Indicatie: aankoopprijs D pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: Indicatie: aankoopprijs D pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:58

Ilzas schreef:
Ja, maar de pony is echt leuk, mooi, lief. Ik kan er alles mee en heb er veel plezier mee. En ik heb juist de laatste tijd allemaal van die "poedersuiker" onder mijn kont gehad, dat het echt wel een verademing is om gewoon plezier te hebben met het diertje.
Maar ook over de grootte twijfel ik wel.

niet vervelend bedoeld; maar je bent echt te groot voor de pony; de combinatie is niet mooi
ik zou zeggen; kijk op je gemak rond en koop een leuke kwpn er van rond 1.70 of zo
weet zeker dat de combinatie dan veel mooier zal zijn en je hebt ook goedkope kwpn ers van rond de 3000 euro die ook nog eens heel braaf zijn

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:02

ik vind 1500 zelf ook een mooie prijs, zeg gewoon 1500 zonder zadel en zo kan je naar de 2000 werken, maar over de 2 zou ik niet ervoor geven. tis een leuk ding als het die in je profiel is

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 10:04

Ja die is het. Maar vind jij me niet te groot ervoor dan?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:07

Ilzas schreef:
Ja die is het. Maar vind jij me niet te groot ervoor dan?

Ik vind je niet zo zeer te groot, maar de combinatie is niet mooi. Je zou veel mooier op een paard staan, dan op een d pony Ja

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:35

Ik vind 14 best wel oud. Zeker als je ook nog op concours wil enzo.. (zou ik sowieso voor een grotere gaan, aangezien jij bij de paarden moet rijden je Winniety nooit de zelfde gangen als een paard kan laten zien). Maar als je er heel gek van ben en hij is fijn te rijden geld dat ook voor wat. Maar ik zou er niet meer dan 1500 voor geven. Lachen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:45

Zoals ik je alleen hoor praten zou ik al zeggen niet doen, je praat met zo veel twijfel. Als je dat paardje écht wil hebben had je het goed gevonden. En zat je niet te twijfelen of je niet toch liever een KWPN-er zou willen.
En verder neemt het niet weg dat ik de combinatie niet super vind.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 10:48

Komt misschien omdat ik nog nooit een pony heb gehad. Ik heb tot nu toe alleen nog maar KWPN-ers gehad. Maar een vriendin van me, was ook overgestapt van KWPN-ers naar ponies en reed wel weer met heel veel plezier. Zij had ook steeds van die moeilijke KWPN-ers en met die ponies gewoon heel veel plezier en het is gewoon goedkoper. Dus ik dacht: optie? Maar nu vraag ik me af of het nou wel zoveel goedkoper is.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:51

Ik weet het niet, die mensen willen 2500 hebben toch?
Ik heb mijn NRPS-merrie van toen 12 jaar en 1,53,5 hoog voor 3000 euro gekocht met werkelijk álles erbij met 5 dekens, zadel[goed passend]hoofdstel, zelfs de borstels Huilen van het lachen, Halsters, wedstrijd spullen.
Maar het is ook maar net wat de gek er voor wil geven.
En pony's zijn heel erg populair nu, [vind je het gek ze zijn ook geweldig natuurlijk Haha! Huilen van het lachen ]

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 10:54

Nou ja, dat is dus een vergelijkbare deal. Ik krijg er ook alles bij. Maar goed, die van jou was wel groter, jonger en had papieren...
Ja, je hebt tweemaal gelijk: en het is wat de gek er voor wil geven en ze is geweldig.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 10:56

Dus wat dat aan gaat zou ik zeggen: doen.
Maar als ik dan kijk op Marktplaats wat je voor dat geld ook kunt kopen: een 10 jarige KWPN merrie, mooie maat, knap papier. Dan twijfel ik toch.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:01

Heb je de klik met de pony? Dat was bij mij doorslag gevend. Ik was zo enorm verliefd op dat beest

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:08

ik vind je niet te groot hoor, ben zelf 1,78 en pony is 1.47.

