Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:12

Loetie84 schreef:
5000, tweepaards? van hout ja :P

Nee hoor, wij hebben een 2paards aluminium bockmann voor 2500 minder gekocht bij een erkende dealer :) Gewoon goed zoeken dus.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:44

lucifertje schreef:
Loetie84 schreef:
5000, tweepaards? van hout ja :P

Nee hoor, wij hebben een 2paards aluminium bockmann voor 2500 minder gekocht bij een erkende dealer :) Gewoon goed zoeken dus.

En dat was een nieuwe ??

Luz_ElenaE

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:50

laat je paarden maar genoeg schijten en plassen in de humbaur trailer en dan staat de halve trailer en je zadelkast lekker in de pis :) geen waterbak voor nodig

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:56

Vind het een beetje eng omdat de achterkant niet meer op een trailer lijkt. Herkennen andere bestuurders het dan nog als trailer?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:15

emma525 schreef:
Vind het een beetje eng omdat de achterkant niet meer op een trailer lijkt. Herkennen andere bestuurders het dan nog als trailer?

Maakt dat uit dan? Als het klepje dicht is, merken de paarden er niks van als er een 20-tonner in je achterlichten hangt.

Desnoods hang je er weer een bordje "paardenvervoer" op. Het feit dat dat niet meer verplicht is, wil niet zeggen dat het niet meer mag.........

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:29

Luz_ElenaE schreef:
laat je paarden maar genoeg schijten en plassen in de humbaur trailer en dan staat de halve trailer en je zadelkast lekker in de pis :) geen waterbak voor nodig

Weet niet welke Humbaur je hebt, maar daar heb ik echt nooit geen last van gehad. En ik heb ook een Humbaur met zadelkamer.

TS voor mij,
Nadelen, 5 a 10 liter water.... :') sorry maar das helemaal niks, kan je net zo goed niks meenemen. Is een halve emmer, schiet niet op dus.
Ben ook niet zon voorstander van dat voorraam/zijramen. Zou wel eens willen zien hoe de paarden reageren als er een vrachtauto voorbij komt. volgens mij verschieten ze van de schrik.
Die zadelkamer is voor mij als westernruiter al helemaal niet handig. Een westernzadel weegt gemiddeld een kilo of 15 a 20, die wil ik niet zo voorovergebogen op moeten bergen.
Geen veiligheidsstangen????? Heb ik dat goed gelezen??? Levensgevaarlijk. Wij zijn al eens 1,5 uur bezig geweest een paardje (pak em beet 1.50 m. groot en een 500 kilo) uit een trailer te bevrijden die over de stang was gegaan. Die was dus ook niet beveiligd. Dat arme dier kwam er bijna aan de voorkant uit van vermoeidheid.
Daarnaast heb ik persoonlijk twijfels over de gewichtsopgave. 900 kilo met al die toeters en bellen erin....... Is dat gewicht hetgene wat op papier staat of is hij daadwerkelijk (incl stangen/rubber enz enz) gewogen op dat gewicht. Gewicht op papier is nl vaak behoorlijk afwijkend van het daadwerkelijke gewicht. De grapjassen trailerbouwers wegen die dingen zonder alle extra's (stangen, rubber ed) doe die er nog bij en je komt aan een heeeeeeel ander gewicht. Ik gok zomaar dat ie dik over de 1000 kg heen gaat. En dan zou ik met mijn auto al in de problemen komen. Niet kwa kunnen trekken, maar wel wat hij op papier mag trekken. En ik heb echt geen klein blikkie ;)

Kwa trailers, 2 paards met net zoveel toeters en bellen (opna de waterbak) de XXtrail Maxx, Humbaur Maximus, Mustang Elite, Atec Regency. Wil je er nog meer????
Voor dat geld zou ik ook een "bekend" merk kopen, die zijn een stuk waardevaster dan zon onbekend merk.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:57

Even wat recht zetten, zonder stangen mag de trailer helemaal de weg niet op.
Die worden sowieso meegewogen.

Stromend water = de mogelijkheid je paard af te spuiten en GEEN auto drinkbak 10 tot 15 loter is voldoende om 2 paarden af te spuiten. En dat systeem is los te koop voor bedrgen vanaf 130 tot 160 euro.

Solarium kan helemaal niet in een trailer, SOLAR kan wel = zonne-energie opslaan voor electrische extra's bijvoorbeeld, denk aan (achteruitrij) camera en dat soort dingen.
Dingen vertalen uit het duits zorgt soms voor spraakverwarring

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 01:01

rina schreef:
Luz_ElenaE schreef:

Weet niet welke Humbaur je hebt, maar daar heb ik echt nooit geen last van gehad. En ik heb ook een Humbaur met zadelkamer.

