwoord typen op een pb is toch zo gebeurt? Al is het maar " bedankt voor het aanbod, ik kom er op terug" ofzo

Ik interpreteer jouw berichten toch echt als 'ik wil er een vergoeding voor'.
Daarbij vind ik dat je wat drammerig overkomt en dat zou bij mij ook argwaan opwekken.

En los daarvan, al deed je het gratis, dan nog snap ik best dat zij het paard niet op het eerste transport richting frankrijk zet.
Bij elk topic over lastige of moeilijk verkoopbare paarden zijn er wel een handvol mensen die dit soort aanbiedingen doen, waarom zou je daar op in gaan als je alle mails van 'ik kan een goed tehuis bieden maar er niet voor betalen' weggooit als impulsief?
Hoeveel mensen willen er niet een paard gratis hebben? Ze kent jou niet, je bedoelingen niet enz. Je kunt hier op bokt wel zeggen watvoor prachtig leven het paard krijgt, maar of dat ook echt zo is moet ze maar afwachten en even controleren doe je ook niet.
Mocht jij niet helemaal eerlijk zijn is dit natuurlijk de ideale manier om gratis paarden te verkrijgen en die weer duur te verkopen.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:35

Ik heb haar een pb gestuurd voor wat meer informatie...vanmorgen.
Benieuwd , ik zou hem best van haar willen overnemen met adoptiecontract.
Kost haar niks, en ze zou hier een goed gezelschap zijn voor mijn Diva (20) die na 31 Mei alleen staat.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:41

Leuk dat je dat stukje uit kiest.
Een plek reserveren, dus voor langere tijd vrij houden. Dat zou geld gaan kosten ja. Ik wil namelijk wel weten waar ik aan toe ben.
Zelfde reden voor het punt dat jij mij opdringerig vind, dat kan mij trouwens niets schelen, ik vind jou ook niks

En als ik zulke slechte bedoelingen zou hebben, zou ik niet uitgebreid vertellen hoe en wat in m'n profiel. Dit zijn namelijk zaken die met een simpel telefoontje naar het betreffende bedrijf zijn te controleren.

Maar ik heb via pb gewoon contact met de ts en hoor van haar wel wat ze doet met d'r paard, maak je maar niet druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:43

annelies, ik lees het stukje van palousa meer als in, dat als ze een plekje wil reserveren, dus dat die plek leeggehouden wordt ipv dat er een ander paard kan komen te staan ,dat er dan wél betaalt dient te worden. Logisch, want op die plek kan ook een ander (al dan niet betaald) paardje staan.

TS, ik ken verder het paard niet en de advertentie heb ik ook niet gezien, maar van hoe de berichten op mij overkomen is dat het een wat moeilijker paard is, van 17, je wilt het paard verkopen maar niet naar iemand die het dier gwoon op rust zet, je ziet het liefst dat het paard wel naar iemand gaat die er actief mee gaat rijden (of actief z'n nek breekt als het paard echt zo moeilijk is als jij doet voorkomen).
Ik denk niet dat het paard onverkoopbaar is, maar dat je het paard op die maner in deze tijd wel onverkoopbaar máákt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:57

palousa_boy schreef:
Leuk dat je dat stukje uit kiest.
Een plek reserveren, dus voor langere tijd vrij houden. Dat zou geld gaan kosten ja. Ik wil namelijk wel weten waar ik aan toe ben.
Zelfde reden voor het punt dat jij mij opdringerig vind, dat kan mij trouwens niets schelen, ik vind jou ook niks

En als ik zulke slechte bedoelingen zou hebben, zou ik niet uitgebreid vertellen hoe en wat in m'n profiel. Dit zijn namelijk zaken die met een simpel telefoontje naar het betreffende bedrijf zijn te controleren.

Maar ik heb via pb gewoon contact met de ts en hoor van haar wel wat ze doet met d'r paard, maak je maar niet druk.

