Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:35

Weet je al waar je paard staat? Heeft je moeder genoeg geld om hem zo te blijven betalen? Ik zou grk worden van onzekerheid...

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:44

Heel veel sterkte meid !

En die dingen dat ze zogenaamd niet voor haar veulen en shetlander zorgt kun je niet zeggen vindt ik. Je bent er zelf niet bij geweest dus je kunt geen conclusies trekken.

Ik vindt dat je heel verstandig reageert zo ts, veel plezier in Marokko en ik hoop dat je daar tot rust komt en je moeder ook bij zinnen komt !

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:39

xsophie, goed verwoord dat je over twee weken een weekje weg gaat en neem daar de tijd om je hoofd leeg te maken en om ruimte te maken om goed na te kunnen denken. En geniet ondertussen van je shetjes ik snap wel dat het niet meevalt voor je :(:)

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 18:16

Even een update: moeders is gisteren langs geweest. Heb mezelf een beetje geforceerd en aan de keukentafel gaan zitten. We hebben niet echt gepraat over de situatie maar gewoon de dagelijkse dingen zoals hoe het is op school enzovoort. Dit was al heel wat want normaal was het altijd ruzie. Ben dan uiteindelijk toch begonnen over de preek van de staleigenaresse, totaal geen reactie daar op. Mijn vader had gevraagd of ze met de staleigenaresse er over wou spreken en dat had ze ook niet gedaan. Toen ze weg ging heb ik mijn brandende vraag gesteld of Simson terugkomt als ik terug ben van Marokko en haar antwoord was dat dat zeker zal lukken als ik zo verder doe. Ik heb dan duidelijk nog eens vermeld dat ik het prima vind dat we zo kunnen communiceren maar ik er echt nog niet aan toe ben om X te zien. Haar antwoord daar op was 'Ok, voorlopig nog niet dus.'

Nu weet ik niet echt wat ik er van moet denken. Ik ben aan de ene kant dol blij dat ik Simson terug ga zien en dat die ruzies voorbij zijn maar aan de andere kant ben ik bang dat ze nu denkt dat ze alles op die manier kan bereiken en ik ben bang dat ze Simson nog eens gaat afpakken als ik bijvoorbeeld X niet wil zien binnen zoveel tijd. Het vertrouwen is gewoon weg.. Ik weet natuurlijk wel dat ik hem op een bepaald moment toch ga moeten zien maar zolang ik er niet klaar voor ben, vind ik niet dat ze mij moet forceren.

De rede waarom ik het niet uitgepraat heb is omdat als we dat proberen, er altijd ruzie van komt. Op een of andere manier ziet zij totaal niet in wat zij verkeerd doet, ik ben natuurlijk ook geen engeltje geweest en ik besef dat maar zij niet dat irriteert mij enorm. Ik zal het natuurlijk nooit vergeten maar ik geef haar gewoon een tweede kans en laat de rest even achterwege. Als ze deze kans verpest en mij toch weer voor het blok zet door met X te komen opdagen, weet ik niet wat ik ga doen.. Hopelijk houdt ze zich aan haar woord en beseft ze wat ze daarmee veroorzaakt. Ze zat gisteren al tegen mijn zus te vertellen dat ze samen met X, mijn zus en ik naar de zee wil gaan met de paarden voor mijn zus' verjaardag.. Ik weet het niet. Het zal afwachten zijn en blijven hopen dat ze mij snapt en respecteert.

Btw, bedankt iedereen voor de lieve en steunende reacties. :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:19

Hee meis, wat ontzettend goed van je :)
tuurlijk is niet alles in 1 keer weer goed, maar er is iig al een (gewapende) vrede.

Zij kan jou niet forceren, maar jij kan haar ook niet forceren he, dit is voor niemand makkelijk :)
geniet lekker van marrokko en het vooruitzicht dat je Simson weer gaat zien.

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 18:21

minikatje schreef:
Hee meis, wat ontzettend goed van je :)
tuurlijk is niet alles in 1 keer weer goed, maar er is iig al een (gewapende) vrede.

