BIT veranderingen? (het tijdschrift)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:01

Je krijgt het dan 10,- goedkoper.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:03

Ja? Op de site staat gewoon nog 59,90!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:05

Nee, eerst betaalde je voor 11x Bit 71,50 en nu voor 8x Bit en 2x (gratis :+) Dressuur 59,50. Dus een korting van 12 euro, maar wel 3x minder Bit.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:09

Dus even gauw rekenen: je betaalt € 7,50 voor 2x Dressuur

MISTRAL94

Re: BIT veranderingen? (het tijdschrift)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:17

Het lijkt me dat je er wel onder uit kunt komen? Nu ze de voorwaarden ed veranderen? Ik ben niet bereid dit geld ervoor neer te leggen ondanks dat ik dressuur wel heel leuk vind. Ik ben lid van de bit nit de dressuur.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:18

Javayo schreef:
Nee, eerst betaalde je voor 11x Bit 71,50 en nu voor 8x Bit en 2x (gratis :+) Dressuur 59,50. Dus een korting van 12 euro, maar wel 3x minder Bit.

Dus even los van de discussie over het blad Dressuur; er verschijnt uiteindelijk 1 editie minder en je betaalt €11,55 minder?

Fascinerende verandering.... Ik zie namelijk nergens een voordeel voor de uitgever. Wellicht dat ze hebben moeten snijden in redactiekosten en minder pagina's op jaarbasis kunnen maken?

Tsja en het voordeel voor de consument. Ik heb er persoonlijk geen moeite mee dat we een editie terug gaan en ook niet dat er 2 reguliere edities omgezet worden naar een 'special' over dressuur. Was het over springen geweest was ik er ook zeker niet blij mee geweest.

Ik ben aan het uitzoeken in hoeverre je nu als lezer per direct van je abonnement af kunt, ook al heb je net betaald.
Ben ook marketingmanager van een tijdschrift namelijk :Y)

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:33

Ik ben er al achter!

De uitgeverij pleegt 'contractbreuk' door te veranderen waar jij je als abonnee voor opgegeven hebt (namelijk een abonnement op het tijdschrift Bit).
Als je van je abonnement af wilt - ook al heb je net betaald - dan raad ik je aan dit schriftelijk te doen. Je vraagt in je opzegging dan ook om restitutie van het reeds betaalde abonnementsgeld voor de nummers die je nog moet ontvangen. De uitgeverij MOET hieraan gehoor geven!

Succes en als er nog vragen zijn, let me know. Ik zit dicht bij het vuur ;)

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:39

Foxy1980 schreef:
Ik ben er al achter!

De uitgeverij pleegt 'contractbreuk' door te veranderen waar jij je als abonnee voor opgegeven hebt (namelijk een abonnement op het tijdschrift Bit).
Als je van je abonnement af wilt - ook al heb je net betaald - dan raad ik je aan dit schriftelijk te doen. Je vraagt in je opzegging dan ook om restitutie van het reeds betaalde abonnementsgeld voor de nummers die je nog moet ontvangen. De uitgeverij MOET hieraan gehoor geven!

Dat heb ik ook in mijn brief gesteld!! ;)

Ennuh
Foxy1980 schreef:
Dus even los van de discussie over het blad Dressuur; er verschijnt uiteindelijk 1 editie minder en je betaalt €11,55 minder?

Fascinerende verandering.... Ik zie namelijk nergens een voordeel voor de uitgever. Wellicht dat ze hebben moeten snijden in redactiekosten en minder pagina's op jaarbasis kunnen maken?

Tsja en het voordeel voor de consument. Ik heb er persoonlijk geen moeite mee dat we een editie terug gaan en ook niet dat er 2 reguliere edities omgezet worden naar een 'special' over dressuur. Was het over springen geweest was ik er ook zeker niet blij mee geweest.

Ik ben aan het uitzoeken in hoeverre je nu als lezer per direct van je abonnement af kunt, ook al heb je net betaald.

