Vorderen van weiland door politie,mag dit zomaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: Vorderen van weiland door politie,mag dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:36

Dat is toch reden? Dat jij in mijn berichten graag anders lees is jou persoonlijke probleem.
En daar zijn ook al diverse tems op uitgegaan, persoonlijke vete heet dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:37

Hun reden is altijd volgens de wet. Heus niet zomaar....altijd volgens wetboek van Strafvordering.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:37

Billy schreef:
Jij snapt echt niet hoe de echte wereld werkt he.....
Kan me voorstellen dat de buurvrouw en de politie zich wel 3x op hun hoofd zouden krabben voor ze zich met jou zouden inlaten.....
Je zal maar steeds tegen een muur van vooroordelen en onwil op moeten boksen...

Wat weet jij daar nou van? Ik heb een heel goed contact met de buurvrouw. Ze is gewoon iemand die snel panikeert, zich snel dingen aantrekt en zich dan schuldig voelt.
Ik heb er ook geen kwaad woord over gezegd tegen haar. We zijn gewoon de paarden gaan ophalen en dat was het. Ben haar nadien zelf nog gaan helpen om haar paarden naar een ander weiland te verhuizen. (Met een betere (houten) omheining want als die haf 1 keer weg is, maakt die daar ook een spelletje van.)
Tegen de politie hebben we er ook niets meer over gezegd omdat de paarden relatief heel waren.

Maar ik mag de gang van zaken toch op z'n minst vreemd vinden?
In andere minder ernstige situaties doen ze dan de moeite om je wél op te gaan zoeken in het systeem etc. In die mate dat het zelfs een beetje belachelijk wordt.
En wanneer de telefoonnummers hen bijna in de neus bijten, komt niemand op het idee om even te bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:38

little_king schreef:
Dat is toch reden? Dat jij in mijn berichten graag anders lees is jou persoonlijke probleem.
En daar zijn ook al diverse tems op uitgegaan, persoonlijke vete heet dat.

Precies, zo zou ik zomaar de persoonlijke aanval op mij kunnen interpreten.

Gelukkig dan maar dat ik geen temmer ben :D

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:38

Luckystory, ik zit met stijgende verbazing dit te lezen.

Ten eerste is toch echt jouw buuf degene tegen wie je moet zeiken, hoor. Zij heeft 1. haar paard laten ontsnappen. Was dit niet gebeurd, had de politie hem niet hoeven vangen.
2. Toen ze erachter kwam dat ie op jouw weide stond, heeft ze niet even jou gebeld (goh, paard staat bij jou, kun je komen, kan ik hem veilig eruit halen).
3. Ook toen 3 van jouw paarden losliepen heeft ze niet even de moeite genomen jou hierover te berichten. (zelfs als zou ze het niet gezegd hebben, zou ik denken dat de politie ervanuit gaat dat zij jou bericht...ze heeft ze immers zelf laten ontsnappen, en lijkt me normaal dat ze denken: ow, opgelost. We hebben haar geholpen, de rest kan ze zelf regelen. Kan me nl. niet voorstellen dat deze agenten dezelfde waren als de avond ervoor en dus wisten zij niet van het hele verhaal af).

Verder vind ik het vreemd dat je eerst het hebt over omstanders en pas veel later ermee komt, dat je tel. nr aan het hek hing. Geloof er niks van. Daarbij had ook 1 van de omstanders het even kunnen melden dan. Kon de politie weer verder met haar echte werk.

En helemaal bizar vind ik dat je je veulen gewoon rustig in het maïsveld laat lopen. Beetje aso tegenover je buurman ook. Kop koffie voor de politie was hier meer op zijn plaats geweest.

En jouw manier van verantwoording nemen voor je shet is dus: verkopen en een ander ermee opzadelen.

Ik kan me een kleine voorstelling maken van je karakter, en begrijp waarom niemand bij je langs is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:40

Luckystory schreef:
Billy schreef:
Kan me voorstellen dat de buurvrouw en de politie zich wel 3x op hun hoofd zouden krabben voor ze zich met jou zouden inlaten.....

Wat weet jij daar nou van? Ik heb een heel goed contact met de buurvrouw. Ze is gewoon iemand die snel panikeert, zich snel dingen aantrekt en zich dan schuldig voelt.
Ik heb er ook geen kwaad woord over gezegd tegen haar. We zijn gewoon de paarden gaan ophalen en dat was het. Ben haar nadien zelf nog gaan helpen om haar paarden naar een ander weiland te verhuizen. (Met een betere (houten) omheining want als die haf 1 keer weg is, maakt die daar ook een spelletje van.)
Tegen de politie hebben we er ook niets meer over gezegd omdat de paarden relatief heel waren.