Zij kan jou niet forceren, maar jij kan haar ook niet forceren he, dit is voor niemand makkelijk :)
geniet lekker van marrokko en het vooruitzicht dat je Simson weer gaat zien.

Wat bedoel je met dat ik haar ook niet kan forceren?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:55

in ruzies roep je altijd dingen die je niet meent dat doet iedereen. Ik hoop voor je dat de band met je moeder verbeterde en dat je je paardje terugkrijgt. Knap dat je diet zo gedaan hebt!!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:22

*Stille meelezer kruipt uit hol van studieboeken*

Super gedaan!
en heel veel plezier in Marokko! super gaaf!
en mooi dat je moeder Simson dus wel terug wil geven!

*Zucht… kruipt weer terug tussen de studieboeken*

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:23

Goed gedaan!

Misschien weet je moeder wel dat ze fouten heeft gemaakt, maar wil ze geen sorry zeggen. Mijn man heeft daar ook veel moeite mee. Gelukkig kan ik eindelijk wel zien dat hij het heeft begrepen, maar toegeven is heel lastig.
Wees blij dat jij het wel kan ;-)
Je kunt haar op een goed (dus niet in een ruzie) moment wel zeggen dat zij dat toen fout heeft gedaan en jou rrg heeft gekwetst. Verder moet je niks terug verwachten en blij met jezelf zijn dat jij je grens hebt aangegeven. Kans op herhaling wordt dan kleiner.

En weet je....... ik denk dat je er nooit aan toe zal zijn om je moeder met X te zien....
Het is veelste heftig geweest.
Alleen als je beseft en accepteerd dat je er toch niks aan kan veranderen dan is het tijd. Dan zal je er doorheen moeten...daar zal je niet aan ontkomen. Wie weet kan het daarna nog wel leuk worden.misschien wil X wel erg zijn best doen en kan het nog een beetje in je voordeel werken ;-)

Bedenk dus nog "even" hoe je moeder moet weten wanneer je er wel aan toe bent. Ze zal als je terug bent best een redelijk besluit willen horen.
Als hij redelijk is, zal je hopelijk ook krijgen wat je wil.

Sterkte iig

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:28

Super gedaan meis! Nu lekker met een lichter gemoed op vakantie gaan, daar de boel nog eens overdenken als je wilt, en verder gewoon kijken wat er komt en hoe het zich gaat ontwikkelen.

Als je moeder na je vakantie aankomt dat ze wil dat je met X contact opneemt, kan jij voor jezelf uitmaken of je daar al aan toe bent. Zo ja, even diep ademhalen en gaan, en zo nee, rustig tegen je moeder zeggen en vooral ook dat je heel graag zou hebben dat het contact van jou uit komt. Dan heb je adempauze en de tijd om zoals Sneeuwpop zegt te accepteren dat het is zo het is, dat je daar niets aan kan veranderen maar dat je wel jezelf neer kan leggen bij het feit van je moeder en X samen.

Maar dan is even de druk van de ketel voor je, en kan je kijken of je moeder en jij elkaar kunnen respecteren en opnieuw kunnen beginnen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:32

Meid, ik vind dat je je ontzettend goed houdt +:)+

Jou moeder moet echt eens wat beter nadenken wat ze allemaal heeft aangericht en waar ze mee bezig is, want zij zit echt heel erg fout!
Het kan best dat de situatie tussen jou vader en moeder al langer scheef zat maar dat hebben jullie duidelijk niet geweten en dat ze nu dan ineens met de stalbaas aanpapt, kan ze niet verwachten dat jij dat maar normaal vind.
Het is al triest genoeg dat je moeder vertrokken is , dat is al een verwerking op zich en dat je dan maar gelijk de nieuwe vlam van je moeder erbij moet acepteren slaat echt nergens op.
Ik kan me hier best kwaad om maken en zal maar niet schrijven wat ik van je moeder vind :(

Ik wens je een hele fijne vakantie en hoop echt dat je moeder die tijd gebruikt om eens na te denken over hoe het voor jou en je zus is , nu je ouders gescheiden zijn.

