Ongeluk door tractoren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:07

Ceriadwen schreef:
ik zie geen sloot, ik zie wel een greppelTJE

Dit is niet het exacte punt maar een verlengde ervan, de sloot is op dat punt breder en dieper.. Maar wat dan nog? Is het nog niet erg genoeg? Je ziet ook geen paaltjes met prikkeldraad, zou ze dat ook overdreven hebben??!! 8)7

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:10

Niet aan gedacht om te draven.
Eerder is hij nerveus als je draaft, dan denk je e niet aan.
Elke keer is de versie anders.

Als je niet in kunt spelen op een situatie ben ik het met voorgangers eens: in de bak blijven.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:11

feit is gewoon dat iedereen die zoiets ziet gebeuren even had moeten stoppen, en vragen of ze ok was
want dat is alles wat ts wil toch RESPECT!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:12

Sorry hoor, dat ik voorzichtig word met mijn woorden als jullie alles uit verband trekken en verdraaien :+
Feit is dat ik er niet aan gedacht heb en als ik er nu aan denk zou ik dat denk ik nog niet gedaan hebben juist omdat ik geleerd heb in stap te passeren en mijn merrie makkelijker onder controle te kunnen houden (wat ik volgens jullie toch al niet heb :+ )!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-13 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:14

Zeeuwtje68 schreef:
feit is gewoon dat iedereen die zoiets ziet gebeuren even had moeten stoppen, en vragen of ze ok was
want dat is alles wat ts wil toch RESPECT!!

Dat van ik met je eens.
Maar de hele op en iedereen de schuld, ja nu wij ook, nee dat niet.
Ik denk dat ts mag leren kijken naar haar eigen gedrag.

Anoniem

Re: Ongeluk door tractoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:15

Ik denk dat dat mijn beroep is :')

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:20

Ik lees een aantal keer over het rijbewijs dat de bestuurders zouden hebben.

De 'gastjes' ouder dan 18 hebben géén rijbewijs nodig om een trekker te mogen rijden. ;) Neemt natuurlijk niet weg dat je, zeker op zo'n monsterlijk groot ding, rekening moet houden met de rest van de weggebruikers, ook als je haast hebt of afgeleid bent.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ijden.html

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:25

afgaande op wat TS schrijft, vindt ik het gedrag van de trekker-rijders een gevalletje zinloos geweld...
Ik hoop dat je paard snel opknapt en niet bang blijft.
Over juridische zaken weet ik helaas niks...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:27

missje schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen maar een bestuurder in het verkeer moet wel degelijk rekening houden met het feit dat
paarden vluchtdieren zijn en daarom met gepaste snelheid passeren.
Hier zijn uitspraken over geweest door de rechter dus wel degelijk strafbaar als je dat niet doet
Ik heb ooit een cursus gevolgd bij de bereden politie en die hebben dat toen vertelt met voorbeelden erbij.

Alle dieren zijn vluchtdieren.
Deze lijn van redenatie voert tot het verbieden van ruiters in het verkeer. Je zegt namelijk dat paarden inherent geen veilig controleerbare voertuigen kunnen zijn. Daar zou de wetgever bepaalde conclusies aan kunnen verbinden...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:29

Ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om op een moment dat zo'n grote combinatie mij van achteren nadert, in draf te gaan om zo'n zelfde grote combinatie in te halen die mij tegemoet komt. Niet omdat mijn paard eventueel niet bomproof zou zijn, maar gewoon omdat ik dat geen veilig idee zou vinden. Ik zou dat ook niet doen omdat ik niet zou verwachten dat beide combinaties elkaar gaan passeren terwijl ik naast ze rijd.
Wij zitten hier midden tussen de maïs, een deel is er inmiddels af en ik heb met eigen ogen weer mogen aanschouwen hoe dat eraan toe gaat. Ze jakkeren als maniakken met die combinaties. Dat ze daarvoor gedeeltelijk over de grasklinkers moeten doet ze echt niet afremmen. De wegen in het buitengebied hier zijn zo smal dat wanneer je ze tegenkomt in je auto, je echt aan de kant moet manoeuvreren tussen de bomen om elkaar niet te raken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:32

