Mitsubishi Pajero voor- en nadelen gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Re: Mitsubishi Pajero voor- en nadelen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:47

Hoe bedoel je Ikke?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:06

blackstar schreef:
Hoe bedoel je Ikke?

Ehm Bloos tja, hoe leg je de werking van een tussendiff uit.

Als de verbinding tussen de voor- en achterwielaandrijving star is, dan krijg je wringing in die as; immers wanneer je een bocht omgaat hebben alle wielen een verschillende omtreksnelheid. Tussen links en rechts wordt dit verschil opgelost door het differentieel in de voor en achteras. Wanneer er echter geen diff tussen de voor en achteras zit, worden de snelheidsverschillen tussen voor en achter niet opgeheven, maar zoeken die hun uitweg in wringing van de banden op het wegdek. Bij glad wegdek kan dat ook, echter op een stroeve, harde weg is de grip zo sterk dat dit je je aandrijfassen (of versnellingsbak of koppeling, net wat de zwakste schakel is) kan kosten.
Als er in de gebruiksaanwijzing ook maar een hint verwijst naar het niet ongelimiteerd gebruik van de 4x4, dan weet je dat er geen tussendiff aanwezig is.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:08

Poeh geen idee. Het is een nissan terrano met ronde koplampen en van 1998. Jij een idee misschien.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:10

Even nagevraagd. Ik schijn een sper differentieel te hebben

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 16:23

@ Tricky Dicky: de Pajero lijkt me wel een degelijke auto en ook niet lelijk. Ik heb nu een oude Feroos en die vind ik voor lange afstanden net iets te weinig kracht hebben, ook al bevalt íe verder prima. Ik hoef maar een 1,5 paards te trekken en gelukkig geen 2 paards. Ik beschik niet over een E-rijbewijs, dus ik probeer het weer zo uit te kienen dat ik onder de 3500 kg blijf met de mtm van zowel aanhanger als auto. Bij bijv een Landcruiser of Landrover zit je gewoon al snel over de 3500 kg heen, dus dat is geen optie. Ik ben een grote fan van 4x4 en vind wat hoger op de weg zitten ook prettiger rijden. Terrano's heb ik ook een beetje naar gekeken, maar die vind ik niet echt mooi (sorry oog wil ook nog wat).

Tricky_Dicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:30

@ JoesPleasure...

is de pajero dan zoveel lichter dan bijvoorbeeld de landcruiser (120) of de landrover..?
ik ben het gelijk met je eens, de pajero heeft zondermeer een puike uitstraling, was ook één van de argumenten die bij mij meetelde toen ik naar een nieuwe auto zocht...

( het is uiteindelijk de toyota landcruiser geworden, mede vanwege het permanente v4wd... Haha! )

p.s.: en een dubbelcabine of enkelcabine L200..? Cool ( is ook errug stoer..!! )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:19

Tricky_Dicky schreef:
@ JoesPleasure...

is de pajero dan zoveel lichter dan bijvoorbeeld de landcruiser (120) of de landrover..?
ik ben het gelijk met je eens, de pajero heeft zondermeer een puike uitstraling, was ook één van de argumenten die bij mij meetelde toen ik naar een nieuwe auto zocht...

Yep, Beetje Land Rover doet 2500kg TMM. De Defender 90 "doet" iets minder, maar heeft ook minder comfort (kortere wielbasis, hobbelt zo) Toyota heb ik even geen beeld bij, maar van Mitshubishi weet ik dat ze lichter zijn. De Long-body 6-pitter van mijn neef is iets van 2400TMM.
Tricky_Dicky schreef:
( het is uiteindelijk de toyota landcruiser geworden, mede vanwege het permanente v4wd... Haha! )

p.s.: en een dubbelcabine of enkelcabine L200..? Cool ( is ook errug stoer..!! )

L200 is alleen leuk met 200kg zandzakken achterin. Als ik berijders moet geloven, zijn het vreselijke stuiterbakken als ze leeg zijn, waarschijnlijk door het totale gebrek aan gewicht op de achteras.
Aan de andere kant was de Ford 250 van mijn Canadeese oom een genot om te rijden (model '96) dikke V8, automaat; ding trok als een beest en niks stuiteren. Ook mijn Land Rover 110 Pick-up stuitert niet dus tja, wie het weet mag het zeggen....

