Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sammie18 schreef:Ik hoor hier van alles over incasso bureaus en de kantonrechter. Heb overigens niet alles gelzen er is zoveel gepost. Als je een incassobureau inschakelt en er wordt niet betaald, zal het bureau je adviseren naar de kanton rechter te gaan, reken er maar niet op dat je je incassokosten ook betaald krijgt als je gelijk krijgt.
Heb laatst een hele lezing gehad over deze kosten bij de kantonrechter, meestal moet je deze kosten zelf dragen of in ieder geval grotendeels, er wordt meestal(als je natuurlijk gelijk krijgt)alleen het bedrag dat je tegoed hebt(E400.-) en dan moet de tegenpartij de kosten van het kantongerecht betalen. Ik kan eventueel even kijken of ik het bijbehorende formulier nog heb over kosten en dergelijke.
Misschien ook handig om te kijken wat je volgens je contract moet doen en wat je rechten zijn volgens je contract.
Alane schreef:Is het niet verstandiger om een duitse advocaat te raadplegen?
Kan dan wel zijn dat het contract in NL getekend is, maar het paard staat in Duitsland, ook al sta je in je recht, ik zou als pensionhouder de politie inschakelen als er een NL trailer komt voorrijden om een paard op te halen, als de, mij bekende, eigenaren niet aanwezig zijn cq toestemming hebben gegeven...
Het maakt je case in ieder geval niet sterker..
en dan dit icm de gelden wetten en regels in Duitsland voor het niet nakomen van verplichtingen etc...
maar dat is mijn bescheiden mening....
Kriel schreef:Alane schreef:Is het niet verstandiger om een duitse advocaat te raadplegen?
Kan dan wel zijn dat het contract in NL getekend is, maar het paard staat in Duitsland, ook al sta je in je recht, ik zou als pensionhouder de politie inschakelen als er een NL trailer komt voorrijden om een paard op te halen, als de, mij bekende, eigenaren niet aanwezig zijn cq toestemming hebben gegeven...
Het maakt je case in ieder geval niet sterker..
en dan dit icm de gelden wetten en regels in Duitsland voor het niet nakomen van verplichtingen etc...
maar dat is mijn bescheiden mening....
Komt dan toch precies goed uit wanneer de politie voor komt rijden?
Soms moet je praktisch zijn

_Nathalie_ schreef:Ik vind ook dat je ze steeds te lang de mogelijkheid geeft.
Je hebt lang genoeg de tijd gegeven kom zeg.
ik zou zeggen binnen 2 weken? is nog lang.
sammie18 schreef:Hier ook weer ik weet niet wat er in je contract staat.

Kriel schreef:Denk dat je een paar stappen te ver denkt Alana
Er is een contract aangegaan tussen twee personen, die beiden nederlanders zijn.