Problemen m. opzeggen stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

montoya

Re: Problemen m. opzeggen stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:47

heeft ze nog een vrije stal dan? want jij huurt idd een stal . wat de boerin doet is niet netjes zekers niet omdat jij er dus nog wel staat ze had in iedergeval het met je kunnen overleggen zo van heb nieuwe mensen heb je er een probleem mee dat ze in je stal al komen en als jij je paard dan op stal wilt hebben zolang even een andere stal neemt. ben benieuwd hoe het afloopt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:17

@ montoya.. er is dus geen stal meer over.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:21

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen! vind het een hele brutale situatie van die boerin

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:31

Ninaomi schreef:
Tulandro schreef:
Een maand opzegtermijn is hier verplicht, omdat je het stalgeld maandelijks betaalt. Dit is wettelijk bepaald. Sterker nog, als ik het uitreken, had jij voor de 1e van de maand op moeten zeggen, nu jij dit niet gedaan hebt,is de opzegmaand van 1 oktober tot 1 november en ben jij officieel stalgeld verplicht tot 1 november.

Dit heeft iemand mij inderdaad al eens verteld. Dat was ook mede de reden dat ik me erbij neergelegd had dat ik tot de helft van de maand oktober zou gaan betalen. Maar dan blijft het raar dat in die tussentijd mijn stalling wordt weggegeven toch? Dat is toch een vorm van contractsbreuk (of hoe je dat ook mag noemen)?

Idd je mag blij zijn dat je tot half oktober. Ga je per 1 oktober weg zou je dus alleen de stal dus geen voer en stro.
Je zou nog even netjes kunnen overleggen dat je idd per 1 oktober gaat en wat je dan nog zou moeten betalen. Moet je dan 15 dagen betalen en niet minder zou ik voor 15 dagen voer meenemen Haha!.
Je moet het betalen dus heb je er ook recht op.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:16

dan zou ik gewoon betalen tot de dag dat je weg gaat en niet langer .
ben benieuwd hoe het afloopt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:14

Prisca schreef:
Idd je mag blij zijn dat je tot half oktober. Ga je per 1 oktober weg zou je dus alleen de stal dus geen voer en stro.
Je zou nog even netjes kunnen overleggen dat je idd per 1 oktober gaat en wat je dan nog zou moeten betalen. Moet je dan 15 dagen betalen en niet minder zou ik voor 15 dagen voer meenemen Haha!.

sorry prisca, maar dit raakt kant noch wal. Als je niet weet hoe het echt zit, schrijf dan niet zomaar wat!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:19

beantsje schreef:
Prisca schreef:

sorry prisca, maar dit raakt kant noch wal. Als je niet weet hoe het echt zit, schrijf dan niet zomaar wat!

want?

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:29

Ik ben ook bij het vorige pension weggegaan omdat we geld betaalden voor overdekte stalling en ons paard geen minuut in een box heeft gestaan. Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Ik mocht daar overigens weg zonder opzegtermijn en heb alleen betaald voor de weken dat ze er daadwerkelijk gestaan heeft.

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:32

belachelijk, niet betalen voor iets wat je niet gebruikt ! Gewoon gaan zonder te betalen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:39

Jij bent daar gaan staan op bepaalde voorwaarden. Jij huurt een stal waar je voor betaald, ook al staat je paard op dit moment helemaal buiten wil dat niet zeggen dat je geen gebruik wil maken van je stal als dat nodig is. Je paard kan ziek worden, kreupel worden, het weer kan enorm omslaan enzovoorts. Dan heb jij gewoon recht op jou stal.
Door nu een dubbele huurder in jou stal te plaatsen ontnemen ze jou dat recht. Ik zou er geen genoegen mee nemen.
Ze vangen nu tenslotte dubbele huur.
Ik zou gaan per 1 oktober en niets extra meer betalen, zij behandelen jou niet netjes en dan ben jij ook niet verplicht om je netjes terug te gedragen.

Natas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:22

Ik ben wel benieuwd wat je staleigenaar heeft gezegd. Laat je het nog even weten?

Bij mij op stal is het zo dat als je paard 24/7 naar buiten gaat dan betaal je ook minder stalgeld. Er komt dan ook vaak een ander paard in je box. (meestal trainingspaarden of manegepaarden) Maar als je paard weer naar binnen moet, dan krijg je gewoon je eigen box weer terug, en betaal je ook weer het volle stalgeld. Dat vind ik een eerlijke regeling.

Ik zou gewoon per 1 oktober weg gaan, en ook niet meer betalen dan tot 1 oktober, je hebt toch niets op papier dus ze kunnen je toch niets maken.

Nog even een edit: als ze inderdaad nog geen ander paard had gevonden dan had ik tot 15 oktober wel een redelijke regeling gevonden. Hoewel het ook weer niet klopt dat je vriendin dat niet hoeft. Maar dat is weer een andere discussie.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:27

Natas schreef:
Ik ben wel benieuwd wat je staleigenaar heeft gezegd. Laat je het nog even weten?

Bij mij op stal is het zo dat als je paard 24/7 naar buiten gaat dan betaal je ook minder stalgeld. Er komt dan ook vaak een ander paard in je box. (meestal trainingspaarden of manegepaarden) Maar als je paard weer naar binnen moet, dan krijg je gewoon je eigen box weer terug, en betaal je ook weer het volle stalgeld. Dat vind ik een eerlijke regeling.

Ik zou gewoon per 1 oktober weg gaan, en ook niet meer betalen dan tot 1 oktober, je hebt toch niets op papier dus ze kunnen je toch niets maken.