Heb een tijdje geleden nog wel een gesprekje met onze loonwerker gehad over de combinatie trekkers/vredo's en paarden op de smalle wegen hier. Hij vond dat wij ruiters er maar voor moesten zorgen dat onze dieren hiervan niet over de zeik gaan. Toen ik hem vroeg hoe we dat dan moesten doen, aangezien zij altijd haast hebben, gaf hij me wel gelijk dat het toch niet zo zwart/wit was. Mijn paarden zijn niet bang voor trekkers e.d., maar mijn nachtmerrie zou echt zijn dat zo'n Vredo mij moet passeren op een punt waar ik verder geen kant op kan, aan de zijkant zit namelijk een enorme luchtuitlaat....dat ding blaast hartstikke hard...100% garantie voor ieder paard om volledig te flippen volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:34

Ik vraag me toch wel af wat het nut is van dit topic.
Ts, je zit alleen maar gal te spuwen of de trekkerbestuurders, zelf heb je klaarblijkelijk goed geanticipeerd etc.
Aan elk verhaal zitten 2 kanten, en jij gaat de kant van hen invullen. Want je weet zo zeker dat ze je hebben zien liggen in t prikkeldraad etc.

Een hoop emoties en een hoop gedoe van 1 kant.
Stop hiermee, en neem een paar dagen rust, net als je paard. Als je eenmaal uitgefoeterd bent kan je wellicht wat objectiever naar de situatie kijken dan wat je nu doet.

Hoe zuur ook, maar laat het een les zijn voor de volgende keer: niet op pad als er mais geoogst wordt of whatever

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:41

Wij hebben het laatst gehad bij ons huis.
Ook een tractor met zo'n maisding erachteraan.
Langs ons huis loopt een ventweg, huis staat 2 meter van de weg en net naast de ventweg staan dennenbomen.
Die kwam langs en die trok onze hele dakgoot eraf.
En het ergste was die wilde zo wegrijden.
Maar ik hoorde een knal en ging kijken.
Ik vroeg hoe die het voor elkaar kreeg: "hij wenkte achter"zei die.
Zat ook zo'n jonge pief op die volgens mij overal lak aan had.
Als ik niet er na toe gelopen was was die weg geweest.

Dus ik snap goed TS dat je er erg boos om was.
sorry oftopic!
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 22-10-13 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:41

Kinke schreef:
.100% garantie voor ieder paard om volledig te flippen volgens mij.

Gelukkig niet. :n

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:46

Brainless schreef:
Kinke schreef:
.100% garantie voor ieder paard om volledig te flippen volgens mij.

Maar de eigenaar wsl wel zo te lezen, dus dan bouwt dat paard ook wel wat spanning op.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:55

Brainless schreef:

Die van jou verblikt of verbloost niet bij het voelen van de ventilatie van een Vredo injecteur? Zo'n ding bedoel ik (2de foto), je ziet ook goed die dingen aan de zijkant op de foto:
http://www.vanhaute-landbouwmachines.be ... alerij.php
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
voor jouw paard Brainless :D
Mijn dame is wel stoer, maar ik neem de gok niet met dit specifieke onderdeel :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:56

Iets spanning opbouwen of 100% flippen zijn wel twee héél verschillende dingen...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:01