mij een zorg wat andere ervan vinden, het klikt we hebben het leuk en ik ben niet te zwaar

1500 euro is meer als zat en max. 2000

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:31

Tja, brave D pony's met wedstrijdervaring, en deze ook nog M, mooi in de maat, koop je niet gauw onder de 2000,00 euro. Wel/geen papier is vaak helemaal niet interessant tenzij je er eventueel nog mee zou willen fokken (als het een merrie of hengst is).
14 jaar vind ik niet echt oud voor een pony, temeer als je bedenkt dat een paard op zijn top is op de leeftijd van 12. Ligt ook een beetje aan de doelstelling. Vind wel dat TS aan de flinke kant is voor de pony, en jee wat ligt dat zadel belabberd op de foto, o.a. veel te ver naar voren.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:36

Ja, dat zadel ligt niet top. Weet niet of het door de singel komt (zit elastiek in dat uitgerekt is) of omdat ze ook nogal dik is op het moment, of dat het gewoon niet goed ligt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:44

de pony is iid wat te dik vind ik ook
maar het is je eigen keuze of je de pony wel of niet wilt
ik zou zeggen ; niet doen en op je gemak verder kijken voor een kwpn er
pony's kunnen namelijk net zo vervelend zijn als een kwpn er dus daar hoef je het niet voor te doen

en daar komt nog bij dat 2500 veel is voor zo'n pony gezien dat je voor dit geldof iets meer ook hele leuke paarden met papier kunt kopen

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:49

Ik zou er niet meer dan 2000 voor willen geven en dat vind ik al duur zat.
Het blijft natuurlijk wel altijd een kwestie van wat de gek ervoor geeft.

Een 14 (niet de jongste meer dus) jarige zonder papieren daar moeten ze echt niet teveel voor vragen naar mijn mening.
Mijn vorige pony was de toendertijd 16 en is M springen geweest (dressuur weet ik niet), heeft ook geen papieren maar ik kan je vertellen dat ik daar echt niet veel voor betaald heb toendertijd.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:51

Ik zou er niet meer dan 1500 euro aan uitgeven. Geen papier en M dressuur kan bijna elke pony. Ga je er vooral mee buitenrijden? want dat vind ik zelf op een pony wel fijner dan op een paard...kun je mooi over tussen en onder door!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:51

Wat is "niet veel"?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:53

Laulau1986 schreef:
Ik zou er niet meer dan 1500 euro aan uitgeven. Geen papier en M dressuur kan bijna elke pony. Ga je er vooral mee buitenrijden? want dat vind ik zelf op een pony wel fijner dan op een paard...kun je mooi over tussen en onder door!

Ook. Buitenrijden, maar wil ook gewoon dressuurmatig rijden/ trainen. En wat dat betreft is die pony wel leuk. Ze kan al veel en ik ben beter in narijden dan in africhten. Ik zie mezelf geen 3 of 4 jarige africhten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:54

er zijn ook veel leuke 8 jarige ongeveer voor rond de 3000 euro hoor
kijk maar eens op mp
maar nogmaals; het is helemaal je eigen keuze maar ik denk dat je nog teveel twijfeld

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:55

Maar niet echt wedstrijden dus? dan lijkt me een pony een prima optie...vind het nog altijd leuk om op m'n oude D pony te rijden! Haha!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:57

Nou ja, weet niet. Misschien wel. Heb nog nooit echt wedstrijden gereden, ben nu bezig met mijn E, wil wel leuke dingen gaan doen, op ponykamp, naar het strand, naar de club.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:58

Ik zou zeggen, max. €1800 (maar voor €2500 koop je echt geen kwpn'er die even fijn te rijden is Knipoog )

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:14

Ik zou ook zeggen 1500 en maximaal 1800 staan op mp en andere sites genoeg d/e pony s voor die prijs.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:17

Maar ja, dan is het natuurlijk maar de vraag op welk bedrag je de spullen moet waarderen. Maar goed, ik weet niet precies wat voor spullen, ze zeiden "alles".