Tricky_Dicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:42

ikke schreef:
Tricky_Dicky schreef:
@ JoesPleasure...

Yep, Beetje Land Rover doet 2500kg TMM. De Defender 90 "doet" iets minder, maar heeft ook minder comfort (kortere wielbasis, hobbelt zo) Toyota heb ik even geen beeld bij, maar van Mitshubishi weet ik dat ze lichter zijn. De Long-body 6-pitter van mijn neef is iets van 2400TMM.
Tricky_Dicky schreef:

L200 is alleen leuk met 200kg zandzakken achterin. Als ik berijders moet geloven, zijn het vreselijke stuiterbakken als ze leeg zijn, waarschijnlijk door het totale gebrek aan gewicht op de achteras.
Aan de andere kant was de Ford 250 van mijn Canadeese oom een genot om te rijden (model '96) dikke V8, automaat; ding trok als een beest en niks stuiteren. Ook mijn Land Rover 110 Pick-up stuitert niet dus tja, wie het weet mag het zeggen....

oeps, heb even op m'n kentekenbewijs gekeken, TMM = 2.850 kilo bij de landcruiser 120... dus die valt inderdaad af..!
vreemd, ik heb twee keer een L200 gehad, dat waren absoluut geen hobbelpaardjes ( Haha! ), kan natuurlijk zijn omdat dat beiden dubbele cabine uitvoerigen waren, de laatste was ook nog eens verlengd, dubbele cabine, grijs kenteken! zoiets zou natuurlijk best weer wel interessant kunnen zijn, hoewel je dan ( ik heb het in de gaten terwijl ik ziet te schrijven ) ook weer tegen het hoge TTM-verhaal aanknalt, natuurlijk..!

voor wat betreft je laatste opmerking; ja, ik weet heel goed wat je bedoelt, ik ben sinds 08-08-'08 de trotse eigenaar van een 5,7 ltr. V8 toyota tundra... Haha!

mag je hier plaatjes plaatsen? mocht dat nou niet mogen, dan verzoek ik bij deze gelijk om het even te laten weten, dan haal ik het subiet weer weg. ( of wanneer er een mod is die dit eerder leest dan dat ik wat hoor... )

Afbeelding

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 06:10

Wow da's wel een aardige slee zeg! Volgens mij zie je deze ook nog niet zo gek veel hier. De Nissan Navara weer wel, maar deze heb 'k nog nie gezien.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:09

DIE ZIJN ZO STOER. Zou er graag een willen rijden.

Tricky_Dicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:33

JoesPleasure schreef:
Wow da's wel een aardige slee zeg! Volgens mij zie je deze ook nog niet zo gek veel hier. De Nissan Navara weer wel, maar deze heb 'k nog nie gezien.

dank je wel, ik ben er ook enorm trots op..! de nissan navara is wel een leuk stukkie kleiner, overigens... Haha!

Tricky_Dicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:35

blackstar schreef:
DIE ZIJN ZO STOER. Zou er graag een willen rijden.

mocht je dat echt serieus overwegen, laat het me dan even weten..! ik zou je in ieder geval kunnen vertellen hoe je deze wagen in nederland krijgt..! ( kan natuurlijk altijd via de parallel-import ook, hou er dan wel rekening mee dat je ongeveer € 10.000,00 meer betaald dan wanneer je hem zelf importeert... )

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:38

Mijn vriend heeft een autobedrijf dus dat hoeft niet. Maar toch thanxs voor het aanbod

Tricky_Dicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:40

blackstar schreef:
Mijn vriend heeft een autobedrijf dus dat hoeft niet. Maar toch thanxs voor het aanbod

kijk, dat is handig..! graag gedaan hoor..! Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:16

ja jeetje Tricky zit je ons hier effe lekker te maken zeg.....
zo 1 wil ik ook wel! maar geen centjes dus ik hoef niet te weten hoe ik m moet importeren, als ik de lotto win dan roep ik je wel!
(alhoewel, dát hoef dan ook niet meer, toch geld zat)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 21:58

cissy schreef:

Hwah, de motor zou nog wel interessant zijn, mits benzine, maar de auto; sorry, dat is niet mijn smaak.
Ik wens Tricky_Dicky er veel plezier van, hegeen gezien de datum van aanschaf eigenlijk geen punt zou mogen zijn Haha!

