Paard kopen dat 2 jaar stilgestaan heeft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:13

randie schreef:
even iets heel anders nog, voor een niet bereden paard vind ik haar nog heel erg goed in haar spieren zitten als je haar achterhand kijkt..Die kont is echt enorm, of is dit een oudere foto.

Oudere foto

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:14

TS, Succes ermee. Ik hoop dat het in jouw voordeel uitpakt!

vencedor

Re: Paard kopen dat 2 jaar stilgestaan heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:15

ooh ok dan heb ik daar niets over over gezegd :)

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:17

randie schreef:
ooh ok dan heb ik daar niets over over gezegd :)

Ik heb wat filmpjes gemaakt alleen die zijn niet erg goed kan ff kijken of het stukken in zitten waar je haar goed kunt zien.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:17

gamorca schreef:
sjeik schreef:
Gamorca, waarom is dit paard nou in de werkelijkheid twee jaar niet bereden?

De eigenaar kreeg een Hernia haar man had het te druk met de andere paarden toen hebben ze haar laten dekken en is er niet meer op gereden..

Kijk nu gaat mijn sirene en zwaailicht aan.
Elke eigenaar gaat dan zoeken naar een bijrijder. Je zet een paard niet stil die in het werk staat. Dat levert je ook dikke verliezen bij evt verkoop. En meestal hoef je niet te zoeken naar bijrijders want die bellen zelf wel aan, als je een paardehouder bent.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:18

Laat alsjeblieft foto's maken om jezelf een hoop ellende te besparen.
Dit is voor de eigenaren een kat in het bakkie, en voor jou in het zakkie.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 02-01-10 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:18

Citaat:
Elke eigenaar gaat dan zoeken naar een bijrijder. Je zet een paard niet stil die in het werk staat. Dat levert je ook dikke verliezen bij evt verkoop. En meestal hoef je niet te zoeken naar bijrijders want die bellen zelf wel aan, als je een paardehouder bent.

Ze is ook een tijd bijgereden... Alleen uiteindelijk zijn ze daarmee gestopt en eigenlijk wouden ze haar niet verkopen..
Laatst bijgewerkt door gamorca op 02-01-10 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:19

moonfish13 schreef:
Laat alsjeblieft foto's maken om jezelf een hoop ellende te besparen.
Dit is voor de eigenaren een kat in het bakkie, en voor jou in het zakkie.

In het begin zouden we dat ook doen en toen hadden ze daar geen problemen mee alleen later zijn we van mening verandert

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:19

sjeik schreef:

Of het paard was hier niet geschikt voor... Dubbele sirene met zwaailicht! Desnoods in training laten zetten voor de verkoop!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:20

ben benieuwd naar de filmpjes, hoe ze er nu uit ziet :)

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:21

Meissie wil jij het wel snappen?
Ik probeer je te waarschuwen voor een miskoop. En dat zit er bij dit paard gewoon heel dik in.
Laat nou gewoon foto's maken.
Verder wil ik wel een filmpje zien want daar valt vaak erg veel uit te halen wat iemand die al verliefd is op een paard, niet ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:21

Gamorca, ik hoop voor jou dat het allemaal goed uitpakt, echt waar.

Maar geloof nooit alles wat een vreemde, die je iets probeert te verkopen, zegt. Heb altijd wat achterdocht.
Ik zou liever nog de foto's van beenwerk en scans van pezen hebben dan een klinische keuring als ik moest kiezen. Het sluit zoveel leed uit.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:22

Een klinische keuring zegt inderdaad minder dan foto's want foto's liegen niet.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:24

Koop je het paard van de fokker?
Of is het paard nu in eigendom van een andere eigenaar?

De fokker heeft nl veel stermerrie's etc.
Dit paard heeft trouwens op 22 juni 2005 meegedaan aan de keuring in Helden.

Helaas kan ik niet bij de gegevens van het KWPN komen.
Hoe veel weet je van het paard TS?

Aangezien de fokkers toch wel hele goede paarden hebben voortgebracht....

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:25

randie schreef:
ben benieuwd naar de filmpjes, hoe ze er nu uit ziet :)

Het is bijna niet te zien aangezien ik ze aan het aaien was en dus niet aan het opletten wat ik aan het filmen was. Zeg het maar als je ze toch wilt zien dan post ik ze.
Laatst bijgewerkt door gamorca op 02-01-10 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:26

annastasia schreef:

Deze gaat voor 1750 weg, dat zal dan niet bij die fokker zijn neem ik aan?

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:28

annastasia schreef:

Nee, ze is niet meer bij de fokker. Ja, Ze heeft aan een keuring meegedaan de punten waren dacht ik 58 exterior, 63 beweging, 70 vrijspringen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:28

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:33

Hoeveel paarden heb je eigenlijk in totaal gezien en gereden tijdens je zoektocht naar een eigen paard?

