Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gini schreef:Bron: Vlaams Paardenloket
Paardrijden is populair en bijgevolg verschijnen er steeds meer ruiters in het straatbeeld. In Vlaanderen zijn ruiters en menners immers genoodzaakt om bepaalde delen van hun wandeling op drukkere, verharde wegen af te leggen.
Uit een studie van de vzw Vlaams Paardenloket bleek daarenboven dat weinig ruiters en menners zich veilig voelen op de openbare weg. Een enquête leert dat bijna 86 procent al werd geconfronteerd met bestuurders die niet vertragen wanneer er een paard nadert. Meer dan de helft maakte ook al mee dat het paard werd opgeschrikt door verkeerslawaai of door bestuurders die het dier te dicht naderen.
En al het verkeer haat ons.
Somebitch schreef:Gini schreef:Bron: Vlaams Paardenloket
Paardrijden is populair en bijgevolg verschijnen er steeds meer ruiters in het straatbeeld. In Vlaanderen zijn ruiters en menners immers genoodzaakt om bepaalde delen van hun wandeling op drukkere, verharde wegen af te leggen.
Uit een studie van de vzw Vlaams Paardenloket bleek daarenboven dat weinig ruiters en menners zich veilig voelen op de openbare weg. Een enquête leert dat bijna 86 procent al werd geconfronteerd met bestuurders die niet vertragen wanneer er een paard nadert. Meer dan de helft maakte ook al mee dat het paard werd opgeschrikt door verkeerslawaai of door bestuurders die het dier te dicht naderen.
Zal ik je dan even vertellen dat ik me vandaag keurig aan de regels heb gehouden en ook gewoon op de weg heb gereden waar 80 km per uur gereden wordt terwijl er een fietspad naast ligt waar ik op had kunnen rijden? En paard, die deed geen stap verkeerd. Dus lijkt me niet dat het verkeer daar last van gehad heeft.
Mindim schreef:Somebitch schreef:Nee hoor dat heb ik nergens gezegd, ja bij ruiters, dat is wat anders als bij auto's.
Ik neem aan dat je fietsers en voetgangers niet galoperend passeert?
Somebitch schreef:Omdat in jou quite staat dat veel ruiters genoodzaakt zijn om bepaalde delen van de weg te gebruiken (dus drukkere) en ruiters zich daar niet veilig voelen.
Dan wordt er onderin nog aangegeven: Meer dan dehelft maakte ook al mee dat het paard werd opgeschrikt verkeerslawaai of door bestuurders die het dier dicht naderen.
Dat heeft allemaal te maken met ervaring van paard en ruiter.
Ik zou anders niet weten wat jij bedoeld met je tekst.
) al verschrikkelijk.