Welke auto voor trailer (max 4000 euro)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Welke auto voor trailer (max 4000 euro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:12

Ir111 schreef:
ikke schreef:
Ga je dan ook een rijopleiding doen? Het gros van wat ik op wedstrijdterreinen zie klooien met een 4x4 heeft de ballen verstand van het rijden ermee, komt evengoed niet weg.

Haha! Haha!

Daarbij, die 2x per jaar dat je op een echt nat grasveld staat zou ik me er lekker uit laten trekken door een trekker. Een personen wagen rijdt vele malen comfortabeler en zuinger. Ik rij zelf een Ford Mondeo met een 2 liter moter en ben er echt super tevreden over. Rijdt comfortabel, trekt echt prima en is relatief zuinig. Benzine 1:12, bij veel snelweg zonder file zelfs nog zuiniger.

Trek sporadisch mijn trailer wel es met een Feroza, ziet er leuk uit zo'n wagentje voor je trailer maar ik vind het uiterst oncomfortabel en dat kreng zuipt alsof er een gat in de tank zit! Bloos!

Ik zou niet eens op dat natte grasveld gaan staan! Laat een ander z'n auto maar naar de kl*te helpen door die trekker, mij niet gezien. Al eens wat "schadegevalletjes" gezien, wordt je niet blij van, evenmin als die 4x4-bezitters kunnen rijden, kunnen die trekkerchauffeurs auto's slepen.

Ik heb veel gereden met dikke 4x4's (Range Rover, Discovery) en dat het zuipt, kan ik mee leven (LPG) maar er gaat gewoon niks boven een vrachtwagen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:23

weetergeen schreef:
Ik heb zelf een Nissan Terrano, is een zeer fijne auto en mag 2800 kilo trekken. Die van mij is een nieuw model maar er zijn vast ook wel oudere modellen onder de 4000 euro te vinden. Galloper heb ik ook gehad maar begin daar maar niet aan, daar loop je op leeg...... Dat zijn echt rammelbakken.

de galloper ; daar heb ik er meer van zien rijden
beetje domme vraag misschien maar is de galopper een model of het merk
en als het een model is wat is dan het merk??

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:25

model, een Hyundai toch?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:26

Ir111 schreef:
model, een Hyundai toch?

ok, bedankt!!

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:37

Hoe zit het dan met een paardenvrachtwagentje 2 paards voor Rijbewijs B? Kan iemand me dit uitleggen. Hoe kun je nagaan of je hem ook wel met rijbewijs B mag rijden?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:42

Op zich mag je die wagentjes wel rijden met B mits ze niet boven de 3500 kg uitkomen. Maar B vrachtwagentje en dan een flink laadvermogen van minimaal 2 ton ga je niet vinden in die prijsklasse... de meeste B vrachtwagentjes mogen niet zoveel laden, let daar goed op! ze zijn dan wel ingericht voor 2 paarden maar 9 vd 10 mogen het niet laden!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:51

ikke schreef:
Uit je lijstje is eigenlijk alleen de Mitsubishi en de Nissan zinvol voor een twee-paards; de Rocky kan net voor een 1,5-paards, maar de rest is of voor wanna-bees of technisch gewoon onbetrouwbaar.

Niet waar. Onze Rocky trekt een volgeladen 2-paardstrailer alsof het niets is. Nu was dat een trailer van zo'n 600 kilo en de paarden waren samen 1100 kilo. Volgens de papieren kan hij 3500 kilo trekken.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:53

Overigens gelden bepaalde rocky's (met verhoogd dak) als bedrijfsauto (als je een bedrijf hebt). Dat scheelt ongeveer 200 euro in de belasting per kwartaal.

De rekeningen aan onderhoud zijn trouwens geen pretje. De afgelopen tijd zitten we op zo'n 300 euro per kwartaal.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:59

Arno. ik denk dat Ikke de Feroza en de Rocky (weer eens Clown sorry ikke ) door elkaar haalt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:49

cissy schreef:
Arno. ik denk dat Ikke de Feroza en de Rocky (weer eens Clown sorry ikke ) door elkaar haalt.

Nope. Een Rocky komt gewoon vermogen te kort! Op het moment dat je in een verkeerssituatie fors gang moet maken, dan blijft zo'n Rocky gewoon staan, waar mijn Disco naar de 120 loopt alsof er niks aanhangt. Het gaat er niet om of 120 wel of niet illegaal is; als je daarmee een penibele situatie kunt ontlopen en daarmee grotere ellende voor jezelf kunt voorkomen, dan heiligt het doel alle middelen. Dat gaat een Rocky niet redden. Daarmee ben je gedwongen tot een zeer defensieve rijstijl. Bovendien houdt je dat ding niet aan de 80km/h als je de van Brienenoord op moet.
cissy schreef:
Op zich mag je die wagentjes wel rijden met B mits ze niet boven de 3500 kg uitkomen. Maar B vrachtwagentje en dan een flink laadvermogen van minimaal 2 ton ga je niet vinden in die prijsklasse... de meeste B vrachtwagentjes mogen niet zoveel laden, let daar goed op! ze zijn dan wel ingericht voor 2 paarden maar 9 vd 10 mogen het niet laden!