In je profiel heb ik nog niet gekeken en interesseert me ook niet, of dat waarheid is is ook maar afwachten.
Ik geef alleen aan waarom ik begrijp dat ts het paard nog niet op transport naar frankrijk heeft gezet.
Dat jij het meteen persoonlijk opvat is een beetje jammer :(:)

Enja, via pb afhandelen lijkt me beter op zijn plek ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:58

Naar aanleiding van de informatie die ik van TS heb gekregen is het zeker geen onberijdbaar paard.
Mocht ze hierheen komen zou het ook zo maar kunnen dat we gaan kijken of wij haar op kunnen pakken maar daarvoor hebben wij op dit moment nog geen tijd. Tot die tijd zal ze dan dus grasmaaier worden samen met onze andere paarden.
Maar voor nu wachten we gewoon even rustig af wat TS beslist.
Het paardje is hier meer dan welkom maar het belangrijkste is dat de beslissing die genomen word er een is waar TS vrede mee heeft.

Rambambam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 16:32

Cyrina schreef:
Hoi TS, ik denk dit lijkt veel op een verhaal van iemand die ik ken... Bij nader inzien IS het dat verhaal.
Geen paniek ik ga nergens melden wie je bent ;)

Ik wist niet dat je ZO omhoog zat en ik dacht dat je nog een bijrijder had.
Naar mijn idee hoeft jou paard echt niet geslacht. Ze is niet gemeen..alleen enthousiast :). En ze is wat ouder, maar nog niet bejaard ofzo en gezond!

Wat wel nadelig is, is dat ze nu stilstaat. Misschien kunnen we daar wat aan veranderen .. Ik ga ff nadenken..

Ik wist helemaal niet dat jij op Bokt zat :+
Ik baal er vooral van dat ik eindelijk iemand dacht te hebben die haar wou komen, mijn vriend en ik hadden de trailer al gehuurd en voor de deur staan en dan krijg ik midden in de nacht nog een smsje dat het hele feest niet door kan gaan. Ik had me er al helemaal op voorbereid dat ze de volgende ochtend zou vertrekken. Ik wil het nu gewoon écht afsluiten en verder kunnen, niet dat het nog een half jaar duurt (en dat kan financieel ook niet).

Maar gelukkig heb ik al een aantal hele serieuze geïnteresseerden via de pb gekregen dus het ziet er naar uit dat het allemaal goed komt! Fingers crossed :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:35

En anders misschien haar op Marktplaats zetten.
Ik kreeg daar echt 283739730 reacties op me pony terwijl ik er hier maar 10 kreeg ong.

Succes ts
:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:45

_nvds schreef:
En anders misschien haar op Marktplaats zetten.
Ik kreeg daar echt 283739730 reacties op me pony terwijl ik er hier maar 10 kreeg ong.

Succes ts
:(:)

Eeuhhh..... heb jij dit topic wel gelezen??? :')

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:52

Rambambam schreef:
Maar gelukkig heb ik al een aantal hele serieuze geïnteresseerden via de pb gekregen dus het ziet er naar uit dat het allemaal goed komt! Fingers crossed :)

Ik help je hopen. Het is misschien geen beginnerspaard, maar de indruk die ik krijg is dat het voor iemand die wat verder is en niet zo van dooie donders houdt een machtig mooi paard is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:00

Ik vind dat aanbod van Palousa boy nog niet zo slecht.
Anders heb ik nog wel een paard daarvoor :))

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:56

Rambambam schreef:
Ik wist helemaal niet dat jij op Bokt zat :+
Ik baal er vooral van dat ik eindelijk iemand dacht te hebben die haar wou komen, mijn vriend en ik hadden de trailer al gehuurd en voor de deur staan en dan krijg ik midden in de nacht nog een smsje dat het hele feest niet door kan gaan. Ik had me er al helemaal op voorbereid dat ze de volgende ochtend zou vertrekken. Ik wil het nu gewoon écht afsluiten en verder kunnen, niet dat het nog een half jaar duurt (en dat kan financieel ook niet).

Dat kun je voorkomen door een aanbetaling te vragen.
Moet je het paard langer dan 3 dagen vasthouden, dan betalen ze maar 200 euro om jou garantie te geven dat ze haar komen halen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:57

Rex_Rolfo schreef:
Rambambam schreef:

Ik help je hopen. Het is misschien geen beginnerspaard, maar de indruk die ik krijg is dat het voor iemand die wat verder is en niet zo van dooie donders houdt een machtig mooi paard is.

Daar lijkt het wel naar en dan zou ze maarzo 2500 waard kunnen zijn.
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.