In andere minder ernstige situaties doen ze dan de moeite om je wél op te gaan zoeken in het systeem etc. In die mate dat het zelfs een beetje belachelijk wordt.
En wanneer de telefoonnummers hen bijna in de neus bijten, komt niemand op het idee om even te bellen?

Hangt jouw telefoonnummer op jouw weidepaal?

Misschien geen telefoon, maar alleen een portofoon en was er op het bureau niemand aanwezig die de pc open kon doen om te gaan zoeken? De tijd van overbezetting is al jaren voorbij..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:41

Luckystory schreef:
Billy schreef:

Weet jij veel wat ze meer te doen hadden dan de speledingetjes van een paar pennymeisjes van de weg plukken?
Je mag vreemd vinden wat je wilt hoor, alleen jouw prioriteiten zijn niet de prioriteiten van de hele wereld he...
Als je iemand moet aanvallen is het je buurvrouw.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:43

Russel, diplomatiek is weer wat anders dan ongenuanceerd. En iedereen over een kam scheren draagt ook niet echt bij aan de discussie.

LK je hebt het zelf geschreven hoor. Of beweer je nu dat xxCYNNxx het verkeerd heeft gequote?

Ik ben het niet in alles met Luckystory eens, vind ook dat een deel van het verhaal aan de buurvrouw te wijten is. Maar zij mag daar toch anders over denken? Daarvoor is het hier een discussie forum. Ik heb haar nog niet horen zeggen dat ze "anti-politie" is.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:43

russel schreef:
O dus toch wel? En die eigenaar moest het ook maar goed vinden??

Wat naar toch dat de politie vond dat jouw buurpaard bij jouw werd neergezet, ook logisch. Logische gedachtegang van zo een politiemens, kijk paard loopt hier, bij weide met meer paarden. Hoort vast daar thuis.....dus daar maar neerzetten...

Terwijl er omwonenden rond staan die zeggen.
"Nee, paard hoort daar niet."
En er een blad met telefoonnummers aan de omheining hangt van het weiland waar je voor staat.

En dat 2 de weiland was leeg hé, op de rommel na. Klein verschil. En ze hadden de eigenaren van dat weitje inderdaad ook wel op de hoogte mogen brengen. Die wonen er namelijk vlak naast maar wisten ook van niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:44

Iedereen is zoooo subjectief....een ware dogreden om even lekker ongenuanceerd te gaan katten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:45

Luckystory schreef:
russel schreef:

Wat naar toch dat de politie vond dat jouw buurpaard bij jouw werd neergezet, ook logisch. Logische gedachtegang van zo een politiemens, kijk paard loopt hier, bij weide met meer paarden. Hoort vast daar thuis.....dus daar maar neerzetten...

En er een blad met telefoonnummers aan de omheining hangt van het weiland waar je voor staat.

En dat 2 de weiland was leeg hé, op de rommel na. Klein verschil. En ze hadden de eigenaren van dat weitje inderdaad ook wel op de hoogte mogen brengen. Die wonen er namelijk vlak naast maar wisten ook van niets.

Och wat jammer nou toch dat de omwonenden jouw niet even gebeld hebben......maar iemand moet de schuld krijgen, dus snap het wel...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:47

Wat wil je met je laatste twee posts zeggen Russel? Het is een beetje onduidelijk. ..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:47

Oh je hebt gewijzigd. Nu is je laatste post duidelijk

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:48

@nikass ik beweer dat je een topic door mag lezen voordat je op iemand persoonlijk wilt gaan hakken zoals jij continue doet op mij.
Elke aanval van jou richting mij gaat vanaf nu op de tem.
Ik ben klaar met jou. Laat de mods elk bericht van jou maar eens zien.
En op je persoonlijke aanvallen ga ik nu ook verder niet meer in. ik wens je er veel plezier mee.

Zo back ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:51

Nee ik had wat toegevoegd om geen 2 posts achter elkaar te krijgen, gelukkig is het nu duidelijk ;) fijn! Dan is de communicatie nu dus op 1 lijn. Prettig voor het leesbaar blijven van het topic.

Tof Nikass..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:52

Is goed hoor LK. Hakken zou je sowieso niet moeten doen :D gewoon discussiëren, ook als een ander betere argumenten heeft dan jij. Want daar gaat het toch meestal om? Dat je geen tegenargument meer hebt? :(:)
Als de mods zich erover buigen lezen ze ook jouw posts wel hoor. Dus dan snappen ze de interactie wel, neem ik aan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:54

Ik ben het wel met luckystory eens. Heel het tweede deel van losbreken had niet gebeurd op het moment dat de politie in eerste instantie gebeld had toen ze het paard er bij gooide.

