[WIP] opknappen paardentrailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:32

kevje06 schreef:
Ik heb wel meer hout, 2 paards trailer.
Ik heb verschillende opties voor rubber matten, scheelde enorm in prijs, geloof dat degene waar ik nu voor ga kiezen 190 euro met lijm is.

Dan zit er ongetwijfeld ook een hoop verschil in kwaliteit ;)

Lizz

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 08:36

Ziet er goed uit, de kap is ook erg mooi geworden. Ben je er al mee op pad geweest?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 08:50

kevje06 schreef:
Ik heb verschillende opties voor rubber matten, scheelde enorm in prijs, geloof dat degene waar ik nu voor ga kiezen 190 euro met lijm is.

Van mijn hout voor de wanden zou ik denk ik ook wel genoeg hebben gehad voor een twee paards. Ik heb nu nog hout over.
Jouw vloer is natuurlijk wel een stukje groter. En daarnaast heb ik ander materiaal voor de vloer en heb ik een mooi restpartijtje kun kopen, wat erg scheelde in prijs. :)

gap schreef:
kevje06 schreef:

Dan zit er ongetwijfeld ook een hoop verschil in kwaliteit ;)

Dat zei mijn leverancier ook toen ik aangaf dat hij wel erg duur was met zijn rubber matten in vergelijking met anderen, maar met wat onderhandelen komen de prijzen opeens een stuk dichter bij elkaar te liggen ;) Ik heb die andere, goedkopere matten niet gezien, daar heb ik alleen eeen offerte voor gehad. Dus echt vergelijken kan ik het niet, maar moet zeggen dat die mat die ik nu op de klep heb, een erg mooi matje is :)

Lizz: Dank je. Ja ik ben er al mee weg geweest, ondanks dat hij eigenlijk nog niet helemaal af is :o Ik had concours dus dat was de deadline om hem af te krijgen. niet helemaal gelukt, maar goed hij was af genoeg om ermee te rijden. ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:26

Ja ongetwijfeld zit er verschil in maar zijn wel echte trailer matten.gietvloer is stuk goedkoper maar wil ik niet meer aan.
Voordeel van zo zelf doen is ook in termijnen bestalen. Kon elke keer wat geld op zij zetten ervoor.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:38

kevje06 schreef:
Ja ongetwijfeld zit er verschil in maar zijn wel echte trailer matten.gietvloer is stuk goedkoper maar wil ik niet meer aan.
Voordeel van zo zelf doen is ook in termijnen bestalen. Kon elke keer wat geld op zij zetten ervoor.

Je doet er zowiezo wijzer aan rubber te verkiezen boven een gietvloer, helemaal met je eens ;) maar in trailermatten zit zoveel verschil qua prijs, dit is ook gelijk het verschil in kwaliteit! Wij zijn importeur van trailermatten sinds een aantal maanden, en nu pas zie ik het verschil en dat is ECHT gigantisch, de goedkopere matten zijn veel dunner en in binnenwerk niet tot weinig versterkt, wat is het nadeel daarvan'???? Dit zijn dus de matten waar een paard zo doorheen gaat, wij krijgen deze trailers met onderhoud ook binnen en daar vallen gewoon gaten in door slijtage, hartstikke zonde want daardoor kan vocht zijn doorgang weer vinden >;)
Uiteraard moet er dan wederom nieuw rubber in en dan mag je nog hopen dat je er bijtijds bij ben, dus al met al ben je op den duur duurder uit!!
Ben het met @loulou eens, als je de kwaliteitsmatten hebt dan is het prijsverschil onderling niet groot meer, maar dan heb je wel kwaliteit ;) waar je erg lang plezier van hebt!!!

