Trailer Keuze Aluminium, Polyester of hout

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Re: Trailer Keuze Aluminium, Polyester of hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:07

ahahah voor de gemiddelde vrouw vaak niet zo van belang zn vrachtwagen rijbewijs. Ik vind dat ik al heel wat heb zoals a 500cc (motor), B (rijbewijs auto) en E (aanhanger). Als ik daar nog vrachtwagen bij zou doen dan zeggen ze dat ik geen vrouw meer ben ahaha

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:10

er zijn toch genoeg vrouwen met C rijbewijs en dan ben je nog steeds een vrou, dus dat blijf je ook als je dat uitstraalt, toch?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 20:26

Daar heb je ook helemaal gelijk in.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 22:05

Waar ik weer helemaal over begin te twijfelen is een trailer met andere auto te kopen of toch dan maar een vrachtwagentje, oldtimer op b rijbewijs. Dit zou bijna voordeliger zijn dan een auto en trailer aan te schaffen. Wat zijn jullie voors en tegens voor de trailer met auto en de voors en tegens van een vrachtwagentje? De auto is verder niet nodig bij ons we hebben andere wagens.

Ik ga morgen bij een aluminium 2paardstrailer kijken voor ongeveer 2600 euro uit 1993. En eentje uit 1995 voor zelfde prijs. Daarna is de auto nogeens 4000 euro ongeveer oldtimer. Tja en dan zie ik die vrachtwagentjes en denk ik?? dat is ook iets als ik een goede oldtimer vind. Die blijven nog onder de prijs van auto trailer. Graag jullie mening met voor en tegens. Ik twijfel heel erg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:27

Kostolany schreef:
Waar ik weer helemaal over begin te twijfelen is een trailer met andere auto te kopen of toch dan maar een vrachtwagentje, oldtimer op b rijbewijs. Dit zou bijna voordeliger zijn dan een auto en trailer aan te schaffen. Wat zijn jullie voors en tegens voor de trailer met auto en de voors en tegens van een vrachtwagentje? De auto is verder niet nodig bij ons we hebben andere wagens.

Jij gaat geen B-rijbewijs "vrachtauto" vinden die EN in goede staat is EN voldoende laadvermogen heeft EN betaalbaar is EN oldtimer.
Voordat ik mijn huidige vrachtwagen kocht, was een B-rijbewijs autootje ook een optie, scheelde mijn vriendin C-rijbewijs halen, maar ik ben nooit een wagen tegen gekomen die om te beginnen enigsinds laadvermogen had (1500kg was de minimum eis), meestal waren ze oud, vaak slecht en altijd duur, duurder, duurst.
Kostolany schreef:
Ik ga morgen bij een aluminium 2paardstrailer kijken voor ongeveer 2600 euro uit 1993. En eentje uit 1995 voor zelfde prijs. Daarna is de auto nogeens 4000 euro ongeveer oldtimer. Tja en dan zie ik die vrachtwagentjes en denk ik?? dat is ook iets als ik een goede oldtimer vind. Die blijven nog onder de prijs van auto trailer. Graag jullie mening met voor en tegens. Ik twijfel heel erg.

Eigenlijk heb je twee keuzes:
1) koop een goede, sterke oldtimer (Range Rover bijvoorbeeld) met goede trailer.
2) Haal je C-rijbewijs en koop een vrachtwagen (zoals ik heb gedaan).

Een vrachtwagen kost je 63 euro per drie maanden wegenbelasting, moet je eens proberen met zo'n B-rijbewijs gebakje.........
Er zijn goede, betaalbare wagens te vinden met zo'n 5000 - 7000 kg TMM, zeg maar een overmaatse bestelbus (Mercedes 614 - 818 serie bijvoorbeeld)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 08:18

TJa ik vind ze wel met genoeg laadvermogen...staat tja dat is zoeken. EN ik heb niet alleen b maar ook E en mag dan al veel meer mee nemen dan gemiddeld.

Tja Mercedus Benz G klasse waren we naar aan het kijken als er een oldtimer bij komt deze halen we uit spanje of italie of oosterijk. Dat is betaalbaar en omkeuren kost ons maar 150 euro. EN geen wegenbelasting en verzekering 100 per jaar max.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 13:57

Kostolany schreef:
TJa ik vind ze wel met genoeg laadvermogen...staat tja dat is zoeken. EN ik heb niet alleen b maar ook E en mag dan al veel meer mee nemen dan gemiddeld.

Tja Mercedus Benz G klasse waren we naar aan het kijken als er een oldtimer bij komt deze halen we uit spanje of italie of oosterijk. Dat is betaalbaar en omkeuren kost ons maar 150 euro. EN geen wegenbelasting en verzekering 100 per jaar max.

Als het voor jullie zo eenvoudig is om een wagen uit het buitenland te halen (de eerste G-series zijn inderdaad oud genoeg) en onderhoud is kennelijk geen punt van discussie; haal er dan eentje en vergeet die vrachtwagentjes......