Ik vind net als de andere dit een groot risico. Je eerste paard... ik ben blij dat ik lang heb moeten wachten op mijn eigen paard. En dat was nog een paard dat ik al kende en waarvan ik dus al wist dat ik iig met omgang en rijden er in principe mee door één deur kon.

TrippleT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:36

Ik kon in het begin nog wel sympathie voor je krijgen TS'er, en vond je nog wel aardig verstandig voor een 13-jarige. Maar je beslissing om geen klinische en röntchen ologische keuring te laten doen laat mij weten dat je inderdaad pás 13 bent. Ik ben het er mee eens dat je niet perse een probleem hoeft te krijgen met dit paard, en bla die bla die bla, al die andere dingen die er gezegd zijn. Maar er zijn ook dingen gezegd waar je zeker wel wat mee moet doen omdat er inderdaad anders een reeele kans is dat je opgelicht wordt. Bewust of onbewust (een paard kan tenslotte ook iets onder de leden hebben zonder dat de eigenaar daar wat van weet). Alsjeblieft meid, DOE die dubbele keuring gewoon. het is vragen om problemen als je het niet doet. Echt waar. Er spreken hier een heel aantal ervaren bokkers, met heel wat jaartjes échte rij-ervaring. Neem het nou maar gewoon aan en doen!

gamorca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 17:40

TrippleT schreef:
Ik kon in het begin nog wel sympathie voor je krijgen TS'er, en vond je nog wel aardig verstandig voor een 13-jarige. Maar je beslissing om geen klinische en röntchen ologische keuring te laten doen laat mij weten dat je inderdaad pás 13 bent. Ik ben het er mee eens dat je niet perse een probleem hoeft te krijgen met dit paard, en bla die bla die bla, al die andere dingen die er gezegd zijn. Maar er zijn ook dingen gezegd waar je zeker wel wat mee moet doen omdat er inderdaad anders een reeele kans is dat je opgelicht wordt. Bewust of onbewust (een paard kan tenslotte ook iets onder de leden hebben zonder dat de eigenaar daar wat van weet). Alsjeblieft meid, DOE die dubbele keuring gewoon. het is vragen om problemen als je het niet doet. Echt waar. Er spreken hier een heel aantal ervaren bokkers, met heel wat jaartjes échte rij-ervaring. Neem het nou maar gewoon aan en doen!

Ik wil het ook graag doen.. [Ik bedoel het is wel zo fijn om te weten dat je paard echt niks mankeert] Maar ik beschik niet over het geld.. Er is door die man en nog een paar andere mensen gezegd dat het niet perse nodig is en dus word het niet gedaan en dan kan ik wel gaan zeuren verandert niets. Ik zal mijn ouders wel een het topic laten lezen misschien zullen ze er dan nog een keer over nadenken...
Laatst bijgewerkt door gamorca op 02-01-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:42

Goedzo!
Want het is wel degelijk nodig om foto's te laten maken.
Ik vind het flauw van die man en van nog een paar anderen, dat ze je ouders wijsmaken dat het niet nodig is.
Vergelijk dit maar even met een APK keuring, je koopt ook geen tweedehands auto zonder een jaar APK.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:43

Nou ik heb het hele topic eens even doorgelezen. Sjonge jonge, wat heb ik me weer verbaast.

-Het lijkt wel of sommige niet willen dat de TS de merrie koopt, zodat ze haar zelf kunnen kopen.
-Hoe kan een paard nou op papier gevaarlijk zijn?
-Waarom zou je een paard van 1750,- perse op de foto laten zetten?
Dat doet bijna niemand! Al zou ik het wel adviseren.

Geeft een gekeurd paard wel garantie op geen blessures????????????

Ben het ermee eens dat een ervaren paard misschien slimmer is, maar wie weet klikt het prima tussen de TS en deze merrie en is ze wel superbraaf. Wij kennen het paard niet eens!

Ik heb mijn paard ook voor weinig gekocht, zegt dat dan gelijk dat hij niet goed is of gevaarlijk is? Nou hij was 100 % oke op de foto (is overgens niet door mij gekeurd, maar door een ander, die het paard na een maand weer terug deed omdat ze er niks mee kon. In de zin van: geen klik) en ik heb er een super leuk paard aan!

Mijn pony heb ik 14 jaar geleden gekocht, niet gekeurd, dier heeft op 3 hoefzweren na, nooit iets gemankeerd!

TS ik wens je veel succes woensdag! Hoop dat je een super leuk paard aan deze merrie hebt en dat velen hier geen gelijk zullen krijgen!
Laatst bijgewerkt door LisaB op 02-01-10 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:43

Je beschikt niet over het geld voor een keuring? Wat gebeurt er als je paard (met spoed) geopereerd moet worden? Is hier dan wel geld voor?

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:44

Ik denk dat zij niet over het geld beschikt. Maar haar ouders.