Afspraken 2 eigenaren 1 paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Afspraken 2 eigenaren 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:02

Ik heb mijn Amore gekocht met mijn beste vriendin. Dat was uiteindelijk niks van last. Want jij wilt dit, zij wilt dat. Toch doet zij dat achter je rug, en dan is er miserie... Ik heb in vriendschap Amore overgekocht van haar, haar 'helft' dan en vind het veel gemakkelijker zo. Ik zelf zou er niet meer aan beginnen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:18

Lotje02 schreef:
Ik denk dat het er maar net aan ligt met wie je een paard deelt, wat je ervan verwacht en of je goede afspraken maakt.
Het lijkt me inderdaad een goed idee om een contract te maken waarin je alles over de kosten en het nemen van beslissingen vastlegt (omdat hier toch vaak problemen over ontstaan)

Mijn verzorgpaard is nu ook voor de helft van mij en dat bevalt prima. Je bent niet zo afhankelijk van de eigenaar en je kunt ook meebeslissen. Ik vind het wel een heel fijn idee dat ik niet alle beslissingen in mijn eentje hoef te nemen. En dit gaat prima omdat we allebei dezelfde manier van rijden, omgaan met paarden en denken hebben.

Voordat hij trouwt denkt niemand dat hij gaat scheiden. Niemand denkt op zijn trouwdag 'och, ik blijf toch niet bij hem'

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 13:33

Het kan goed gaan maar wel duidelijke afspraken op papier, denk aan verzorging, waar stallen (welke eisen minimaal indien een van de twee in de toekomst naar een andere stal zou willen), hoe de kosten verdelen etc etc. Indien iets goed op papier staat kun je een heleboel problemen voorkomen en is het voor beide partijen duidelijk. Nu niet van toepassing maar denk ook aan wat als een van de twee wil stoppen voor welk bedrag kan de ander volledig eigenaar worden zet dat ook vast. etc etc. wie wanneer gaat en wie wat doet. Welke kosten samen en welke kosten ieder voor zich. (zadel, poetsspullen dekjes)
Veel plezier en succes met de zoektocht naar het juiste paard.