Tricky_Dicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:30

ikke schreef:
cissy schreef:

Hwah, de motor zou nog wel interessant zijn, mits benzine, maar de auto; sorry, dat is niet mijn smaak.
Ik wens Tricky_Dicky er veel plezier van, hegeen gezien de datum van aanschaf eigenlijk geen punt zou mogen zijn Haha!

het is ook een benzine-motor..! 5,7 liter, v8... 385 paardjes onder de kap en een koppel van meer dan 600 nM... Haha!
deze auto wordt ingezet voor het trekken van zware aanhangwagens, ik wilde graag een "beetje overcapaciteit", dat is nu wel in orde, in amerika mag hij ruim 4.300 kilo trekken...

dank je wel ikke, plezier heb ik er enorm mee, heb zojuist over de eerste 4.000 kilometers het verbruik ( op gas ) even uitgerekend, zat al aan een keurige 1:5 Haha! ( en dat is niet verkeerd, gezien het feit dat er echt stevig mee gewerkt wordt..! )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:49

Tricky_Dicky schreef:
dank je wel ikke, plezier heb ik er enorm mee, heb zojuist over de eerste 4.000 kilometers het verbruik ( op gas ) even uitgerekend, zat al aan een keurige 1:5 Haha! ( en dat is niet verkeerd, gezien het feit dat er echt stevig mee gewerkt wordt..! )

LPG G3 neem ik aan.
Nette cijfers hoor, daar hoef je je niet voor te schamen, gezien het voertuig en het werk.

Tricky_Dicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:30

ikke schreef:
Tricky_Dicky schreef:

LPG G3 neem ik aan.
Nette cijfers hoor, daar hoef je je niet voor te schamen, gezien het voertuig en het werk.

ja, klopt..! G3...!

wel mooi hoor, ik heb twee tanks, zodoende heb ik in totaal een nuttige gasvoorraad van 240 liter. ik rij zo'n 10% van de omzet internationaal, dan is het wel handig dat je in belgië, waar gas nog voordeliger is dan in nederland, nog eens af kunt tanken, dan frankrijk door ( heel klein beetje tanken daar... ) en dan spanje in... daar is het gas ook gunstig qua prijs...

ik heb toch het vermoeden dat gas de brandstof van de toekomst wordt, ben daarom nu met 1 auto bewust voor gas gegaan..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:24

Wij zijn sinds afgelopen zondag in het bezit van een prachtige rode Pajero 2,5 TD intercooler geloof ik Bloos Hij is mooi in ieder geval .Goed onder houden geweest ,redelijke kilometer aantal en nog niet zo oud.Alleen 1 probleem,hij stinkt naar rook Nors opkijken .Ondanks dat zijn eigenaren een poging deden ons te overtuigen dat ze al lang niet meer rookte ruikt hij toch aardig in onze rookvrije neuzen.Iemand een idee hoe je die geur er uit krijgt?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:33

Eerst flink schoonmaken. Alle hoekjes en gaatjes niet vergeten. Bekleding diep stomen en stofzuigen en dan, ozonlamp erin zetten en aanzetten. En dan 24 uur laten staan met de ramen en deuren dicht.

Kan je misschien bij een autopoets bedrijf navragen of diegene dat heeft.
Een vriend van mij heeft zo'n bedrijf en die heeft deze lamp en dat werkt echt perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:22

Hij is helemaal schoon.maar idd mischiens is een auto poets bedrijf een idee.Het enige wat stof is is het dak langs binnen dus daar zal de lucht in zitten vermoed ik verder is hij leer van binnen.Ik zal eens gaan rondbellen wat dat kost en of dat het zo wie zo kan die geur er uit.Bedankt voor de tip

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 14:16

Ik heb Jaguar Autoglym interiorshampoo en freshspray, dit werkt ook, maar je moet het wel een aantal keren herhalen