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 19:46

Net vernomen dat ze samen met X morgen intrekt in een boerderij op paar minuten afstand van mijn school. Bedreigde, in hoekje gedreven gevoel is terug. Ze woonden eerst namelijk op 1 uur rij-afstand, nu kan ik X dus gewoon elke dag tegen het lijf lopen.. Voel me niet veilig.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:00

xsophiee schreef:
Net vernomen dat ze samen met X morgen intrekt in een boerderij op paar minuten afstand van mijn school. Bedreigde, in hoekje gedreven gevoel is terug. Ze woonden eerst namelijk op 1 uur rij-afstand, nu kan ik X dus gewoon elke dag tegen het lijf lopen.. Voel me niet veilig.

Maak je hier geen zorgen om. Bedenk er ook bij dat je lieve paardje dan ook dichter bij komt. Probeer je daarnaast ook in je moeder te verplaatsen. Blijkbaar is zij gelukkiger met x en wil dit graag aan jullie bewijzen (misschien wel niet bewust) en daarom dat ze x zo opdringt aan jullie. Ik weet zeker dat het goed gaat komen!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:10

xsophiee schreef:

Dat is wel heel erg rot, vooral dat jij je daardoor zo voelt.

Kun je onder woorden (opschrijven voor jezelf) brengen waarom jij je zo voelt?
Ik denk dat het vooral angst is.
Kijk waarvoor je precies angst hebt en lees het over en kijk of het nodig is of dat het gewoon een gevoel van onmacht is en je dat los zou kunnen laten.

Sterkte iig

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 08:41

Ik vraag me ook af waarom je je daardoor zo bedreigd voelt. Hij heeft toch niks gedaan behalve er met je moeder vandoor gaan?

Ook triest dat je via een ander moet vernemen dat je moeder weer dichtbij komt wonen. ;(

Heeft je moeder ondertussen zelf al contact opgenomen met jou? Je vader oid??

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:03

TS Wat ik van jou begreep is hij nogal bazig, bezitterig en opdringend dus ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent.
Vertel het in ieder geval op school, zodat zij weten wat er speelt.

Enige positieve is dat je nu misschien af en toe voorzichtig kan gluren naar je paardje of een vriendin langs kan sturen langs de wei om foto's te maken van je kanjer :j

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:18

Maar het bedreigde gevoel kan ook komen omdat het allemaal zo oneerlijk voelt. Haar basis (thuis) is uit elkaar gerukt terwijl ze het niet aan zag komen. Dat laatste is niet haar schuld, maar kan wel heel rot voelen.
Alle veranderingen en confrntaties komen nu wsl veel harder aan- ze is nog bezig met het accepteren van de eerste grote verandering. Ze heeft wsl het gevoel dat alles maar over der heen komt - tenminste dat denk ik.

Hopelijk kun je het snel loslaten en ondanks alles je eigen weg weer kan vinden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:30

Eens met Sneeuwpop, ik vermoed dat dat bedreigde gevoel komt uit het feit dat ts alles zo ongeveer door haar strot geduwd krijgt zonder dat ze de tijd of ruimte krijgt om te slikken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:25

Mooi omschreven :-)

Ts, misschien een tip. Je kunt boeken vinden in de bieb over scheiden en kinderen etc die je misschien kunnen helpen.
Onbewust zijn onze gewoontes zoals de plek aan de eettafel een symbool voor de plek in het gezin bijv.
Door dit te weten zal je ook je gevoelens beter snappen. Ook kunnen ze handvatten bieden om kleine veranderingen aan de brengen en je daardoor een betee gevoel te geven.
En mocht je een boek vinden die erg goed omschrijft hoe het voor jou is, zou je die aan je ouder(s) kunnen laten lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 06:53

Dimple schreef:
Ik vraag me ook af waarom je je daardoor zo bedreigd voelt. Hij heeft toch niks gedaan behalve er met je moeder vandoor gaan?

