Paardrijblad BIT

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opgeheven

Re: Paardrijblad BIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:04

ik ben al lid van BIT sinds dag 1 en zie het eigenlijk meer als een uurtje op de bank vermaken met een kop thee. Ik verwacht ook niet dat ik er veel uit kan " leren" interviews en bijzondere items vindt ik wel leuk. En het blad wat je krijgt als je lid bent van de KNHS is informatief op het vlak van wat er allemaal op wedstrijdniveau is gebeurt.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:12

Arabesk schreef:
Afbeelding

dat zou ik hier ook wel willen Kwijl

Ik had er eentje gekocht die was half Frans half Engels, heel artikel over 'pied nud' of zoiets. Blote voetjes dus Vork, maar het leest wel verrekte langzaam met een woordenboek Frans erbij

awel ik vind dat frans en engels juist geen probleem! Voor mij leest het vlot en mijn frans en engels zijn er al véél op vooruit gegaan. Ben eraan aant denken om bit op te zeggen en dit blad te kopen...
In wallonië vind je dit tijdschrift wel weer vaker (wss omwille van de franse artikels), het is ook daar dat ik voor het eerst dat tijdschrift gekocht heb).
Hier vind je't helaas niet in de supermarkt. Dus als iemand mij kan helpen hoe ik hier een abbonnement voor kan aanvragen: graag!

Verder ben ik lid van savvyclub en ontvang ik elke maand van parelli nog het savvyclub magazine.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:13

Ik ben ondertussen al 2 jaar lid van bit Ja

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:35

en horsimo? is dat wat? of alleen maar meer van hetzelfde

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:49

Ik heb de bit allang niet meer en de hoofdreden om op te zeggen was toch wel die vele reclames die erin staan.
Nu koop ik ze gewoon 2e hands en is het lekker leesvoer en tijdverdrijf voor op de werkvloer.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:59

juval schreef:
ik hoef eigenlijk geen blad, ik lees BOKT ! Lachen

precies Knipoog

nu al is bokt actueler dan de paardenkrant en alle andere tijdschriften. Ze gaan het écht afleggen.

Allerlei nieuwe ontwikkelingen op paardengebied zijn bij de bladen nog niet doorgedrongen, juist omdat ze zo star vasthouden aan hun kant en klaar gesneden brokken die altijd hetzelfde moeten vertellen, omdat anders de lezer zo moet nadenken wat hij zélf het beste vindt voor z'n paard. En ja nadenken oei oei da's wel eng en moeilijk hoor.

De gemiddelde bokker heeft dus ook niks aan die bladen qua vernieuwingen enzo. Wat hier op bokt al een tijdje algemeen bekend is, is voor de bladen vaak een volkomen verrassing.

De Hoefslag raadpleegt al jáaaaaaaaaaaaaaaren dezelfde 'deskundigen', waardoor ze steeds hetzelfde riedeltje afdraaien. Tja Chris Oomen, de hoefsmiddocent van Deurne, heeft zelf zondag gezegd dat hij 'geen ervaring met hoefschoenen heeft'. Dus in de 'hoef en been' artikelen van Hoefslag zal je er nooit iets over lezen, omdat hun 'expert', Chris Oomen dus, er zelf nog nooit van gehoord heeft.

arno8 heeft voor z'n studie een onderzoek gedaan naar de onafhankelijkheid van een aantal bladen. En er was geen één blad dat aan hoor en wederhoor deed, en ze vertelden nog trots ook dat ze al jaren hun lezers hetzelfde voorschotelen om duidelijkheid te scheppen.

Ja da's écht journalistieke kwaliteit Dromen . Ergens willen mensen ook wel 'gewoon een leuk blad', maar er zijn ook mensen, zoals wij bokkers, die écht informatieve dingen willen lezen en iets diepgaandere artikelen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:05

juval schreef:
en horsimo? is dat wat? of alleen maar meer van hetzelfde

Ja, meer van hetzelfde. Knipoog

En Montignac, zelfs bij dat kopje thee op de bank wil ik echt iets boeiends lezen en niet het zoveelste verhaal over een onderwerp, wat al zo uitgemolken is. Ik zal wel heel veeleisend en kritisch zijn. Schijnheilig

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:25

Héél af en toe koop ik eens een blad. Abonnement zou wat overdreven zijn, want tijd om dat allemaal ook echt te lezen heb ik toch niet.
Maar bij gelegenheid..helaas weet ik niets leuk Belgisch, maar dit is tof (Duits) http://www.pegasus-fs.de
Deze (Frans) http://www.cheval-nature.com/ bestaat ook in het Engels, en er staat wel eens wat leuks in, maar ik vind het zelf veel te 'bekerend' en te emotioneel van stijl. Wel erg mooi gemaakt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:45

Ik ben nu zo'n drie jaar lid van de Bit, maar het boeit me steeds minder. Lees lang niet alle artikelen, stoor me soms eraan dat de verse brokken (voorin) behoorlijk oud zijn en ik het meeste allang heb gelezen op bokt Lachen
Erger me totaal niet aan de reclame, zie het al niet eens meer. Manegetest vind ik altijd er leuk om te lezen en die brieven ijn ook wel interessant. Maar er staat op een enkele test na niet heel vaak iets vernieuwends in. Lijkt wel de penny die de strips herhalen Tong uitsteken