TS voor mij,
Nadelen, 5 a 10 liter water.... :') sorry maar das helemaal niks, kan je net zo goed niks meenemen. Is een halve emmer, schiet niet op dus.
Ben ook niet zon voorstander van dat voorraam/zijramen. Zou wel eens willen zien hoe de paarden reageren als er een vrachtauto voorbij komt. volgens mij verschieten ze van de schrik.
Die zadelkamer is voor mij als westernruiter al helemaal niet handig. Een westernzadel weegt gemiddeld een kilo of 15 a 20, die wil ik niet zo voorovergebogen op moeten bergen.
Geen veiligheidsstangen????? Heb ik dat goed gelezen??? Levensgevaarlijk. Wij zijn al eens 1,5 uur bezig geweest een paardje (pak em beet 1.50 m. groot en een 500 kilo) uit een trailer te bevrijden die over de stang was gegaan. Die was dus ook niet beveiligd. Dat arme dier kwam er bijna aan de voorkant uit van vermoeidheid.
Daarnaast heb ik persoonlijk twijfels over de gewichtsopgave. 900 kilo met al die toeters en bellen erin....... Is dat gewicht hetgene wat op papier staat of is hij daadwerkelijk (incl stangen/rubber enz enz) gewogen op dat gewicht. Gewicht op papier is nl vaak behoorlijk afwijkend van het daadwerkelijke gewicht. De grapjassen trailerbouwers wegen die dingen zonder alle extra's (stangen, rubber ed) doe die er nog bij en je komt aan een heeeeeeel ander gewicht. Ik gok zomaar dat ie dik over de 1000 kg heen gaat. En dan zou ik met mijn auto al in de problemen komen. Niet kwa kunnen trekken, maar wel wat hij op papier mag trekken. En ik heb echt geen klein blikkie ;)

Kwa trailers, 2 paards met net zoveel toeters en bellen (opna de waterbak) de XXtrail Maxx, Humbaur Maximus, Mustang Elite, Atec Regency. Wil je er nog meer????
Voor dat geld zou ik ook een "bekend" merk kopen, die zijn een stuk waardevaster dan zon onbekend merk.

Die heb je niet voor dat geld, ja de humbeur misschien. Excuses de tank is 25 liter, mijn fout. En wat je beschrijf van het gewicht dat klopt niet hoor. Leeg weegt ie op een weegbrug 900 kilo, dus met alle toeters en bellen :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 01:06

25 liter voor 2 paarden is nog steeds veel te weinig als drinkwater voorziening.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:21

vind het een bedenkwaardig verhaal. een aantal dingen klinken te leuk om waar te zijn. allereerst al het gewicht. en 25 liter water voor 2 paarden? Dat is voor 1 paard al niet genoeg.
Nee vind de trailer en verschrikkelijk om te zien en de ramen aan de zijkant baren me zorgen en de optie's vind ik ook niet om naar huis te schrijven zijn trailers met nagenoeg dezelfde optie's voor minder die er mooier uit zien.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:32

Ben benieuwd of hij op Horse Event staat ofzo wil hem graag in het echt bekijken...

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:36

Wauw, ik ben op slag verliefd <3 . weet je ongeveer wat hij mag kosten?

supriceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:51

Ik ben er verliefd op! waauw wat een gaaf ding! zou hem wel bij mn huis willen hebben! <3

F_OrumsterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:57

Cavalia, ''onder de 10.000''. Hoe dicht dat bij de 10 ligt weet ik niet.

Ik heb het gewicht gemist, wat bedraagt het?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:16

CK88 schreef:
rina schreef:

Die heb je niet voor dat geld, ja de humbeur misschien.

Wil je nou echt dat ik je de prijslijsten erbij doe??? Jeetje zeg, ik heb al die trailers gisteravond op het net opgezocht. En allemaal zitten ze onder de 10.000 euro!!!!!! EN in Nederland, niet Duitsland waar ik woon. Het is overigens Humbaur en niet Humbeur.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:18

Vind het een erg mooie trailer. En echt groot

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:44

Over smaak valt uiteraard niet te twisten :)
Persoonlijk krijg ik bij deze trailer een beetje het gevoel dat praktische zaken een beetje ten koste gaan van het design.
Aan de hand van de foto's en de toelichting van de TS lijkt deze trailer me voor mij niet echt praktisch genoeg.
Zelf ben ik ook geen fan van polyester, ik heb dan ook een aluminium trailer.
Die heb ik overigens spiksplinter nieuw gekocht, met verschillende extra's, voor nog geen € 7000,- (1,5 paards) ;)
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe de constructie van deze trailer nu in elkaar zit? Want ik begrijp dat er geen 'houten frame' o.i.d. inzit?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 10:50

