Paard (4jr) te voet verhuizen....alle tips zijn welkom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Paard (4jr) te voet verhuizen....alle tips zijn welkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:57

Ga nu vast oefenen langs de weg, met bv hoofdstel in.
Zo weet je hoe je paard overal op reageert en heb je over 3 weken niets te vrezen.

Mocht het allemaal niets worden, dan kun je altijd nog kiezen om deze in de trailer te vervoeren (hier heb ik nog niets over gelezen).

Door veel te oefenen, went een paard gauw aan verkeer, hier heb je later alleen maar profijt van

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:04

Gewoon nu alvast gaan wandelen. Halstertje om, lang touw ( leadrope) eraan, zodat als ie eens wegspringt, je 'm niet direct kwijt bent, een zeer rustig tijdstip uitzoeken om over te verhuizen en gaan met die banaan Knipoog
Eventueel nog wat extra hulp mee met veiligheidsvestje die de heel in de verte tegemoed komende auto's even kan tegen houden/waarschuwden...Succes, komt vast goed!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:11

[/quote] De ene keer meer als de andere keer! Clown
die ander is altijd alleen maar naar buiten geweest met mijn andere paard, en dan was het meestal zo dat de een de andere aanvulde.... was die van mij ergens bang voor dan was zij het juist niet, en was zij ergens bang voor dan ging die van mij stoer voorop!!! die 2 hadden echt een goede aparte band!!![/quote]

Nagelbijten / Gniffelen Dat heb jij goed omschreven Clown
Lees eventjes mee, ik ben de tweede partij die meegaat paarden verhuizen Knipoog Haha!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:33

Hoe grotere heisa je ervan maakt hoe meer schrikreacties, etc.

Als je pony netjes is op halster dan gewoon op halster meenemen. Alle veranderingen ten opzichte van gewoon geven spanning en dat wil je niet.
Pony is braaf aan de hand schrijf je, dus ga lekker wat wandelen de komende weken. Keertje halthouden onderweg, pasje achterwaarts, etc. Doen alsof je neus bloed als ze een keertje een hupsje maakt voor een opvliegende eend, etc.

Loop wel de route een keertje zonder pony en kijk waar je over moet steken, etc. Als er verkeerlichten zijn neem dan de voetgangerslichten, die werken nl wel op mensen en paarden, de fietserslichten werken op sensoren voor metaal en daar heeft een paard niet genoeg van aan zich hangen.

Omdat je de weg weet en dus zeker overkomt volgt je pony makkelijk.

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:47

je moet met een bomproof gaan en dan je eigen paard erachteraan laten lopen. en dan nog 1 extra iemand die naast je loop voor als er wat gebeurd