Loetie84 schreef:5000, tweepaards? van hout ja
Nee hoor, wij hebben een 2paards aluminium bockmann voor 2500 minder gekocht bij een erkende dealer
Gewoon goed zoeken dus. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geen waterbak voor nodig emma525 schreef:Vind het een beetje eng omdat de achterkant niet meer op een trailer lijkt. Herkennen andere bestuurders het dan nog als trailer?
Luz_ElenaE schreef:laat je paarden maar genoeg schijten en plassen in de humbaur trailer en dan staat de halve trailer en je zadelkast lekker in de pisgeen waterbak voor nodig
sorry maar das helemaal niks, kan je net zo goed niks meenemen. Is een halve emmer, schiet niet op dus.
rina schreef:Luz_ElenaE schreef:laat je paarden maar genoeg schijten en plassen in de humbaur trailer en dan staat de halve trailer en je zadelkast lekker in de pisgeen waterbak voor nodig
Weet niet welke Humbaur je hebt, maar daar heb ik echt nooit geen last van gehad. En ik heb ook een Humbaur met zadelkamer.
TS voor mij,
Nadelen, 5 a 10 liter water....sorry maar das helemaal niks, kan je net zo goed niks meenemen. Is een halve emmer, schiet niet op dus.
Ben ook niet zon voorstander van dat voorraam/zijramen. Zou wel eens willen zien hoe de paarden reageren als er een vrachtauto voorbij komt. volgens mij verschieten ze van de schrik.
Die zadelkamer is voor mij als westernruiter al helemaal niet handig. Een westernzadel weegt gemiddeld een kilo of 15 a 20, die wil ik niet zo voorovergebogen op moeten bergen.
Geen veiligheidsstangen????? Heb ik dat goed gelezen??? Levensgevaarlijk. Wij zijn al eens 1,5 uur bezig geweest een paardje (pak em beet 1.50 m. groot en een 500 kilo) uit een trailer te bevrijden die over de stang was gegaan. Die was dus ook niet beveiligd. Dat arme dier kwam er bijna aan de voorkant uit van vermoeidheid.
Daarnaast heb ik persoonlijk twijfels over de gewichtsopgave. 900 kilo met al die toeters en bellen erin....... Is dat gewicht hetgene wat op papier staat of is hij daadwerkelijk (incl stangen/rubber enz enz) gewogen op dat gewicht. Gewicht op papier is nl vaak behoorlijk afwijkend van het daadwerkelijke gewicht. De grapjassen trailerbouwers wegen die dingen zonder alle extra's (stangen, rubber ed) doe die er nog bij en je komt aan een heeeeeeel ander gewicht. Ik gok zomaar dat ie dik over de 1000 kg heen gaat. En dan zou ik met mijn auto al in de problemen komen. Niet kwa kunnen trekken, maar wel wat hij op papier mag trekken. En ik heb echt geen klein blikkie![]()
Kwa trailers, 2 paards met net zoveel toeters en bellen (opna de waterbak) de XXtrail Maxx, Humbaur Maximus, Mustang Elite, Atec Regency. Wil je er nog meer????
Voor dat geld zou ik ook een "bekend" merk kopen, die zijn een stuk waardevaster dan zon onbekend merk.
CK88 schreef:rina schreef:Kwa trailers, 2 paards met net zoveel toeters en bellen (opna de waterbak) de XXtrail Maxx, Humbaur Maximus, Mustang Elite, Atec Regency. Wil je er nog meer????
Voor dat geld zou ik ook een "bekend" merk kopen, die zijn een stuk waardevaster dan zon onbekend merk.
Die heb je niet voor dat geld, ja de humbeur misschien.

in de trailer zitten buizenconstuctie beetje als een rolkooi waardoor hij erg stevig en stabiel is.