We praten over vrachtwagens als in >3500kg TMM. Die B-rijbewijsgevallen te duur, te slecht of hebben te weinig laadvermogen en dan meestal nog allemaal tegelijk!
Laatst bijgewerkt door ikke op 19-08-08 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:04

kennis heeft afgelopen week een jeep cerokee gekocht.
Deze koste haar €2000,-
loopt op benzine 1:8
Wegenbelasting €200,- per 3 maanden

Een vriend is automonteur en heeft de auto nog helemaal nagekeken.
Ze was er zat van dat ze continu moest kijken of ze nou wel of niet met d'r paard op pad kon.
Auto mocht 1300 kg trekken en er zat een humbaur carrus achter die al 900kg weegt dan 1 paard erbij en ze zat ruim over de 1300 kg.
(niet haar eigen paard en trailer)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:57

tamaramt schreef:
weetergeen schreef:
Ik heb zelf een Nissan Terrano, is een zeer fijne auto en mag 2800 kilo trekken. Die van mij is een nieuw model maar er zijn vast ook wel oudere modellen onder de 4000 euro te vinden. Galloper heb ik ook gehad maar begin daar maar niet aan, daar loop je op leeg...... Dat zijn echt rammelbakken.

de galloper ; daar heb ik er meer van zien rijden
beetje domme vraag misschien maar is de galopper een model of het merk
en als het een model is wat is dan het merk??

Is het merk en model maar wordt in de Hyundai fabriek gemaakt.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:09

cissy schreef:
grijs kenteken kun je vergeten, dat is afgeschaft helaas.... of je moet een bedrijf hebben en dan nog... Huilen

Ja dat snap ik Knipoog Maar misshcien is er dus een optie, ik ga er niet van uit.. Maar wie weet.

De rest thanx voor de tips.

@Ikke staat die kogeldruk ook bij de eigenschappen/info per kenteken van de RDW?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:14

Lianne84 schreef:
@Ikke staat die kogeldruk ook bij de eigenschappen/info per kenteken van de RDW?

Nee, dit staat enkel in het instructieboekje van de auto. Bij twijfel (of geen instructieboekje) bel de importeur, zij kunnen op basis van het chassisnummer (zie kenteken) zien om welke auto het gaat en welke technische gegevens daarbij horen.

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:37

Toyota Land Cruisers doen het ook prima. Ze zijn niet goedkoop, maar gaan jaren mee.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:58

Wij hebben gekozen voor een belastingvrije 4x4. In ons geval een mercedes G-klasse. Super auto.
Als je hem alleen voor de trailer wilt gebruiken is het wel het overwegen waard. Scheelt je behoorlijk.
Ik werd namelijk niet blij van de bedragen die je naar de belastingdienst mag brengen voor een beetje 4x4 Bloos!
Moet er wel bij zeggen dat we hem zelf onderhouden.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:07

Ik ben voor de Nissan Terrano gegaan, mag 2800 kg. trekken. Fijne, degelijke auto's! Heerlijke trekkers, wij hebben een zware 2-paards trailer maar ook met onze 2 knollen van plm. 650-700 kg is het een makkie!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:26

Lianne84 schreef:
Prisca schreef:
Waarom wil je perse een 4x4 hebben?.

Ik hoef niet per se een 4x4, ik sta echt wel open voor alternatieven Knipoog
Maar ik moet zeggen dat ik het wel prettig zou vinden als ik op een wedstrijd een nat grasveld af kan rijden.

Nou op de laatste wedstrijd die ik heb gezien kwam bijna geen enkele auto (ook de 4x4) eruit. De trekker had het druk. Auto's werden eruit gehaald zonder trailer en de trailer werd achter een andere trekker gehangen (rustiger voor het paard(en). Onze andere auto renault moest er ook uit getrokken worden. De volvo kwam er wel goed uit (denk ook door de lengte).

Deze V70 is een 2.4 liter dus trekt echt super. Voor de rest ook een geweldige gezinsauto.

Heb nog een leuke opknapper staan een Renault Safrane mag 1300 kilo trekken. Moet wat wat aan gebeuren dus wel voor een klusser.

maggie1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:29

Ik ga rijden met een combinatie mazda 6 station en een 2 paardstrailer mtm 2000kg. De auto mag ong 1600 kg trekken. Laatst geoefend zonder paard en de auto + trailer konden het makkelijk aan. Straks komt er een pony in van ongeveer 400 kilo. Volgens de rijschool was wel e vereist omdat ik boven de 3500 kom. Dus dat ga ik a.s. do halen (hoop ik). Hoeft dus niet perse een 4x4 te zijn. En inderdaad volvo v70 mag nog meer. Zijn ook opties alleen denk ik niet dat je die om de nabij 4000 euro vind. Succes met zoeken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:16

maggie1103 schreef:
En inderdaad volvo v70 mag nog meer. Zijn ook opties alleen denk ik niet dat je die om de nabij 4000 euro vind. Succes met zoeken.

Nou die zijn er genoeg rond de 4000 euro hoor. Beetje zoeken en je vind ze zo als ik op MP zie ik er genoeg.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:31

Citaat:
Ik ga rijden met een combinatie mazda 6 station en een 2 paardstrailer mtm 2000kg. De auto mag ong 1600 kg trekken. Laatst geoefend zonder paard en de auto + trailer konden het makkelijk aan. Straks komt er een pony in van ongeveer 400 kilo. Volgens de rijschool was wel e vereist omdat ik boven de 3500 kom.

ik zou bij een andere rijschool gaan lessen, alleen al om de 1e vetgedrukte moet je E hebben, hun reden is dan even bijzaak... Knipoog beetje jammer dat ze je dat niet verteld hebben.