En die buurvrouw is dan misschien niet al te snugger, maar de politie op dit moment ook niet.
a. als ze echt wisten dat het paard daar niet hoorde, dan bel je om te zeggen dat er 1 extra staat.
b. gingen ze er vanuit dat het paar daar wel hoorde? Dan weten ze ook niet hoe hij buiten de wei is geraakt en zou het meteen weer kunnen gebeuren. Dan bel je dus om vervelende situaties te voorkomen.
Maar blijkbaar vinden we het normaal dat je in dit soort gevallen niet wordt verwittigd.

wes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:54

ik begrijp nog steeds niet waarom een loslopend veulen niet erg is want er zijn toch geen wegen in de buurt, alleen maar bos..en daarna lopen je paardne over de weg en je shet zelfs bij een autosnelweg. Die moeten dan tch een behoorlijk eind gelopen hebben.. en je buurvrouw rende ertoen nog steeds achteraan begrijp ik? zonder te begrijpen dat vier paarden beetjeveel is in je uppie?
En de buurtbrwonets waren bij de politie, maar niet in staat jou te bellen. Als ze wisten dat die paarden bij elkaar gezet werden en elkaar niet kenden. Geloof je zelf dat het voor de politie niet heel handig is om te weten waar die thuishoort. Buurtbewoners: hij hoort in dat weiland. Politie: jammer, hij gaat in deze...tuurlijk. :j

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:55

Nogmaals, Wie heeft er liever een dodelijk ongeval op zijn geweten doordat zijn/haar paard in het gezicht beland van een automobilist OF dat het paard bij andere SOORTgenoten op de wei staat voor de paar uurtjes dat het zo moet zijn...

Denk eens verder na bij de gevolgen als de politie NIETS had gedaan. wat als de haflinger van Luckystories buurvrouw bij haar familie in de auto terecht was gekomen (die onderweg waren voor een bakje koffie) was de buurvrouw dan nog zo in bescherming genomen?
En JJane, zoals eerder gezegd, er is altijd wel wat op te merken naar de politie, maar oplossingen kan je aandragen bij minister Opstelten, onze man van de veiligheid binnen Nederland!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:57

Orchidee21 schreef:
Nogmaals, Wie heeft er liever een dodelijk ongeval op zijn geweten doordat zijn/haar paard in het gezicht beland van een automobilist OF dat het paard bij andere SOORTgenoten op de wei staat voor de paar uurtjes dat het zo moet zijn...

Denk eens verder na bij de gevolgen als de politie NIETS had gedaan. wat als de haflinger van Luckystories buurvrouw bij haar familie in de auto terecht was gekomen (die onderweg waren voor een bakje koffie) was de buurvrouw dan nog zo in bescherming genomen?
En JJane, zoals eerder gezegd, er is altijd wel wat op te merken naar de politie, maar oplossingen kan je aandragen bij minister Opstelten, onze man van de veiligheid binnen Nederland!

Precies.

het gaat elke keer maar over de schade aan de paarden bij elkaar.
Maar er wordt telkens vergeten dat het buiten de wei mensenlevens op het spel zet. En het paard zelf daar ook veel ernstiger verwond wordt, meestal zijn dood.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:58

Luckystory schreef:
russel schreef:

maar ze dachten mss dat de rommel wel gevaarlijk kon zijn...helaas was er bij jouw 3 loslopende paarden even geen schone weide beschikbaar en moesten ze daar dus in. Maar hier kozen ze dus niet voor de rommelweide

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:00

Ik zou het vervelend vinden als mijn veulen leert te ontsnappen, dat het straks zo een paard wordt wat steeds uitbreekt omdat her geleerd heeft dat de beloning vrij rond te lopen groot is. Alles stuk trekt, onderdoor kruipt, even een snoekduik met een tik van de stroom voor lief, er over heen springt.

Er zijn van die dieren die dat stelselmatig doen...of gewoon steeds bij de buren lopen, meer gras, lekker eigen weg gaan.

Leer dat maar af....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:03

Orchidee21 schreef:

Dit is een discussie forum hoor, iedereen mag zijn mening geven. En Opstelten, alsof je van hem iets kan verwachten -O-
Het gaat er niet om welke rotsituatie je liever hebt. Het zou fijn zijn als ze allebei kunnen worden voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:04

Luckystory schreef:
Waarom zou het mijn verantwoordelijkheid zijn om zomaar initiatief te nemen om onderdak te gaan bieden aan allerlei loslopende beesten?