Persoonlijk moet ik eerst zien dat een paard in deze situatie op zijn dooie gemakje blijft stappen voor ik zoiets zou kunnen geloven. Dat wil niet zeggen dat ik denk dat ieder paard in deze situatie de sloot in zou springen ;) .
Maar goed ontopic, aan de reacties te zien heb je waarschijnlijk geen zaak met deze ongelukkige samenloop van omstandigheden. Wel vind ik het goed dat je dit soort gebeurtenissen wilt melden bij de loonwerker. Je zult hier weinig mee opschieten, maar wie weet houden ze de volgende keer meer rekening met mede weggebruikers. Het was fatsoenlijk als ze hadden gestopt of meer rekening met jou hadden gehouden.
In zulke situaties moet je gewoon even een beetje brutaal zijn zodat ze wel af moeten remmen ben ik bang.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:01

Ik heb een Fjord die weigert (wel met overredingskracht hoor) voor grootverkeer aan de kant te gaan.
Laatst nog aangetikt door een buitenspiegel, legde ze alleen haar oren in de nek.

Niet bang voor dubbele maiskarren en ook als een vrachtwagen net ontlucht waar ik naast sta niet.
Ze schrikt natuurlijk wel eens (is wel zelden hoor), maar dan staat ze gewoon even abrupt stil.
Maar ze gaat er niet vandoor of aan de kant.

Man was even in het land bezig met de trekker... telefoon.
Dat beest van jouw, is die nooit bang? Ik: niet snel, hoezo?
Hij staat voor de trekker en wil niet weg, heb al zachtjes tegen hem aangeduwd met de trekker, maar hij blijft gewoon staan.
}:0

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:04

Kuggur schreef:
missje schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen maar een bestuurder in het verkeer moet wel degelijk rekening houden met het feit dat
paarden vluchtdieren zijn en daarom met gepaste snelheid passeren.
Hier zijn uitspraken over geweest door de rechter dus wel degelijk strafbaar als je dat niet doet
Ik heb ooit een cursus gevolgd bij de bereden politie en die hebben dat toen vertelt met voorbeelden erbij.

Alle dieren zijn vluchtdieren.
Deze lijn van redenatie voert tot het verbieden van ruiters in het verkeer. Je zegt namelijk dat paarden inherent geen veilig controleerbare voertuigen kunnen zijn. Daar zou de wetgever bepaalde conclusies aan kunnen verbinden...

Dan zouden kinderen ook verboden moeten worden, en oja fietsers ook.
Ik verzin dit niet he, dit zijn uitspraken geweest in de rechtbank.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:06

Toch graag niet alle loonwerkers over 1 kam scheren .
Idd je leest maar 1 kant van het verhaal.
Onze loonwerkers hebben zelf paarden en weten hiermee om te gaan.
In tijden van oogsten -> tijd is geld , dus rijden ze goed door.
Ook wij kunnen rekening houden met de boeren die op tijd de gewassen binnen willen hebben .
Ik rij niet buiten nu ik weet dat er geoogst word....

( en nu krijg ik me toch een hoop ellende over mij heen ? )

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:07

Brainless schreef:
Ik heb een Fjord die weigert (wel met overredingskracht hoor) voor grootverkeer aan de kant te gaan.
Laatst nog aangetikt door een buitenspiegel, legde ze alleen haar oren in de nek.

Niet bang voor dubbele maiskarren en ook als een vrachtwagen net ontlucht waar ik naast sta niet.
Ze schrikt natuurlijk wel eens (is wel zelden hoor), maar dan staat ze gewoon even abrupt stil.

Hij staat voor de trekker en wil niet weg, heb al zachtjes tegen hem aangeduwd met de trekker, maar hij blijft gewoon staan.

Zoals ik al zei eerst zien dan geloven :D !
Ze zullen vast bestaan hoor maar ik heb ze nog nooit meegemaakt vandaar :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:08

Brainless schreef:

_O- _O- _O- _O- _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heerlijk zo'n overstoorbaar dier :D

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:08

Oh , ja .. en als ik wel buitenrij en er komt iemand met een rotgang aanrijden , auto of motor , dan zet ik mijn paard gewoon midden op straat. Als ze gas minderen steek ik mijn hand omhoog als dank en ga ik aan de kant .... :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:09

Je bent welkom om haar te proberen hoor! :D