Al 7 jaar samen op stal en nu uit elkaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Re: Al 7 jaar samen op stal en nu uit elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:48

Ik ben ook benieuwd!

chantaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 20:00

Vandaag zijn ze langs geweest en het eerdere bericht dat wij ontvingen vanuit de manege dat het ging om het hoogteverschil blijkt niet geheel te kloppen. Het belangrijkst is voor hun de maat van de box. Als de box n meter groter was geweest had het probleem opgelost geweest. Als we ze wel bij elkaar zetten in de box krijgen wij dus een boete in het kader van het welzijn van de dieren. Zoals eerder in het topic ook al is aangegeven zijn de dieren nu van elkaar gescheiden en staan de 2 shetlanders samen in en een box.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:02

Ik vind het wel logisch ivm welzijn.

chantaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 20:22

Om deze reden kan ik het er ook mee eens zijn. De berichtgeving die wij eerder ontvingen over de schofthoogtes echter niet vandaar dat ik dit topic startte.. En de sanctie is toch echt een boete die nader bepaald word. Mijn paard is zoals justjuul aangaf inderdaad erg lenig en zelfs als hij in de zomer full time op het land staat komen er nog genoeg bokken uit. De optie van een paddock moet voor een jaar vastgelegd worden dus dat betekend dat je die ook in de zomer hebt maar niet gebruikt. Ook moet je ze zelf daarin zetten smorgens en ik woon 25 tot 30 min bij mijn paarden vandaan. Als ik werkeloos was en thuis zat dus geen enkel probleem maar aangezien ik gewoon ft werk gaat dit niet, ze mogen er ook niet door anderen in gezet worden. Wat betreft een andere stal moet ik gewoon zeggen dat we hier alles hebben wat we nodig hebben en in onze omgeving niet heel veel mogelijkheden zijn waarbij we wel de facaliteiten behouden. Aangezien ik niet de enige ben die zijn paard hier gestalt heeft zal de manege wel niet zo slecht zijn als hier word beweerd door mensen die er nooit geweest zijn.

Ollientje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:28

Ik heb een grote E-pony ( klein paard) ook samen staan met een mini shettie. De stal die ik huur is 4x5m en ze passen er makkelijk in. Ze hebben beiden genoeg plaats om te liggen, te draaien, te schijten etc
Wat is dan de precieze afmeting wat ze moeten hebben om samen in 1 stal te kunnen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:40

De stal van TS was 3x3 dus te klein voor twee.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:17

Ik vraag me nu toch af waar heel het misverstand vandaan is gekomen, de manege brengt een nieuwsbericht naar buiten met verkeerde informatie over de redenen van de NVWA om de pony's niet samen in die stal te willen zien.

Is de NVWA bij dat eerste bezoek niet duidelijk geweest of heeft de manege het verkeerd begrepen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:23

Ollientje86 schreef:
Ik heb een grote E-pony ( klein paard) ook samen staan met een mini shettie. De stal die ik huur is 4x5m en ze passen er makkelijk in. Ze hebben beiden genoeg plaats om te liggen, te draaien, te schijten etc
Wat is dan de precieze afmeting wat ze moeten hebben om samen in 1 stal te kunnen?

4x5 vind ik nog acceptabel, maar 3x3 vind ik voor 1 paard al krap aan laat staan voor twee pony's.