Wat dacht je van die BLADZIJDES VOL RECLAME!!!! :(

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:41

BaiNar schreef:
Foxy1980 schreef:
Ik ben er al achter!

Dat heb ik ook in mijn brief gesteld!! ;)

Ennuh
Foxy1980 schreef:

Wat dacht je van die BLADZIJDES VOL RECLAME!!!! :(

Euh, wat bedoel je daar mee?
Een tijdschrift ontleent zijn bestaansrecht aan betaalde advertenties. Zonder advertenties geen BIT.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:43

@ Foxy: weet je wat het voordeel voor de uitgever is? Dat iedereen die al lid is en tot en met nu zijn abonnementsgeld net betaald heeft, wel gewoon 71 euro heeft betaald, terwijl die dus sowieso een uitgave minder krijgen.
Daarnaast werd in de begeleidende brief bij het 'gratis' nummer Dressuur in december gezegd, dat Dressuur gratis zou zijn voor Bitlezers.
En als Dressuur gratis is, betaal je dus 11,55 minder voor 3 nummers Bit minder. En 3 nummers Bit zijn volgens mij duurder (behalve tijdens het proefabo van 10 euro).

Daarnaast gaat het er toch om, dat je een abonnement op een bepaald tijdschrift hebt en dat de uitgever dan niet zomaar hoeft te bedenken dat jij misschien een ander tijdschrift ook wel leuk vindt.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:45

minkie schreef:
idd, ik denk dat er met mij een boel mensen zijn die hun abbo op zeggen.........

jep ;) waaronder ik :o ik vind dressuur wel leuk, maar om er nou een heel blad over te lezen? nou nee...

ik vind het erg jammer dat de Bit nu maar 8x per jaar komt :(

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:57

Marije_jiplover schreef:
@ Foxy: weet je wat het voordeel voor de uitgever is? Dat iedereen die al lid is en tot en met nu zijn abonnementsgeld net betaald heeft, wel gewoon 71 euro heeft betaald, terwijl die dus sowieso een uitgave minder krijgen.
Daarnaast werd in de begeleidende brief bij het 'gratis' nummer Dressuur in december gezegd, dat Dressuur gratis zou zijn voor Bitlezers.
En als Dressuur gratis is, betaal je dus 11,55 minder voor 3 nummers Bit minder. En 3 nummers Bit zijn volgens mij duurder (behalve tijdens het proefabo van 10 euro).

Daarnaast gaat het er toch om, dat je een abonnement op een bepaald tijdschrift hebt en dat de uitgever dan niet zomaar hoeft te bedenken dat jij misschien een ander tijdschrift ook wel leuk vindt.

Hmmm, wij hebben voor het tijdschrift waar ik voor werk het abonnement ook uitgebreid met een special over 1 specifiek onderwerp. Moeten mensen ook voor betalen en heb ik echt maar enkele reacties op gehad. En wij hebben iets meer abonnees dan BIT
Je kan als marketeer ook de gok proberen te nemen. Wij hadden immers ook veel meer opzeggers verwacht :Y)

Daarbij geloof ik niet dat de mensen die 71 euro betaald hebben een nummer minder gaan ontvangen. Ik denk dat die mensen gewoon nog 11 nummers ontvangen. Kan me niet voorstellen dat een gerenommeerd uitgeverij als Reed dat geld van hun abonnees 'steelt'.

Wel ben ik het met je eens dat het niet slim van ze is geweest om te communiceren dat Bit lezers het blaadje dressuur 'gratis' zouden gaan ontvangen.