Enigste reden waarom ik hem nog aanhoudt is emotioneel Lachen En de prachtige foto's die er iedere keer in staan. Bekijk ook altijd meteen de foto's en dan een aantal dagen late ga ik hem lezen.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:11

Ik ben ondertussen ook al een aantal jaar lid van de Bit, maar dit is ook mijn laatste jaar.
Ik vind het gewoon steeds minder intressant en totaal niet vernieuwend worden.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:12

ik had de bit maar ik vondt er niet veel meer aan nu heb ik de hoefslag!!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:15

ik heb het al een poos geleden opgezegd omdat ik het teveel fokkerij en wedstrijdgericht vond.
Nu lees ik Your Horse (engels) en dat sluit veel meer aan bij de recreatieruiter, o.a. veel aandacht voor buitenrijden enz.
Kost ook niet meer; 60 engelse ponden (ca 75 euro) voor 13 nummers. (Bit kost 71,50 voor 11 nummers). Maar Bit had ik altijd in een half uurtje uit, vooral omdat al die interviews mij niet boeiden. Met YH ben ik uuren zoet.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 16-09-08 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:19

willeke_nijs schreef:
Hier vind je't helaas niet in de supermarkt. Dus als iemand mij kan helpen hoe ik hier een abbonnement voor kan aanvragen: graag!

Hier, gewoon via de website Knipoog http://www.cheval-nature.com/

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:20

Ik had een tijdelijk abbo, maar vind het niet meer zo bijzonder.
Ik lees bokt, en kan daarvergenoeg mee
Lachen

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:28

Ik krijg de bit elke x van mijn tante die werkt op die firma alleen op een andere afdeling Haha!

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:35

ik vind de manege-test in bit gweldig, lees hem altijd als eerst

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:41

Ik ben al JAAARen lid van de penny!! Daar leer je tenminste hoe je met verwaarloosde en onhandelbare paarden om moet gaan.
Waar denken jullie dat ik al die wijsheid vandaan heb....jawel de penny!!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 16-09-08 19:54, in het totaal 2 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:48

ja is het nu penny of pennie? Hoe moet ik nu weten hoe ik bij de echte vakliteratuur kom?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:55

Haha! Haha! Verholpen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:53

vind de bit vooral erg vol staan met reclame en daar ga ik niet voor betalen Lachen

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:57

ik was net vanplan om een abbonnemet te nemen
47 euro dacht ik via horses.nl
met divoza pas (snel even aangevraags)
ik vind het altijd leuk om te lezen als ik lekker in bed lig. <- en mama betaalt!!!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:43

hahaha! Ik was vroeger lid van de wereld van pony en paard. Dat vond ik nog wel een informatief blad!
maar de penny ja! Verplichte kost!haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:44

ik heb de bit ook al zo'n 6 jaar.
Als eerste lees ik de manegetest en de brieven, dan meestal veterinair en dan de grot andere lappen tekst.

Ik vind het blad te veel op hetzelfde gericht.
Stukken tekst over bv New forest pony (waar ik me bv voor interesseer) staan er niet tot nauwelijks in, zo ook met andere rassen.
Het gaat meestal over KWPN en andere ''sportpaarden'', en dat vind ik jammer

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:49

Ik heb de bit 2x gelezen maar greep toch weer heel snel naar de amazone waar ik lid van ben. vind de bit inderdaat erg veel reclame, nu heb ik een proefabbo aangevraagt op de paardenkrant. op mijn stage hadden ze die altijd en die las ik daar altijd uit het is wel veel fokkerij maar toch erg interesant

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:48

Omdat ik dol ben op alles waar lettertjes in of op staan en al helemaal als het over paarden gaat ben ik al een tijdje tot volle tevredenheid lid van Bit. Inderdaad is het nieuws niet altijd vers te noemen maar ik vind de artikelen altijd leuk om te lezen, vooral de manegetest. Helemaal leuk was het toen ik in de laatste Bit de manege zag staan waar ik zelf een aantal jaar heb gereden, zeker omdat het allemaal klopt wat er staat. Weet ik ook meteen weer waarom ik er niet meer rijdt zeg maar.
Ik denk als je echt diepgang wilt, je dit beter in boeken dan in tijdschriften kunt gaan zoeken. In een tijdschrift zit je toch met de beperkte ruimte waar een artikel in moet passen en kan het onderwerp dus eigenlijk alleen samengevat worden weergegeven.
Inderdaad staat in de Bit wel aardig wat reclame maar daar staat tegenover dat er meer ruimte aan lettertjes dan aan foto's wordt besteed en dat vind ik bij bijvoorbeeld de Amazone erg tegenvallen (grote foto's, weinig tekst). Ook wordt er in volwassen taal geschreven, zelf vind ik de Cap en Amazone toch een wat te hoog Penny gehalte hebben.
Je kunt als je nog niet zeker weet of je er voor een jaar aan vast wilt blijven zitten ook een abo voor 3 nummers nemen, wat automatisch stopt na die drie maanden.