Stal eigenaar onterecht boos op mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jammes

Re: Stal eigenaar onterecht boos op mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:45

En wat is het probleem om die stront weg te gooien? Vind het behoorlijk aso dat je het die keer ervoor zelfs terug in de stal gegooid heb. Leuk voor dat paard zeg! Alsof die die kruiwagen laat staan.

Mijns inziens is het behoorlijk aso om het elke keer voor een ander te laten staan hoor.

Ik maak zelfs voor stalgenoten de paddock wel eens schoon als ik die van mij moet doen en die andere is ook errug vies.
Mest voor de staleigenaar ook wel eens uit mezelf een ander paard uit.
EN niet iedereen doet ook iets voor mij terug, maar dat hoeft ook niet vind ik.

Is absoluut niet erg om dat voor elkaar te doen, ben ik helemaal met je eens, maar als het als normaal wordt gezien dat het wel door een ander opgeruimd wordt, vind ik dat vrij absurd.

Persoonlijk vind ik dat je een groot drama maakt over een kruiwagentje legen, goh hoeveel moeite zal het zijn joh :s
Hoeveel moeite zou het zijn voor de eigenaresse van die kar stront om het zelf op te ruimen? Als je je eigen paard zijn stront niet op wil ruimen, moet je een fur real friend nemen. Die mesten niet;) .

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:47

missfcdb schreef:
C_arola Ze zou wel willen ze heeft een uitkering en we zijn met 2e.
Dit kan ze gewoon niet.
Ik betaal alles samen met mijn vriend.
We zijn al een tijd bezig met een weiland maar alles moet nog netjes gemaakt worden.
Dit kan wel even duren.
jullie mogen best weten dat ik 100 euro per maand neerleg voor een kale stal.
Ik moet zelf bodem (stro) kopen, Voer kopen en hooi.
Ik moet mijn stal zelf netjes houden en me aan de shema houden dat was de afspraak dit doe ik ook.
En ik heb een opslag stal erbij maar als het vol fraakt en er komen meer paarden moet ik dit inleveren.

Ik snap dat het dan niet mogelijk is. Hopelijk kun je iig die weiland nemen.
Weet je zeker dat alle stallen in de buurt die prijs handhaven? Zou toch voor de zekerheid informeren

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:49

missfcdb schreef:
Bo_tje het werdt me teveel ik heb nog nooit eerder bloed gekotst.
En ik maak maandag een afspraak bij de huisarts.

Als dat bloed spugen waar is, snap ik niet wat je nog achter bokt doet, daarvoor bel je toch meteen even de dokter? Verward

Verder heb je goed gehandeld, maar ik zou ook uit kijken naar een andere stal Ja

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:50

Als je een opslag stal hebt (voor zo lang die niet nodig is), is het dan niet mogelijk een zelf een kruiwagen aan te schaffen, misschien een raar idee.
Er zullen altijd en overal mensen zijn die zich niet aan de afspraken houden, ikzelf zou nog eens met de staleigenaar om tafel gaan zitten, met je moeder of je vriend er bij en het nogmaals aankaarten, wie weet kunnen jullie tot een oplossing komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:53

mhollander De wei is veel goedkoper.
In het begin wordt het duur maar dan zal ik er zeker met plezier heen gaan.
Als het maar 1 week droog blijft komen we wat veder.
Het hooi moet 1 week drogen dan zal de omheining er snel achteraan komen.
Dan nog een container daar moet ik even voor sparen.

mas_ De stal eigenaar was nooit zo.
Ik herkende hem niet terug.
Ik weet dat die de vorigen stalgenoten ook weg waren gegaan door wat problemen.
En een andere stalgenoot heeft sinds vorigen maand ook een eigen wei en die was ook binnen een week vertrokken.
we staan nu nog maar met 4 en 2 werken niet mee.
Lijkt wel dat dat ene vrouwke voorrang heeft in alles.

jammes Ik ben het niet met jou eens.
Ik betaal me scheel aan alles doe mijn best dat mijn merrie het zo goed mogelijk heeft.
en dan ga jij zeggen dat ik andermans spullen moet opruimen.
Dat jij je zelf zo laat gebruiken dat doe ik niet.
1 keer kruiwagen doen is niet erg maar niet iederendag weer.
Ik betaal 100 euro en moet alles zelf doen.
Ik ga naar school en werk ook nog eens.
De stal eigenaren ruimen zelf ook niks op.

Loesje ik heb de dokter gebeld heb een afspraak aanstaande maandag om 9:00
Avenance Dan zeggen ze dat dat de kruiwagen van de stal eigenaar is.
En dan onteigenen ze het.

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:05

Kettingslot erom en je naam erop en even melden bij de staleigenaar dat je zelf een kruiwagen hebt geregeld, ik zou het mezelf, zolang ik er nog zou staan, zo aangenaam mogelijk maken, bedoel, blijkbaar doen jullie twee alleen wat afgesproken is, dan mag je daar toch ook van profiteren.

Hopelijk kun je snel naar je eigen weilandje verhuizen.