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:33

als je echte kwaliteit wilt hebben voor een lage prijs kan ik rubber van oude transportbanden of gebruikt robber op rol aanraden. ca 2 cm dik, vezelversterkt en niet kapot te krijgen. op mp of http://www.agrarischeverkoop.nl staan vaak genoeg aanbiedingen voor 20 euro per m2
die van ons liggen er al sinds 2004 in en nog geen plekje op te zien.
als je meer uit wilt geven kan ik de bostik marotaan anti-slip vloer aanbevelen, die gebruiken wij in de vrachtwagenbouw erg veel met erg goede resultaten.

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:09

Ideaal topic dit! Dank hiervoor!! Wij gaan waarschijnlijk een 2 paards Ablas-trailer kopen, waar de vloer van vervangen moet worden. Maar heb er nu best vertrouwen in :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 12:56

heel veel succes alvast :) hou je er wel rekening mee dat wanneer de bodem slecht is, de wanden meestal ook aan zijn getast?

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:14

De eigenaar zegt dat die nog goed zijn, maar ga dat wanneer we gaan kijken idd goed in de gaten houden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 13:45

zou ik ook zeggen als ik de eigenaar was ;)

DelajaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:54

Leuk om te zien!

Ik heb zelf vorig jaar een trailer gekocht waarbij werd gezegd dat alleen de verf aan de buitenkant moest worden vernieuwd. Bodem voelde ook nog goed.
Bij het verwijderen van de verf bleek dat we beter de wanden helemaal konden vernieuwen en toen we daar mee bezig waren ook besloten de vloer te doen. Deze had nog wel eeen paar jaar mee gekund maar omdat we toch bezig waren... :o
Eigenlijk een bijna helemaal nieuwe trailer dus en ik ben alles bij elkaar ook goedkoper uit dan wanneer ik een trailer in deze staat zou moeten kopen :Y)

Scheelt ook veel als je alles zelf kan doen!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:47

Ik heb dit topic eerder al een beetje gevolgd, maar zie nu dat hij zo goed als af is. Mooi geworden zeg!

Ik had voor mijn shetlander een veewagentje met ongeveer hetzelfde verhaal. Gingen we opknappen en tijdens het uit elkaar halen steeds meer slechte stukken te zien dus eindigde we met alleen een onderstel. Die hebben we toen weer helemaal opgebouwd en meteen zo licht (maar wel stevig) gemaakt dat hij achter mijn hyundai atos kon :D

Mijn nieuwe pony is alleen wat groter en past daar niet in dus nu moet mijn twee-paards die al een tijdje staat te verrotten er ook maar aan geloven. Maar ik zal eerst eens kijken of dat nog de moeite waard is ook kwa kosten. Mijne heeft een metalen dak wat niet goed meer is dus zou een nieuw dak op moeten.
Maar als ik er idd aan ga beginnen kan ik hier zeker een hoop tips uit halen.

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:14

@ Loulou: nou idd, daar ben ik ook een beetje bang voor. Dus neem mijn vader mee, die heeft daar een betere kijk op dan mij. Ik kan nogal overenthousiast en te impulsief zijn, Hihi.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:49

Mijn trailer moet alleen nog vering aan de klep en terug keuren. Ik wil nog wel een keer de koppeling vernieuwen maar dat heeft geen haast :) dan mag ik er ook gewoon mee rond rijden. Op dit moment ben ik de kap aan het oppoetsen :)

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:01

Hihi helemaal goed! Had jullie vanmiddag al even opgezocht. Helaas zitten julli een beetje ver weg voor mij.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:19

saar0203 schreef:
Hihi helemaal goed! Had jullie vanmiddag al even opgezocht. Helaas zitten julli een beetje ver weg voor mij.