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 15:46

Je hebt helemaal gelijk..door zijn we dus al helemaal uit! Alleen de trailers waar ik ben wezen kijken waren niet de prijs waard die ze vragen. Ik heb eentje uit 1995 meteen afschreven..doe geen eens een bod. De andere uit 1993 was netter en ga een bod van 2000 euro doen..zullen ze te weinig vinden denk ik maar meer was hij mij niet waard. Kunnen we wat onderhoudt doen en daarna auto halen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 14:49

Vandaag weer een kans gemist..die stond er gisteravond op...van 1997 voor 2350 balen..want die had wat geweest. Als mensen nog iets voor bij zien komen op marktplaats van een aluminium trailer van rond 1997 voor zn prijs of zo laat mij het weten!!! Ik weet dat ik zoiets graag zou hebben! Thanks alvast!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 12:29

Zeg ikke, doe jij veel met trailers? In de zin van handel ofzo? Ik dacht laatst een advertentie te zien daar stond ook Ikke bij? maar kan me vergissen? Als je dat doet..dan zie bovenstaande van mij want ik wil heel graag zn trailer maar een nieuwe wordt iets te duur.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:58

Kostolany schreef:
Zeg ikke, doe jij veel met trailers? In de zin van handel ofzo? Ik dacht laatst een advertentie te zien daar stond ook Ikke bij? maar kan me vergissen? Als je dat doet..dan zie bovenstaande van mij want ik wil heel graag zn trailer maar een nieuwe wordt iets te duur.

Nee, helaas voor je. De naam "ikke" is niet auteurrechtelijk beschermd of zo, dus het kan zomaar dat iemand op Marktplaats of zo die naam hanteerd Haha! Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:05

op MP staat een bockmann 2 paards voor zo'n 2750,-
link mag ik hier officieel niet plaatsen maar als je bockmann intoetst dan kom je vanzelf bij die advertentie

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 15:05

Balen ik vind die niet..en is geen aluminium dan denk ik?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 15:05

dat is helemaal waar Ikke maar omda tje zoveel weet ahahah..dacht ik misschien ben je wel iemand die dat doet. Vandaar.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 15:36

_Wouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:13

ik vind zelf een poleyester een fijne trailer echt handig

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:29

Polyester ben ik helemaal geen fan van..ik heb die een keer goed gekreukeld zien worden en dan springen de splinters in hetrond en in je paard. Polyester is dus zeker niet mijn keuze. ZIet er gelikt uit..maar degelijk niet!

Annastasia die twee heb ik allebei in het echt gezien en zijn te duur betaald voor de prijs die ze vragen. Beiden hun geld niet waard. 1995 was heel slecht en moest veel aangebeuren... speling op de as enz... die van 1993 is heel netjes maar ook nog kleine dingen die ding gedaan moeten worden en te duur betaald voor die leeftijd. Geen onderhoud boekje erbij enz.. De koopjes van 1997 heb ik 2x net gemist die waren goed en heel mooi en zijn weg gegaan voor 2350 en dat is waar ik naar toe wil. En omdat ik nu niet direct een trailer hoef heb ik geduld op zn koopje

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 20:13

Wij hebben vorig jaar een gebruikte alumininium Böckman gekocht, en daar zijn we erg tevreden over!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:16

mijn bockmann uit 2002 was zo'n €4500,-
Ook een aluminium en 2-paards.
Keurig dealer onderhouden en ik heb m ook bij een dealer gekocht

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 10:48

Die is inderdaad jonger Annastasia. En bij de Dealer betaal je er dan ook meer voor voor de service begrijpelijk. Zo nieuw kan en wil ik ook weer niet gaan dat is het probleem juist. Het moet wel leuk blijven maar wil wel degelijkheid en datis een aluminium trailer. Je moet goed zoeken maar ga er wel komen. Gelukkig heb ik de tijd dat lijkt me duidelijk.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:10

ook ik heb zeker 1 jaar op internet rondgekeken naar een goed trailer. Uiteindelijk heb ik die niet gevonden, iig niet 1tje die mij aanstond. Veel trailers waren toch wel erg uitgeleefd.
Uiteindelijk een advertentie van een dealer gevonden met deze trailer, welke me gelijk aanstond. Die kans kon ik niet laten lopen.
Mijn oude erop ingeruild en de 2 paards alu weer mee terug genomen incl 1 jaar garantie.
Ik ben er erg tevreden mee, en zou mijn eventuele volgende trailer ook weer bij een dealer kopen.

Jij heel veel succes bij je zoektocht!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 10:21

Bedankt....het kan zijn dat ik daar volgend jaar ook uitkom hoor bij een dealer..het enige is ik heb ook niets in te ruilen of te verkopen ben gewoon een complete starter met hoge eisen ahahah en tja of je dat op internet tegenkomt ik weet het niet. Blijf het wel proberen en anders blijven we lekker doorsparen en dan kopen we inderdaad zoiets als jij zegt. Z ehouden hun waarden toch aardig.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 14:45

Bedankt iedereen! Ik heb een aluminium Bockmann trailer gevonden uit 1994 die nog heel netjes is. Uiteraard zie je wel wat kleine plekjes enz. Maar hij is verder goed. Wel een houten bodem die ook nog goed is nu. Dus helemaal gelukkig met de aanschaf die ik zaterdag op kan halen. Dan gaat hij de stalling in voor nalopen en netjes maken en schoonpoetsen en misschien wat kleine dingetjes doen.

Nu de auto er voor nog zoeken en dan kunnen we reizen volgend jaar.

Hier mag slotje op nu.

81Puck

Woonplaats: In een groen groen groen groen, knollen knollenland.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:05

Ik ben een echte polyesther fan. Het is makkelijk in onderhoud, en zeer makkelijk schoon te maken.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:08

Hout zou ik nooit doen! Is lelijk en rot snel.
Aluminium heb ik geen ervaring mee.

Heb tot nu toe twee volpolyester westfalias gehad en bevallen echt super! Fijn in onderhoud.