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:14

bo_tje: Je gaat heus geen bloed kotsen omdat je ruzie heb met de staleigenaar, beetje onnodige info verder.

En wat is het probleem om die stront weg te gooien? Vind het behoorlijk aso dat je het die keer ervoor zelfs terug in de stal gegooid heb. Leuk voor dat paard zeg! Alsof die die kruiwagen laat staan.

Ik maak zelfs voor stalgenoten de paddock wel eens schoon als ik die van mij moet doen en die andere is ook errug vies.

Persoonlijk vind ik dat je een groot drama maakt over een kruiwagentje legen, goh hoeveel moeite zal het zijn joh :s

Edit: 1001 typefouten verwijderd

is dit niet een beetje heftig gereageerd??!!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:21

Hey lief vriendinneke van me Knipoog , wat een gedoe toch allemaal weer he! Vind dat je goed gehandeld hebt hoor meid, mensen horen gewoon netjes hun rommel op te ruimen, en die actie dat je de mest in de stal hebt gegooit kan ik best inkomen, het paard in kwestie zal hier heus geen trauma aan over hebben gehouden Knipoog

Voor de rest is het even raadzaam om met Ralph vanavond even langs tegaan bij de staleigenaar, en het netjes uitleggen waarom je zo reageerde en netjes vragen of Vosje nog even tot begin vlg jaar daar kan blijven staan, mocht hij zelf moeilijk doen, dan bel je gelijk Dana en Bob even op, en breng je haar daar maar even heen(is even niet anders dan)..zodat je in die tussen tijd rustig kan kijken naar een plekje dichter in de buurt. Vind het erg jammer dat je niet bij ons in de buurt woont, anders had je je lieve meid gelijk hierheen mogen brengen! Knipoog

Enne NAAR DE HUISARTS JIJ...kleine binnenvetter van me...je weet het meid je kan me ten alle tijden bellen of mailen, ik ben er altijd voor je meid, je staat er niet alleen voor!!!! Knipoog

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:22

sommige kunnen wel aardig heftig reageren zeg, kijk dat je een keertje of wat vaker dingetjes voor andere opruimt geen probleem misschien kwamen ze in tijd nood of weet ik het wat geen probleem maar zo vaak, en dat de staleigenaar ook nog eens zo reageert wel heftig hoor,

en dat bloedspugen zal ze echt niet hebben gelogen, misschien was ze al niet zo lekker ofzo of kwam het er in een keer uit.

nou meis veel sterkte ook bij de dokter, en veel succes met de staleigenaar ga toch op een of andere manier met ze praten met iemand erbij ofzo, als dat weer escaleert als je dat zo schrijft zal ik meteen weggaan op een of andere manier dingen regelen met je moeder met geld ofzo, maar dit kan natuurlyk niet zo doorgaan.

veel sterkte en groetjes

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:33

het gaat er niet om dat ts de kruiwagen niet wil legen maar dat het altijd de zelfde persoon is die zich n iet aan de regels houd en daar ook nog mee weg komt. Bij mijn vorige stal gebeurde het ook wel eens dat de kruiwagen niet leeg werd gegooit daar werd dan ook niets van gezegt. alleen als het vaker gebeurde. Vond het ook hele irri altijd. Denk je ff snel je stal te doen kun je eerst de rommel van iemand anders opruimen.

ts heb ook net 4 boxen gebouwd wilde ook eerst een container neer laten zetten maar ik kwam veel duurder uit. Heb 2e hands hout gekocht likje verf en ze zijn als nieuw en veel goedkoper. Ben nu voor 4 stallen en een zadelkamer en ook nog een opslagplek voor 30 pak hooi minder kwijt dan voor 1 container. En we hebben heel veel lol gehad onder het maken van de stallen. als je fotos wilt zien moet je me pb-en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:13

Nou maak ik het weer mee.
Gisteren ruzie erover gehad.
Heb de stalgenoot toen strax nog aan de telefoon gehad zegt ze heel mooi kruiwagen is niet van mij.
Ik denk doei ga er geen woorden aan vuil maken.
Kom ik op stal staat er weer een kruiwagen vol met mest en raad eens van wie die was.
Van de zelfde stalgenoot die ik nog geen 15 min van te voren aan de telefoon had.
Hier wordt je toch hopeloos van.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:25

Dit is heel lastig en waarschijnlijk ook niet op te lossen. Als ik jou was zou ik zelf een kruiwagen aanschaffen zodat je niet afhankelijk bent van een ander.

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:30

Ik weet wel een oplossing.
Gewoon haar kruiwagen legen, jouw stal uitmesten en jouw volle kruiwagen terug zetten.

Ik weet wat het is. Ik ben de enige op stal die de boel aanveegt. De andere doen het nooit. Ik ben er aan gewent, ach ja. Probeer je je er maar niet te druk over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:36

Als ik mijn kruiwagen er neer zet bellen ze mij op dat ik het binnen 10 min op moetruimen.
Anders kan ik per direct vertrekken terwijl ik al voor volgende maand huur heb betaald.
Ik denk dat ik idd een kruiwagen ga aan schaffen.
Alleen ben ik bang dat ik die kwijt raak als ik naar de wei ga dat ze dan zeggen die is van mij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:51

gewoon de kruiwagen legen en dan jouw volle op diezelfde plek terug zetten, hoe zien ze het verschil tussen de hare en de jouwe? niet dus! of ze moeten je zien mesten.