Dat snap ik misschien zijn er colllegabedrijven die dezelfde service willen bieden??
Anders zou ik zeker een persoon meenemen die weet waar naar gekeken moet worden ;)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 01:51

Ik heb 2 jaar terug ook een oude trailer gekocht en opgeknapt, was erg leuk, en was goedkoper dan nieuw!
Hier wat foto's van mijn Circle J, bouwjaar 1979 :=
Afbeelding
Afbeelding
Halverwege opknap project:
Afbeelding
Afbeelding
En met paard erin: (Was nog niet helemaal af hier, maargoed)
Afbeelding

Was $400 kwijt voor de trailer, en zo'n $1000 voor nieuwe hardhoutenvloer, rubber matten (vloer+wanden), verf en lak, nieuwe verlichting/bedrading, en ramen. Er moeten nu nog wel wat kleine (cosmetische) dingetjes aan gebeuren, maar ik gebruik 'm wel gewoon al :D

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:45

Jeetje die is leuk!! Heeft juist wel wat dat het een echte ouderwetse is!! Ik heb uiteindelijk toch een andere trailer gekocht dan de planning was. Gaat om een wesco uit 1993' waarvan de vloer 8 jaar gelden helemaal vervangen is, 5 jaar gelden de klep en 3 jaar gelden grote beurt gehad qua alle andere zaken. De zijkanten zijn wel binnen jaar of 2 aan vervanging toe, maar daar heb ik nu genoeg tijd voor om te gaan bedenken hoe ik dat wil gaan doen. Ging mij erom dat ik nu een trailer wil waar ik gewoonte weg kan, omdat ik gewoonweg de tijd niet heb om zo'n groot project binnen 2 weken af te hebben ;p

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:08

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een opknapper (vind dit topic dan ook erg leuk zo nu en dan door de struinen :D )
Maar helaas vragen veel mensen voor de meest rotte trailers nog een half vermogen ;(

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:45

Ik heb 2,5 jaar geleden een 2e hands trailer gekocht en flink geld voor betaald; een jaar geleden bleek er toch wel het een en ander mis aan te zijn. Dus afgelopen week besloten om de trailer te demonteren en alles na te lopen. Alles is rot behalve de deur en laadklep :o
Ondertussen al die benodige materialen al gekocht. Heb nu alleen nog een losse rubbermat nodig; kan iemand me adviseren waar ik deze voor een nette eerlijke prijs kan krijgen in de buurt van Eindhoven?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 19:53

ik heb hem gewoon bij de plaatselijke 'trailer boer' besteld.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:51

tamaramt schreef:
Ik heb 2,5 jaar geleden een 2e hands trailer gekocht en flink geld voor betaald; een jaar geleden bleek er toch wel het een en ander mis aan te zijn. Dus afgelopen week besloten om de trailer te demonteren en alles na te lopen. Alles is rot behalve de deur en laadklep :o
Ondertussen al die benodige materialen al gekocht. Heb nu alleen nog een losse rubbermat nodig; kan iemand me adviseren waar ik deze voor een nette eerlijke prijs kan krijgen in de buurt van Eindhoven?

Wij leveren de juiste rubber mat en kit...........je mag me pben hoor geen probleem ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 06:05

ik hoor diverse verhalen over rubber matten lijmen en niet.
Ik heb gehoord dat zonder rubber mat het beste is maar mijn paard kapt nog wel eens op de trailer. Maar nu heb ik ook gehoord dat een losse mat eigenlijk beter is en dan na elke gebruik deze los over de stang hangen. Maar ik gebruik ook bodembedekking dus dat is ook niet echt handig...
Ik weet het echt ff niet meer. Wie heeft een paar goede tips/adviezen en wat is een normale prijs voor een trailermat?

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:22

jammer dat ik dit topic nu pas tegenkom :D een 3 tal maanden geleden hebben wij ook onze 2 paards trailer volledig vernieuwd enkel de kap niet, nu zag ik dat ts haar kap wel geverfd heeft, ook in onze kap zitte sterretjes en er zit aan het bevestigingspunt van de kap aan de laadklep een scheur in waardoor ze niet volledig vast geschroeft is, heeft iemand een idee hoe we dat zouden kunnen fixen? (kan eventueel wel een foto maken moest het nie duidelijk zijn :D) en ook 1 van de zijraampjes is kapot, iemand enig idee waar je deze zou kunnen bijbestellen?

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:20

zet maar eens een foto, kijk ik even mee