Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anoukring schreef:-moet er zaagsel liggen onder het paard? Als je een rubber vloer hebt, kun je er ook gewoon niets op leggen. Het is maar wat je liever hebt. Als je er iets in legt zou ik voor zaagsel gaan.
-moet er eten en drinken aanwezig zijn? Drinken nee, daarmee maak je er een groot waterballet van. Eten ja, een hooinet. Niet te laag ophangen, anders kan het paard er met zn benen in komen.
-hoe maak je een paard vast? Met een "gewone" paardenknoop, tenzij je speciale bevestigingspunten hebt.
-zijn er meer dingen die ik MOET weten?
anoukring schreef:KiWiKo schreef:het enige advies wat ik kan geven is vanavond al 200 km gaan rijden leeg met die wagen, morgen 500 km gaan rijden leeg met die wagen en dan zondag nog eens 300 en bijzondere verrichtingen gaan rijden met die wagen......... en dan hopen dat TS weet hoe lang ze is, dat de combinatie niet zo door de bocht gaat als een personenauto, en dus de bocht heel ruim moet nemen om geen paaltjes te pakken...... dat ze tegen moet sturen met inparkeren, op haar spiegels moet gaan rijden, en dat invoegen een heel stuk meer ruimte inneemt dan met een personenauto......... dat zijn alleen nog maar de technische dingen met een aanhanger........ met levend vee achterop zijn er nog honderd andere dingen zoals remweg, optreksnelheid, bochtenwerk ed aan de orde........
tis niet zomaar iets wat je even doet!
ben je wel helemaal lekker?
dat is 1000 km. voor het proef rijden
en voor 60km. betaal ik alweer 15 euro gaat dan wel een hele dure proefrit weekend worden
anoukring schreef:KiWiKo schreef:het enige advies wat ik kan geven is vanavond al 200 km gaan rijden leeg met die wagen, morgen 500 km gaan rijden leeg met die wagen en dan zondag nog eens 300 en bijzondere verrichtingen gaan rijden met die wagen......... en dan hopen dat TS weet hoe lang ze is, dat de combinatie niet zo door de bocht gaat als een personenauto, en dus de bocht heel ruim moet nemen om geen paaltjes te pakken...... dat ze tegen moet sturen met inparkeren, op haar spiegels moet gaan rijden, en dat invoegen een heel stuk meer ruimte inneemt dan met een personenauto......... dat zijn alleen nog maar de technische dingen met een aanhanger........ met levend vee achterop zijn er nog honderd andere dingen zoals remweg, optreksnelheid, bochtenwerk ed aan de orde........
en voor 60km. betaal ik alweer 15 euro gaat dan wel een hele dure proefrit weekend worden

AnnemiekvM schreef:Ik vind dat jullie wel wat overdrijven! Het is niet iets onmogelijks. Van te voren even een stuk rijden en dan inclusief snelweg en wat bijzondere verichtingen is echt wel genoeg, mits je je er goed bijvoelt en zeker rijdt.
Succes.
KiWiKo schreef:het enige advies wat ik kan geven is vanavond al 200 km gaan rijden leeg met die wagen, morgen 500 km gaan rijden leeg met die wagen en dan zondag nog eens 300 en bijzondere verrichtingen gaan rijden met die wagen......... en dan hopen dat TS weet hoe lang ze is, dat de combinatie niet zo door de bocht gaat als een personenauto, en dus de bocht heel ruim moet nemen om geen paaltjes te pakken...... dat ze tegen moet sturen met inparkeren, op haar spiegels moet gaan rijden, en dat invoegen een heel stuk meer ruimte inneemt dan met een personenauto......... dat zijn alleen nog maar de technische dingen met een aanhanger........ met levend vee achterop zijn er nog honderd andere dingen zoals remweg, optreksnelheid, bochtenwerk ed aan de orde........
AnnemiekvM schreef:Ik vind dat jullie wel wat overdrijven! Het is niet iets onmogelijks. Van te voren even een stuk rijden en dan inclusief snelweg en wat bijzondere verichtingen is echt wel genoeg, mits je je er goed bijvoelt en zeker rijdt.
Succes.
KiWiKo schreef:misschien handig om eerst je E te halen??????????? of zeg ik nou iets heel raars?
patsur schreef:KiWiKo schreef:misschien handig om eerst je E te halen??????????? of zeg ik nou iets heel raars?
Wel verstandig, maar met een B mag je onder bepaalde voorwaarden ook met een trailer rijden.
patsur schreef:KiWiKo schreef:misschien handig om eerst je E te halen??????????? of zeg ik nou iets heel raars?
Wel verstandig, maar met een B mag je onder bepaalde voorwaarden ook met een trailer rijden.

verania schreef:patsur schreef:
oke
maar gelijk gaan rijden naar weet ik veel waar als je nog nooit gereden hebt?
Tallie_Ho schreef:Ik hoop dat je weet wat je doet. Eerder al met een aanhanger gereden? Caravan bijvoorbeeld?
Kijk, mijn ouders hadden er ook geen ervaring mee, maar hadden duizenden kilometers gereden met een caravan. En nou is een paardentrailer daar niet mee te vergelijken, maar er was in ieder geval wel ervaring met een aanhanger rijden.
Als je nog nooit met iets achter de auto hebt gereden is het echt gekkenwerk inderdaad..
jarrah schreef:Waarom kan ik ts toch niet zo heel serieus nemen?
Tallie_Ho schreef:Ik hoop dat je weet wat je doet. Eerder al met een aanhanger gereden? Caravan bijvoorbeeld?
Kijk, mijn ouders hadden er ook geen ervaring mee, maar hadden duizenden kilometers gereden met een caravan. En nou is een paardentrailer daar niet mee te vergelijken, maar er was in ieder geval wel ervaring met een aanhanger rijden.
Als je nog nooit met iets achter de auto hebt gereden is het echt gekkenwerk inderdaad..

AnnemiekvM schreef:Ik vind nog steeds dat jullie overdrijven... Er is altijd een eerste keer dat je MET paard moet gaan rijden. Ik zou het zelf helemaal niet durven want ik zou heel nerveus worden, maar als je goed kan autorijden en van te voren en flink stuk oefent komt het echt wel goed.