Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Billy schreef:Jij snapt echt niet hoe de echte wereld werkt he.....
Kan me voorstellen dat de buurvrouw en de politie zich wel 3x op hun hoofd zouden krabben voor ze zich met jou zouden inlaten.....
Je zal maar steeds tegen een muur van vooroordelen en onwil op moeten boksen...
little_king schreef:Dat is toch reden? Dat jij in mijn berichten graag anders lees is jou persoonlijke probleem.
En daar zijn ook al diverse tems op uitgegaan, persoonlijke vete heet dat.
Luckystory schreef:Billy schreef:Jij snapt echt niet hoe de echte wereld werkt he.....
Kan me voorstellen dat de buurvrouw en de politie zich wel 3x op hun hoofd zouden krabben voor ze zich met jou zouden inlaten.....
Wat weet jij daar nou van? Ik heb een heel goed contact met de buurvrouw. Ze is gewoon iemand die snel panikeert, zich snel dingen aantrekt en zich dan schuldig voelt.
Ik heb er ook geen kwaad woord over gezegd tegen haar. We zijn gewoon de paarden gaan ophalen en dat was het. Ben haar nadien zelf nog gaan helpen om haar paarden naar een ander weiland te verhuizen. (Met een betere (houten) omheining want als die haf 1 keer weg is, maakt die daar ook een spelletje van.)
Tegen de politie hebben we er ook niets meer over gezegd omdat de paarden relatief heel waren.
Maar ik mag de gang van zaken toch op z'n minst vreemd vinden?
In andere minder ernstige situaties doen ze dan de moeite om je wél op te gaan zoeken in het systeem etc. In die mate dat het zelfs een beetje belachelijk wordt.
En wanneer de telefoonnummers hen bijna in de neus bijten, komt niemand op het idee om even te bellen?
Luckystory schreef:Billy schreef:Jij snapt echt niet hoe de echte wereld werkt he.....
Wat weet jij daar nou van? Ik heb een heel goed contact met de buurvrouw. Ze is gewoon iemand die snel panikeert, zich snel dingen aantrekt en zich dan schuldig voelt.
Ik heb er ook geen kwaad woord over gezegd tegen haar. We zijn gewoon de paarden gaan ophalen en dat was het. Ben haar nadien zelf nog gaan helpen om haar paarden naar een ander weiland te verhuizen. (Met een betere (houten) omheining want als die haf 1 keer weg is, maakt die daar ook een spelletje van.)
Tegen de politie hebben we er ook niets meer over gezegd omdat de paarden relatief heel waren.
Maar ik mag de gang van zaken toch op z'n minst vreemd vinden?
In andere minder ernstige situaties doen ze dan de moeite om je wél op te gaan zoeken in het systeem etc. In die mate dat het zelfs een beetje belachelijk wordt.
En wanneer de telefoonnummers hen bijna in de neus bijten, komt niemand op het idee om even te bellen?
russel schreef:O dus toch wel? En die eigenaar moest het ook maar goed vinden??
Wat naar toch dat de politie vond dat jouw buurpaard bij jouw werd neergezet, ook logisch. Logische gedachtegang van zo een politiemens, kijk paard loopt hier, bij weide met meer paarden. Hoort vast daar thuis.....dus daar maar neerzetten...
Luckystory schreef:russel schreef:O dus toch wel? En die eigenaar moest het ook maar goed vinden??
Wat naar toch dat de politie vond dat jouw buurpaard bij jouw werd neergezet, ook logisch. Logische gedachtegang van zo een politiemens, kijk paard loopt hier, bij weide met meer paarden. Hoort vast daar thuis.....dus daar maar neerzetten...
Terwijl er omwonenden rond staan die zeggen.
"Nee, paard hoort daar niet."
En er een blad met telefoonnummers aan de omheining hangt van het weiland waar je voor staat.
En dat 2 de weiland was leeg hé, op de rommel na. Klein verschil. En ze hadden de eigenaren van dat weitje inderdaad ook wel op de hoogte mogen brengen. Die wonen er namelijk vlak naast maar wisten ook van niets.