Ik zou de kruiwagen gewoon in het gangpad legen waar hij staat en de mijne op de mesthoop maar ik ben dan ook een stuk ouder dan jij en heb mn bekkie bij me Lachen ik weiger in alle toonaarden om andermans zooi op te ruimen! zelfs van de staleigenaar.

gewoon zelf een knalgele kruiwagen kopen, groot je naam erop schrijven en die gebruiken. Kunnen ze ook nooit zeggen dat hij niet van jou is als je weggaat, wel bonnetje bewaren als bewijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:41

Ik ben met nog een stalgenoot de enigen met stro.
De anderen 3 want we staan met 5.
Was er een vergeten die staan op vlas.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:51

ja dan zie je het wel helaas.... Knipoog maar dan weet iedereen ook gelijk dat jij het niet bent geweest!
dus wat is er dan op tegen om m lekker te laten staan, behalve dan dat je dan geen kruiwagen hebt, misschien staat er wel een 2e handse op MP te koop.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:52

Ach joh, kop op, op elke stal is er wel eens wat. Als je er nog eens rustig over nadenkt valt het vast wel mee. En je kan er altijd nog even op een later tijdstip rustig over praten met de pensioneigenaar. Misschien kan die dat meisje van de kruiwagen dan toch een keer aanspreken en zo niet, dan moet je je schouders er maar over ophalen en het verder negeren. Zo heb je er alleen jezelf maar mee! Het is tenslotte hobby en dat moet leuk blijven! Sterkte!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:01

Ik zou ook kwaad worden als het constant dezelfde is die zoiets doet. Als het zo af en toe eens is, vind ik het geen probleem. Even legen en dan uitmesten.
Ook al zou ik kwaad zijn dan nog leeg ik de kruiwagen niet in een box. Ik zou het dan eerder op het gangpad tegen de deur aan leggen zodat ze eerst op moet ruimen voordat ze de box in kan.
Als je je paard daar niet weg kan halen dan moet je gewoon een eigen kruiwagen kopen. Deze verf je in een leuk kleurtje en je schrijft je naam of de naam van je paard erop. Zoek een plekje waar die niet in de weg staat en leg er een ketting slot aan.
Als er stalgenootjes zijn waar je goed mee overweg kan en die wel de kruiwagen leeg maken, kan je misschien ook samen een kruiwagen kopen. Dit spaart weer iets in de kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:42

Morgen gaan we aan de wei beginnen heb wel hulp moeten krijgen van 3e met geld maar dit komt goed.
Ben blij als ze binnenkort veilig staat.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:57

missfcdb schreef:
Morgen gaan we aan de wei beginnen heb wel hulp moeten krijgen van 3e met geld maar dit komt goed.
Ben blij als ze binnenkort veilig staat.

wat zei de huisarts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:03

Niet veel als het nog een keer zou gebeuren als een gek naar de 1e hulp en dan foto's ect maken.
Want was nu niet veel te zien volgens hem.
Ik moest het wel in de gaten gaan houden en ik moest rustig aan doen.
Ik had ook gezegt het was maar 1 keer gebeurd.
Heb de dag ernaar geen last gehad en nu ook niet meer.
Ik heb het nu wel tegen mama gezegt en die was ervan geschrokken en die gaat deze week die man eens flink onder zijn hol schoppen. (Stal eigennaar)

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:27

goed van je moeder!! ik vind het echt heel erg, ik kan er absoluut niet tegen als mensen tegen me gaan schreeuwen! Gewoon lekker een eigen kruiwagen kopen die heb je sws ook nodig bij je eigen weitje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:31

De kans is groot dat mijn merrie op straat wordt gezet volgende week.
Als mijn ma langs is geweest.
Daarom heb ik net een loonwerker aan de telefoon gehad en die maakt alles binnen 1 week in orde.
En dan is de omheining er ook binnen 2 dagen op.
En dan zouden we der gewoon op het weiland kunnen zetten.
En de boer naast het weiland lief aan kijken of die geen plekje in zijn stallen heeft.
Maar dat is alleen als het echt moet.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:33

Bo_tje schreef:
Je gaat heus geen bloed kotsen omdat je ruzie heb met de staleigenaar, beetje onnodige info verder.

Edit: 1001 typefouten verwijderd

Wel als je erg gevoelig daarvoor bent. Sommige mensen (vaak verlegen) kunnen er heeel slecht tegen als mensen naar ze schreeuwen en dan kan dat best bebeuren. Hoofoorzaak 1 van maagzweren is stress dus dit kan ook best van de stress zijn.

ontopic; praat idd erover met je moeder en staleigenaar. oh is al gezegt, uhhm die van eigen kruiwagen kopen is ook een HELE goede Haha! Maar waarom moet jij meteen vertrekken als je je kruiwagen niet opruimt en is zij koningin van de stal dan?