Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mirgino schreef:ik zie het ook beetje andersom hoor...als ik een geweldig leuk paard heb ,mag je blij zijn als deze aangeboden word.
en wie zegt er er dat de eigenaar het paard niet de volledige verzorging kan bieden?
dat is weer zo`n gedachte van een meisje wat graag gratis wil rijden.
en deze zin![]()
Wees dan blij dat er uberhaubt mensen zijn die jou paard willen verzorgen en bij willen rijden.
sorry hoor maar hier word ik echt niet goed van
zo`n persoon als jij zou dus nooit bij mijn paard in de buurt hoeven komen,wat een rare instelling!!!
mirgino schreef:En als de eigenaar de verzorging zelf wel gewoon kan doen en de bijrijder alleen het paard hoeft te poetsen en mag rijden? Is het dan nog steeds belachelijk?
Dat was namelijk mijn vraag.

( Heb je trouwens al een verzorgster gevonden Chantal?
)

Missy123 schreef:Ik zal mijn mening anders vragen, waarom zou een verzorgster moeten betalen .... (mits ze les neemt of om zulke dergelijke redenen)
x_Marr schreef:mirgino schreef:en nog wateen bijrijdster MOET niks natuurlijk
als jij niet wilt betalen voor mijn paard, dan loop je een deur verder waar misschien iemand blij is dat jij haar paard gratis wil rijden.
diegene die betalen doen dat uit eigen vrije wil!
ik plaatste een adv met daarin alles beschreven ook het bedrag, en daar hebben de dames bij mij op gereageerd
dus niks moeten, ze wilden het zelf anders reageer je niet!
Tja zoals jij het stelt liggen de verzorgpaarden voor het oprapen: en dat is niet het geval.
xxappiexx schreef:Missy123 schreef:Ik zal mijn mening anders vragen, waarom zou een verzorgster moeten betalen .... (mits ze les neemt of om zulke dergelijke redenen)
Omdat ze een paar dagen per week een paard tot haar beschikking heeft waar ze mee mag rijden op welke manier ze wil misschien?
Een mening vraag je niet, die formuleer je
LrssRwnkl schreef:even een voorbeeld uit de praktijk:
je hebt een aantal paarden (15) op stal, wat erg veel geld kost elke maand aan hooi/bix/vlas/hoefsmid ed. je hebt ze eigelijk voor de fok en/of verkoop maar er is interesse door mensen om deze paarden te rijden, dan is het toch niet gek om daar geld voor te vragen? het is als ware een 'bedrijf' waar toch ook geld binnen moet komen, of zie ik dat verkeerd?
.De bijdrage als bijrijdster staat niet in verhouding tot wat de eigenaar betaalt en in dat geval is het dus meer een gebaar en scheelt de eigenaar wat in de kosten.
. Lolacabana schreef:LrssRwnkl schreef:even een voorbeeld uit de praktijk:
je hebt een aantal paarden (15) op stal, wat erg veel geld kost elke maand aan hooi/bix/vlas/hoefsmid ed. je hebt ze eigelijk voor de fok en/of verkoop maar er is interesse door mensen om deze paarden te rijden, dan is het toch niet gek om daar geld voor te vragen? het is als ware een 'bedrijf' waar toch ook geld binnen moet komen, of zie ik dat verkeerd?
Dit is een hele andere situatie dan een particulier die een paard heeft. In dit geval kan ik begrijpen dat je een bijdrage vraagt, mits dit een schappelijk bedrag is. Maar mocht de ruiter het niveau van het paard zo verbeteren dat het hierdoor ook meer geld waard wordt ben ik van mening dat jij de bijrijder moet betalen.
xxappiexx schreef:LrssRwnkl schreef:even een voorbeeld uit de praktijk:
je hebt een aantal paarden (15) op stal, wat erg veel geld kost elke maand aan hooi/bix/vlas/hoefsmid ed. je hebt ze eigelijk voor de fok en/of verkoop maar er is interesse door mensen om deze paarden te rijden, dan is het toch niet gek om daar geld voor te vragen? het is als ware een 'bedrijf' waar toch ook geld binnen moet komen, of zie ik dat verkeerd?Citaat:Dit is een hele andere situatie dan een particulier die een paard heeft. In dit geval kan ik begrijpen dat je een bijdrage vraagt, mits dit een schappelijk bedrag is. Maar mocht de ruiter het niveau van het paard zo verbeteren dat het hierdoor ook meer geld waard wordt ben ik van mening dat jij de bijrijder moet betalen.
Wat is hier anders aan?
Mijn paard kost me ook elke maand geld aan hooi/bix/vlas/hoefsmid en ze wordt ook niet elke dag bereden. Ik heb er alleen geen 15.
Er zijn bij mij vaak genoeg meiden aan de deur geweest om te vragen of ze mijn paard konden verzorgen.
Lolacabana schreef:LrssRwnkl schreef:Dit is een hele andere situatie dan een particulier die een paard heeft. In dit geval kan ik begrijpen dat je een bijdrage vraagt, mits dit een schappelijk bedrag is. Maar mocht de ruiter het niveau van het paard zo verbeteren dat het hierdoor ook meer geld waard wordt ben ik van mening dat jij de bijrijder moet betalen.
Wat is hier anders aan?
Mijn paard kost me ook elke maand geld aan hooi/bix/vlas/hoefsmid en ze wordt ook niet elke dag bereden. Ik heb er alleen geen 15.
Er zijn bij mij vaak genoeg meiden aan de deur geweest om te vragen of ze mijn paard konden verzorgen.
Lolacabana schreef:xxappiexx schreef:
Wat is hier anders aan?
Particulier is nou eenmaal anders dan een bedrijf. Een bedrijf is er om winst te maken, een particulier niet. Jij wil een paard, dan moet je dat ook maar betalen. Als je geen bijrijdster hebt dan betaal je het toch ook gewoon?
Voorbeeld: Jij betaald € 200,00 per maand aan stalling ed. Jouw bijrijdster rijd 2x per week. Gemiddeld heeft een maand 30 dagen, en daar rijdt de bijrijdster er 8 van. Dan zou je haar € 50,00 per maand kunnen laten betalen (kostprijs). Maar dan ben ik van mening dat jouw bijrijdster op die dagen rechten heeft en met het paard mag doen wat zij wil. Immers daar betaald ze ook voor. En dat is nou juist het probleem, de meeste eigenaren zijn het daar niet mee eens.
Conclusie: of laten betalen en de bijrijdster bepaalde rechten geven, of niet laten betalen.
volbloedfan schreef:Laat dan die meiden niet betalen, zehebben niet voor niets een eigen paard. denk dat je allang blij moet zijn met iemand die je wil helpen.
Zou het belachlijk vinden als ik aan iemand moest vragen om geld, Zou me rot schamen, niet alleen voor het geld maar ook principieel. Ze komt je helpen, en omdat ze helpen moeten ze betalen..
Nee ik denk niet dat dat gaat werken, vind dat misbruik maken van de situatie, ''krijg geld en me paard word gereden wat wil ik nog meer''..
@mijnmening!!