fijn! Dan is de communicatie nu dus op 1 lijn. Prettig voor het leesbaar blijven van het topic.
gewoon discussiëren, ook als een ander betere argumenten heeft dan jij. Want daar gaat het toch meestal om? Dat je geen tegenargument meer hebt?

Orchidee21 schreef:Nogmaals, Wie heeft er liever een dodelijk ongeval op zijn geweten doordat zijn/haar paard in het gezicht beland van een automobilist OF dat het paard bij andere SOORTgenoten op de wei staat voor de paar uurtjes dat het zo moet zijn...
Denk eens verder na bij de gevolgen als de politie NIETS had gedaan. wat als de haflinger van Luckystories buurvrouw bij haar familie in de auto terecht was gekomen (die onderweg waren voor een bakje koffie) was de buurvrouw dan nog zo in bescherming genomen?
En JJane, zoals eerder gezegd, er is altijd wel wat op te merken naar de politie, maar oplossingen kan je aandragen bij minister Opstelten, onze man van de veiligheid binnen Nederland!
Luckystory schreef:russel schreef:O dus toch wel? En die eigenaar moest het ook maar goed vinden??
Terwijl er omwonenden rond staan die zeggen.
"Nee, paard hoort daar niet."
En er een blad met telefoonnummers aan de omheining hangt van het weiland waar je voor staat.
En dat 2 de weiland was leeg hé, op de rommel na. Klein verschil. En ze hadden de eigenaren van dat weitje inderdaad ook wel op de hoogte mogen brengen. Die wonen er namelijk vlak naast maar wisten ook van niets.
Orchidee21 schreef:Nogmaals, Wie heeft er liever een dodelijk ongeval op zijn geweten doordat zijn/haar paard in het gezicht beland van een automobilist OF dat het paard bij andere SOORTgenoten op de wei staat voor de paar uurtjes dat het zo moet zijn...
Denk eens verder na bij de gevolgen als de politie NIETS had gedaan. wat als de haflinger van Luckystories buurvrouw bij haar familie in de auto terecht was gekomen (die onderweg waren voor een bakje koffie) was de buurvrouw dan nog zo in bescherming genomen?
En JJane, zoals eerder gezegd, er is altijd wel wat op te merken naar de politie, maar oplossingen kan je aandragen bij minister Opstelten, onze man van de veiligheid binnen Nederland!
Luckystory schreef:Waarom zou het mijn verantwoordelijkheid zijn om zomaar initiatief te nemen om onderdak te gaan bieden aan allerlei loslopende beesten?
IHN schreef:Luckystory, ik zit met stijgende verbazing dit te lezen.
Ten eerste is toch echt jouw buuf degene tegen wie je moet zeiken, hoor. Zij heeft 1. haar paard laten ontsnappen. Was dit niet gebeurd, had de politie hem niet hoeven vangen.
2. Toen ze erachter kwam dat ie op jouw weide stond, heeft ze niet even jou gebeld (goh, paard staat bij jou, kun je komen, kan ik hem veilig eruit halen).
3. Ook toen 3 van jouw paarden losliepen heeft ze niet even de moeite genomen jou hierover te berichten. (zelfs als zou ze het niet gezegd hebben, zou ik denken dat de politie ervanuit gaat dat zij jou bericht...ze heeft ze immers zelf laten ontsnappen, en lijkt me normaal dat ze denken: ow, opgelost. We hebben haar geholpen, de rest kan ze zelf regelen. Kan me nl. niet voorstellen dat deze agenten dezelfde waren als de avond ervoor en dus wisten zij niet van het hele verhaal af).
Verder vind ik het vreemd dat je eerst het hebt over omstanders en pas veel later ermee komt, dat je tel. nr aan het hek hing. Geloof er niks van. Daarbij had ook 1 van de omstanders het even kunnen melden dan. Kon de politie weer verder met haar echte werk.
En helemaal bizar vind ik dat je je veulen gewoon rustig in het maïsveld laat lopen. Beetje aso tegenover je buurman ook. Kop koffie voor de politie was hier meer op zijn plaats geweest.
En jouw manier van verantwoording nemen voor je shet is dus: verkopen en een ander ermee opzadelen.
Ik kan me een kleine voorstelling maken van je karakter, en begrijp waarom niemand bij je langs is gekomen.