Waarom is de politie dat? die zijn ook geen asiel.
Je hebt 2 opties: je blijft commentaar geven en de politie zwart maken omdat zij in jou ogen niet weten hoe ze moeten handelen en je doet verder niets; probleem blijft hetzelfde.
Of je gaat nadenken en besluit zelf het initiatief te nemen om ervoor te zorgen dat de politie een opvang plek voor de dieren heeft als er 1 ontsnapt; probleem opgelost.

De politie is niet verantwoordelijk voor de paarden, jij bent niet verantwoordelijk voor andermans paarden maar als iedereen zo blijft denken veranderd er niets.
De handelswijze van de politie word als een probleem gezien en dit probleem is op te lossen door zelf iets te doen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:07

IHN schreef:
Luckystory, ik zit met stijgende verbazing dit te lezen.

Ten eerste is toch echt jouw buuf degene tegen wie je moet zeiken, hoor. Zij heeft 1. haar paard laten ontsnappen. Was dit niet gebeurd, had de politie hem niet hoeven vangen.
2. Toen ze erachter kwam dat ie op jouw weide stond, heeft ze niet even jou gebeld (goh, paard staat bij jou, kun je komen, kan ik hem veilig eruit halen).
3. Ook toen 3 van jouw paarden losliepen heeft ze niet even de moeite genomen jou hierover te berichten. (zelfs als zou ze het niet gezegd hebben, zou ik denken dat de politie ervanuit gaat dat zij jou bericht...ze heeft ze immers zelf laten ontsnappen, en lijkt me normaal dat ze denken: ow, opgelost. We hebben haar geholpen, de rest kan ze zelf regelen. Kan me nl. niet voorstellen dat deze agenten dezelfde waren als de avond ervoor en dus wisten zij niet van het hele verhaal af).

Verder vind ik het vreemd dat je eerst het hebt over omstanders en pas veel later ermee komt, dat je tel. nr aan het hek hing. Geloof er niks van. Daarbij had ook 1 van de omstanders het even kunnen melden dan. Kon de politie weer verder met haar echte werk.

En helemaal bizar vind ik dat je je veulen gewoon rustig in het maïsveld laat lopen. Beetje aso tegenover je buurman ook. Kop koffie voor de politie was hier meer op zijn plaats geweest.

En jouw manier van verantwoording nemen voor je shet is dus: verkopen en een ander ermee opzadelen.

Ik kan me een kleine voorstelling maken van je karakter, en begrijp waarom niemand bij je langs is gekomen.

Zowel buurvrouw en ik wisten niets van de haf zijn eerste ontsnappoging.
Dat is de buurvrouw verteld door een omwonende toen ze s'morgens toe kwam. Die had namelijk de politie gebeld om de haf te komen vangen en stond erbij toen ze haar in mijn weiland gezet hebben. En volgens hem heeft hij gezegd dat het paard daar niet thuis hoorde maar werd daar niet naar geluisterd.

Als er politie bij betrokken is, gaan de omstaanders er toch meestal wel vanuit dat die het wel verder gaan afhandelen?

En inderdaad, buurvrouw heeft het ook niet zo handig aangepakt. Maar dit topic ging niet over niet zo handige acties van buurvrouwen. Maar wel over politie die ongevraagd en zonder melden paarden op willekeurige weilanden zwiert. ;)

Wij hebben trouwens aan al onze weides bordjes hangen waar op staat om de paarden niet te voederen en met vermelding van 3 verschillende gsm-nummers die gebeld kunnen worden in geval van nood. Aangezien de meeste van onze weilanden niet aan ons huis liggen.
En daar wordt door particulieren ook vaak gebruik van gemaakt. Ik krijg geregeld telefoon van voorbijgangers ivm. een omheining die beschadigd geraakt is of een paard die verstrikt is in een deken, of gewond lijkt of... Héél fijn dat mensen de moeite nemen om zulke dingen te laten weten.
Als willekeurige voorbijgangers wel de moeite kunnen nemen om voor zulke, soms kleine, dingen te bellen. Waarom is dat voor de politie dan blijkbaar te moeilijk?

Ik laat trouwens mijn veulen niet zomaar in een maïsveld rondlopen. Ik ga die heus wel vangen en probeer dan te bekijken hoe ik hem kan binnen houden. (In dat geval heb ik dat veulen de dag nadien naar een andere weide verhuisd bijvoorbeeld) Maar zulke dingen gebeuren wel makkelijk met veulens.
Ik zat toen trouwens op mijn werk toen die boer belde. Ik bood toen nog aan om meteen vrij te vragen zodat ik hem kon gaan vangen. Maar dat werd door de boer niet noodzakelijk gevonden. "Ach nee, doe straks maar als je thuis bent. Die gaat toch nergens heen en ik hou hem wel een beetje in de gaten."