Op concours drinkt mijn paard maar een half emmertje, en en zou 25 liter niet genoeg zijn ? Bijvullen kan altijd. Uiteraard kan er een grotere tank in. Deze trailer is voor als je wat anders wil dan de standaard trailers, en comfort wil voor je paard. Je houd ervan, of je houd er niet van :) in de trailer zitten buizenconstuctie beetje als een rolkooi waardoor hij erg stevig en stabiel is.
De makers van deze trailer gaan aan de slag met de tips van dit topic zoals het door laten lopen van de trapbescherming ook aan de voorzijde van de voerbakken enze, heel erg bedankt voor de reacties. Zodra het eind ontwerp/ promo klaar is gaan jullie hier meer van horen en zal de trailer ook te zien zijn op beurzen. Aan de website wordt hard gewerkt. :j

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:57

CK88 schreef:
in de trailer zitten buizenconstuctie beetje als een rolkooi waardoor hij erg stevig en stabiel is.

Zoiets als bij een Ifor?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:07

Ziet er luxe uit..
Het raampje aan de voorkant lijkt me niet helemaal fijn n ik krijg een benauwd idee bij het zien van deze trailer, doordat er zo'n lage opstap is, blijft er weinig ruimte over om via de achterkant lucht binne te krijgen (heel jammer, echt een flinke min punt , wat mij betreft), een dakraam... Tja.. De zadelkamer ziet er ook niet heel praktisch uit, hoe je je spullen erin moet opbergen.

Wat ik bij trailers van nu wel eens zie, dat de sluitingen van de klep uitsteken buiten de klep, blijf ik griezelig vinden. Hoe is dat bij deze trailer? Hoe zit deze dicht?
En een stang heeft hij toch wel neem ik aan? Zowel voor als achter? En het tussenschot kan wel verschoven worden?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:23

Je hebt het maar over luxe en comfort, maar ik weet nog steeds niet wat er zo luxe aan is en waarom deze trailer meer comfort bied aan een paard. Onze paarden zijn gelukkig met een emmer water en een gevuld hooinet, en dat laatste gaat m niet worden boven die onhandige voerbakken die nooit iemand gebruikt.

En dat jouw paard niet meer dan een halve emmer drinkt, wil niet zeggen dat die 25 liter dus voor iedereen genoeg is.

Zolang ik geen concrete voordelen zie/krijg met deze trailer (en alles wat genoemd is heeft mijn trailer ook) zou ik echt geen interesse hebben.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:28

De hooinet idd.. niet bij na gedacht, waar kun je die kwijt?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:25

Zoals GC zegt die voerbakken zijn echt super onhandig. Meestal is trailerrijden hoe dan ook stress en dan wil je ze geen krachtvoer geven. Mijn paarden staan gewoon altijd met hun hoofd naar beneden richting grond hun hooi te eten. Geen stof, want de omgeving van een trailer is erg stoffig. Voor een iets kleiner paard wordt de houding nog onnatuurlijker.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:08

Ik heb ook geen goede ervaringen met voerbakken erin, gebruik je nooit. Plaats om een hooinet makkelijk op te hangen is veel praktischer. Drinkbak is voor mij ook niet nodig. Ze drinken heel weinig en sowieso is er niks mis met een emmer en een jerrycan.
Zadelkamer hoeft ook niet van mij, is toch vaak inbraakgevoelig. Leg het liever in de auto.

Polyester is toch zwakker dan aluminium en heeft dus niet mijn voorkeur. Ventilatie op het dak is echt aan te raden.
Geef mij maar een degelijke trailer zoiets als een Ifor Williams.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:44

Wat doe voerbakken betreft ben ik ook niet blij met die in mijn trailer. Om de simpele reden dat je ze er niet uit kunt halen om schoon te maken. Of leeg te gooien of wat dan ook. Ik heb er eens voer in gegooid, mijn paard at het niet op en het werd een ranzige smeerboel. Ook blijft er bij het schoonspuiten van de trailer water in staan. Is echt waardeloos. Ik heb dan liever een paar haakjes waar je zo'n voerbak aan kunt hangen op een handige plaats.

Hooizak/net moet kunnen hangen, ik gooi sowieso geen los hooi in de voerbakken, daar zijn ze dan weer te ondiep voor. Nee, er moet wel een oog in voor de hooizak.