Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pmarena schreef:Het is allemaal wel een beetje raar natuurlijk.
In dit verhaal mis ik toch wel wat meer informatie en de kant van het verhaal van de manege.
Waarom heb je besloten het dier daar naartoe te brengen? Had je geen tijd of geld om zelf de stalling te betalen en de verzorging te doen? Of vanwege problemen met je ouders?
En heb je nu dan wel weer die mogelijkheden? Heb je al een andere stal voor het dier?
Was het van de manege echt niet een duidelijke voorwaarde dat ze het dier van je wilde lenen tegen minimaal een bepaalde tijd, waardoor ze nu zoiets hebben van: je hebt ons alleen "gebruikt" om even jouw pony op te vangen en nu wil je hem weer meenemen terwijl we gepland hebben dat het dier hier nog tot de zomer zou zijn?
Sowieso, wat je ook afgesproken hebt, als het inderdaad zo is dat het dier op een onprettige manier gehouden en gereden wordt en er ondanks beloftes niets aan gedaan wordt....dan heb je groot gelijk als je het beestje gewoon mee wilt nemen want een slechte verzorging breekt de afspraken natuurlijk wel!
Als er geen contract getekend is dan zijn er geen afspraken over de verzorging, maar ook niet over de tijdsduur van de leen en als mijn pony op een vervelende manier behandeld werd en er geen verbetering daarin te krijgen zou zijn / gesprekken niks uithalen, zou ik ook als een speer een andere stal regelen en het dier gewoon ophalen en meenemen
Maar doordat je verhaal nogal wat gaten heeft en het allemaal erg raar klinkt met dat opsluiten enzo ben ik toch wel erg benieuwd wat het verhaal van de manege (en je ouders) is, dat zou best eens 1 een heel ander licht op de situatie kunnen laten schijnen.
Als je 100% de waarheid hebt verteld hier en een andere stal achter de hand hebt: gewoon ophalen en verhuizen die pony
pmarena schreef:Als er geen contract getekend is dan zijn er geen afspraken over de verzorging, maar ook niet over de tijdsduur van de leen en als mijn pony op een vervelende manier behandeld werd en er geen verbetering daarin te krijgen zou zijn / gesprekken niks uithalen, zou ik ook als een speer een andere stal regelen en het dier gewoon ophalen en meenemen
pmarena schreef:Waarom heb je besloten het dier daar naartoe te brengen? Had je geen tijd of geld om zelf de stalling te betalen en de verzorging te doen? Of vanwege problemen met je ouders?
nairtje schreef:katjekat..... fijn om te weten dat ze de steun heeft van een volwassene.... Het lijkt me dat het dan allemaal wel goed moet komen... Succes!
Katjekat schreef:nairtje schreef:katjekat..... fijn om te weten dat ze de steun heeft van een volwassene.... Het lijkt me dat het dan allemaal wel goed moet komen... Succes!
Zeker weten het komt helemaal goed ts wil echt de manege geen kwaad doen dat is niet de bedoeling!
Ik hoop dat de manege dat ook eens gaat inzien en hoop op een normaal gesprek met ze
pmarena schreef:En gewoonweg vandaag of morgen de pony uit stal halen en meenemen, en voor de goede sier de stalling van februari betalen is geen optie?
Ik denk toch dat ik dat zou doen als het verhaal echt zo is als omschreven.
Via de juridische weg kun je wachten tot je een ons weegt en dan heb je nog niets...behalve een fikse rekening.
.Anoniem schreef:In die zin begrijp ik de manege ook wel. Ze hebben 3 maanden kosten gehad aan de pony en daar idd misschien nog niet aan kunnen verdienen.
Persoonlijk zou ik of de pony gewoon gaan halen. Of gewoon betalen.. Alles liever dan dat mijn pony daar zou blijven staan en slecht behandeld word.
Daarbij zou ik geen brieven gaan sturen. Dadelijk verplaatsen ze de pony of verkopen hem door. Dan heb je niks meer..
BMHP schreef:Ik wil dit bericht graag nog even quote omdat ik denk dat dit de juiste manier is om er mee aan de slag te gaan. Door duidelijk aan te geven wat de afspraken waren en aan te geven dat deze vanuit de manage niet aangehouden zijn dat dit de grond is voor het ontbinden van de overeenkomst. Laten tekenen voor ontvangst dan wel akkoord en dan zo snel mogelijk je pony ophalen. Wat je sowieso moet doen is even bij het juridisch loket of een andere instantie even wat advies inwinnen. Maar probeer zo veel mogelijk schriftelijk te krijgen. Heb je getuige bij het gesprek waarin alles is afgesproken? Mocht je er uiteindelijk voor kiezen dat je hem laat staan zou ik een echt contract laten opstellen waarin je zeker bent dat het jou pony is en blijft en deze ook terug komt in juni of juli (dit heb ik even niet paraat).Als eerste is de pony niet gestolen.
Je hebt een mondelinge overeenkomst die blijkbaar geschonden wordt.
Het belangrijkste nu is zorgen dat je je eigen positie versterkt.
Schrijf een brief waarin je refereert aan de gemaakte afspraken.
Dat je het niet eens bent met het meelopen in de carrousel, dat als jouw paard nogmaals meeloopt je de overeenkomst per onmiddellijk beëindigd.
Daartegen moet je ook de consequentie nemen dat op de dag van beëindigen van de overeenkomst je ook weer stallingskosten betaald.
Vraag ook om een schriftelijke antwoord / bevestiging.
Als je die niet krijgt denk ik dat je de conclusies moet trekken dat de manege zich niet aan afspraken houd en jouw paard / pony daarin de speelbal is.
juridisch advies is goed, ook kan het belangrijk zijn om getuigen te hebben die jouw standpunt kunnen bevestigen.
Ik wens je succes
Anoniem schreef:Als alles waar is (incl. Opsluiten) zou ik alberto stegeman een mail gaan sturen. Die krijgt bijna alles wel voor elkaar. Daarbij vind ik dat wanneer het opsluit verhaal waar is, de eigenaren met de grond gelijk gemaakt moeten worden. Zulken mensen horen geen manege te hebben..
Hevonen schreef:Anoniem schreef:In die zin begrijp ik de manege ook wel. Ze hebben 3 maanden kosten gehad aan de pony en daar idd misschien nog niet aan kunnen verdienen.
Persoonlijk zou ik of de pony gewoon gaan halen. Of gewoon betalen.. Alles liever dan dat mijn pony daar zou blijven staan en slecht behandeld word.
Daarbij zou ik geen brieven gaan sturen. Dadelijk verplaatsen ze de pony of verkopen hem door. Dan heb je niks meer..
Nou eh, als ik hoor in hoe een minuscuul stalletje die pony daar staat, kunnen de kosten niet erg hoog zijn. Vraag me zelfs af of het wel toelaatbaar is om een pony zo krap te huisvesten, zeker als hij er alleen uit komt om te werken. Met een uurtje per dag meelopen heb je de kosten er al ruim uit imo. In zo'n stalletje kun je toch geen ander dier onderbrengen.
Afgezien van alle andere dingen.

Cardy schreef:Enige reden van de hangslot lijkt mij, om te voorkomen dat TS de pony meenam. Ik denk ook dat er iets gebeurd is waardoor de manege zich "bedreigd" voelde en aangezien TS bij haar pony was (die ze mist, dus waarschijnlijk nu nooit ziet). Ze waren denk ik bang dat TS de pony mee zou nemen.