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:59

ik vindt het ook erg verevlend dat je de bit nu zo weinig krijgt, maar eerlijk gezegd vond ik de dressuur uitgave ook wel interessant

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:10

Foxy1980 schreef:
Marije_jiplover schreef:

Hmmm, wij hebben voor het tijdschrift waar ik voor werk het abonnement ook uitgebreid met een special over 1 specifiek onderwerp. Moeten mensen ook voor betalen en heb ik echt maar enkele reacties op gehad. En wij hebben iets meer abonnees dan BIT
Je kan als marketeer ook de gok proberen te nemen. Wij hadden immers ook veel meer opzeggers verwacht :Y)

Daarbij geloof ik niet dat de mensen die 71 euro betaald hebben een nummer minder gaan ontvangen. Ik denk dat die mensen gewoon nog 11 nummers ontvangen. Kan me niet voorstellen dat een gerenommeerd uitgeverij als Reed dat geld van hun abonnees 'steelt'.

Wel ben ik het met je eens dat het niet slim van ze is geweest om te communiceren dat Bit lezers het blaadje dressuur 'gratis' zouden gaan ontvangen.

Ik snap wel dat het zo werkt en sommigen misschien 'de gok' van enkele klagers / opzeggers nemen maar ik vind het gewoon niet kunnen.
Afspraak is afspraak bij mij en zéker op zakelijk vlak. Een afspraak zomaar 'op de gok' eenzijdig wijzigen schaadt het vertrouwen en of is het ook maar 1 klant, kun je dat nog niet maken, in mijn ogen.
Als ik met een klant iets afspreek, hou ik me daar aan en wijzig ik dat niet zomaar 'op de gok' en ach, als het maar 1 is die afhaakt...
Ik kan me daar ontzettend boos over maken, te meer omdat de klant/consument ook gehouden wordt aan zijn kant van de afspraak, bijv. het op tijd betalen van het afgesproken abonnementsgeld, het in acht nemen van een opzegtermijn (oftewel; als je net te laat bent je gewoon nog bijna een jaar lid blijft) enz enz. en niet zomaar, ongevraagd een heel ander blad door de strot douwen, zonder te weten of de leden daar wel in geïntresseert zijn.
Ik hoop voor de abonnee's dan ook dat ze het netjes oplossen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:21

Foxy1980 schreef:

dat vraag ik me dus af... ik heb mijn abo van 71 euro namelijk op 22 dec overgemaakt. dus dan begin je toch te tellen vanaf januari neem ik aan? in het nieuwe jaar zijn het die 8+2 nummers ipv de 11 nummers, dus ik vrees toch dat ik voor de hogere abonnementsprijs een nummer minder zal hebben. Dat is ook vooral het enige probleem dat ik er nu mee heb. dat het wat minder exemplaren van de bit zijn voor minder geld dat zou prima zijn...

ik ga even overwegen of ik zo'n brief ga schrijven... ik wacht even hun 'oplossing' af. ik had ook nog geen reactie op mijn email gekregen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:25

Ik heb ook nog geen reactie op mijn email gekregen, als ik dat met een week nog niet heb of duidelijkheid op deze topic van leden die wel bericht hebben gekregen dan denk ik dat ik ook een brief ga sturen dat ik mijn abo per direct opzeg.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:31

@sflj: ik ben het helemaal met je eens hoor. En je staat ook volledig in je recht als consument, dat scheelt.

Ik heb zojuist met de klantenservice van BIT gesproken. Werd keurig te woord gestaan, kan niet anders zeggen. Heb de medewerker ook geattendeerd op deze discussie. Ze hadden hem bij BIT ook al gevonden en zijn al bezig met eea op te lossen.
Het is inderdaad zo dat de mensen die 71 euro betaald hebben gewoon 11 edities krijgen ipv 10.

Hopelijk komt BIT hier ook nog uitleg geven over de reden waarom de abonnementsvorm veranderd is en ze gekozen hebben voor 8 x BIT en 2 x Dressuur ipv 11 x BIT.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:32

Foxy1980 schreef:
Een tijdschrift ontleent zijn bestaansrecht aan betaalde advertenties. Zonder advertenties geen BIT.

Ja reclame OK maar de laatste tijd vind ik het wel HEUL erg.... vandaar dus...

