Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ponny_power schreef:Ik had beter mijn post kunnen editten , had kort na het posten even gegoogled en je hebt idd gelijk
LDRD schreef:T blijft lastige he Krackertje die 'wat...als' vragen zo kort en duidelijk mogelijk beantwoorden.
In concrete gevallen mogen jullie een PB sturen voor hulp.
ponny_power schreef:Hoi.
Ik sta sinds een week met mijn paard op een inloopstal.
Aangezien mijn paard daar nieuw is .. rust er nu een kleine strijd onderling daar over de rangorde.
Opzich niks bijzonders ... hij krijgt hier een schopje of een bijt. maar eigenlijk nauwelijks meer.
Blijkbaar zijn ze daar dus al over uit.
Maar vorige week stond ik er zo bij te kijken , en kreeg hij een flinke trap van een ander paard en , vroeg ik me
eigenlijk opeens af ...
"Stel nou ..." dat iemand anders zijn paard , de mijne nou kreupel of erger trapt ( of andersom ) .. of dermaate verwond dat er een dierenarts bij moet komen , wie is er dan eigenlijk aansprakelijk ?
Is het dan ieder voor zich zelf ... en zijn de kosten dus ook voor je zelf , of kan ik de eigenaar van het paard in kwestie aansprakelijk stellen voor de kosten die aan de verwonding gebonden zijn ?.
Hoop natuurlijk nooit een dergelijke situatie mee te maken , maar toen ik het zo zag , ging het er zeker niet rustig aan toe.
Ale' ... ze kunnen heel wat hebben .. vast en zeker. maar kan me ook goed voorstellen dat er situaties zijn ..daar het net niet goed gaat.
ben benieuwd na het antwoord ...misschien zelfs een ervaring ?