Nog even een edit: als ze inderdaad nog geen ander paard had gevonden dan had ik tot 15 oktober wel een redelijke regeling gevonden. Hoewel het ook weer niet klopt dat je vriendin dat niet hoeft. Maar dat is weer een andere discussie.

ben ik het helemaal mee eens!
Als ze nou de stal vrij had gehouden tot je weg was vond ik het een ander verhaal!
Dus niks extra's betalen!

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:32

Natas schreef:

Helaas is een mondelinge overeenkomst ook een officiële overeenkomst, die dus nagekomen moet worden.

Ben het wel met de ts eens dat de stal niet verhuurd zou mogen worden, terwijl je er nog voor betaalt. Je betaalt voor voer én onderdak. Daar heb je dan ook recht op.

Ik ben zeer benieuwd hoe het afloopt Ja

Natas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:36

Dus dan heeft de staleigenaar toch de overeenkomst niet nagekomen. Dan hoeft zij het ook niet.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:41

Ik dacht in eerste instantie ook, als je al in september opzegt en een maand opzeg termijn hebt, geldt dat helaas tot eind oktober, aangezien de meeste mensen ook per maand betalen. Dus september is dan al betaald en dan nog okto als opzeg termijn. Ondanks de kromme regeling met je vriendin was 15 okt inderdaad wel schappelijk.

Maar is het uiteraard geen stijl dat voor andere mensen, andere regels gelden. En zeker niet als jouw paard lekker heel de dag buiten wilt staan. Laten we het niet hopen, maar wat als hij nou stokkreupel wordt of flinke wond krijgt en lekker op stal moet staan met rust?? Is dus zelfs een gevaarlijke situatie voor je paard!! (misschien beetje overdreven, maar kan je bij dr aanvoeren)
Maar deze gang van zaken slaat echt nergens meer op nee en vind ik ook niet dat jij je nog netjes aan de regels moet houden van een opzegtermijn.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:44

Officieele overeenkomst.. Maar als dit tussen ts en de boerin alleen is, kan er van beide kanten wat van gemaakt worden.. Maar neem aan dat als die box dus echt verhuurd is, en er een paard in staat..dat ts volledig in haar recht staat?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:44

Natas schreef:
Dus dan heeft de staleigenaar toch de overeenkomst niet nagekomen. Dan hoeft zij het ook niet.

Idd dat vind ik dus ook Knipoog
Maar heb je al met de boerin gesproken erover dan? Dat ze je stal al heeft verhuurd aan een ander?
Terwijl jij daar nog voor betaald?

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:46

Natas schreef:

Maar als zij dan ook maar gaat doen waar ze zin in heeft, heeft ze helemáál geen poot meer om op te staan. Ik raad haar aan om eens met de pensionhoudster te gaan praten en indien dit niet lukt, zou het altijd nog via de politie kunnen. Maar dat zal lastiger worden als zij gewoon weggaat en niet betaalt, dan wordt het al helemáál haar woord tegen dat van de pensionhoudster.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:08

jammer dat we verders niks meer horen van de ts .
ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen

Natas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:09

Nee, ik bedoel ook niet dat ze zomaar moet doen waar ze zin in heeft. Ze moet nu gewoon even de stalhoudster aanspreken dat ze betaalt voor een box, waar ze dus niet in kan als het nodig is.

En als ze daar niets mee doet, dan zou ik tegen de tijd dat je weggaat melden dat je tot 1 oktober betaalt, maar daarna niet meer, omdat ze al een nieuwe huurder heeft gevonden voor de box. Dan heb je het netjes gemeld, en dan kan ze je niets meer maken volgens mij.

Ik bedoel, als je je baan opzegt, en ze vinden meteen een vervanger voor je, dan hoef je meestal ook je opzegtermijn niet uit te dienen. Dat gaat dan wel in goed overleg (meestal heb ook wel anders meegemaakt), maar komt toch een beetje op hetzelfde neer.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:10

Als jouw paard 24/7 op het land staat, maar je betaalt wel voor je stal, dan lijkt het mij dat je gewoon ten alle tijden ook gebruik moet kunnen maken van die stal. Of welke andere box dan ook, je paard moet daar dan gewoon binnen kunnen staan. En inderdaad, als er iets gebeurt en je hebt de box nodig...dan moet je er ook in kunnen.
Als je met elkaar afspreekt dat je box in jouw weideperiode aan een ander paard gegeven wordt, prima. Maar dan is het voor beide partijen duidelijk. Nu is de boerin niet netjes, ze vangt 2 keer stalgeld. Als jij beschikking zou hebben over die box tot dat je weg gaat, dan moet je daar ook voor betalen. Maar zodra er iemand anders in komt te staan die betaalt....dan zou ik alleen een vergoeding voor het weiland betalen en per 1 oktober weggaan.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:48

@ natas: Dan hebben we elkaar niet helemaal goed begrepen Knipoog Ik dacht dat je bedoelde dat ze gewoon per 1 oktober op moest stappen zonder te betalen en zonder dit te melden...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:55

Intressant verhaal.. Ben benieuwd hoe dit afloopt en of er nog een reactie gaat komen van de TS..

Natas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:58

Hihi, bij het teruglezen zie ik ook dat ik niet helemaal duidelijk was.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:02

waarschijnlijk is de TS gewoon aan het werk of op school..
denk dat we vanavond wel iets te horen gaan krijgen.

Ik ben ook wel erg benieuwd, heb gelukkig nooit zoiets meegemaakt.