Ook triest dat je via een ander moet vernemen dat je moeder weer dichtbij komt wonen. ;(

Heeft je moeder ondertussen zelf al contact opgenomen met jou? Je vader oid??

Noem dat maar niks.

Ga mee met Sneeuwpop :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:08

Dat noem ik niet 'niks' maar wellicht speelt er meer mee waarover ze niet heeft verteld (wat niet erg is maar zou kunnen verklaren waarom ze zich bedreigd voelt)

Snap je? ;)

x_MAARTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:37

Lieve TS,
X kan op geen enkele manier jouw papa vervangen. En dat moet hij ook niet willen. Dat mag je hem best duidelijk maken! Ik denk dat je je bedreigd voelt omdat je het gevoel hebt dat X dat wel wil door met je moeder te gaan samenwonen zo dicht bij jouw school. Maar probeer dit zo goed mogelijk voor jezelf uit elkaar te houden. Ooit zul je X moeten accepteren als nieuwe vriend van je moeder, niet als nieuwe papa. Dat je moeder met hem in een huis woont, maakt hem nog niet jouw papa. En de kans dat je hem tegen het lijf loopt, dat kan overal gebeuren, waar ze ook wonen. Op je eigen tempo zul je hem toch moeten accepteren en beetje bij beetje toe moeten laten in je leven.

En probeer het ook eens vanuit je moeder te zien. Het is ook een stapje in jullie richting om dichter bij te komen wonen, het is meer gevraagd van jullie om een uur verderop te moeten gaan wonen/logeren. Ook kun je nu makkelijker even thee gaan drinken bijvoorbeeld, zonder dat je er aan vast zit om daar een lange (door je moeder bepaalde tijd) te zitten. Ook kun je gemakkelijker aangeven dat het je wat te veel wordt met X om je heen en je even terug trekken naar je vaders huis. Hierdoor gaat het proces van X accepteren ook makkelijker omdat jijzelf beter het tempo kan bepalen en niet afhankelijk bent van wanneer je moeder je wil halen en brengen!

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 15:15

Weer een update. Na een hele week weer niets gehoord te hebben van mijn moeder kreeg ik opeens een sms of ik morgen met Simson wil rijden omdat ze morgen toch op stal zijn voor de hoefsmid. Hier op heb ik geantwoord: 'Ja maar je weet dat ik Edwin niet wil zien..'. Vervolgens stuurt ze dat hij niet bijt.
Echt serieus, een week geleden was ze nog vol begrip en nu begint het weeral opnieuw. Ze begrijpt mij echt totaal niet he! Ik ben het zo kotsbeu. Ze gunt mij echt de tijd niet en wil het allemaal zo snel mogelijk zoals zij wil. Gelukkig ontsnap ik zaterdag naar Marokko.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:16

Dat is inderdaad wel een beetje jammer reactie van je moeder, dat hij 'niet bijt'. Een beetje kinderachtig van je moeder en zo te lezen dus ook vrij weinig begrip nog steeds voor jouw gevoel in deze situatie.

Zaterdagochtend naar Marokko, en dan even de zorgen van je af laten glijden. Jij bent er niet klaar voor, dus dan hoeft het ook nog steeds niet te gebeuren, heel simpel.

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:30

Jeetje wat heftig zeg TS.. En dit al op jou leeftijd..
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wat ik wel weet is dat de band tussen jou en je paard heel sterk is en dat je moeder jou en je vader iets heeft aangedaan wat niet normaal is..
In ieder geval, laat je niet gek maken en doe niks wat je niet wilt. Misschien dat na een tijdje het wel weer goed gaat, en dat jij gewoon weer naar je paard toe kunt zonder zo veel toestanden...

In ieder geval heel veel sterkte met dit hele gedoe... :(:)

Edit: veel plezier in Marokko, laat alles maar even los dat heb je wel verdiend :)