Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, als het echt zo ''zielig'' was had je toch wel ingegrepen neem ik aan ? Ja riek als je op dat moment niks anders heb ,Maar bezem werkt ook altijd goed , me vader gebruikt altijd dan bezem ipv zweep
( paarden die niet Bang zijn voor trailer! ) Dagie schreef:Ja riek als je op dat moment niks anders heb ,Maar bezem werkt ook altijd goed , me vader gebruikt altijd dan bezem ipv zweep ( paarden die niet Bang zijn voor trailer! )
fokfanaat schreef:ach er zijn ook zat eigenwijze dieren die gewoon een beste schop of knal nodig hebben, ik zou me er niet zo druk over maken.

__Laura schreef:fokfanaat schreef:ach er zijn ook zat eigenwijze dieren die gewoon een beste schop of knal nodig hebben, ik zou me er niet zo druk over maken.
Ik snap je verontwaardiging & die vind ik ook correct.
Maar je had er niet meer van moeten zeggen. Jammer genoeg is het jouw zaak niet & heb jij niets te vertellen over hun aanpak..
Jammer genoeg lopen er nog steeds genoeg mensen rond die niet verder dan de ouderwetse wijze willen kijken..
Maartje1990 schreef:Dagie schreef:Ja riek als je op dat moment niks anders heb ,Maar bezem werkt ook altijd goed , me vader gebruikt altijd dan bezem ipv zweep ( paarden die niet Bang zijn voor trailer! )
en hoe weet jij dat je paard niet bang is voor de trailer? heeftie je dat verteld?
ik vind dat ik prima kan oordelen over iets wat ik zie.. zeker als ik iemand een paard een trailer in zie duwen met een riek.. want daarvoor hoef je 't paard of wat dan ook niet voor te kennen om te weten wat dat voor gevolgen kan hebben
Maar ze zijn veder echt niet van suiker, en ja riek is niet slim maar als er op dat moment niks anders is.. fokfanaat schreef:ach er zijn ook zat eigenwijze dieren die gewoon een beste schop of knal nodig hebben, ik zou me er niet zo druk over maken.
Michael1104 schreef:fokfanaat schreef:ach er zijn ook zat eigenwijze dieren die gewoon een beste schop of knal nodig hebben, ik zou me er niet zo druk over maken.
een van de weinig zinnige posts in deze topic. Al dat softe gedoe, als een paard ververlend is, mag ie best een tik krijgen. Maar wel binnen bepaalde grenzen natuurlijk.
Maartje1990 schreef:een van de weinig zinnige posts in deze topic. Al dat softe gedoe, als een paard ververlend is, mag ie best een tik krijgen. Maar wel binnen bepaalde grenzen natuurlijk.
Musjes schreef:Het zal wel helemaal aan mij liggen maar wat is het toch met oplossen met zweepjes/slaan/rieken. Waar is het gezonde verstand gebleven en dingen oplossen vanuit het paard. Als je je paard consequent niet op de trailer krijgt, ga je toch veel eerder een diervriendelijke oplossing zoeken. Niet pas op het moment dat je ergens naar toe en geweld moet gebruiken omdat het dier erop moet. Maar nee hoor, het ligt altijd allemaal aan het paard
Michael1104 schreef:fokfanaat schreef:ach er zijn ook zat eigenwijze dieren die gewoon een beste schop of knal nodig hebben, ik zou me er niet zo druk over maken.
een van de weinig zinnige posts in deze topic. Al dat softe gedoe, als een paard ververlend is, mag ie best een tik krijgen. Maar wel binnen bepaalde grenzen natuurlijk.
) fokfanaat schreef:dat hele softe gedoe, paarden onderling doen ook niet zo zachtzinnig tegen elkaar!
zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
consequent, duidelijk en niet te soft!