En hier ook nog geen reactie op de mail gehad, zelfs geen leesbevestiging! :(

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:36

BaiNar schreef:
Foxy1980 schreef:

Ja reclame OK maar de laatste tijd vind ik het wel HEUL erg.... vandaar dus...

En hier ook nog geen reactie op de mail gehad, zelfs geen leesbevestiging! :(

Wij zouden blij zijn met al die advertenties en dus extra inkomsten. Ik zal vanavond eens kijken naar de verhouding advertenties en redactionele pagina's. Kijken of die echt zo uit zn verband is door de hoeveelheid advertenties!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:40

Foxy1980 schreef:
@sflj: ik ben het helemaal met je eens hoor. En je staat ook volledig in je recht als consument, dat scheelt.

Ik heb zojuist met de klantenservice van BIT gesproken. Werd keurig te woord gestaan, kan niet anders zeggen. Heb de medewerker ook geattendeerd op deze discussie. Ze hadden hem bij BIT ook al gevonden en zijn al bezig met eea op te lossen.
Het is inderdaad zo dat de mensen die 71 euro betaald hebben gewoon 11 edities krijgen ipv 10.

Hopelijk komt BIT hier ook nog uitleg geven over de reden waarom de abonnementsvorm veranderd is en ze gekozen hebben voor 8 x BIT en 2 x Dressuur ipv 11 x BIT.

Ik zou ook 11 bitten moeten krijgen, maar hoe gaan ze dat dan doen?
Dat lijkt me toch verwarrend, de één een extra nummer en de ander niet?? :+

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:43

Lijkt me ook niet dat ze voor de een een extra editie gaan uitgeven, dus een nieuwe Bit en dat de ander deze dus niet krijgt.
Ik ben ook wel benieuwd naar de oplossing als deze er gaat komen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:46

Okee, ik heb zojuist gebeld met reed.. :+ En ik heb een bijzonder goed en aangenaam gesprek gehad :+ Heb excuses gekregen, krijg het nummer van april extra als oplossing voor het gemiste 11e nummer en kreeg een mooie aanbieding :o Krijg nu 8 nummers bit en 2 nummers dressuur voor 39,50 per jaar ( ook dankzij divozapas )

Het meisje wat ik nu sprak was geintresseerd waarom ik het abonnement op wenste te zeggen 2 weken terug, vroeg goed door en dat beviel mij heel erg ( zo was ik zelf ook toen ik op een opzeglijn zat ) Ipv te zeggen: Oke, ik maak het in orde, kwam er nu een excuus, een aanbieding en een oprecht geintresseerd persoon.. :D

Dus, ze heeft mij weten te strikken voor nog minimaal 1 jaar :D

Die dame moest een beetje lachen om mijn opmerking dat ik met "dressuur" de kachel aan zou maken :+ Volgens haar zijn er zat mensen die het leuk zullen vinden, maar ook zat mensen die het minder vinden..

Nou ja.. Prima medewerkster is het!! :D

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:02

Ben ik even blij dat ik mijn abonnement vorig jaar op tijd heb opgezegd! Ik heb volgens mij eind december de laatste editie van Bit ontvangen en ook de eerste editie van Dressuur, maar dit tijdschrift interesseerde mij, als recreatierijder, sowieso niet.
Mijn reden van opzegging had overigens niets te maken met de wijziging van het abonnement want daar was ik ten tijde van mijn opzegging nog niet van op de hoogte. Ik vond het blad gewoon steeds minder interessant worden. Teveel reclame en te weinig onderwerpen waar ik echt wat aan had.
Ben trouwens wel heel benieuwd naar de oplissing van Reed Business/Bit.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:24

Tallie_Ho schreef:
Krijg nu 8 nummers bit en 2 nummers dressuur voor 39,50 per jaar ( ook dankzij divozapas )

Hm dat scheelt wel veel! En ik heb ook een Divozapas :P

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:25

huh, hoe gaan ze die 2x bit extra realiseren dan? Best apart want dat kost hun alsnog druktijd/werk.